menu

De Site / Gebruikers / Welke boeken heb je laatst aangeschaft?

zoeken in:
geplaatst:
Het blijft pijnlijk om literaire pareltjes te vinden in de afdankbakken van de bibliotheek. Ik heb er drie weten te redden:

Asan van Vladimir Makanin (in de fraaie Oorlogsdomein-editie)
Het groene huis van Vargas Llosa
Paulina Buxareu van Josep Maria de Sagarra (gokje, maar niet iets wat je gemakkelijk nog eens te pakken krijgt denk ik, dus meegenomen)

Mijn vermoeden is dat dit voorraadje nog wel eens van pas kan komen tijdens de najaarslockdown.

geplaatst:
Zojuist bezorgd, nog net op tijd. Vanmiddag met de trein naar Schiphol, een nacht in een hotel aldaar om morgen op tijd te zijn voor vertrek, eerst naar Londen (Heathrow) en van daaruit verder.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/616V6NkImDL._SX327_BO1,204,203,200_.jpg

geplaatst:
De kringloop oogst van vandaag (tijd niet geweest en altijd weer spannend wat je er gaat vinden).

Kringloopwinkel no.1: https://i.ibb.co/7JFgVMb/DSC05093.jpghttps://i.ibb.co/y6K87qW/DSC05094.jpg

Kringloopwinkel no.2: https://i.ibb.co/0FkLrN0/DSC05095.jpg

Kringloopwinkel no.3: https://i.ibb.co/myM7z6V/DSC05096.jpg

Totale schade: 7 euro exact.

geplaatst:
Vroeger ging ik nooit naar kringloopwinkels.. vorige week voor het eerst. Als ik had geweten dat je daar vaak best mooie titels vindt had ik het eerder gedaan. Heb o.a. meegenomen

Italiaanse schoenen van Henning Mankell
Grijze zielen van Philippe Claudel

Er lagen nog wel meer Henning Mankells maar die had ik allemaal al gelezen. Jammer.

geplaatst:
Kom er al jaren, en al een flinke lading mooie titels op de kop getikt (alleen las ik dus niet of nauwelijks, maar dat is de laatste tijd wat aan het veranderen). Heb vandaag ook echt een selectie moeten maken, want anders wordt het teveel.
Wel zeer in m'n nopjes met de Singer titels, daar doe ik het echt voor, 035 cent per stuk.

geplaatst:
Maandag in boekhandel Donner in Rotterdam geweest, mien hemel wat een enorm uitgebreid aanbod *kwijlkwijl* en ik dacht dat we in Nijmegen verwend waren met de Dekker van de Vegt (zijn we ook wel, hoor ). Vooral onder de indruk van de sci-fi hoek, daar wilde ik wel een groot gedeelte van aanschaffen. Het is echter bij deze gebleven:

Jevgeni Zamjatin - Wij
Stanislaw Lem - The Cyberiad

geplaatst:
handsome_devil schreef:
Maandag in boekhandel Donner in Rotterdam geweest, mien hemel wat een enorm uitgebreid aanbod *kwijlkwijl* en ik dacht dat we in Nijmegen verwend waren met de Dekker van de Vegt (zijn we ook wel, hoor ). Vooral onder de indruk van de sci-fi hoek, daar wilde ik wel een groot gedeelte van aanschaffen. Het is echter bij deze gebleven:

Jevgeni Zamjatin - Wij
Stanislaw Lem - The Cyberiad

Mooi vertoon van wilskracht handsome! Slechts 2 boeken, terwijl wellicht een tienvoud ervan in aanmerking kwamen voor onmiddellijke aanschaf

geplaatst:
Haha, ja, het was vooral een praktische overweging die de doorslag gaf; meer dan die twee dunne boekjes paste niet meer in mijn rugzak.

Maar de komende dagen langs meerdere kringlopen e.d. dus dan kan ik me lekker laten gaan.

geplaatst:
Kringloop:

Gerard Reve - De Taal der Liefde
Cervantes - Don Quixote
Jan Kjaerstad - Rand
Cixin Liu - The Dark Forest
Michel Houellebecq - De Kaart en het Gebied
Marcellus Emants - Een Nagelaten Bekentenis
Frederik van Eeden - De Kleine Johannes

geplaatst:
Uitverkoop Dekker van de Vegt

James Baldwin - Dark Days
Ralph Ellison - The Black Ball
Banana Yoshimoto - Kitchen
Drew Williams - The Stars Now Unclaimed

geplaatst:
Ik zou van deze 3 East of Eden aanraden om als eerste te lezen. Fantastisch mooi boek en heel fijn vertaald.

geplaatst:
Ben met het boek zelf bekend. Las eens het origineel en las eens de vertaling van Clara Eggink. Kon me niet inhouden en heb deze nieuwe uitgave ook (vast) aangeschaft. De volgende leesbeurt wordt nu dus waarschijnlijk de versie van Peter Bergsma, maar ik denk niet op korte termijn. Voor mij is het (vooralsnog) immers het beste boek ooit, dus ik moet me vooral inhouden om te zorgen dat ik 'm niet 'kapotlees'...

geplaatst:
Sir Spamalot schreef:
Half om half deze week via de Standaard Boekhandel (12,50 eur/boek) én Boekenvoordeel (2 boeken voor 12,50 eur) winkels in Oostende:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)

Iets zegt me dat je wel fan bent van Lee Child

psyche (crew)
geplaatst:
Toch maar gekocht, tweedehands:

Forføreren - Jan Kjærstad (1993)

Als ik later een ander ermee kan verblijden stuur me een pm

geplaatst:
Haha, je laat er zoals gebruikelijk geen gras over groeien. Ben benieuwd!

psyche (crew)
geplaatst:
eRCee schreef:
Haha, je laat er zoals gebruikelijk geen gras over groeien. Ben benieuwd!

Het helpt mij enorm boeken die ik wil lezen op een leestafeltje te zíen liggen, meer dan een nog ‘te lezen’ lijstje hier of daar; vandaar.
Ik heb een Plus abonnement bij de bibliotheek en mag extra lang lenen, bij onverhoopt verlengen
kan ik boeken soms maanden in huis hebben.
Af en toe koop ik en ben ik van het doorgeven aan een kringloopwinkel en/of geef ik het aan een geïnteresseerde ...

geplaatst:
Ik heb online van schrijver Vernor Vinge de volgende 2 boeken gekocht:

The Peace War
Marooned in realtime

Het ging me eigenlijk om die laatste, maar zag op het forum hier dat er een soort deel 1 van was. Je hoeft niet eerst TPW te lezen maar het schijnt wel wat meer inzicht te geven in die spheres. Dus here I go!

psyche (crew)
Zie
Uit de bieb geleend

Wanneer tzt een user geïnteresseerd is, ik stuur het op tegen verzendkosten. Laat het me weten via pm als je geïnteresseerd bent. Het liefst de hele trilogie van Kjaerstad ipv afzonderlijke delen. Die gaan anders naar de kringloop...liever naar BoMe users

Daar zal vast iemand heel blij mee zijn! (Ik ben al de trotse eigenaar van alle drie de delen.)

psyche (crew)
handsome_devil schreef:
Daar zal vast iemand heel blij mee zijn! (Ik ben al de trotse eigenaar van alle drie de delen.)

Ja vast, maar het is toch eigenlijk te gek vind ik, de bibliotheekmedewerkster (volgens mij was het geen bibliothecaresse die weet m.i. beter) zag de verklaring in het gegeven dat het ‘oude boeken’ zijn dus ‘weggedaan’ ... op het woord Literatuurprijs, dus niet zomaar iemand, reageerde ze niet

Mede door de strenge coronamaatregelen lukt het mij dit jaar vrij aardig om mijn koopwoede serieus in te perken. Ik zit nu aan één aankoopronde per kwartaal, terwijl dat de vorige jaren verschillende keren per maand gebeurde.

Mijn aankoop van dit kwartaal is iets 'luchtiger', nadat ik de voorbije maanden vooral dikke non-fictieboeken heb verorberd.

Buitengewoon Bewustzijn: De Octopus en de Evolutie van de Intelligentie - Peter Godfrey-Smith
Ik en Mijn Fiets - Paul Fournel
Hard to be a God - Arkady Strugatski
Roadside Picnic - Arkady Strugatski en Boris Strugatski
Vuur en Bloed:De opkomst van het Huis Targaryen van Westeros - George R.R. Martin

Verjaardag gevierd met familie

Ursula K. Le Guin - The Left Hand of Darkness
N.K. Jemisin - The Broken Earth Trilogy (The Fifth Season, The Obelisk Gate, The Stone Sky)
Will Gompertz - What Are You Looking At? 150 Years of Modern Art in the Blink of an Eye
Mieko Kawakami - Breasts and Eggs
Angélica Gorodischer - Trafalgar
Cormac McCarthy - No Country for Old Men
John Berger - Ways of Seeing

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.