menu

De Site / Gebruikers / Wat lees je nu?

zoeken in:
Een poging om mijn leesjaar weer vlot te trekken:

https://www.boekmeter.nl/images/cover/98000/98133.jpg?cb=1636896905

Generatie 9/11: Migratie, diaspora en identiteit (Lotfi El Hamidi)

Bilal030 schreef:
Generatie 9/11: Migratie, diaspora en identiteit (Lotfi El Hamidi)

Ik kon niet wachten op dit boek, natuurlijk vanwege het onderwerp maar ook om een ander reden. Sinds begin dit jaar schrijf ik aan een boek waarin ik de emancipatie van Marokkaanse Nederlanders beschrijf. En dan met name die van mijn generatie, de generatie die rond 9/11, Pim Fortuyn, het islamdebat etc, volwassen werd. Het was een interessante periode die mij ook gevormd heeft voor een deel. Ik heb het geluk dat er geïnteresseerde uitgevers zijn. Ik helemaal happy natuurlijk maar opeens verschijnt er een boek dat dezelfde thema’s behandelt. Ik heb het direct gelezen (nog niet helemaal uit, bijna) en er staan wat dingen in die lijken op wat ik heb geschreven, bepaalde anekdotes en analyses. Heel eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de wereld instortte voor mij. Vind het nog steeds vervelend maar aan de andere kant besef ik dat het goed is dat het onderwerp leeft. Het moet niet om mij gaan maar om een boodschap en verhaal en als die door meerdere mensen geuit wordt is het eigenlijk alleen maar mooi. Het is belangrijk dat mensen van bepaalde achtergrond waarover heel veel gezegd werd in die tijd, nu oud genoeg zijn en de middelen hebben om hun kant van het verhaal te vertellen. Dit boek zelf is dan ook, hoe kan het ook anders, reuze interessant in mijn ogen.

psyche (crew)
Bilal030

Ja, dat zal schrikken zijn geweest, het gevoel dat de wereld instortte: deze auteur schrijft over hetzelfde!
Maar zoals je zelf al aangeeft, het is eveneens goed dat het onderwerp aandacht heeft en houdt.
Dat hangt niet aan éen of twee auteurs. Het hoeft geen verlies te zijn, het is evengoed als meerdere mensen hùn verhaal vertellen.
Blijf bij het schrijven bij jezelf en laat je verrassen waar de overeenkomsten zijn.

Wat luister je nu?
Want lezen doe ik nog steeds in het vuur redden van Guillermo Arriaga, van bijna 900 pagina’s.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/63000/63960.jpg
Het luisterboek dus.

psyche schreef:
Bilal030

Ja, dat zal schrikken zijn geweest, het gevoel dat de wereld instortte: deze auteur schrijft over hetzelfde!
Maar zoals je zelf al aangeeft, het is eveneens goed dat het onderwerp aandacht heeft en houdt.
Dat hangt niet aan éen of twee auteurs. Het hoeft geen verlies te zijn, het is evengoed als meerdere mensen hùn verhaal vertellen.
Blijf bij het schrijven bij jezelf en laat je verrassen waar de overeenkomsten zijn.

Als ik het teruglees komt het wel heel dramatisch over haha. Maar zo voelde het. Ik ga sowieso door, rechtsom of linksom wil ik laten weten hoe ik (en veel anderen) er tegen aan kijk. Thanks psyche

psyche (crew)

Even niets, ik heb in enkele dagen dit indrukwekkende boek gelezen, en zou het geen recht doen zonder meer aan een volgend boek te beginnen.
Dat kan ik ook helemaal niet, ik heeft me bij de kladden gepakt, ik moet het eerst laten bezinken. Nadenken wat ik bij het boek kan schrijven waarover al zoveel is gezegd en geschreven.

psyche (crew)

Ik lees altijd drie boeken met mijn havo klassen. 1 boek kies ik uit, 1 boek kiezen de leerlingen van een keuzelijst, en 1 boek is volledig vrije keuze voor de leerling. Dit is het boek dat ik voor ons heb uitgekozen dit jaar:

https://www.boekmeter.nl/images/cover/77000/77871.jpg?cb=1543636271

Dear Martin - Nic Stone (2017)

So you want to be a parent..

The Good Father - Noah Hawley (2012) - BoekMeter.nl

Ben wel benieuwd, aangezien Lionel Shrivers We Need to Talk about Kevin een van mijn favorieten is.

psyche (crew)
Boekenwurm67 schreef:

Nog niet toegevoegd helaas.

Volgens mij zal het je nu toch meer dan duidelijk zijn bij verzoeken, dat er twee opties zijn:
òf welke user dan ook voegt dit boek (al dan niet voor jou) toe. Mensen doen dit zonder uitzondering vrijwillig.
Òf, en die keus heb je ondanks je eerder genoemde bezwaren evengoed, als je graag op een boek wilt stemmen en/of iets er wilt bij schrijven, het simpelweg niet mag ontbreken op deze site; staat het je geheel vrij je te bedenken en zelf toe te voegen.
Vrijwillig vanzelfsprekend.
Zonder commentaar graag.

H€yoka schreef:
Enkele dagen na uitgave
Komt een man in de bibliotheek en ziet op het rek bij de nieuwe aanwinsten:

(afbeelding)

Dat is geluk hebben, zo'n boek is zo weg natuurlijk.

Hier is hij nog in bestelling, maar heb 'm vandaag kunnen reserveren. Ik was al de hele week aan het checken of ie al binnen was.
En mijn bieb heeft sinds kort iets nieuws. Als je nu een boek reserveert krijg je te zien op welke plaats je staat: U komt op plaats .. in de wachtrij. Een soort 'Er zijn nog 6 wachtenden voor u' zeg maar.
Ik stond op plek 1.

psyche schreef:
(quote)

Volgens mij zal het je nu toch meer dan duidelijk zijn bij verzoeken, dat er twee opties zijn:
òf welke user dan ook voegt dit boek (al dan niet voor jou) toe. Mensen doen dit zonder uitzondering vrijwillig.
Òf, en die keus heb je ondanks je eerder genoemde bezwaren evengoed, als je graag op een boek wilt stemmen en/of iets er wilt bij schrijven, het simpelweg niet mag ontbreken op deze site; staat het je geheel vrij je te bedenken en zelf toe te voegen.
Vrijwillig vanzelfsprekend.
Zonder commentaar graag.

Daar heb je ook gelijk in. Ik bespeur alleen dat bij sommige verzoeken men deze meteen op de site zet en bij anderen niet. Ik vind het ook niet erg, alleen jammer. Als ik al boeken wilde toevoegen, wat ik niets liever doe dan stuitte dit op haarkloverij van regelgeving omtrent toevoegen enz.

Sinds 2 weken doe ik pogingen tot koud (af)douchen in de ochtend. Het schijnt dat je weerstand ervan verbeterd. Wie weet eens een winter zonder volle holtes, dat zou erg fijn zijn. Maar het went vooralsnog niet, die ellendige koude stralen over dat van de slaap nog warme lichaam. Eens kijken of Wim Hof nog bruikbare tips voor me heeft...

https://www.boekmeter.nl/images/cover/97000/97816.300.jpg

https://www.boekmeter.nl/images/cover/17000/17013.jpg?cb=1661753583

De ene (border) trilogie loopt ten einde, maar een andere trilogie begint reeds. Een ode aan een dode zullen we maar zeggen.

https://www.kartonnendozenlgbt.be/wp-content/uploads/2022/06/aarde-eten.jpg
Van Mexico (Het Vuur redden-Arriaga), via Colombia (Oneindig land-Patricia Engel) naar Argentinië. Cometierra - Dolores Reyes (2019) - BoekMeter.nl

liv2 stuurde me in het verleden wel eens boekentips en dankzij haar heb ik een aantal geweldige boeken gelezen, helaas is Liv wat minder aanwezig op BM dan voorheen, maar een tijdje terug kwam ik bovenstaande tegen en die heb ik maar gewoon op mijn lijst 'te lezen' gezet, in liv2 we trust. Na de Midden & Zuid Amerikanen nu naar down under voor een op een waargebeurd verhaal gebaseerd boek. De eerste 25 pagina's waren veelbelovend.
https://media.s-bol.com/o7WRY41lqolL/p8ZyM5y/541x840.jpg

Ook nog een thema tussen je boeken, Abubakari? Onder de grond aarde eten?

centurion81 schreef:
Ook nog een thema tussen je boeken, Abubakari? Onder de grond aarde eten?

Kan geen toeval zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:08 uur

geplaatst: vandaag om 13:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.