menu

De Site / Gebruikers / Wat lees je nu?

zoeken in:
geplaatst:
Ik heb eindelijk het derde deel van de Napolitaanse romans van Elena Ferrante in handen. Gisteren gelijk maar begonnen, had er toch meer zin in dan in het opzetten van een film, en oh boy, heerlijk weer.

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/1000/1927.jpg?cb=1590675409
Gisteravond ben ik begonnen in Mrs. Dalloway van Virginia Woolf - de bibliotheek had The years niet, dus die komt later wel.

Ik weet trouwens niet of anderen dit ook hebben, maar ik heb bij verschillende boeken dat ik de titel in mijn hoofd zing op een regel uit een lied. Klinkt nogal vaag, voorbeeldje: bij Paravion van Hafid Bouazza zing ik bijvoorbeeld werktuigelijk 'Paraaavioooon', op de melodie van Forever young van Alphaville. (Even voor de duidelijkheid: het zijn niet per se liedjes waar ik verzot op ben.)

Hetzelfde heb ik dus altijd bij Mrs Dalloway: inwendig hoor ik '... Dalloway, Mrs ... Dalloway', op de melodie van Mr. Cellophane uit Chicago.

Ben ik de enige die dit heeft of kampen anderen hier ook mee? Of is het misschien een ideetje voor een nieuw spelletje voor de site

geplaatst:
Ik heb dit helemaal niet. Het lijkt me sterk afwijkend en zorgwekkend Ted.

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
En ik hoopte nog zo op het internet lotgenoten te vinden.

geplaatst:
Misschien kan stichting Korrelatie iets voor je betekenen.

geplaatst:
Ted Kerkjes schreef:
Ben ik de enige die dit heeft of kampen anderen hier ook mee?

Ik kook de afgelopen dagen veel met de muziek van Sun Ra op en ik betrap mezelf erop dat ik af en toe Sun Ra... Sun Ra... op de melodie van Sunrise van Norah Jones door mijn hoofd hoor zweven.

geplaatst:
Ted Kerkjes Paravion, ik ben nog naar dat boek op zoek
Nu heb ik ook Forever Young in mijn hoofd, maar dat is geen straf.

Ik heb niet dat ik titels met lyrics of melodieën in mijn hoofd krijg, maar een afwijking die velen van ons denk ik wel hebben, is het ruiken aan bladzijden (zeker nieuwe boeken).

https://www.boekmeter.nl/images/cover/16000/16285.jpg

Hierna:

https://www.boekmeter.nl/images/cover/34000/34616.jpg

geplaatst:
Ted Kerkjes schreef:

Ben ik de enige die dit heeft of kampen anderen hier ook mee? Of is het misschien een ideetje voor een nieuw spelletje voor de site

Nou je wordt bedankt Ted. Ik lees William Faulkners Absalom, Absalom! en het zingt nu de hele dag als een mantra in mijn hoofd rond. Het klinkt als Sjaaaaalom... Sjaaaaalom... eerst laag en dan hoog.
Alleen de betekenis is nu geen vrede, maar zo'n beetje het tegenovergestelde van dat... kom ik hier ooit weer van af???

psyche (crew)
Een verleiding is Forføreren - Jan Kjærstad (1993) zeker!! Alweer, amper de verpakking van dit tweedehandsboek gehaald, een boek waarbij ik verder wil lezen, dóor wil gaan ...
Ik vrees dat William Faulkner naar de afdeling verlengingen bieb zal verhuizen en/of ik maak er maar een project in mijn september vakantie van ...
Dus ...stilte... ik ga het echt wel lezen, het hoort bij mijn literaire inhaal opvoeding, maar niet nu

Ach ja...alles heeft zijn tijd (is mijn ervaring tenminste)

Ben benieuwd wat je van Jan Kjærstad vindt.

psyche (crew)
...stilte... schreef:

Ben benieuwd

Ik ook

Gast
geplaatst: vandaag om 13:09 uur

geplaatst: vandaag om 13:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.