menu

De Site / Gebruikers / Wat lees je nu?

zoeken in:
psyche (crew)
Robsessie schreef:

Volgens mij zag ik in de nieuwsbrief van Lantaren Venster dat ie nu daar draait. Maar éérst het boek inderdaad,,veel plezier.

Fijne bioscoop trouwens, de oude vond ik nòg fijner om er te zijn. Maar ja, eerst het boek dus…

eRCee schreef:
Ik heb de drukproeven van de nieuwe Javier Marías in handen, getiteld Tomas Nevinson. Tijdens mijn nakende vakantie gaan de 600+ pagina's verorberd worden als een zak warme broodjes. User Arnie zal er van kunnen getuigen.
Als je maar doorloopt en niet struikelt tijdens het lezen.

psyche (crew)
eRCee schreef:
Ik heb de drukproeven van de nieuwe Javier Marías in handen, getiteld Tomas Nevinson. Tijdens mijn nakende vakantie gaan de 600+ pagina's verorberd worden als een zak warme broodjes. User Arnie zal er van kunnen getuigen.

Speciaal voor jou als liefhebber van Spaanse literatuur 'uitgeknipt' al ga je wellicht heel ergens anders aan de wandel ...

Artikel in Tijdgeest, de bijlage dagblad Trouw d.d. vandaag.

Dank je. Ik heb twee keer iets van Chirbes gelezen en daar laat ik het bij.

psyche (crew)
eRCee schreef:
Dank je. Ik heb twee keer iets van Chirbes gelezen en daar laat ik het bij.

Ik ga dit keer aan het eind van deze maand me hier aan wagen
Tierra de Mujeres: Una Mirada Íntima y Familiar al Mundo Rural - María Sánchez (2019) - BoekMeter.nl

buen viaje literario eRCee

Eindelijk aan de lokroep van de bibliotheek kunnen weerstaan en mijn eerste gekochte zomerboek ter hand genomen
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/7/6/9/9/9200000015589967.jpg

Ik zal het maar gewoon zeggen. Ik ben in het tweede Evelien-boek van Martin Bril bezig. En ik geniet ervan. Dus.

eRCee schreef:

Op basis van het geobserveerde kan ik melden dat eRCee de 600+ pagina's niet is doorgekomen.

Wat er verder in de loop van de dag en zijn vakantie wordt gemeld is geheel voor rekening van eRCee zelf, en kan niet worden geverifieerd door bovengetekende

Onzin! De reis duurt zolang je nog niet thuis bent. Vanmiddag wordt de balans opgemaakt.

Dat gezegd hebbend: het boek is een zware tegenvaller.

eRCee schreef:
Vanmiddag wordt de balans opgemaakt.

Jahoor, uit. En nog diverse stations te gaan. Niks aan het handje.

psyche (crew)
eRCee schreef:

Dat gezegd hebbend: het boek is een zware tegenvaller.

Dat vind ik oprecht jammer voor je, wetend hoezeer je Marías normaliter waardeert. Reuzeknap ook dat je die 600 pagina’s in relatief korte tijd hebt doorgewerkt.
Ik kijk uit naar je mening!

Ben wel benieuwd waarom dit zo tegenviel, want je hoopt toch dat een schrijver steeds beter wordt. Of in ieder geval een interessante ontwikkeling doormaakt...

Nou, dat weet ik niet hoor. Hij is al 35 jaar bezig he, dan kan de ontwikkeling ook tot stilstand komen. De tekst is nog onder embargo, maar ik zal later wel een mening neerpennen.

psyche (crew)
...stilte... schreef:
Ben wel benieuwd waarom dit zo tegenviel, want je hoopt toch dat een schrijver steeds beter wordt. Of in ieder geval een interessante ontwikkeling doormaakt...

Ik ben daar dus ook benieuwd naar, ik schreef het al. In het geval van Marías betwijfel ook ik of er nog veel te ontwikkelen valt. Hoewel ik zijn talenten zie en lees, met name ook intellectueel, heb ik een haat/liefde verhouding met zijn werk. Voor mij onvoorstelbaar dat eRCee in zo’n korte tijd die pagina’s weglas, ik moet zelf altijd verdomd hard ‘werken’.
Daarom blijft trouwens het laatste deel van Jan Kjaerstads trilogie deze aankomende vakantie ook thuis (mea culpa eRCee)… ik vermoed dat María Sánchez evenmin licht leesbaar zal zijn.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/9.jpg?cb=1645797836

Laatst gekocht in een plaatselijke Kringloop. Herlezing.

In mijn blijvende haat-liefde verhoudingen met American novels, poging elvendertig om de grootsheid van deze werken te snappen.

https://media.s-bol.com/mZZYJDPj0jkr/539x840.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 22:22 uur

geplaatst: vandaag om 22:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.