menu

De Site / Gebruikers / Wat lees je nu?

zoeken in:
avatar van Raspoetin
Abubakari schreef:
(afbeelding)
Ik was in Ierland toen ik het treurige nieuws van de overlijdenis van de zanger Mark Lanegan vernam en tevens begreep dat hij op hetzelfde eiland woonde en aldus daar het leven liet. Het nummer Hangin' Tree tijdens het Queens of the Stone Age optreden in de Amsterdamse Melkweg zal me altijd beklijven.

Tijdens mijn reis naar Ierland begon ik met Poetins Rusland van de in 2006 vermoorde Russische journaliste Anna Politkovskaja. Niet denkende dat de Oekraïne crisis tijdens mijn verblijf zo'n hartverscheurende wending zou nemen. Het werk stamt alweer uit 2004 en beschrijft de akelige ontwikkelingen omtrent de (misschien bij menigeen alweer vergeten) Tweede Tsjetsjeense Oorlog en het drama van de gijzelingen in het Doebrovkatheater in Moskou en de school in de Russische stad Beslan. Poetins Rusland was nog enkel een aankondiging van wat er zich de laatste twintig jaar in het land zou voltrekken.

Ik weet niet of ik mezelf een groot plezier doe om nu tijdens de huidige onheilspellende oorlog hieraan te beginnen, maar ik wil dit boek nou eenmaal een keer gelezen hebben. Ook op recent aanraden van Michel Krielaars en Maarten van Rossem. Leven en Lot van Vasili Grossman:

'Er hing een lage mist. De hoogspanningsleidingen langs de weg weerkaatsten het licht van de koplampen. Het had niet geregend, maar de grond was vochtig in de vroegte en het stopsien wierp een wazige roodachtige vlek op het natte asfalt.'

https://media.s-bol.com/AMvKrGqqR651/l5k72l5/760x1200.jpg




Bas I.
Na twee korte verhalen van E.A. Poe nu verder met deel twee van The Lord Of The Rings. Onder het mom van: moet je ooit eens gelezen hebben. Ondanks dat deel één niet helemaal mijn kopje thee was.

avatar van Robsessie
De Verleider van Kjærstad.



avatar van Robsessie
Je hebt aardig het tempo erin zitten handsome_devil.

avatar van handsome_devil
Robsessie schreef:
Je hebt aardig het tempo erin zitten handsome_devil.


Ja het gaat weer even ouderwets hard. Officieel einde van de leesdip.





avatar van Shaky
Thuis bezig in die van Brandreht, maar tijdens het sporten luister ik op dit moment naar het volgende luisterboek:

https://www.boekmeter.nl/images/cover/100000/100505.jpg?cb=1647461187

Laurence Olivier: A Biography - Donald Spoto (1991) - BoekMeter.nl



avatar van Arkan
Omdat de thrillers van Michael Berg me dermate kunnen bekoren, nu alweer het volgende boek in de Chantal Zwart reeks.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/95000/95731.jpg?cb=1621232839

De Vermissing - Michael Berg (2021) - BoekMeter.nl


Paardenmeisje
Ik lees nu "De meeste gedichten van Tom Lanoye". Ik wil zoveel mogelijk 'proeven' van literatuur/lectuur maar poëzie liet ik tot nu toe links liggen... Tijd dus om ook hier een hapje van mee te pikken.

avatar van misterfool
Bezig in:

Infinite Jest - David Foster Wallace (1996)
Een klein begin gemaakt. Het verhaal is vooralsnog erg mooi, maar het blijkt wel een boek waarvoor ik moeilijk tijd en zin weet te maken. Iets te veel ploeteren voor mijn gevoel.

Fathers and Crows - William T. Vollmann (1992)
Goed gevorderd in dit historische epos. Wederom een indrukwekkend boek van Vollmann. Ik kijk er al weer naar uit om dit weekend progressie te maken.

Levend Verleden: De Nederlandse Samenleving Van De Prehistorie Tot In Onze Tijd by H.P.H. Jansen
Kringloopvondst. Best interessant om in vogelvlucht door de Nederlandse geschiedenis te gaan. Rond ik waarschijnlijk deze week af.

The Hero with a Thousand Faces - Joseph Campbell (1949)
Ook hier mondjesmaat in begonnen. Erg zweverig, maar wel intrigerend om overeenkomstige thematische kernen te zien in uiteenlopende mythes.




avatar van Robsessie
Ik zag recentelijk voor het eerst de film Abubakari, bijzonder sfeertje.

Zelf ben ik een paar dagen geleden begonnen aan De Avond is Ongemak.


avatar van Abubakari
Robsessie schreef:
Ik zag recentelijk voor het eerst de film Abubakari, bijzonder sfeertje.


Ik doe het normaliter andersom, eerst het boek en dan de film, maar ik had dit verhaal nog nooit gelezen terwijl ik wel een Clive Barker liefhebber ben. Het is ook al een flinke tijd geleden dat ik de film zag, dus vooruit maar dan.
Ik heb de film volgens mij op dvd, dus die kan ik daarna dan ook mooi weer eens kijken.



Gast
geplaatst: vandaag om 11:29 uur

geplaatst: vandaag om 11:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.