menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Wat lees je nu?

zoeken in:

(afbeelding)

Wat anders dan de Disneyversie, maar even genietbaar!

En nu maar terug naar de wereld van de fictie.

(afbeelding)

Lees overigens zo nu en dan ook wel een stukje Achterberg.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51F9uxHdUJL.jpg
Een tijdje terug gelezen maar was momenteel ook wel toepasselijk geweest.

Heb me inmiddels ook door Moby Dick weten te worstelen. Was de moeite zeker waard, maar ik ga nu even voor een tussendoortje waarvan (waarschijnlijk) wat makkelijker valt te genieten:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81X82ssKDYL.jpg
Tortilla Flat - John Steinbeck (1935)

Afgelopen week uitgelezen:

(afbeelding)
Sasameyuki - Junichiro Tanizaki (1948)

Nu geïntrigeerd bezig in het welbekende:

(afbeelding)
Nesnesitelná Lehkost Bytí - Milan Kundera (1984)

Ik was begonnen in Vogels met Zwarte Poten Kun Je Niet Vreten - A.H.J. Dautzenberg (2010) maar die is even in de wacht gezet. Ik herlees vrij zelden een boek, maar twintig jaar (het Barcelona museum bonnetje zat er nog in als boekenlegger, waardoor ik wist in welk jaar ik het boek voor het eerst las) nadat ik hem voor het eerst las (waarna het in de top 3 van beste boeken die ik ooit las kwam) en vijf jaar nadat ik er opnieuw aan begon maar ziek werd en daardoor meestal na 3 zinnen in slaap viel omdat ik flink afgepeigerd was, zinnen die blijkens de tekst op mijn weblog wel indruk maakten want ik wilde op mijn uitvaart passages uit dit boek voorgelezen laten worden, het was mijn eerste (en tot op heden laatste) ziekenhuisopname, schijnbaar komt de dood dan opeens dichterbij want normaal ben ik nooit zo bezig met dat soort dingen, het gevoel dat er op mijn uitvaart uit dit boek voorgelezen moet worden had ik nu ook niet meer, het zal de morfine zijn geweest
maar nog steeds een mooi boek, nog een pagina of 150, dan is het weer uit, maar wat ik vaker heb bij herlezing, het is toch (iets) minder legendarisch geweldig dan dat ik het mij herinnerde.
Okay, voor de draad er mee, waar gaat dit over!? Cien Años de Soledad - Gabriel García Márquez (1967)
Een nieuwe vertaling, ze hadden hem even wat beter na moeten lezen want er staan best veel foutjes (typfouten vooral) in.
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/8/0/5/5/9200000072365508.jpg

Eens testen of twee boeken langs elkaar heen lezen, beiden straffe kost bovendien, een beetje te doen is.

(afbeelding)

EDIT: eindelijk eens een plaatje van boekmeter met daarin de uitgave van het boek dat ik ook daadwerkelijk heb.

(afbeelding)

Nog eens even een Baantjer er tussendoor lezen. De hele serie begint aardig te vorderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.