menu

De Site / Gebruikers / Welke boeken heb je laatst aangeschaft?

zoeken in:
Magere, maar toch mooie kringloop oogst:

W.F. Hermans - Onder Professoren
J. Bernlef - Onder IJsbergen
J. Bernlef - Verborgen Helden (staat in de wachtrij)

ZAP! schreef:
J. Bernlef - Verborgen Helden (staat in de wachtrij)
Blijken allemaal al eerder uitgegeven te zijn...

Sol1 (crew)
Vandaag een zestal tweedehands boeken gekocht op een markt.

Naast vier 'gangbare' boeken, zaten er twee aparte tussen.
Een editie uit 1985 van het eerste (onder een pseudoniem geschreven) boek van Karen Blixen: Seven Gothic Tales - Isak Dinesen (1934)
Die stond nog niet op BoekMeter.

En een griezelbundel van 593 pagina's uit 1947 van Grosset & Dunlap, Publishers uit New York:
'The Fireside Book of Ghoststories', edited by Edward Wagenknecht.
Veel bekende griezelauteurs, zoals E.F. Benson, M.R. James, August Derleth, Walter de la Mare, A.M. Burrage, Henry James, J. Sheridan Le Fanu en Oliver Onions.
Ook een reeks onbekendere, waarover later ongetwijfeld meer...

De Tijgerkat van Giuseppe Tomasi de Lampedusa en Stemmen van Marrakesch van Elias Canetti.

- Kind onder Kannibalen - Charles Bukowski
- Morgen, als de zon schijnt - Bob Den Uyl
- De Plaag: Het Stille Knagen van Schrijvers, Termieten en Zuid-Afrika - David Van Reybrouck
- Alexandrië: De Zoektocht naar een Verdwenen Stad - Edmund Richardson
- De Witte Duisternis: Een Eenzame Reis over Antarctica - David Grann

Tijdens een dagje struinen kwam ik een mooie nieuwe hardcover tegen van De Wand van Marlen Haushofer. En een mooi exemplaar van van de Decamerone van Boccaccio (Perpetua reeks). Ik ben weer voorzien!

Ik heb zojuist "De Doveman" van neletta van heuven binnengekregen. Benieuwd!

Vervroegd verjaardagskadootje aan mezelf:

Sayaka Murata - Earthlings
Yasunari Kawabata - Sneeuwland
Yasunari Kawabata - Duizend Kraanvogels
Kenzaburo Oë - Seventeen & Homo Sexualis

Die laatste drie zijn onlangs opnieuw uitgegeven door Meulenhoff, zien er fantastisch uit!

Even met de fiets naar "De Boekenschop" in Tilburg... en met vijf boeken in de rugzak terug naar Breda...

Francesco Biamonti - De engel van Avrigue
Marguerite Duras - De pijn
Masuji Ibuse - Zwarte regen
Robert Macfarlane - Ness
Sylvain Tesson - De sneeuwpanter

Allemaal titels die ik graag wilde hebben!

Op Marktplaats een stuk of 8 boeken van Thomése besteld, hopelijk zit er iets bij dat in de buurt komt van De Onderwaterzwemmer.

Slainte_Mhath schreef:
Gekregen voor mijn verjaardag:

(afbeelding)
(afbeelding)

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Heel veel leesplezier met dit mooie geschenk.

Slainte_Mhath 'The book of strange new things' vond ik geweldig! Hopelijk ga jij dat ook vinden

Sol1 (crew)
De Franse tweedehands versies van:
Antéchrista - Amélie Nothomb (2003) - BoekMeter.nl
Biographie de la Faim - Amélie Nothomb (2004) - BoekMeter.nl

Plus de 'Folio'-uitgave (2009) van de strip 'Fable de Venise' (1977) van Hugo Pratt met zijn beroemde hoofdpersoon Corto Maltese.

(Franse) stripboeken zijn duur. De Folio-serie heeft de verdienste relatief goedkoop te zijn met hier € 7,65 als nieuwprijs per deel. Klein formaat in pocket, 98 pagina's. De stripliefhebber wordt in dit geval dan wel geacht Frans en kleur te verdragen...
Ik prefereer Corto Maltese in zwart-wit, maar zo af en toe moet je wel eens eau bij de vin doen...

Shopping frenzy bij twee kringloopwinkels:

Vestdijk - Ivoren wachters
Lampo - De komst van Joachim Stiller
Haasse - Oeroeg
Nescio - De uitvreter / Titaantjes / Dichtertje (dit is de volgorde die op mijn uitgave staat)
Keuls - De moeder van David S.
Campert - Een liefde in Parijs
Bernlef - Hersenschimmen
Minco - De val + Een leeg huis
Elsschot - Kaas + Lijmen / Het been
Kundera - De ondraaglijke lichtheid van het bestaan
Christiane F., Hermann & Rieck - Wir kinder vom Bahnhof Zoo
Solzjenitsyn - Kankerpaviljoen (deel 1)
Carmichael & Hamilton - Black power (De ideologie van de zwarte macht in de VS) - waarin het n-woord gebezigd wordt als was het de normaalste zaak van de wereld, uit 1969 van de Krietiese Bibliotheek / Van Gennip

O, en nog een Sjef van Oekel stripboek (Bijt van zich af)

Vanwege de kinderboekenweek wilde ik een kinderboek kopen. Eerst was ik van plan om een prentenboek van Bette Westera aan te schaffen, maar toen ik de platen in de winkel zag, spraken die mij toch niet zo aan. Daarom koos ik voor De Tunnel - Anna Woltz . Zij schreef eerder het kinderboekenweekgeschenk en ik heb daarna nog twee boeken van haar gelezen die ik ook goed vond, dus ben erg benieuwd naar deze. Daarnaast kon ik de nieuwe Juli Zeh niet laten liggen: Onder buren, weer vertaald door Annemarie Vlaming (dan weet ik dat het goed is).

Verder had ik vorige week deze historische roman aangeschaft: De reis van haar leven - Ruth Kornberger, vertaald door Marcel Misset.

En nu mag ik even geen boeken meer kopen... tot het nieuwe boek van Anne Eekhout uitkomt in november

Lalage schreef:
Vanwege de kinderboekenweek wilde ik een kinderboek kopen. Eerst was ik van plan om een prentenboek van Bette Westera aan te schaffen, maar toen ik de platen in de winkel zag, spraken die mij toch niet zo aan.
Vond je de prenten van Sylvia Weve niet mooi?
Misschien kun je een keer een Westera-Weve poëzieprentenboek proberen in de bieb, want die zijn toch wel erg inventief en bijzonder, vind ik.

Ted Kerkjes schreef:
Vond je de prenten van Sylvia Weve niet mooi?
Misschien kun je een keer een Westera-Weve poëzieprentenboek proberen in de bieb, want die zijn toch wel erg inventief en bijzonder, vind ik.

Nee, een andere illustrator. Welke titel raad je aan? Die over ouders die uit elkaar gaan spreekt mij niet zo aan, want daar heb ik geen ervaring mee (gelukkig).

Lalage schreef:
Nee, een andere illustrator. Welke titel raad je aan? Die over ouders die uit elkaar gaan spreekt mij niet zo aan, want daar heb ik geen ervaring mee (gelukkig).
Zelf vond ik Doodgewoon erg indrukwekkend.

Sol1 (crew)
Onder andere het volgende werk:

Styles of Radical Will - Susan Sontag (1968) - BoekMeter.nl
I, Etcetera - Susan Sontag (1978) - BoekMeter.nl

Marcher jusqu'au Soir - Lydie Salvayre (2019) - BoekMeter.nl
Famille - Lydie Salvayre (2021) - BoekMeter.nl

De Vingerafdrukken van Brahma en Andere Verhalen - Hubert Lampo (1972) - BoekMeter.nl

Plus het van heel veel foto's voorziene 'Vlaamse Schrijvers: Vijfentwintig Portretten' door Gaston Durnez - BoekMeter.nl, Manteau Antwerpen 1982, 156 pagina's
en
'Tien Wandelingen in Gent, Brugge en Antwerpen' door Huib Luns 'met teekeningen van den schrijver & 40 fotografische reproducties', Brusse's Uitgeversmaatschappij Rotterdam 1929, 95 pagina's.

Thomas Bernhard - Houthakken

Kadootje voor een goeie vriend.

The New Black: Mourning, Melancholia and Depression - Darian Leader (2008)
Beter en Wijzer door Psychotherapie: 31 Patiënten Vertellen Het Zelf - Mark Kinet (2021)

Ik zei dat ik geen boeken meer ging kopen, maar heb toch een paar e-books aangeschaft... het volgende e-book is namelijk momenteel voor maar 6,49 euro te koop (iig via libris.nl):
De Voormoeders: Een Verborgen Nederlands-Indische Familiegeschiedenis - Suze Zijlstra (2021)

En ik koop zelden een enkel boek, hebben jullie dat ook? Dus ik heb ook meteen de volgende twee erbij gekocht:
Het Moois Dat We Delen - Ish Ait Hamou (2019) omdat ik die heb uitgezocht om met mijn leesgroep te bespeken
I Am an Island - Tamsin Calidas (2020) omdat de bieb alleen de Nederlandse vertaling heeft

Gast
geplaatst: vandaag om 05:46 uur

geplaatst: vandaag om 05:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.