De Site / Gebruikers / Gebruikersmijlpalen
zoeken in:
4
geplaatst: 25 maart 2021, 21:09 uur
Mijn 500e stem ging naar In the Dream House - Carmen Maria Machado (2019) .
1
geplaatst: 25 maart 2021, 21:18 uur
Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Nu ik hier zo'n jaartje vertoef, valt het mij op dat je adembenemend veel leest. Zit je ook op GR trouwens?
0
geplaatst: 25 maart 2021, 21:38 uur
Dank je! Haha, ik krijg hetzelfde idee bij jou eigenlijk.
Mijn Goodreads:
Madelon - Nijmegen, Netherlands (516 books) - goodreads.com
Later mee begonnen dus daar nog geen 500 stemmen. Voeg me vooral toe, vind het altijd leuk om te zien wat anderen lezen (en in hoeveel boeken sommigen tegelijkertijd lezen!).
Mijn Goodreads:
Madelon - Nijmegen, Netherlands (516 books) - goodreads.com
Later mee begonnen dus daar nog geen 500 stemmen. Voeg me vooral toe, vind het altijd leuk om te zien wat anderen lezen (en in hoeveel boeken sommigen tegelijkertijd lezen!).
1
geplaatst: 25 maart 2021, 21:47 uur
Dat klopt, maar het is vooral in sommige periodes.. Als kind was ik al een lezer maar heb ook periodes gehad dat ik heel weinig las. Twee jaar terug weer mee begonnen toen ik deels in de ZW zat en sindsdien is het een goedaardige verslaving, merk dat ik veel heb in te halen.
1
geplaatst: 25 maart 2021, 22:02 uur
Dat verhaal klinkt zo’n beetje hetzelfde als het mijne (al kwam mijn ZW drie jaar geleden). Kan sindsdien ook niet meer leven zoals voorheen (naast fulltime werken ook nog heel veel sociale bezigheden en zo) dus nu lees ik lekker veel in mijn vrije tijd.
5
geplaatst: 20 mei 2021, 13:41 uur
Intussen is Ernest, toch niet onopgemerkt, de 2500 toevoegingen gepasseerd.
Gefeliciteerd en op naar de... ?
vriendelijke groet,
Gefeliciteerd en op naar de... ?
vriendelijke groet,

5
Ted Kerkjes
geplaatst: 21 mei 2021, 09:57 uur
Ik lees eindelijk weer sinds lange tijd een fijne roman in een stille trein.
0
geplaatst: 21 mei 2021, 10:14 uur
Een stille trein....in Nederland???.... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
0
geplaatst: 21 mei 2021, 13:11 uur
Ik zit niet vaak in de trein, maar zijn treinen in andere landen dan zoveel stiller?
0
geplaatst: 21 mei 2021, 14:13 uur
Och dat weet ik niet. Kan me niettemin voorstellen dat de trein naar Siberië wat rustiger is. 
Niettemin herken ik als werkforens de struggle om 's ochtends een (relatief) stil plaatsje in de trein te zoeken om wat leesvoortgang te boeken (stiltecoupé biedt soms uitkomst, maar niet voor iedere reiziger is de rust even heilig).

Niettemin herken ik als werkforens de struggle om 's ochtends een (relatief) stil plaatsje in de trein te zoeken om wat leesvoortgang te boeken (stiltecoupé biedt soms uitkomst, maar niet voor iedere reiziger is de rust even heilig).
3
geplaatst: 21 mei 2021, 14:28 uur
Ted Kerkjes schreef:
Dit kwalificeer je terecht als mijlpaal! Heerlijk...

5
geplaatst: 25 mei 2021, 09:25 uur
Halley23 staat weer tweede in het toevoegklassement; een plaats die ik in de nacht van 10/11 maart overgenomen had. Normaliter blijft bij een gelijke stand eerst aangekomene op twee, maar het systeem heeft anders beslist. Ik hoop op een verdere voorsprong en t.z.t. maak ik misschien wel weer een inhaalslag.
3
Sol1 (moderator)
geplaatst: 25 mei 2021, 11:24 uur
Ik begrijp dat Ted Kerkjes een trein heeft gekocht 

7
geplaatst: 17 december 2021, 07:41 uur
Sinds gisteravond sta ik op 200 recensies/meningen
. Vol enthousiasme, en nog steeds niet geremd door enige kennis van zaken
, hoop ik hier de komende jaren mee door te gaan op deze gemoedelijke boekensite!

1
geplaatst: 17 december 2021, 12:08 uur
Misschien zijn er nog mensen te vinden die de sfeer op MM een beetje willen verbeteren. Ik vrees dat als die site ten onder gaat, BM ook het haasje is. Dus eigenlijk moet je het zo zien dat ik op dit moment de kastanjes voor jullie uit het vuur aan het halen ben. 

0
geplaatst: 17 december 2021, 12:50 uur
eRCee schreef:
Misschien zijn er nog mensen te vinden die de sfeer op MM een beetje willen verbeteren. Ik vrees dat als die site ten onder gaat, BM ook het haasje is. Dus eigenlijk moet je het zo zien dat ik op dit moment de kastanjes voor jullie uit het vuur aan het halen ben.

Musicmeter bedoel je? Zit er toevallig inderdaad aan te denken om me daar aan te melden.
0
geplaatst: 17 december 2021, 12:59 uur
Nee, MovieMeter, de grote broer. Jij bent daar al lid. 2013 voor het laatst geweest. 

0
geplaatst: 17 december 2021, 13:31 uur
eRCee schreef:

Wat is er dan mis op Moviemeter?
6
geplaatst: 17 december 2021, 14:00 uur
In het kort: de Metersites zijn overgenomen, MovieMeter heeft als vlaggendrager een ingrijpende verandering ondergaan. Een deel van de vaste gebruikers is hierop afgehaakt, een ander deel komt niet uit de klaagmodus. Dit alles komt de sfeer niet ten goede, waarop weer een verdere leegloop dreigt.
Maar goed, laten we dit topic niet teveel vervuilen verder, hoewel het geen kwaad kan om een beetje op het netvlies te hebben dat het lot van BM (met afstand de leukste site van alle metersites) ook afhangt van het grotere geheel.
Terug on-topic: ik wil toch in elk geval de 1000 stemmen hier halen en daar heb ik nog zo'n twee jaar voor nodig.
Maar goed, laten we dit topic niet teveel vervuilen verder, hoewel het geen kwaad kan om een beetje op het netvlies te hebben dat het lot van BM (met afstand de leukste site van alle metersites) ook afhangt van het grotere geheel.
Terug on-topic: ik wil toch in elk geval de 1000 stemmen hier halen en daar heb ik nog zo'n twee jaar voor nodig.

0
...stilte...
geplaatst: 17 december 2021, 14:07 uur
Staat BoekMeter ook een "ingrijpende verandering" te wachten? Ik heb MovieMeter even bekeken en dat beloofd niet veel goeds...
0
geplaatst: 17 december 2021, 14:27 uur
Daar is tot nog toe nooit sprake van geweest. Maar je weet het niet.
6
geplaatst: 17 december 2021, 15:57 uur
eRCee schreef:
In het kort: de Metersites zijn overgenomen, MovieMeter heeft als vlaggendrager een ingrijpende verandering ondergaan. Een deel van de vaste gebruikers is hierop afgehaakt, een ander deel komt niet uit de klaagmodus. Dit alles komt de sfeer niet ten goede, waarop weer een verdere leegloop dreigt.

Oh, ik had de indruk dat MM inmiddels weer goed bezocht wordt en dat het gemopper weer wat afgenomen was.
Anyway, back on topic mahl wieder. Over een dikke maand vier ik mijn tienjarig BM jubileum, ihkv corona vier ik het bescheiden, met een goed boek.
7
geplaatst: 18 december 2021, 13:30 uur
Oh, verdorie zeg.....
Verandering is niet altijd ten goede zoals ik nu opmerk bij moviemeter.
Ik hoop enkel dat een boekensite als deze niet wordt "opgeleukt" tot in het oneindige want de oorspronkelijke bedoeling van de metersites is nu op MoM echt wel ver te zoeken vind ik.
Alles moet blits en snel, overload tot en met dus.
Wel, boeken zijn intens en lezen is een traag proces.
Ik hoop echt dat dit gegeven mag blijven doorspiegelen op deze site.
Prachtige databank met bloed, zweet en tranen in elkaar gestoken door velen onder ons, lezers die hun tijd nemen om mooie recensies te schrijven die anderen inspireren, een leuk forum waar mensen elkaar kennen.
Als daar van hogerhand geen rekening mee wordt gehouden dan vrees ik dat men volledig de bal mis slaat. Boeken en lezen blijft nu éénmaal iets apart en zo ook deze site. Een unicum als je het mij vraagt.
Verandering is niet altijd ten goede zoals ik nu opmerk bij moviemeter.
Ik hoop enkel dat een boekensite als deze niet wordt "opgeleukt" tot in het oneindige want de oorspronkelijke bedoeling van de metersites is nu op MoM echt wel ver te zoeken vind ik.
Alles moet blits en snel, overload tot en met dus.
Wel, boeken zijn intens en lezen is een traag proces.
Ik hoop echt dat dit gegeven mag blijven doorspiegelen op deze site.
Prachtige databank met bloed, zweet en tranen in elkaar gestoken door velen onder ons, lezers die hun tijd nemen om mooie recensies te schrijven die anderen inspireren, een leuk forum waar mensen elkaar kennen.
Als daar van hogerhand geen rekening mee wordt gehouden dan vrees ik dat men volledig de bal mis slaat. Boeken en lezen blijft nu éénmaal iets apart en zo ook deze site. Een unicum als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 18 december 2021, 17:00 uur
Zonder verandering ging het ook niet, dus nogmaals, het is ook in het belang van BoekMeter om MovieMeter draaiende te houden en wie zich geroepen voelt daaraan een steentje bij te dragen: graag.
4
geplaatst: 19 december 2021, 06:05 uur
4
geplaatst: 26 december 2021, 14:56 uur
Nu even niet om toevoegrecords te vieren - die verwacht ik van andere mensen - maar vandaag is het negen jaar geleden dat mijn eerste toevoeging werd goedgekeurd: Du Sollst Nicht Töten - Hans Werner Richter (1955) en dat was met de doelstelling ontbrekende titels voor een top 10 toe te voegen.
* denotes required fields.