menu

De Site / Gebruikers / Even voorstellen...

zoeken in:
Beste mensen,

Mijn naam is Sem en ik was in het verleden erg actief op MovieMeter en GamesMeter. Sinds een paar jaar vind ik lezen steeds interessanter en heb ik besloten om meer boeken te lezen. Ik dacht er een jaar aan om een account op BoekMeter aan te maken, maar ik had altijd het idee dat ik te weinig heb gelezen en te weinig kennis had van boeken/romans (zeker in vergelijking met films en games) om een goed oordeel te geven.

Toch wil ik graag mijn mening eens in de zoveel tijd delen en in gesprek gaan over wat anderen leuk en minder leuk vinden aan bepaalde boeken. Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar boeken over geschiedenis (non-fictie en fictie) en klassiekers. Desondanks maak ik graag een uitstapje naar fantasy, kinderboeken, psychologische romans en meer. Ik sta open voor meeste zaken. Graag hoop ik ook meer van Tolstoj binnenkort te lezen (met name 'Oorlog en vrede'), maar vaak heb ik het idee dat ik nog niet genoeg 'ervaring' heb om zijn werken te begrijpen, haha.

Bedankt voor het lezen en veel leesplezier allemaal!

Welkom!

Welkom op Boekmeter LimeLou.

Veel,plezier hier.

Welkom

liv2 (crew)
Van harte welkom!

Ted Kerkjes (moderator)
Welkom, LimeLou!

psyche (crew)
Welkom LimeLou

Sol1 (crew)
Wees welkom en lees ze!

Halley23 (moderator)
Welkom LimeLou! En die 9 toevoegingen ook

Bedankt, allemaal!

Welkom Limelou!

Prowisorio schreef:
Hoi allemaal,

Heb de boekmeter in de afgelopen maanden met enige regelmaat bezocht.
[...]
Zat! Voor nu... ik hoop hier, samen met jullie een leuke tijd te hebben en veel goede leestips te ontvangen en - wie weet - ze ook te leveren

Zo stelde ik me hier tien jaar geleden voor. Omdat ik een tijdje weg ben geweest, leek het me geen overbodige luxe om me weer kort voor te stellen, al was het maar vanwege de andere avatar. Ik lees nog steeds graag en veel, met ups en downs weliswaar en nog steeds in de schaarse tijd tussen werk, het verzorgen van de veestapel en het huishouden door. Tijdens beide laatste werkzaamheden luister ik graag naar podcasts en soms naar luisterboeken. Er zijn geweldige boekenpodcasts in het Engels (Overdue, Backlisted, Book fight, Make Dad read comics, Science Fiction Book Review, Literary Disco, etc), aangevuld met oa de Nederlandstalige Lees Dees, en Argos voor non-fictie.

Ik werk mijn gelezen boekenstapel een beetje bij, waarbij ik helaas niet al die prachtige graphic novels die ik de afgelopen jaren heb gelezen kan vastleggen, hier. Jammer, want er zijn zulke machtig mooie verhalen die een lust zijn voor het oog en voor het brein. Wisten jullie bijvoorbeeld dat het prachtige boek van Claudel, Het verslag van Brodeck, door Manu Larcenet in getekende vorm is naverteld? Uit het diepzwarte geschraapt, zo lijkt het... fantastisch.

Ik zie nog wat bekenden van toen 'rondhangen' hier (dag Psyche, eRcee, Arkan, Donkerwoud, PeterW en alle anderen van toen), wat leuk om jullie weer te zien! Veel veranderd en toch niet... een forum over voetbal zag ik. Dat is mooi, hoewel ik na de afgelopen veertien dagen even moet doen.

Tot spreeks! Ellen IJzerman

Prowisorio schreef:
(...)
Tot spreeks! Ellen IJzerman

Welkom terug, Ellen!
Bedankt voor je tips en wederom veel plezier op BoekMeter.
Over dat voetbaltopic is wel wat gesteggel geweest, maar naar ik begrijp zijn die mensen overal weggestuurd en hebben ze nu hier onderdak gevonden. Zolang ze zich niet bezondigen aan dubieuze spreekkoren heeft de crew er geen moeite mee.

Welkom terug Ellen.

liv2 (crew)
Wat fijn dat je terug bent Ellen!

Welkom terug.

psyche (crew)
Spuit elf ziet nu pas je bericht hier, Ellen ... gelukkig hebben we al pm’s uitgewisseld.
Ik ben blij dat je er weer bent!

PAR
Hallo iedereen,
In een grijs verleden actief geweest op een andere meter-site, maar aangezien de afgelopen jaren mijn interesse in literatuur sterk toegenomen is denk ik dat een account op deze website zeker geen verloren moeite is. Ben dertig jaar oud, woonachtig in Vlaams Brabant, en eigenlijk nog zoekende naar mijn eigen smaak in literatuur. Haruki Murakami en Paul Auster spreken me tot op heden het meest aan, al ben ik recentelijk begonnen de Russen uit de negentiende eeuw te verkennen.
Ik hoop hier in ieder geval fijn te kunnen discussiëren en wie weet wat gelijkgezinde zielen aan te treffen.

Welkom PAR!

chris reifert (crew)
Welkom op de site en veel plezier!

Welkom op de site Par.
Leuk om nog een Belg tegen te komen.
En dan ook nog eentje uit Vlaams-Brabant, tof.

PAR
dank jullie voor het welkom

Welkom PAR, en veel plezier met de Russen.

Halley23 (moderator)
Welkom op de site PAR!!

liv2 (crew)
PAR schreef:
Hallo iedereen,
In een grijs verleden actief geweest op een andere meter-site, maar aangezien de afgelopen jaren mijn interesse in literatuur sterk toegenomen is denk ik dat een account op deze website zeker geen verloren moeite is. Ben dertig jaar oud, woonachtig in Vlaams Brabant, en eigenlijk nog zoekende naar mijn eigen smaak in literatuur. Haruki Murakami en Paul Auster spreken me tot op heden het meest aan, al ben ik recentelijk begonnen de Russen uit de negentiende eeuw te verkennen.
Ik hoop hier in ieder geval fijn te kunnen discussiëren en wie weet wat gelijkgezinde zielen aan te treffen.

Tof om te horen! Join the club PAR

Sol1 (crew)
Hartelijk welkom PAR en veel leesplezier!

psyche (crew)
Van harte welkom PAR!

Ted Kerkjes (moderator)
Welkom, PAR!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.