menu

De Site / Gebruikers / Wat lees je nu?

zoeken in:
Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/478.jpg?cb=1587044759
Ben al op bladzijde 111 van deze fantasy-klassieker uit de jeugdliteratuur, maar ik kan niet zeggen dat ik echt enthousiast ben. Ik zal het uiteraard wel uitlezen, want dat moet ik van mezelf en ik merk wel dat er een stijgende lijn in zit, maar ik begrijp tot nu toe niet echt waarom bijna iedereen hier zo jubelend over is.

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
Ted Kerkjes schreef:
Ben al op bladzijde 111
Ondertussen ben ik op pagina 231 van Het oneindige verhaal. Ik weet niet of er iets bestaat als een slechte leesconditie, maar ik merk wel dat ik niet gewend ben aan dergelijke dikke romans (en dat terwijl de dikte nog best meevalt). De stijgende lijn die ik eerder meende te ontwaren, bleek van korte duur: halverwege neemt het boek een nieuwe wending en het wordt echt steeds minder. (Disclaimer: de campy jaren tachtig verfilming omvat enkel de eerste helft van het boek. Wist ik niet eens.) Nog altijd ben ik wel van plan om het boek snel uit te lezen, maar het is een flinke zit. De titel op het voorblad jaagt me nu ook wel de stuipen op het lijf. Ik ben als de dood dat ik in een loop terecht kom of zo.

Sol1 (crew)
geplaatst:
Er zijn zelfs vier films rond The Neverending Story gemaakt...

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
Sol1 schreef:
Er zijn zelfs vier films rond The Neverending Story gemaakt...
Volgens mij zijn er drie films en een miniserie of zoiets, ja! En dan nog ook twee televisieseries (waarvan één animatie), begreep ik.
De eerste film volgt het boek redelijk getrouw, voor zover ik me de film kan herinneren. (Al vond Ende de film verschrikkelijk en deed hij een poging om met een rechtzaak de film tegen te houden.) De andere films hebben volgens mij wat minder met het bronmateriaal van doen.

psyche (crew)
geplaatst:
Eindelijk na maanden van alles en nog wat, waaronder een verhuizing kom ik langzaamaan weer toe aan lezen. Heb net een boek uit (ga éen dezer dagen er wat bij schrijven) en begin heerlijk op het heeeeeele grote terras met direct uitzicht op de Waterweg aan:

Becoming - Michelle Obama (2018)

geplaatst:
psyche schreef:
heerlijk op het heeeeeele grote terras met direct uitzicht op de Waterweg
Geweldig!!

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
Poeh poeh, ik heb me door Het oneindige verhaal heen geploeterd, maar ik vond het ronduit verschrikkelijk. Echt heel jammer, want ik had me er serieus op verheugd door de klassiekerstatus, de vele positieve reviews hier en de blurbs op mijn uitgave ("Hét kinderboek van de 20ste eeuw", "Het is alsof je in 391 bladzijden de hoogtepunten uit de literatuur krijgt voorgeschoteld."). Tegen mijn principe in heb ik de laatste pakweg honderd bladzijden voor het laatste hoofdstuk meer gescand dan echt gelezen, en ik was echt blij dat ik er vanaf was.
Ik ben gisteravond begonnen aan een wat obscuurder werk van Frederik van Eeden, die mij eerder wist te boeien met De kleine Johannes.
https://www.boekmeter.nl/images/cover/56000/56582.jpg

geplaatst:
Een "ondertussen" boek, om zo nu en dan even een paar vrij korte wonderlijke verhalen over voetballers te lezen. Best een dik boek (566 bladzijden), ook geen boek om achter elkaar in te blijven lezen.

https://pbs.twimg.com/media/EIiMLejXYAELrXY.jpg

geplaatst:
De Toverberg van Thomas Mann is zeer geschikte lectuur om de thuis quarantaine uit te zingen. Ik lees de Nederlandse vertaling van Pé Hawinkels, maar ik vind de afbeelding van deze Engelse vertaling zo mooi dat ik die deel. Weet iemand wie de tekenaar is? De naam is moeilijk te lezen.
https://i.pinimg.com/originals/0d/c5/3c/0dc53c291cd90869eb9b596727f111fe.jpg

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
Raspoetin schreef:
Weet iemand wie de tekenaar is? De naam is moeilijk te lezen.
Ik lees 'F Ruttner', maar googelen wijst uit dat dit een Nazi en zoöloog was

Gast
geplaatst: vandaag om 10:21 uur

geplaatst: vandaag om 10:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.