De Site / Gebruikers / Even voorstellen...
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2012, 14:03 uur
Literatuur is denk ik altijd al de meest directe manier geweest om ideeën uit te drukken, en daardoor misschien stiekem wel de meest authentieke kunstvorm - na tekenen misschien. Dat wil niet zeggen dat boeken superieur zouden zijn aan films, maar je vindt er wel een hoop boeiende gedachten in terug. Al heb ik de indruk dat er tegenwoordig in de literatuur erg weinig geëxperimenteerd wordt, dat daarvoor toch vooral cinema en beeldende kunsten worden gebruikt. Zonde eigenlijk.
Los daarvan: welkom op BoekMeter, hopelijk kun je hier vinden wat je zoekt!
Los daarvan: welkom op BoekMeter, hopelijk kun je hier vinden wat je zoekt!
0
geplaatst: 31 juli 2012, 14:53 uur
Ik denk dat muziek als kunstvorm nog iets authentieker is. Niet om ideeën dan, maar eerder om gevoel uit te drukken.
Iig welkomen Niki
@ Freud, daar stond laatst (zo een 3 weken terug) in NRC Next leuk stuk over, dat literatuur niet meer spannend is. Marcel Möring (de schrijver van het stuk) gaf ook z'n top 10 meest interessante boeken qua durf/stijl etc. Voor volledigheid maar
Joyce - Ulysses en Giacomo Joyce
Krol - De weg naar sacramento
Calvino - De onzichtbare steden
Winterson - Lighthousekeeping
Frisch - De mens treedt op in het Holoceen
Thorpe - Ulverton
Schierbeek - Het boek ik
Auster - In the country of last things
Thomas - The white hotel
Iig welkomen Niki
@ Freud, daar stond laatst (zo een 3 weken terug) in NRC Next leuk stuk over, dat literatuur niet meer spannend is. Marcel Möring (de schrijver van het stuk) gaf ook z'n top 10 meest interessante boeken qua durf/stijl etc. Voor volledigheid maar
Joyce - Ulysses en Giacomo Joyce
Krol - De weg naar sacramento
Calvino - De onzichtbare steden
Winterson - Lighthousekeeping
Frisch - De mens treedt op in het Holoceen
Thorpe - Ulverton
Schierbeek - Het boek ik
Auster - In the country of last things
Thomas - The white hotel
0
gridgorilla
geplaatst: 31 juli 2012, 17:54 uur
Wel muziek is mijn grootste inspiratiebron voor film. Maar dan vooral voor sfeer, gevoel en emotie. Maar dan heb ik natuurlijk nog niet meteen een pakkend verhaal, en daarom dat ik eens literatuur wil uitproberen voor een degelijk verhaal te kunnen vormen.
Ik ben ook meer van plan oudere literatuur te lezen, ben vooral geïnteresseerd in Kafka. Qua moderne literatuur lijkt Murakami mij wel wat. Maar ik zal hier waarschijnlijk wat meer interessante namen tegenkomen.
In ieder geval bedankt voor de verwelkoming
Ik ben ook meer van plan oudere literatuur te lezen, ben vooral geïnteresseerd in Kafka. Qua moderne literatuur lijkt Murakami mij wel wat. Maar ik zal hier waarschijnlijk wat meer interessante namen tegenkomen.
In ieder geval bedankt voor de verwelkoming
0
geplaatst: 31 juli 2012, 20:41 uur
Da-ag Niki, welkom op de site. Weet je wat een leuk boek is? Mystiek Lichaam van Frans Kellendonk.
0
gridgorilla
geplaatst: 31 juli 2012, 22:49 uur
Dankjulliewel Slowgaze en Halley23
En ik zal het boek op de lijst zetten, danku voor de tip
En ik zal het boek op de lijst zetten, danku voor de tip
0
geplaatst: 18 september 2012, 11:57 uur
hallo,
Ik ben sinds vandaag nieuw hier.. Mijn naam is Amanda. Ik lees heel graag.het laaste jaar steeds meer.. Voor mij is een verhaal niet zomaar lezen. het is een wereld instappen.. en jezelf de kameleon voelen. het brengt me heel veel rust.
Ik ben sinds vandaag nieuw hier.. Mijn naam is Amanda. Ik lees heel graag.het laaste jaar steeds meer.. Voor mij is een verhaal niet zomaar lezen. het is een wereld instappen.. en jezelf de kameleon voelen. het brengt me heel veel rust.
0
geplaatst: 24 september 2012, 01:23 uur
Vooruit, ik stel me dan ook maar even voor nog....
Zit/zat niet veel op deze site, maar je weet nooit, er komt toch wel eens iets voorbij van andere users dat je op ideeen kan brengen. Zo ben ik ook actief op filmmeter, musicmeter en nog wel andere muziek/game sites, etc.
Samenwonend, met zoon en vriendin en haar zoon....gezin van 4 dus....ben 42 jaar van buiten (zo'n 25 van binnen ) En wat hobbies betreft ben ik absoluut een filmliefhebber, enorme muziekliefhebber, games verslind ik ook zo'n beetje. En met een strip/comics verzameling van 45 000+ exemplaren is dat de hobby waar ik momenteel het minste mee doe, lol . Ooit even gestopt, toen fanatiek weer begonnen, maar gooide een scheiding even roet in het eten. daarna weer alles op de rit gezet en nu ook met strips weer wat gaan doen, maar dan veel sterker afgebakend gebied....bijna alleen maar Nederlands, het moet niet meer zo uit de hand gaan lopen, hehe.
En daarnaast natuurlijk ook boeken! En dat ligt dan in het verlengde van waar ik in strips ook van houd....horror, science fiction, historische fictie, steampunk, fantasy, sword & sorcery....dat soort gein. En ik lees eigenlijk uitsluitend in het Engels. Om diverse redenen.....de boeken zijn goedkoper (want niet vertaald, geen achterlijk formaat dat ineens 2 x zo groot moet zijn in het Nederlands), vertalingen zuigen over het algemeen toch, Engels lees ik net zo makkelijk en veel van wat ik lees/wil lezen wordt geeneens vertaald in het Nederlands.
Dus ik zal af en toe wat posten hier en de ogen open houden voor dingen die voor mij wellicht interessant zijn.
Zit/zat niet veel op deze site, maar je weet nooit, er komt toch wel eens iets voorbij van andere users dat je op ideeen kan brengen. Zo ben ik ook actief op filmmeter, musicmeter en nog wel andere muziek/game sites, etc.
Samenwonend, met zoon en vriendin en haar zoon....gezin van 4 dus....ben 42 jaar van buiten (zo'n 25 van binnen ) En wat hobbies betreft ben ik absoluut een filmliefhebber, enorme muziekliefhebber, games verslind ik ook zo'n beetje. En met een strip/comics verzameling van 45 000+ exemplaren is dat de hobby waar ik momenteel het minste mee doe, lol . Ooit even gestopt, toen fanatiek weer begonnen, maar gooide een scheiding even roet in het eten. daarna weer alles op de rit gezet en nu ook met strips weer wat gaan doen, maar dan veel sterker afgebakend gebied....bijna alleen maar Nederlands, het moet niet meer zo uit de hand gaan lopen, hehe.
En daarnaast natuurlijk ook boeken! En dat ligt dan in het verlengde van waar ik in strips ook van houd....horror, science fiction, historische fictie, steampunk, fantasy, sword & sorcery....dat soort gein. En ik lees eigenlijk uitsluitend in het Engels. Om diverse redenen.....de boeken zijn goedkoper (want niet vertaald, geen achterlijk formaat dat ineens 2 x zo groot moet zijn in het Nederlands), vertalingen zuigen over het algemeen toch, Engels lees ik net zo makkelijk en veel van wat ik lees/wil lezen wordt geeneens vertaald in het Nederlands.
Dus ik zal af en toe wat posten hier en de ogen open houden voor dingen die voor mij wellicht interessant zijn.
0
geplaatst: 24 september 2012, 11:01 uur
Welkom Bakema
En je leest uitsluitend in het engels, ook vanwege prijs en kwaliteit vertaling. Dus je leest ook enkel engelse literatuur, of ook Spaanse of Russische werken in het engels?
En je leest uitsluitend in het engels, ook vanwege prijs en kwaliteit vertaling. Dus je leest ook enkel engelse literatuur, of ook Spaanse of Russische werken in het engels?
0
geplaatst: 24 september 2012, 11:23 uur
Bakema NL schreef:
Ik kijk er al naar uit
0
geplaatst: 24 september 2012, 13:23 uur
Meeste van wat ik lees komt wel uit Engeland en de Usa inderdaad. Maar een Vampire hunter D is erg Japans en dat lees ik niet zo makkelijk....de Engelse vertaling dus.....ander voorbeeld is Nightwatch/Daywatch, oorspronkelijk Russisch en dat ben ik ook niet echt machtig.
Ook daar kan een vertaling afbreuk doen aan het origineel, maar dat heb je dan niet door.....of het moet in knullig Engels zijn natuurlijk.
En ik zit niet in de literatuurhoek, meer de lectuur zoals literatuur-liefhebbers het vaak zullen bestempelen. Niet dat ik "moeilijke" boeken niet zou kunnen lezen, maar heeft puur met interesse te maken. De hoek, als je dat zo wilt noemen, waar ik in zit, biedt al teveel om door te komen. Maar een klassieker als Moby Dick heb ik dan weer wel....is een soort fascinatie voor ontstaan door de film uit 1956 die ik ooit als kind zag.
Net zoals ik best houd van de zogenaamde pulp boeken....Conan en ander werk van Howard, dat soort dingen.
Ook daar kan een vertaling afbreuk doen aan het origineel, maar dat heb je dan niet door.....of het moet in knullig Engels zijn natuurlijk.
En ik zit niet in de literatuurhoek, meer de lectuur zoals literatuur-liefhebbers het vaak zullen bestempelen. Niet dat ik "moeilijke" boeken niet zou kunnen lezen, maar heeft puur met interesse te maken. De hoek, als je dat zo wilt noemen, waar ik in zit, biedt al teveel om door te komen. Maar een klassieker als Moby Dick heb ik dan weer wel....is een soort fascinatie voor ontstaan door de film uit 1956 die ik ooit als kind zag.
Net zoals ik best houd van de zogenaamde pulp boeken....Conan en ander werk van Howard, dat soort dingen.
0
geplaatst: 7 november 2012, 12:34 uur
Hallo allemaal,
Ik ben Elisabeth en stel me bijdeze graag even voor op dit forum! Ik hou erg van lezen en dan voornamelijk non-fictie, maar lees af en toe ook wel eens wat fictie hoor.
Groetjes!
Ik ben Elisabeth en stel me bijdeze graag even voor op dit forum! Ik hou erg van lezen en dan voornamelijk non-fictie, maar lees af en toe ook wel eens wat fictie hoor.
Groetjes!
0
geplaatst: 7 november 2012, 12:55 uur
Hey Elisabeth, welkom. En er staat hier genoeg non-fictie op de site dus dat komt goed! En anders kan je het zelf toevoegen, nooit mis dat soort mensen. Ook veel plezier op boekmeter.
0
geplaatst: 7 november 2012, 15:54 uur
Da-ag Elisabeth. Ik ben Maarten, maar je mag ook Sean Paul zeggen. Groetjes terug.
0
geplaatst: 23 maart 2013, 15:23 uur
Hallo iedereen!
Ik ben Vicky. Ik ben, zoals iedereen hier waarschijnlijk, dol op boeken. Ik heb een heel uiteenlopende smaak, gaande van fantasy tot klassiekers ...
Mijn vader kennen jullie misschien via MM, namelijk Speedy23.
Groetjes!
Ik ben Vicky. Ik ben, zoals iedereen hier waarschijnlijk, dol op boeken. Ik heb een heel uiteenlopende smaak, gaande van fantasy tot klassiekers ...
Mijn vader kennen jullie misschien via MM, namelijk Speedy23.
Groetjes!
* denotes required fields.