menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / What's up doc?

zoeken in:
liv2 (crew)
Goh, soms verdwijnen mensen van de radar of gooien ze zichzelf in de radar. Maakt helemaal niet uit. Maar ik vind het gegeven 'ik ben niet dood' zo confronterend, een beetje pathetisch. Nee, we zijn met zijn allen nog niet dood, dus heb ik geprobeerd een ander, opener item te beginnen.

psyche (crew)
Mooi initiatief Liv en een goed alternatief voor 'Ik ben niet dood' ...

Is dit om oproepjes te plaatsen wie weet wat er met bepaalde users is gebeurd, of? Zeker gezien de titel. Overigens vind ik die 'ik ben niet dood of spoorloos verdwenen' wel getuigen van een zekere humor.

liv2 (crew)
Het kind moest een naam hebben he,

Het jaar begon voor mij niet zo goed. Sinds 17 januari was mijn kat Aristo spoorloos verdwenen, maar ik heb haar wonder boven wonder na 8 weken zelf weer teruggevonden! Ik was vorige week met Knak aan het wandelen toen ik, op zo'n anderhalve kilometer van mijn huis vandaan, opeens zag dat er een kat de straat overstak en naar mij kwam toegelopen. Ik had al vrijwel meteen door dat het Aristo was. Dat extatische gevoel dat ik op dat moment ervoer is werkelijk met geen pen te beschrijven. Alsof je een lot wint uit de loterij. Voor hetzelfde geld had ik een andere route genomen en had ze mij dus niet gezien.
Het gaat nu weer wat beter met haar, in het begin wel erg vermagerd, maar ze begint langzaam weer bij haar positieven te komen. Waarschijnlijk heeft ze zich al die tijd in leven gehouden met etensresten en kleine diertjes. De uitdrukking "een kat heeft negen levens" klopt dus echt als een bus.
Het is overigens wel heel bijzonder dat ik haar weer terugvind op exact dezelfde dag dat ik mij hier op Boekmeter heb ingeschreven, namelijk op 11 maart. Nota bene als The Cheshire-Cat, ook een kat die zomaar in het niets verdwijnt en plots weer opduikt:

"You'll see me there," said the Cat, and vanished. Alice was not much surprised at this, she was getting so well used to queer things happening. While she was still looking at the place where it had been, it suddenly appeared again.
[...]
"All right," said the Cat; and this time it vanished quite slowly, beginning with the end of the tail, and ending with the grin, which remained some time after the rest of it had gone. "Well! I've often seen a cat without a grin," thought Alice; but a grin without a cat! It's the most curious thing I ever saw in all my life!"

Ted Kerkjes (moderator)
Wat een bijzonder en mooi verhaal, the Cheshire cat! Fijn dat Aristo weer terecht is!
En wat verzin jij geniale namen voor jouw huisdieren! (Is Knak een tekkel?)

Dank je Ted Kerkjes! Knak is geen tekkel maar een Jack Russell, maar het is inderdaad meer een naam voor een tekkel. Waarschijnlijk omdat je het associeert met knakworst of bolknak.

Ted Kerkjes (moderator)
the Cheshire cat schreef:
Waarschijnlijk omdat je het associeert met knakworst of bolknak.
Precies.

Mooi verhaal, vooral een story met een happy-end.
Of hoe sommige dingen zo moeten lopen.
Maar al wat telt is dat jullie weer verenigd zijn.

Dank je Arkan! En door alle spanning heb ik twee maanden niet kunnen lezen, dus ik ga nu de schade inhalen..

liv2 (crew)
the Cheshire cat

Dit vind ik nou fantastisch nieuws. Ook dat je een nieuw hondje hebt trouwens. Knak. Wat er met je vorig hondje gebeurd is is één van de meest aangrijpende dingen die ik hier las trouwens.

En dat je je kat terug vindt, dat is volgens mij niet toevallig. Een kat komt terug naar haar huis. Zij was op zoek, naar jou. Ze had echt wel ooit voor je deur gestaan, Aristo, zeker weten. Die zwierf rond op zoek naar JOU.

Elk dier dat bij jou is, is een gelukkig dier. 'Gij zijt ne schone mens' Pablo . Zo zeggen we dat in Vlaanderen.
Echt waar.

Ik ben zo blij voor je. xxx

Dank je wel Liv! x
liv2 schreef:
Die zwierf rond op zoek naar JOU.

Ik oefen een enorme aantrekkingskracht uit op katten; een ware pussy magnet dus.

Laat ik 't eens gebruiken dan. Ik heb besloten om de maanden juni, juli, augustus en september geen boekrecensies meer te plaatsen (m.u.v. Literair Nederland). Ben al langere tijd iets voor me uit aan het schuiven, terwijl er veel energie gaat zitten in sociale media en fora als BM/MM. Is echt dat ik even een spurt moet maken om iets af te krijgen. Ik zal nog wel blijven reageren, vermoed ik.

Klinkt heel weloverwogen en lijkt me dan ook een verstandige keuze. Veel succes Donkerwoud!

Thanks, wel na heel veel domme keuzes.

Ah mooi, als ik dan even 80 meningen weet te produceren kan ik bovenaan komen in de toplijst gebruikers.

Donkerwoud schreef:
Thanks, wel na heel veel domme keuzes.

Ach, laat ik daar maar niet over beginnen...

eRCee schreef:
Ah mooi, als ik dan even 80 meningen weet te produceren kan ik bovenaan komen in de toplijst gebruikers.

Hm! Dat wordt bij jouw nummer 79 even een shitload aan gelezen boeken recenseren.

Sol1 (crew)
Waar is the Cheshire cat gebleven?

liv2 (crew)
Sol1 schreef:
Waar is the Cheshire cat gebleven?

Pablo heeft zich blijkbaar uitgeschreven. Wat jammer vind ik dat !

Halley23 (moderator)
liv2 schreef:
(quote)

Pablo heeft zich blijkbaar uitgeschreven. Wat jammer vind ik dat !
Wagen we er nog een pm aan met vraag waarom of gaat dit te ver?

Interesse in iemand tonen is nooit verkeerd natuurlijk.

Kijk, dit kom je alleen op Boekmeter tegen (denken
aan iets of aan iemand anders). Mooi om te zien

Sol1 (crew)
Het is diep triest dat the Cheshire cat zelf is verdwenen, maar het is wel een knappe prestatie van Pablo dat zijn glimlach (geheel in stijl) op diverse plaatsen in het forum is achtergebleven.

@Halley23,
Zoals HALVE TAMME.schrijft, waarom niet?

Heb 'm op social media aangesproken.

Is hij echt weg?

Er is gelukkig niks dramatisch aan de hand met onze poezelige vriend. Hij is content met de aandacht en sluit niet uit dat hij op mysterieuze wijze opnieuw verschijnt. Het is The Cheshire Cat, nietwaar?

Goed nieuws, ook ik heb veel waardering voor zijn bijdrages!

Thanks everyone, maar kunnen we de titel van dit topic niet beter omdopen in "What's up, Pussycat?" of iets dergelijks, aangezien het hier vrijwel alleen over vermiste poesjes gaat?

(Er waren overigens wat inlogproblemen, vandaar mijn late reactie )

the Cheshire cat schreef:
Thanks everyone, maar kunnen we de titel van dit topic niet beter omdopen in "What's up, Pussycat?" of iets dergelijks, aangezien het hier vrijwel alleen over vermiste poesjes gaat?

(Er waren overigens wat inlogproblemen, vandaar mijn late reactie )

Vriend! Welkom terug!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:38 uur

geplaatst: vandaag om 01:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.