menu

De Site / Gebruikers / Hoe beheer ik mijn boekencollectie?

zoeken in:
avatar van Killroy
In De Site > Gebruikers > Databaseprogramma:

Beste mensen,

om mijn films te beheren gebruik ik het gratis programma "Ant Movie Catalog". Ik gebruik dit programma al jaren en ben er zeer tevreden van. Vooral de functie waarmee je alle gegevens van de film kan importeren via internet is zeer gemakkelijk.

Voor mijn boeken zoek ik ook zo'n programma. Ik heb deze week de trial-versie van Book Collectorz gebruikt maar daar ben ik niet echt van onder de indruk. Je moet alles handmatig ingeven.

Kennen jullie een goed programma om mijn collectie boeken beter te beheren?

Met vriendelijke groeten,

Killroy

Beste mensen,

om mijn films te beheren gebruik ik het gratis programma "Ant Movie Catalog". Ik gebruik dit programma al jaren en ben er zeer tevreden van. Vooral de functie waarmee je alle gegevens van de film kan importeren via internet is zeer gemakkelijk.

Voor mijn boeken zoek ik ook zo'n programma. Ik heb deze week de trial-versie van Book Collectorz gebruikt maar daar ben ik niet echt van onder de indruk. Je moet alles handmatig ingeven.

Kennen jullie een goed programma om mijn collectie boeken beter te beheren?

Met vriendelijke groeten,
Bertus

avatar van Pageturner
De functie 'Mijn boeken', hier op BoekMeter.

avatar van metalfist
Op papier inderdaad de beste oplossing Pageturner, maar je zit wel met het probleem dat sommige boeken (stel je hebt een verhalenbundel aangeschaft maar die is gevuld met verhalen die al eerder zijn verschenen in andere verhalenbundels dus mag het boek niet op de site) niet toevoegbaar zijn. Of ze staan er gewoon nog niet op, dan is het een kwestie van zelf even het boek toevoegen. Als ik echter naar mezelf kijk, dan voeg ik een boek pas toe eens ik het gelezen heb, kwestie van geen spoilers te krijgen.

Zelf heb ik een overzicht in Excel met daarin de verschillende titels. De file staat in mijn Dropbox dus kan ik hem gewoon raadplegen via mijn GSM. Dat is voor mij tot nu toe de handigste, minst tijd vretende, oplossing.

avatar van Arkan
metalfist schreef:

Zelf heb ik een overzicht in Excel met daarin de verschillende titels. De file staat in mijn Dropbox dus kan ik hem gewoon raadplegen via mijn GSM. Dat is voor mij tot nu toe de handigste, minst tijd vretende, oplossing.


Dat is precies hoe ik het ook doe. Je kan altijd en overal alles raadplegen.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ik doe dat ook via excel; ik zet de boeken erin, en daarnaast hou ik een bestandje bij voor verhalen, zodat ik gelijk kan zien in welke bundel ik het moet zoeken.

avatar van Jason82
Pageturner schreef:
De functie 'Mijn boeken', hier op BoekMeter.

Eerder konden we vanuit deze lijst toch een download maken naar Windows Excel (csv bestand)? Ik heb thuis nog een verouderde lijst liggen. Deze functie kom ik echter nu niet meer tegen? Weet iemand daar meer van (wellicht al aan de orde gekomen in het forum, dat heb ik dan gemist )

Gast
geplaatst: vandaag om 22:31 uur

geplaatst: vandaag om 22:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.