menu

De Site / Gebruikers / Het grote Boekmeter steun-topic

zoeken in:
...stilte...
Hier in Breda al het een en ander meegemaakt. Een vrouw van 87 waar ik al jaren kom om schoon te maken is gisteren bezweken aan het virus.
En waarschijnlijk heb ik het zelf in een milde vorm voorbij zien komen...

Ja lezen is altijd een troost!

avatar van handsome_devil
Dat is heftig ...stilte...! Sterkte!

Ik ben net naar huis gestuurd met milde klachten. Morgen hoor ik meer, bijvoorbeeld hoe en wanneer ik getest kan worden.

...stilte...
Hopelijk loopt het goed af voor je.

Tja, in de huishoudelijke ondersteuning worden we niet getest. Ik ben een week thuis gebleven met lichte klachten. Een beetje koorts en ook reuk en smaak verlies.

avatar van psyche
psyche (crew)
...stilte... schreef:
Hier in Breda al het een en ander meegemaakt. Een vrouw van 87 waar ik al jaren kom om schoon te maken is gisteren bezweken aan het virus.
En waarschijnlijk heb ik het zelf in een milde vorm voorbij zien komen...

Ja lezen is altijd een troost!


Sterkte en beterschap!

avatar van psyche
psyche (crew)
handsome_devil schreef:
Dat is heftig ...stilte...! Sterkte!

Ik ben net naar huis gestuurd met milde klachten. Morgen hoor ik meer, bijvoorbeeld hoe en wanneer ik getest kan worden.


En ook voor jou sterkte en beterschap!

avatar van psyche
psyche (crew)
Jason82 schreef:

Mijn vrouw zit net als velen van jullie in de zorg (ggz instelling, eetstoornissen) en doet veel met telefonisch consult en bijvoorbeeld filmpjes en facetimen.


Zo doe ik/doen mijn collega’s en ik het ook o.a.
Maar ook ga ik (als voornamelijk rouwbegeleider) indien mogelijk met mensen naar buiten en hebben we al wandelend op gepaste afstand gesprekken.
Binnen onze organisatie is er een mogelijkheid andere mensen online te ontmoeten, gratis toegankelijk voor iedere geïnteresseerde.
Verwijs gerust mensen ernaar die bijvoorbeeld al langere tijd gedwongen thuis zitten ... ‘s middags en ‘s avonds zijn er life beeld/chatgroepen, er zijn ook éen op éen gesprekken mogelijk in ‘aparte kamers’

www.pameijer.nl/samenonline

avatar van eRCee
Daar gaan we weer: harde lock-down vanaf vannacht. Een kappersbezoek vanmiddag zal moeilijk worden, maar ik ren in elk geval nog snel naar de bibliotheek om de komende weken door te komen. Sterkte aan eenieder.

avatar van handsome_devil
Sterkte iedereen. Ik vind zo’n lockdown niet zo erg. Werken gaat gewoon door bij mij, ik heb genoeg hobby’s om me verder mee bezig te houden. Het enige jammere vind ik dat alle bezoek afgeraden wordt en dat ik mijn beste vrienden die elk moment een kindje verwachten niet kan zien de komende tijd.

Werk is de afgelopen maand wel echt heftig. Hele afdelingen die besmet zijn, overlijdens, afdelingen waar van het personeel nog maar een persoon NIET ziek is. Iedere dag stress, nieuwe regels, ik heb mijn werk wel eens leuker gevonden. Hopelijk wordt het snel weer beter.

Nouja nu stop ik met mijn geklaag. Blijf gezond, allemaal!

...stilte...
Ook ik heb 'gewoon' doorgewerkt, al hoor ik veel meer over besmettingen in mijn omgeving dan tijdens eerste golf.
Verder verveel ik me gelukkig nooit. En het lezen is zoals altijd een troost...

avatar van Pythia
handsome_devil schreef:

Werk is de afgelopen maand wel echt heftig. Hele afdelingen die besmet zijn, overlijdens, afdelingen waar van het personeel nog maar een persoon NIET ziek is. Iedere dag stress, nieuwe regels, ik heb mijn werk wel eens leuker gevonden. Hopelijk wordt het snel weer beter.
Je bevindt je in de frontlinie. Respect en sterkte. Jullie verdienen t.z.t. een jaarlijkse veteranen dag met bijbehorend defilé .

avatar van eRCee
Of mijn dagelijks leven er zo sterk van verandert valt te betwijfelen, behalve het steeds verder uit model raken van de poging tot een kapsel op mijn kruin, maar psychologisch is het wel wat anders vind ik.

avatar van handsome_devil
Nou, ik ben maar een randfiguur hoor (technische dienst), de echte helden zijn de zorgverleners die bizarre overuren draaien en zo goed mogelijk voor de bewoners blijven zorgen. Vergeleken daarbij hang ik er maar een beetje bij.

avatar van eRCee
Speciaal voor handsome, die er in eigen woorden maar een beetje bij hangt, voor alle zwarte vrouwen van Boekmeter, en ook voor de rest:




(Lila Iké: wat een stem en wat een vibrato, heerlijk hoe de melodielijn telkens cirkelt om die ene noot, prachtige begeleiding ook met name tegen het eind. D'r Tiny Desk optreden is ook dikke aanrader.)

avatar van handsome_devil
Alweer zo'n talentvolle Jamaicaanse. Ik ben dit jaar ook heel erg opgevrolijkt door de muziek van Koffee. Dank eRCee, mooie tip.

avatar van Jason82
Bah wat een ellende, sterkte allemaal. Nu de basisscholen ook weer dicht gaan veranderd er voor ons behoorlijk veel, maar goed zo heeft iedereen zijn of haar verhaal. We moeten er doorheen met z'n allen!

avatar van handsome_devil
Dat lijkt me ook ingewikkeld, Jason. Veel succes de komende maand!

avatar van psyche
psyche (crew)
Tsssjaaa er verandert wéér van alles, eerlijk, ik doe gewoon mijn werk in de ggz. Ik heb dat sinds maart als altijd betrokken gedaan, maar maak me wel zorgen om bepaalde mensen tussen wal en schip...
Niet iedereen kan al wandelend (ipv op locatie of huisbezoek) een gesprek hebben omdat dat fysiek onmogelijk is, niet alle mensen zijn digitaal vaardig genoeg om online te communiceren (sommigen geven de voorkeur hieraan)... maar afwachten wat de instructies voor morgen, voor huisbezoeken zullen zijn ... mag ik nog gaan waar ‘anders’ onmogelijk is?
Ondertussen heb ik de meeste collega’s sinds maart niet gezien en zullen we dit jaar online met elkaar uitzwaaien ...
Het is fijn en nodig óok twee weken vrij te kunnen en mogen zijn vanaf 24 december ... maar na vanavond met een dubbel gevoel. Toch ook weer eerlijk is eerlijk. Op mijn handen zitten ...

Gelukkig heb ik een goede thuisbasis, thuis is thuis; fijne andere tegenhangers, lezen wanneer kan, hobby’s en elke dag minimaal tussen de 7-10 km lopen ... heerlijk!
En ook niet onbelangrijk, mijn kapster heeft wel een beetje te kort geknipt vorige week ...

avatar van Jason82
handsome_devil schreef:
Dat lijkt me ook ingewikkeld, Jason. Veel succes de komende maand!

Thanks handsome!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.