menu

De Site / Gebruikers / Schrijf zelf eens wat

zoeken in:
geplaatst:
Met twee bij de vuurtoren.

Kunst vat het niet samen.

‘Laten we er geen ding van maken, ik heb zo klanten.’

geplaatst:
Flirty Friday (aflevering 16)
Elke vrijdag deelt Cleopatra een nieuw hoofdstuk uit haar datingleven: soms scherp, soms zwoel, altijd eerlijk en met een knipoog.

Het strand

“Ik pik je op bij de McDonalds, op het parkeerterrein.” Op een mooie vroege zomeravond haalde ik mijn autosleutel uit het contact, ik keek uit op het terras van de fastfoodketen. Er zaten jonge gezinnen te eten en zo op het eerste gezicht wat vrachtwagen chauffeurs. In mijn ooghoek zag ik hem zijn zilvergrijze auto naast de mijne parkeren. Ik stapte uit en hij hield het portier al open voor me. Zenuwachtig groette ik hem met een vluchtige kus op beide wangen.

Zijn haar was perfect gestyled met stevige wax. Ik dacht: daar zal een straffe zeewind geen invloed op hebben. Hij leek duidelijk verheugd op mijn komst en op het plan om naar het strand te rijden. Deze lange sportieve man had lang aangedrongen om elkaar te ontmoeten. We hadden elkaar via werk zijdelings al eens ontmoet en het leek toen meteen te klikken. Daarna was het contact vooral via Whatsapp verlopen.

Hij wist inmiddels dat ik al anderhalf jaar single was en jonge kinderen had. Hij ook, een dochter die nog zelfs iets jonger was dan de mijne. In de loop van de weken waren de gesprekken vertrouwelijker geworden en verheugden we ons op de berichten over en weer. Na de zoveelste uitnodiging bedacht ik me: wat is er tegen om eens met elkaar te gaan eten? Of wat te gaan drinken? Zoveel stelt dat ook weer niet voor, je kunt dat, geef jezelf eraan over!

Ik besefte dat ik anderhalf jaar lang geen enkele dag een beeld had gehad dat ik weer eens zou gaan daten. Ik had een scheiding doorgemaakt, een verhuizing voorbereid, twee kinderen begeleid in hun verdriet en mezelf staande gehouden. Ineens voelde ik weer dat door de aandacht van deze mooie, knappe en geduldige man weer mezelf door andere ogen kon bekijken.

Ik keek opzij in de auto, mijn haren wapperden door de war omdat het raam op een kier stond. Hij keek achter een zonnebril met duidelijke pretogen naar mij en legde zijn hand op mijn been. Alleen als hij moest schakelen haalde hij die weg, en het was prettig die warmte op mijn huid te voelen.

Het werd een romantische avond, zoals ik deze eigenlijk nog niet eerder had beleefd. Hij wist de perfecte plek om dichtbij de duinen te parkeren, waar een mooie route begon om een stuk te lopen. Er waren meer mensen aan het aantal auto’s te zien, maar er was niemand te zien, het voelde als een privé strand.
Langs de vloedlijn lopen, met de schoenen aan een vinger bungelend en mijn andere hand in de zijne, het was magisch en sprookjesachtig. Mijn date had een kleed meegenomen om op te zitten en zelfs een roos meegebracht als attentie. Ik was onder de indruk. Er werden vurige kussen uitgewisseld en ik was dankbaar oor het feit dat ik weer de passie voelde die al zo lang bevroren was geraakt.

De terugweg was als in een roes en ik zei tegen hem: “Hoe bijzonder toch, dat we elkaar zo tegen het lijf zijn gelopen, zo’n directe klik voelen en ook nog allebei single zijn!” Hij keek ongemakkelijk. “Uh, ja, technisch gezien ben ik niet single. Maar ik hoop dat we elkaar snel weer kunnen zien.”

Ik voelde wonderbaarlijk genoeg geen teleurstelling. Wel dankbaarheid dat mijn eigen vlammetje weer was aangewakkerd en dat ik besefte dat ik echt een nieuwe leven kon beginnen. En dat een avond die magisch voelde dus echt een sprookje was.

Wordt vervolgd, Cleopatra

geplaatst:
Gasten zijn ‘te gast’.

Hey J: love, you babe.

Je hebt niet zo te kakelen met zo ene: Binger Bong.

-

‘Creep dolk praat tegen mij.’

Dat volk is knettergek.

‘Ik heb weer klauwzeer in een kist met kenker.’

-

Honderd procent ik hoor je accent.

‘Vooraanstaand is niet hetzelfde als vooraan staan.’

‘I’m J, I’m Jella.’

*

‘Komt ie aan.’

Moest even wennen aan het klimaat.

Je respecteert Antoninus.

-

‘Maakt me helemaal niks uit dat je zozo bent, ergens wist ik het al wel, voor mij verandert er niets.’

Het is vies geworden, had ook clean kunnen blijven.

Is maar liefde te midden van ‘them’.

-

Gasten zijn ‘passend’.

Passanten hebben zichzelf uit de game gehaald en zitten nu achter een betaalmuur.

‘Jaloezie is pijn zonder eer.’

*

Mij blokkeren is mijn menselijkheid ontkennen er is geen weg terug van dat.

‘Heb een slick tik met een lik prick gekregen.’

Ik praat gewoon altijd trut, lamme.

-

‘Heb een liefde lopen op het hoofdkantoor van de MBA.’

Ik zie het ook niet echt als een persoonlijke kwestie tussen jou en mij maar meer iets algemeens dat je vervolgens in zijn algemeenheid op zal moeten zien te lossen zonder dat ik daar dan op een of andere manier direct of indirect bij betrokken zou zijn.

‘Lees soms iets van mezelf terug waarvan ik me niet kan herinneren dat ik het schreef, zo weet ik dat ik goed ben.’

-

Spelshow ‘The Next Target’.

‘Amai, sommige dagen voel ik mij precies een vreemde voor mijzelf se, kent ge dat niet?’

Nee, sorry.

geplaatst:
Zero glans.

Ben een mensenmens.

We zijn verschrikkelijk aardig.

-

‘Je hebt de game bij de ballen, maat, kan ik je vertellen.’

Hangman D. Johnson:

‘Progressie blijft altijd veranderen, dat is alles wat je moet weten.’

-

Ik begin mijn operaties hier en trek de rebellerenden uit elkaar, één voor één.

Laten ze in een nederlaag lopen, een steile afdaling.

Ze zullen de architecten zijn van hun eigen ondergang.

*

‘Zou je het ook kunnen is een brutale vraag.’

Anthony us happy.

‘Wij spelen videogames met hen.’

-

‘Hij is een nijdig vleesmannetje.’

‘Gasten zijn een eindproduct net als in een fabriek.’

Dat je op die manier fun kan hebben is.

-

‘Ik ben het gevallen spekhompje.’

Als we ergens niet aan denken bestaat het niet.

Ik vermijd zaken met een hooghartige klank, ik heb geen office.

*

‘Ik krijg in het dagelijks leven narcose maar je laat me wel af en toe cookie zien en dat is het liefste geschenk als je nadenkt.’

Het begon allemaal ooit met stokje bij kerkje.

Bleek ergernis op de kermis.

-

‘Een autobiografische film over drugs productie runnen.’

Ga in het café staan: met je mondje, dat je dat kan zeggen.

‘Nee is niet leuk, wel onvermijdelijk.’

-

Onvermijderleuk.

Trachten in de minivan.

Stichter in de lobbybar.

geplaatst:
‘Irritante tanden.’

Kook je nog steeds aardappel op het strand in een boordevolle zeecontainer.

‘Zorg dat je klaar ben voor Sabine Wren.’

-

‘Heb een liefde lopen als media spirit advisor voor de support crew op BNG van 2.’

Hij is oprecht verdrietig dat ik niet zo nodig hem hoef te zijn voor mijn gevoel.

‘Er zijn geen anderen voor me, het zijn allemaal vleeshompen.’

-

‘Je ziet er ongezond verjongd uit.’

She is divine sublime, a true chosen one because of how she crafted her own super fine mind and personality style.

‘Op de diesel drink reed ik richting Den Helder.’

*

Met de vlam in de fire.

Sjees ik naar de Brennerpas.

‘Of zoiets.’

-

Perfectie is logica.

Koudse kaas eten.

Sophie altijd sexy.

-

‘Die met de vrije kunstzin van die fijne krijger met wel een aantal wijven van zijn eigen.’

Ho ho ho.

Wow.

*

Enig idee hoeveel er wel niet rondlopen in deze wereld die leuker zijn aantrekkelijker beter oprechter voor haar zijn dan ik, ik wel toevallig:

733.

‘Maar dan wel verspreid overal.’

-

EY EY EY.

TF WAT.

‘Oh oh oh.’

-

‘Het idee is dat wij een bepaalde waarheid voor ogen hebben aangaande dit en we horen graag de jouwe om te zien of deze matchen en aan de hand daarvan kunnen we dan weer kijken of jij en ik een match zijn.’

29 maart dag van de enforcer.

Breng de terror van de nestor error.

geplaatst:
Flirty Friday (aflevering 17)
Elke vrijdag deelt Cleopatra een nieuw hoofdstuk uit haar datingleven: soms scherp, soms zwoel, altijd eerlijk en met een knipoog.

Verhuizen

Het doosje met macarons hield ik in mijn hand, zorgvuldig het rechtop houdend. Ik was op weg naar het huis van mijn date, met wie ik intussen een paar maanden samen was. Ik keek er naar uit om hem weer te zien, zijn huis voelde als mijn huis inmiddels.

De eerste ontmoeting was via Tinder geweest. Alleen een leuke avond, had ik mij voorgenomen. Dat werden er vier en tijdens een van deze momenten begreep hij dat ik serieus wilde gaan daten. En als dat niet met hem was, dan met anderen. Onmiddellijk gaf hij aan mij aan dat hij echt gevoelens voor me begon te krijgen. Verrast was ik, omdat ik de indruk had gekregen dat hij het vrije leven wel prima vond.

Hij overtuigde mij ervan dat hij ook verbaasd over zichzelf was, nog nooit eerder zulke gevoelens had gehad en dat hij deze kans niet wilde laten voorbij gaan. Ik ging er vol voor en was steeds vaker bij hem thuis. In eerste instantie alleen een weekend maar al heel snel zagen we elkaar zo vaak mogelijk, ook doordeweeks.

Op een dag ontving ik via hem de uitnodiging van zijn ex, of ik op haar verjaardag wilde komen. Ze was nieuwsgierig en wilde me graag ontmoeten. Deze ex woonde een paar jaar samen met haar nieuwe vlam en ik vond het een leuk gebaar dat ik daar werd uitgenodigd.

Ik merkte tijdens de verjaardag wel op dat ik nauwkeurig werd gadegeslagen. Vakantie verhalen vertelde ze, uit een tijd dat ik natuurlijk nog niet in beeld was. Gezamenlijke gedeelde grapjes, die ik niet kon volgen, werden luid lachend gemaakt. Subtiel liet zij weten dat zij nog steeds een sleutel van de voordeur bezat en ze liet doorschemeren dat ze op elk moment naar binnen kon.

Ik besloot dat negeren op dit moment mijn beste strategie was en deed alsof ik dit allemaal niet hoorde of het me niet aantrok. Mijn date leek het allemaal niet te deren, hij vertelde dat ze afgelopen zomer mijn hun drieën op vakantie waren geweest. Zij had hun eigen vakantie geboekt en daarna haar ex gevraagd of hij al plannen had, er was nog plek in het hotel. Hij vond dat wel makkelijk en zo gingen ze gezamenlijk op vakantie naar Turkije.

De manier waarop hij schamper zei dat heel veel mensen dat maar raar vonden, maakte dat ik niet bij “die mensen” wilde horen en ik reageerde zogenaamd ruimdenkend. Fijn toch, als je na een breuk nog goed met elkaar overweg kan? Een paar maanden later, COVID heerste volop. Hij had mij gevraagd om thuis te blijven, want hij was besmet geraakt met het virus. Toen ik hem later die dag belde, om bezorgd te vragen hoe het ging, bleek zijn ex daar op de bank te zitten. Blijkbaar gold de afstand van anderhalve meter niet voor haar.

Maandelijks gingen we uit eten met ons viertjes, want hij wilde graag dat we goed met elkaar overweg konden. Tijdens een van deze etentjes werden bouwtekeningen op tafel gelegd. “Kijk!” zei ze, “Dit is de nieuwbouwwijk naast jullie huis. En wij hebben ingeschreven voor deze woning. Grote kans dat we die krijgen toegewezen.” En ze wees naar het enige huis dat uit zou kijken op de voordeur van haar ex.

Toen was het voor mij duidelijk, er was geen ruimte voor mij. De schaduw van de vorige partner zou er altijd zijn. Mijn sushi heb ik laten staan, ik heb mijn jas aangetrokken en heb hen achtergelaten.

geplaatst:
Niet mijn gewoonte, maar komaan:

Boeken of strips tweedehands verkopen kan soms nogal demotiverend zijn. Niet omdat je niets verkocht krijgt - want soms valt dat nog wel mee - maar omdat nogal wat mensen gewoon niet beseffen hoeveel moeite het kost om een boek of strip te schrijven en degelijk uit te geven.

Een sterk voorbeeld was de fan van Patrick Bernauw, die wel op elk boek dat je van hem verkocht zou hebben geboden, maar die nooit hoger dan 4 euro per boek wou gaan. En dat voor stukken die soms 16 jaar eerder 20 euro hadden gekost. En dan durfde hij nog beweren dat de verkoper maar eens een inspanning moest doen. Zijn oorspronkelijke bod was trouwens maar 3 euro. Dan krijg je toch zin om hem te zeggen dat je de schrijver persoonlijk kent en hem zal vertellen dat zijn "grote fan" maximaal 4 euro per boek wilt betalen. Het ging om "Het Illuminati-complot", een kanjer van een dikke 350 bladzijden. Die koper besefte totaal niet hoeveel tijd en opzoekingswerk Patrick Bernauw aan het schrijven van dat boek zal hebben gewijd. En als het dan nog om een exemplaar in slechte staat zou gaan, iets dat uit elkaar valt terwijl je het leest, dan zou je het nog hebben begrepen. Maar het was in nieuwstaat.

De vraag is zelfs of je het wel mag riskeren om aan zo iemand iets te verkopen. Stel immers dat hij je prijs aanvaardt, dan is hij nog altijd in staat om overal rond te bazuinen dat je een slechte prijs/kwaliteit-verhouding biedt, zelfs al vraag je maar 15 euro. Onlangs gebeurde het nog met een koper die een boek dat nieuw 17 euro kostte kon kopen voor 10 euro, en die bij de verkopersbeoordeling meldde dat de prijs/kwaliteit beter kon. Haar bod was... 6 euro. En ook in dat geval ging het om een boek in nieuwstaat, zelfs om een boek van 600 pagina's.

De boekenkopers lijken tegenwoordig nauwelijks nog een voet in een echte boekhandel te zetten, en hun prijsbesef volledig af te stemmen op wat ze vinden in bibliotheekverkopen en kringloopwinkels.

En het stopt daar niet. Waarom geven kopers je een slechte beoordeling over prijs/kwaliteit als ze bij jou thuis het boek komen halen, de gelegenheid krijgen om te zien of het hun bevalt, en pas op dat moment betalen? Waarom kopen ze het dan niet ergens anders? Waarom negeren ze straal de goedkopere aanbieders?

Enkele jaren geleden telefoneerde zo'n koper en ontstond er een absurde en gewoon nutteloze dialoog. Jammer dat het niet werd opgenomen. Om te beginnen wou hij dat de prijs verzendingskosten inbegrepen was, omdat hij het aan die prijs in Frankrijk kon krijgen. Waarom kocht hij het dan niet daar? Is het wel verantwoord om zo iemand bij jou thuis binnen te laten? Het lijkt er meer op dat hij probeerde een voet binnen de deur te krijgen om andere redenen dan een pakje boeken kopen.

Feit is dat een boel mensen hun lectuur te veel halen bij gesubsidieerde instellingen, zoals bibliotheken en kringloopwinkels, om nog te beseffen dat boeken niet gratis zijn. Ze staan ook geen moment stil bij de maanden werk dat er in het schrijven ervan is gekropen, en dat toch op een of andere manier moet worden vergoed. En als de doorverkoper zijn exemplaar niet nieuw kocht, dan kunnen die boeken gewoon niet verschijnen. Ook niet als ze elektronisch worden gepubliceerd, want dat compenseert niet de langdurige toewijding aan het schrijven ervan.

Samengevat is het probleem niet eens dat ze het goedkoop willen, maar dat ze het goedkoop krijgen en het niet eens beseffen.

geplaatst:
Ik begrijp je probleem, petermotte. Inderdaad, een boek van enige inhoud schrijven, uitgeven, van omslag voorzien, drukken, distribueren en verkopen, dat is een keten van veel werk en inspanning. En dat mag wel op een redelijke manier beloond worden. Het verschil tussen nieuw en bijna nieuw is groot. Waarschijnlijk het gevolg van het marktmechanisme, vraag en aanbod. En dankzij de vele webshops is de consument gewend geraakt aan een lage prijs. Een goed boek mag wat kosten.

geplaatst:
Ben de diesel drink master.

Niemand.

Maar dan ook niemand heeft ooit zo meesterlijk gedronken als ik.

geplaatst:
Snuifdoos schreef:
Ben de diesel drink master.

Niemand.

Maar dan ook niemand heeft ooit zo meesterlijk gedronken als ik.

Wel n dure hobby tegenwoordig...Diesel drinken

geplaatst:
Blijft goedkoper dan eten.

geplaatst:
Deze week geen Flirty Friday in verband met een weekje vakantie. Tot volgende week!

psyche (crew)
geplaatst:
Cleopatra schreef:
Deze week geen Flirty Friday in verband met een weekje vakantie. Tot volgende week!

Veel plezier! Wie weet wie je tegen komt

geplaatst:
Want:

Ik heb daar gelopen.

Ik heb fantastische blessings of peace.

-

‘Zij is de fabelachtige creatuur out there, ze is de mystieke lioness.’

Ja, dat vind ik prima, want ik weet wat dood.

‘Een lachgas hachelende commandant, het had ook wel weer wat.’

-

Het is een afschuwelijk besef, horror snijdt de ziel in stukken.

‘Een semi-sentimentele flick over human trafficking financieren.’

Wie gelooft maar niet ziet.

*

‘Wow, ultra potato hoofd.’

Je mondje eens goed de kost geven stamt altijd vanuit dezelfde oergedachte.

Je hebt fantastische passings of peace.

-

Het zijn voor mij geen echte personen, het zijn aardappel mensen.

‘They should be reprogrammed now, if at all.’

Omdat als je inzoomt: dat is wat telt.

-

Zegt Hangman.

‘Ik was de main offender, ben intens.’

Disco Johnny met de slickste moves.

*

‘De gedachten man die formuleert in zijn interne afkadering.’

Bespoedigend de afdaling.

‘Het waren wel next level nachten, mega diep, super techno terror.’

-

Gaan het gewoon doen, we gaan maximale manifestaties utiliseren.

Gok op je kop voor sport.

‘Het was altijd erop of eronder voor je, en je spiritualiteit staat me niet aan.’

-

Holle boy zegt movement starten.

‘Als ze dat wil doen dan krijgt ze dat, pak ik wel die Albaniër.’

Vrij gemakkelijk de max bemachtigd.

geplaatst:
Flirty Friday (aflevering 18)

Filmavond

De glazen waren gevuld en de bakjes met zoutjes en ander lekkers stonden op tafel. Mijn vriendin zat opgekruld op de ene bank en ik op de andere. De film stond klaar om aangezet te worden en onze kinderen lagen op de grond voor de televisie. Iedereen had er zin in, een avondje thuis met een spannende gezinsfilm.

De film was nog geen 10 minuten bezig toen ik een vreemd geluid hoorde bij de achterdeur. De hond sloeg aan en ik liep met mijn glas thee in mijn hand naar de keuken. Daar stond een lange gestalte, in een regenjas met capuchon gebogen, mijn hond aaiend, ik kon niet zien wie het was. Ik sprak diegene aan: “Hallo? Wat kan ik voor je doen?” En de gedaante richtte zich op.

“Sjoerd? Wat doe jij hier?” De lange man was een bekende van me, uit mijn jeugd, ik had deze echt al meer dan 20 jaar niet gezien. “Ja, ik hoorde dat je hier woonde tegenwoordig en hier ben ik dan.” Sinds een half jaar woonde ik op een afgelegen boerderij met mijn kinderen, vanwege de scheiding met hun vader. Ik was stomverbaasd want ik had hem nooit uitgenodigd en ik wist ook niet dat hij hierheen zou komen.

“Ik heb 15 kilometer gefietst.” Hij keek er trots bij en ook met een blik die zei, dat hij na die inspanning verwachtte niet weggestuurd te worden. Ik voelde me ongemakkelijk en zei: “Had even gebeld, want ik heb visite en we hebben een filmavond met onze kinderen. Maar een kop koffie kan wel even.” Had ik dat maar nooit aangeboden, want Sjoerd installeerde zich op de bank en nam de koffie gretig aan. Ik zorgde dat ik op de andere bank plaatsnam en hoopte dat zijn koffie snel op was.

Hij ging onderuit zitten, at alle bakjes met koek en chocolade leeg en keek mee met de film. Mijn vriendin appte me ondertussen: ik ga niet weg voordat deze vreemde vogel vertrokken is hoor! Ik laat je niet alleen met hem. Gelukkig, ik ontspande wat. Alle hinten over de koffie die op ging, de film die afliep, het kwam niet aan.

Uiteindelijk zei ik tegen hem: “Ik denk dat het nu tijd is om te gaan, het is bedtijd voor mijn kinderen en ik moet de hond ook nog even uitlaten. Het is mooi geweest voor vandaag.” Hij trok een wenkbrauw op en keek me aan, breeduit zittend op mijn grijze bank. “Oh? Is het ook bedtijd voor jou dan?” Ik voelde me inwendig kwaad worden. Wie denkt hij dat hij is? Onaangekondigd mijn huis binnenstappen, niet eens via de voordeur aanbellen, maar gewoon via de keuken alsof hij er woont? Mijn visite negeren en de beleefdheidskoffie rekken tot 3 uur later? En nu ook nog eens hopen dat hij mijn bedtijd mag meemaken? Sodemieter op zeg!

De woede verjaagde mijn beleefdheid. “Ik ga je er nu uitzetten, Sjoerd. Als je een volgende keer weer op de fiets stapt deze kant op, bel dan eerst even. Ik weet niet waar je het idee vandaan hebt dat je op deze manier hier bent uitgenodigd, maar ik heb geen enkele aanleiding gegeven daartoe.” Mopperend liep hij naar de deur. Mijn vriendin en ik keken elkaar aan. Ik schonk nog een glas in. De film hadden we toch al gemist.

‘Hij is weggevaagd, zie je dat.’

Heeft met vegen niks van doen.

‘Ze hebben het eeuwige mondje, maar niet het eeuwige leven.’

-

‘Een kwaadaardig kind dat zint op list en laster.’

Nederheer daalt neer.

I want the face of a killer.

-

‘Ik hou van de darkland het is zo gorgeous.’

You take some you lose something.

‘You gonna lose son.’

*

Exodus de heksenbus.

‘Het was prachtig in het moeras van je drachtige darkness.’

We in the garden of the babes no escape.

-

‘Deze is voor al die gastjes die met dat overdreven nep betrokken staan te kijken.’

S. bijt op haar lip, kennisnemend van de berichtgeving, trekt een lange haar uit haar linkerwenkbrauw en stuurt terug:

‘Prikkel in je but ding doen.’

-

‘Weakling judge my sacred situation.’

Confessioneel.

Wraakzaam in je fraaie vaarwater.

*

‘To his officer and he knew somebody.’

Boygold Precious.

‘Gasten gingen mondje geven en daarmee kwam alles op straat te liggen.’

-

‘En een heerlijke vent als ik eerlijk ben.’

Lees het zo van de autocue.

Zou niet iemand willen zijn die bekend staat om veel lijven gehad en ben dat ook niet.

-

Proud, puur, clean.

Alleen extra ecstasy voor de special me.

‘Ben zo blij geen overseas.’

+

O nee, o yay, centraal aspect van mijn bestaan.

‘Nationale locatie realisatie.’

Dead giveaways.

-

‘Hier mag je geen Jupiter zeggen.’

Stoic goed we leren onze kinder Stoa praten.

‘Krijsen terug in koor om het gekrijs te dempen.’

-

‘Een aantal zaten te tandenknarsen dat ze het aan wilden passen of af gingen schaffen.’

Wel op een leuke manier, not in the face.

‘Niet net als Alice.’

*

Ze zijn al 39 jaar bij elkaar.

‘En laat het nou net ik zijn die dan weer zegt dit jaar is het klaar.’

Maak je ‘borst’ maar ‘nat’.

-

‘Het is een lager segment van experience ik heb geen antwoorden.’

Ik weet zeker dat ik meer weet van weten dan wie dan ook.

Ik was opgebracht door ‘het’.

-

Ageless Aurelius.

‘There’s no way en anders maar wel.’

‘Wij bedrijven gewoon mastery, dag in, dag uit, en kijk jou jij komt zo praten.’

*

‘Tis nie de language van iemand die fully comprehend dat dergelijke aspecten er ook bij komen kijken.’

Volgens mij.

‘Zolang hij de donkerte respecteert wil ik het wel overwegen.’

-

De zwartgalligste uitkomst ooit bedacht.

‘Ik heb daar geen feeling mee, ze zijn ultra sjaak.’

Ken die man niet, die man is een monkey.

-

‘Depart from me.’

Er is niemand met een valide opinie in de oppositie.

Het begin en het eind van al dat is en zal zijn.

+

‘Slaaprecht.’

Slaaprecht kamer.

De slaaprechter.

-

‘Ga momenteel gebukt onder deze vertelstijl onder het mom van als het je niet zint dan kijk je toch niet?’

Ben ook wel net dat beetje extra spannend op de vleugelpiano.

‘Hoe ga je er eigenlijk mee om dat die man alweer zijn mondje op jou gericht heeft?’

-

Door vooral heel opgelucht adem te halen dat ik hem niet ben.

Neigt naar toch wel romance met deze kale knakker.

‘Als je het heb over deze tijd mag niks: ik ben deze tijd en dat mag.’

*

‘Uit het raam ver weg op een heuvel man met slangen verschijning als hij wil dat je komt, je zit in een woning alleen.’

Total separation ‘hij is niet hier’.

Hij hoort je niet.

-

Separation anxiety.

Milde voices op een vloed van stemmen.

Wilden ooit eens ook een bloedbad brengen.

-

Is waarom ik ook wel benoemd ben als de beste.

En beroemd ben als een soort van geste.

Je boy Bronson.

*

Visie shiften op het veld.

Tis de easy biz.

‘Heaven where they Dancin’ in de kou en rennen.’

-

Is de gelaagde realisatie en het goede nieuws.

Kleurloos fenomeen.

‘Geurloos en gemeen.’

-

I am an infinite people person.

Pleasing the feeble is my passion.

‘Het is sicker om een paar dagen te wachten.’

Flirty Friday (aflevering 19)

Geduld

“Ik loop wel even met je mee naar je auto.” We hadden net een boswandeling gemaakt en lieten het prachtige natuurgebied achter ons. Ik had tijdens de boswandeling verteld dat ik een voorstander ben van slow daten. Dat ik eerst een periode wil onderzoeken of ik vriendschap voel met de persoon, en hem wat beter leer kennen, voordat er sprake is van intimiteit. Die periode duurt zeker 3 maanden, had ik toegelicht. In die periode wil ik niet zoenen, vrijen of bij elkaar blijven slapen.

Daar had hij nog nooit van gehoord. “Dat vraagt wel iets van een man he, 12 weken geen seks. Maar ik heb veel geduld hoor, ik vind je de moeite waard om daarop te wachten.” We staken een klein bruggetje over naar het parkeerterrein. Ik stampte even de zanderige bosgrond van mijn schoenen. Een man en een vrouw kwamen ons tegemoet, een kleine witte poedel liep voor hen uit. Ik knikte vriendelijk naar hen beiden en de man en ik zeiden vrijwel tegelijk “hai!”.

Mijn date draaide zijn gezicht met een ruk naar mij toe: “Kennen jullie elkaar?” Er leek een soort snelle verandering in zijn gezicht plaats te vinden. Ik was verbaasd over deze reactie. “Nee, dat niet, gewoon een vriendelijke begroeting.” Ik maakte een grapje erachteraan. “Veel mensen denken vaak dat ze me kennen, ik heb denk ik een doorsnee gezicht”. Bij het afscheid gaf hij me een kus op de wang, die wel heel dicht richting de mond ging.

Een volgende date was al gepland, een terrasje pikken aan het strand. Het was deze week prachtig weer en ik was lang niet aan de zee geweest. Bewust had ik gezorgd dat er minstens een week tussen de vorige en deze afspraak zat. Ik merkte dat deze man haast leek te hebben en erop aanstuurde om elkaar 3 keer per week te zien. Mij beviel het wel om na een ontmoeting steeds een paar dagen te laten bezinken hoe het was verlopen.

Het strand was gezellig druk, het terras zat niet overvol, waarschijnlijk omdat er een vrij harde wind stond, die de zonaanbidders weghield. We kletsen wat en ik bestelde een chai latte, met havermelk. Ineens zag ik een bevriend koppel het terras oplopen, dat ik kende van de sportschool. Zij een vrolijke lange blonde dame en hij een heel brede bodybuilder met een kaalgeschoren hoofd. We zwaaiden even naar elkaar en mijn date vroeg langs zijn neus weg: “Bekenden van je? Ken je haar of hem?” “Beiden!”

Ik bemerkte dat mijn date zich liet beïnvloeden door het indrukwekkende uiterlijk van deze man. Ik wist dat dit heel lieve mensen zijn die gek op elkaar zijn. Maar door zijn vraag leek het alsof hij wilde weten of ik vaak in het gezelschap van hem sport. Ik vond deze vraag niet zo charmant van hem. Direct legde hij zijn ene hand op mijn knie en legde zijn andere arm om mijn schouders heen, zijn hand raakte net mijn borst. Hij gaf me een spontane kus op mijn mond. “Dat vind je toch niet vervelend he?”

Ik voelde mijn lichaam verstrakken. De ongepaste en onterechte achterdocht naar zowel vreemden als bekenden die ik gedag had gezegd was heel onaantrekkelijk. Zijn bezitterige aanrakingen, ik werd er letterlijk misselijk van. Geduld? Mijn geduld was op.

https://i.postimg.cc/hGFsNMWy/IMG-1529.jpg
En lust wel haring.

Ijzig blauw van verstand vooruit op de velden.

‘Dit is een oud Egyptisch slaapvertrek.’

-

Dat je in plaats van ‘I’m a man of science, it’s ok’ enkel ‘I’m a man of science’ zegt.

Of ‘ik wil je toch niet’ met Cockney tongval.

Or ‘do want me’, ze beleven even hun moment van oppositie.

Tegenwoordig plaats ik hier minder vaak mijn eigen stukjes, maar ik schrijf ze nog steeds kwistig. Het voelt niet helemaal oké omdat ze vaak gaan over mijn werk als consulent/trajectbegeleider bij Sagènn Educatie. Ik wil niet de suggestie wekken dat ik zit te spammen of onderdeel ben van de marketingafdeling ofzo. Maar je kunt mijn stukjes nog steeds vinden op LinkedIn.

Ik zal eenmalig een link plaatsen voor de geïnteresseerde lezer:

#sagènn | Kaj Peters - linkedin.com

psyche (crew)
Maar ik mis je hier wel hoor Donkerwoud … ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik me moet voorstelllen bij spam van jou, kun je geen ‘proefstuk’ plaatsen?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.