menu

De Site / Gebruikers / Schrijf zelf eens wat

zoeken in:
1515 frankrijk het was nacht en volle maan . Dat betekenden dat het tijd was voor de jagers om op pad te gaan . Een jonge jager . Zijn naam was tom van den berghe . Hij maakte zich thuis klaar voor de jacht . Hij pakte zijn mes een kruisboog
Een lang zwaard. Hij pakte  al zijn spullen en deed ze om hij pakt ook zijn donderbus . Hij deed de deur open en hij klom het dak op.
De lichten van de stad parijs waren prachtig tom keek naar de notre-dam  die was ook prachtig verlicht  er was chaos in frankrijk.
De koning was namelijk overleden . En er was nog geen  troonopvolger gekozen . Dus het is nu het belangrijkste voor de jagers dat we de vampieren vangen voordat ze zelf de macht krijgen . Er was een bericht binnen gekomen . Dat er een vampier in de toren van de notre-dam zat tom rende over daken . De
jagers dragen een dikke zwarte mantel waardoor ze onherkenbaat zijn . Vampieren  de soort waar wij op jagen zij dromers de meest voorkomende vampier soort  in frankrijk
Dromers kunnen ook in de dromen van mensen . Om hen via hun dromen boodschappen te geven of speciale gaven te geven . dromers zijn overal ze zijn alleen ontzichtbaar zodat niemand ze ziet.
Als ze hun gave hebben gegeven . Kun je ze zien en kun je droommagie gebruiken droom magie kan op verschillende wijze gebruikt worden een kogel kan behekst worden dat betekent dat de kogel genoeg kracht heeft om de dromer te doden en als je de droommagie ontvangen hebt wordt je jager .dromers zijn lange wezens ze zijn wit ze hebben puntige oren grote scherpe klauwen aan hun handen .  Tom was bijna bij de notre-dam hij beklom hem het was altijd op goed geluk want als he gezien werdt kreeg je bijna altujd wachters achter je aan en er was ook altijd nog het gevaar dat je viel maar vaak waren jagers goed getraind dus dat geburde bijna nooit hij zag een raam . waar hij doorheen keek hij zag hij een dromer . Tom pakte zijn donderbus en stopye een behekste kogel in de donderbus. Hij richte hem precies op de dromer de dromer zag hem en hij rende op het raam af tom deed het raam met een klap open de dromer stond recht voor zijn neus .en hij ontblote zij gruwelijke bek vol tanden de tanden leken wel dolken zo groot en scherp. opdat moment schoot tom de kogel diep in het hoofd van de dromer er was een harde klap maar niemand keek uit zijn raam en er kwamen ook geen wachters naar tom toe . En de dromer lag op de grond kermend van pijn dood te gaan en de jager verdween weer. Naar zijn huis .

Willen jullie meer geef het dan aan en zeg wat beter kan . En zeg wat je ervan vindt en of er nog een stuk online mag komen

Heeft iemand het verhaal van me al gelezen geef graag je mening

En de dromer lag dood op de grond kermend van pijn en de jager verdween weer.

Geralt of rivia wacht dacht je van:

En toen de dromer kermend van de pijn lag dood te gaan verdween de jager weer...

...stilte... schreef:
(quote)

Geralt of rivia wacht dacht je van:

En toen de dromer kermend van de pijn lag dood te gaan verdween de jager weer...
goed ga het aanpassen

goed ga het aanpassen

Zie je het verschil ook?

...stilte... schreef:
(quote)

Zie je het verschil ook?
de woorden passen zo beter zal ik volgende week nog een fragmentje op de site plaatsen en welk genre is mijn verhaal dacht zelf aan fantasy horror historisch . Denk dat mijn verhaal van modern en geschidenis per hoofdstuk verschilt van het nu naar 1515 lijkt je dit een goed idee

Maar begrijp je ook dat wanneer je dood bent niet meer kan kermen van de pijn?

...stilte... schreef:
Maar begrijp je ook dat wanneer je dood bent niet meer kan kermen van de pijn?
ja begrijp ik wel had een foutje gemaakt excuses voor het ongemak

ja begrijp ik wel had een foutje gemaakt excuses voor het ongemak

Ach in fantasy is toch alles mogelijk

Vond je het een goed verhaal ...stilte...

Mijn "genre" is het eerlijk gezegd niet Geralt. Maar ik raad je aan om eerst de foutjes uit je stukje te halen. Dan maak je het de andere gebruikers van BoekMeter makkelijker om een reactie te geven op de inhoud ervan. Ik denk dat wanneer je een beetje "schaaft" aan je stukje er een leuk verhaal van kan maken...

...stilte... schreef:
Mijn "genre" is het eerlijk gezegd niet Geralt. Maar ik raad je aan om eerst de foutjes uit je stukje te halen. Dan maak je het de andere gebruikers van BoekMeter makkelijker om een reactie te geven op de inhoud ervan. Ik denk dat wanneer je een beetje "schaaft" aan je stukje er een leuk verhaal van kan maken...
waren er nog meer foutjes in het fragment dan . vertel effe welke dat zijn ga nu beginnen in een nieuw fragment. misschien staat die morgen wel op de site .

Nou b.v. de eerste zin:

Het was donker de maan was vol.

Mooier is misschien:

Het was nacht en volle maan.

Bij volle maan is het namelijk niet echt donker. En tweemaal was in één zin staat niet zo mooi.

Maar ik denk dat je het beste kunt beginnen met de taalfoutjes er uit te halen...dat zijn me er nogal wat,

...stilte... schreef:
Nou b.v. de eerste zin:

(quote)

Mooier is misschien:

Het was nacht en volle maan.

Bij volle maan is het namelijk niet echt donker. En tweemaal was in een zin staat niet zo mooi.

Maar ik denk dat het best kunt beginnen de taalfoutjes er uit te halen...dat zijn me er nogal wat,
heb het verhaal bewerkt de eerste zin bewerkt en geprobeerd alle taalfouten eruit te halen .

Heel goed! Maar neem vooral de tijd raad ik je aan.

Zelf ben ik ook niet zo goed in taal, vooral met de dt's heb ik moeite.

Succes met je verhaal, groet Han.

Ben nu bezig met fragment twee.
Dat zich afspeelt in 2019 bij de recente brand van de notre-dam .
Tip alle mensen die van fantasy houden lees mijn verhalen misschien worden ze op een dag wel een boek morgen om 19:00 wordt fragment twee gelanceerd op de site
En overmorgen gaat waarschijnlijk over de 19e eeuw en dat zijn dan de drie hoofd verhaal lijnen 1515 nu en 19de eeuw .

Bij Boeken > Toplijsten en favorieten > Top 10: Fantasy:

Lees mijn fantasy verhalen ze komen twee keer per week op boekmeter op schrijf zelf eens probeer ze eens als je van fantasy houdt .

Dit verhaal is niet te verwarren met het fantasy verhaal dit is het horror verhaal

hier is het fragment dan eindelijk !

1970  vrijdag 15 juli 23;00
Het was warm geweest . Wel boven de dertig graden . Biina iedereen was bij het zwembad. Of de mensen zaten binnen lekker koud in huis  maar bijna iedereen was wel vrolijk behalve een .man ben greenfield . Hij rouwde want zijn zoontje was vermoord . Door zijn leraar de leerar bleek een beruchte seriemoordenaar uit het buitenland die met een vals paspoort de nederlandse grens over kwam . En tot overmaat van ramp kon de vrouw  van het  niet meer aan waardoor ze zichzelf neerschoot met een goedgerichte kogel in het hart . Ben had niemand meer overige familie was overleden of had ben geen contact meer mee . Dus ben was alleen samen met zijn bier . Hij dronk veel eigelijk veelste veel in veel kroegen had hij een verbod en was hij niet meer welkom vanwege dat hij veel vecht partijen aanrichte . En in zijn dronkenschap ook mensen verwonden vokr die misdaden zat hij twee weken vast en nu was hij weer vrij. Er was geen proces de leeraar
 Was na de moordt  het gebouw opgeklomen en er af gesprongen hij had de grind bereikt dood zijn gehele rug was gebroken en zijn hoofd was verplet . Hij had de zoon van ben de keel doorgesneden . .ben woonde in een groot huis aan de rand van het bos . Hij liep naar de koelkast om nog een biertje te nuttigen ben pakte nog een flesje en daarna naar bed  na het biertje opgedronken te hebben en nog een potje call of duty gedaan the hebben liep ben naar zijn bed en ging hij liggen en ben viel snel in slaap

Droomwereld 00:00
Wat gebeurt er riep ben . een stem zei niks kom mee dan zie je wat er gebeurt . Ben zag de goboorte van zijn zoon en de bruiloft van hem en zijn vrouw de eerste verjaardag van zijn zoon dit heb je allemaal verloren door een persoon zei de stem wie dan vroeg ben  kom op dan zei de stem dat weet je best. De de onbekende moordnaar ja zo hete hij de politie kon nergens een naam vinden dus hij hete zo .
Doe hem wat aan zei de stem hij is dood zei ben nee hoor hij is echt in de school in de kelder bee dat kan niet zei ben ja dat kan wel . Zei de stem toon het me zijn ben .  Dat kan ben zag de moordenaar lekker een sigaretje  roken in de kelder de moordenaar grijnsde met een maniakale blik

16 juli
ben schoot wakker en hij pakte een keuken mes en hij trok kleding aan het was 8:30 de school begon over een half uurtje dus ben had nog de tijd ben pakte een rugzak dus hij stopte een pistool en heel veel bier in de rugzak en ben rende naar de school .

Tja...vooral het einde jaagt mij de stuipen op het lijf. Wat vindt je moeder hiervan?
Doe haar de groeten!

...stilte... schreef:
Tja...vooral het einde jaagt mij de stuipen op het lijf. Wat vindt je moeder hiervan?
Doe haar de groeten!
ma vindt mijn verhalen niet zo leuk maar het is gewoon niet haar smaak ze vind het fantasy verhaal wel erg leuk er komt nog een vervlog op het horror verhaal en deel 2 van het fantasy gebeuren wordt om 19:00 gelanceerd .

Jullie kunnen het horror verhaal en het fantasy verhaal onderscheiden de fantasy heet de oorlog van het lot er zullen ook sprookjes uit de wereld van de oorlog van het lot verschijnen . Ik hoop dat jullie mijn verhalen leuk vinden .

Een verhaal uit de wereld van
De oorlog van het lot

De Vos en de Eekhoorn .

Er was eens een hele sluwe vos en een hele lieve eekhoorn ze woonden in een hol diep onder de grond . In het hol had de vos een keukentje, een tafeltje en een hele grote oven voor alle koeken en taarten die de vos maakten op een dag  wou de vos de meest bijzondere taart maken met de lekkerste aardbeien vos wilde eekhoorn verassen .  vos dacht lang na waar kon hij de lekkerste aardbeien uit het bos vinden  ?. In de tuin van haas  want daar waren de lekkerste aardbeien uit het hele bos volgens de andere diertjes .
Vos sloop stiekem het tuintje van haas binnen vol lekkere zoete en rode aarbeien . Hij pakte zijn mandje en stopte het vol met aardbeien vis keek tevreden keek tevreden naar zijn volle mandje  met sappige rode aardbeien . Hij sloop de tuin uit en ging vlug terug naar zijn hol. Hij begon met het bakken van de taart . Hij zocht zijn meel de eiren en een snufje zout . Hij gooide alles in een grote kom en mixte het tot een beslag hij deed het beslag in een vorm en hij schoof de taart in de grote oven waar hij lang bleef staan . Het hele hol rook naar de taart . En vos las een boek tordat de taart klaar was . Hij deed zijn ovenhandschoenen aan en haalde de taart en voorzichtig uit de oven . Hij versierde de taart met room en aanrdbeien . Op dat moment kwam eekhoorntje binnen, vos liet trots zijn taart zie  . Maar eekhoorntje zei ooh....... dat mag niet vos, die aardbeien heb je uit de tuin van haas gestolen . Vos was teleurgesteld ,hij wilde eekhoorn verassen . Eekhoorntje bedacht een oplossing ,zodat vos het goed kon maken met haas . Vos moest de taart aan haas geven . Haas was verrast en stond erop dat eekhoorntje en vos ook een stukje taart mee zouden eten  en ze leefden nog allemaal lang en gellukig

Nawoord
Voor de kinderen van jagers is dit een verhaal zoals dat bij ons hans en grietje is een kinderverhaal  dus als jullie horen het verhaal van de vos en de eekhoorn dan weten jullie welk verhaal erachter zit

chris reifert (crew)
Mooi verhaal van vos, ik heb het twee keer gelezen en kon er vrij soepel doorheen komen.

chris reifert schreef:
Mooi verhaal van vos, ik heb het twee keer gelezen en kon er vrij soepel doorheen komen.
ja vond je het verhaal leuk en kon je niet door de andere verhalen heenkomen .

De oorlog van het lot 1515 parijs
Tom rende door de schimmige straten van parijs. Terug naar het hoofdkwartier van de jagers.  dat lag niet ver van de notre-dam lag .
In het hoofdkwatier woonden alle jagers  . Vanbuiten leek het gebouw versleten en oud en binnen was het prachtig dat moest ook wel .
Het hoofdkwatier gaat diep onder de grond daar zitten de draken elke jager heeft zijn eigen draak mensen dachten altijd dat draken sprookjes waren  Maar dat is niet zo . de jagers hielden de draken gewoon goed verborgen al eeuwen de wapens van een jager zijn een donderbus een dolk en een zwaard .  Dat zijn de standaard wapens in de kerker waren sommige jagers ook bezig om kogels en dolken te beheksen zodat je er een dromer mee kan doden eigelijk zit er onder de grond
Nog een gedeelte van parijs . Dat voor de jagers  bedoelt was . Toen tom bij de deur aankwam klopte hij erop en zij hij is het eten al klaar ! Dat was het wachtwoord . als de andere jagers dat hoorden ging de deur open er zat nog een gedeelte van de stad . Onder de grond vol met winkels en andere dingen  smeden bakkerijen slager,s . Tom kwam in een rommelig vertrek terecht hij sluite de deur  en hij deed het luik open dat naar beneden leide .  en hij liep de ladders af hij kwam in een drukke straat terecht alle jagers van parijs woonde en werkte hier tom liep richting het hoofdkwartier onderweg hoorde hij help help  ! . Tom rende ernaartoe met getrokken zwaard.  het geluid kwam uit een steegje . Er was een man met een mes en tom zag dat hij achter een jongen aanrenden . Tom rende toen hij de mogelijkheid kreeg om zijn zwaard te steken deed hij het ook . hij stak de man in zijn rug waardoor hij op de grond viel en kermden van de pijn de jongen ging stil staan hij trile van angst . Wat is er vroeg tom hij wou me dood maken probeerden het doodsbange kind te zeggen dat kan niet het is een jager we vermoorden elkaar niet behalve als het niet anders kan . Zoals net dat is geen jager zij de jongen wat dan ? Vroeg tom een dromer dat kan niet net was het nog een mens tom draaide zich om en er lag inderdaad een grote dromer op de grod ik maak het af zei tom . Hij pakte zijn dolk en hij sneed de keel van de dromer open het bloed spatte eruit . Tom liep naar het hoofdkwartier en vertelde de meester wat er aan de hand was de meester geloofde hem hij liet het lijk onderzoeken door oude  wijze jager,s die veel gestudeerd hadden er was in  jager parijs een acedemie voor droommagie waar elke jonge jager heen ging om de kunst van magie te leren  . De jongen werdt ook ondervraagd en daarna weer naar zijn ouders gebracht . Het lijk was inderdaad van een dromer  . Wordt vervolgt .

Heb je er van genoten en moet deel 3 online komen of heb je verbeteringen of tips over de afloop van het verhaal stuur me via bm gewoon een berichtje alle tips zijn welkom .

Info over de jager wereld

Elke wereld stad heeft een jager gedeelte
Er bestaan  zelfs in de bergen van duitsland amerika steden van de jagers die ontzichtbaar zijn voor normale mensen  als een jager op een draak gaat is de draak ook meteen ontzichtbaar zodat normale mensen ze niet kunnen zien .  De Draken kinderen
Mensen die de draken verzorgen en de draken wassen hun klauwen verzorgen .

Nah il be
Nah is de koning der dromers hij woont in een fort dat gelegen is in de duitse bergen van het hartz gebergte dat bewaakt wordt door duizenden dromers .
Hij wil de gehele mensheid overnemen uitroeien en een wereld maken voor dromers
Het fort van nah ligt op de  berg brock .

chris reifert (crew)
Geralt of rivia schreef:
(quote)
ja vond je het verhaal leuk en kon je niet door de andere verhalen heenkomen .

Die andere verhalen heb ik nog niet gelezen, komt mettertijd wel.

chris reifert schreef:
(quote)

Die andere verhalen heb ik nog niet gelezen, komt mettertijd wel.
als je de andere verhalen hebt gelezen. en je verbeteringen of ideen hebt voor de afloop van het verhaal stuur me via boekmeter gewoon een berichtje . Groet geralt of rivia

chris reifert (crew)
Komt goed Geralt of rivia, even via een privé bericht.

intentieverklaring

hetistijdvooreenradicaleveranderingjarenlangzegmaargerusteeuwenlangheeftdemenszichzelfvoordegekgehouden
doortijdenshetschrijvenvanbrievenromanspamflettengedichtenenschoolboekenengazomaardoorgebruiktemaken
vanleestekenseenronduitabsurdeactiviteitalsjehetonsvraagttenslottezoueengeschrifteenzogetrouwmogelijkeweer
gavemoetenzijnvanmondelingecommunicatieenpratenwijhelemaalnietmetleestekenswijpratennamelijkzoalswij
denkenwarrigrommeligchaotischmetzinnendiemaarhalfafgemaaktwordengedachtendiehalverwegestokken
doordatonzeaandachtverschuiftnaarietsanderszoietsalseenlogischecoherenteofgeordendemaniervandenken
bestaateigenlijknietenwanneerwijbijdebakkereenpraatjeslaandoenwijdatnietineloquentevolzinnenmaarinflarden
vanzinnendieheellosjesaanelkaarhangenenabruptonderbrokenkunnenwordendooronszelfofonzegesprekspartner
hetismetanderwoordeneenzootjeofstreamofconsciousnesszoalsdeliteratuurcriticidatnoemenalleendoenzelfs
schrijversdiegebruikmakenvandestreamofconsciousnesstechniekhethelemaalverkeerdwantzeschrijvenwelzinnen
opdienietlogischgeordendzijnomdathetthemauithetniksverandertenergeenalineaszijnmaardannogleverenzemaar
halfwerkwantleestekensenhoofdletterspoetsendeboelalleenmaaropenalsweookschriftelijkonzegedachtengetrouw
enpuurwillenweergevenmoetelkepogingomdetekstteordenengestaaktwordenvandaardatwijhebbenbeslotentotde
oprichtingvandebondtegenleestekensenhoofdlettersonsuiteindelijkedoelisomervoortezorgendatvanafnuzoveel
mogelijkboekengepubliceerdwordenindestijlvanditpamfletduszonderleestekensenhoofdlettersookgaanweeen
fondsoprichtenomdeklassiekeliteratuurtekunnenheruitgevenbedoelingisdatuoverenkelemaandendeiliasenmisdaad
enstrafendeoudemanendezeeenveleanderemeesterwerkenzalkunnenlezenineenstijldieveelmeeraansluitbijde
werkelijkemanierwaaropwijmensenmetelkaarcommunicereneindelijkzaludezeklappersuitdewereldliteratuur
kunnenlezenzoalszeinwerkelijkheidgelezenzoudenmoetenwordenhoedanookeenwarmeoproepaanallelezersvan
ditpamfletomovertestappenopeenwaarachtigeenpuremaniervanschriftelijkecommunicatiebandehoofdlettersen
bandeleestekensvooreenbeterewereldwaarinmenseneindelijkechtmetelkaarlerencommunicerenhoogachtend
debondtegenleestekensenhoofdletters

nEMO schreef:
intentieverklaring

hetistijdvooreenradicaleverandering ...

In dat kader zou je medestanders hebben gevonden bij de klassieke Grieken die ook zonder spaties hun teksten in steen beitelden (maar wel met kleine tekens aangaven waar zinnen eindigden, het begin van leestekens). Alleen hadden zij nog een fenomeen erbij dat ik hier niet terugvind, namelijk aan het einde van de regel daaronder verdergaan zoals een boer ploegt, dus als van links naar rechts werd begonnen dan gaat de volgende regel qua tekstrichting van rechts naar links en zo per regel wisselend.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:04 uur

geplaatst: vandaag om 20:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.