menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Gebruikersmijlpalen

zoeken in:
We doen het allemaal in duizendvoud.

Ted Kerkjes (crew)
Zojuist ben ik mijn duizendste toevoeging gepasseerd! Jippieieie! (Waar is die smiley met pompoms als je die nodig hebt?)

Ted Kerkjes schreef:
Zojuist ben ik mijn duizendste toevoeging gepasseerd! Jippieieie! (Waar is die smiley met pompoms als je die nodig hebt?)

http://www.emofaces.nl/png/200/emoticons/cheerleader.png

Ted Kerkjes schreef:

Proficiat, maar als taalpurist moet ik erop wijzen dat het pompons zijn, met een n.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ff/16/0a/ff160ad811e05ba14ed9a0d96caa05da.jpg

Ted Kerkjes (crew)
manonvandebron schreef:
Proficiat, maar als taalpurist moet ik erop wijzen dat het pompons zijn, met een n.
Ah, bedankt!

Sol1 (crew)
Bij De Site > Algemeen > Mijlpalen op BoekMeter:

manonvandebron schreef:

Aangezien het woord 'purist' vrijwel altijd wordt gebruikt in de betekenis 'taalzuiveraar' en uit de context al blijkt dat het hier over taal gaat, behelst het woord 'taalpurist' dan eigenlijk niet bijna een verdubbeling?

Sol1 schreef:
Bij De Site > Algemeen > Mijlpalen op BoekMeter:

(quote)

Aangezien het woord 'purist' vrijwel altijd wordt gebruikt in de betekenis 'taalzuiveraar' en uit de context al blijkt dat het hier over taal gaat, behelst het woord 'taalpurist' dan eigenlijk niet bijna een verdubbeling?

Nee, je hebt bijvoorbeeld ook muzikale puristen, die alleen "zuivere" country of "zuivere" jazz willen horen, niet vermengd met andere invloeden.

Sol1 (crew)
Akkoord, maar ik denk niet dat je in de hoedanigheid van muzikaal purist spellingswijzen aan de orde stelt.

Halley23 (moderator)
En bijna over het hoofd gezien maar gert_r is de top 10 van stemmers binnengestormd!

Congrats gert

Halley23 (moderator)
Jawel het is geschied! Door zijn twee laatste toevoegingen is chris reifert de top-10 van toevoegers binnengemarcheerd en heeft daarmee de-al-lang-geen-gebruiker-meer Marcel eindelijk van de 10e plaats verdreven. Hulde!

Dan ook nog even hulde voor Marcel, die het toch maar klaarspeelde om in nog geen anderhalf jaar tijd meer dan 1000 boeken toe te voegen aan een site die hij nadien nooit meer bezocht!

chris reifert (crew)
Ik deed er bijna 5 jaar over en ga ermee door

Zojuist mijn 500e stem geplaatst
Op naar de 1000!

Ik heb mijn 500ste bericht speciaal
voor dit topic bewaard. Daar moet
op gedronken worden hi ha ho https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT1QnO_CGYNbk29L9b1tsW8N6QLx50m3PuxSKf4gWLwBb-vlYTj

Ik heb zojuist mijn 750e stem geplaatst, en wel bij De reizigers op de imperiaal. Voorwaar geen slechte titel om deze mijlpaal mee te bereiken! Dit betekent dus 750 gelezen fictiewerken voor volwassenen, want non-fictie en kinderliteratuur worden niet meegerekend.

Als ik over pak 'm beet 7 jaar de 1000 stemmen bereik (onder het Jacobinische voorbehoud) dan ga ik dat uiteraard groots vieren. Zo overweeg ik om die bewuste avond een klein borreltje te nuttigen.

eRCee schreef:
Dit betekent dus 750 gelezen fictiewerken voor volwassenen, want non-fictie en kinderliteratuur worden niet meegerekend.

Wat versta je precies onder non-fictie, want een aantal van die boeken zie ik wel tussen je stemmen staan.

Wel een mooi aantal, ik mag nog even daarvoor.

Alleen The Shock Doctrine als het goed is (omdat iedereen dat boek zou moeten lezen), of heb je er nog anderen gesignaleerd?

Zonder direct je hele lijst te doorspitten, maar deze bijvoorbeeld: Vremia Sekond Hend - Svetlana Aleksijevitsj (2013) Leek me ook non-fictie, maar dat kan ik mis hebben, Ging me vooral om Klein die direct opviel, juist omdat die op 5* staat. Vandaar de vraag ook.

Het is ook de bedoeling dat Klein opvalt.

Aleksijevitsj is literatuur, zie mijn recensie aldaar.

chris reifert (crew)
Ik wil het niet ongemerkt voorbij laten gaan: gert_r heeft de 1000 toevoegingen bereikt, hulde!

gert_r (moderator)
chris reifert schreef:
Ik wil het niet ongemerkt voorbij laten gaan: gert_r heeft de 1000 toevoegingen bereikt, hulde!

Bijna achteneenhalf jaar over gedaan. Dus enige bescheidenheid blijft gepast.

chris reifert (crew)
Zo'n 117 per jaar, naar beneden afgerond. Om de drie dagen een toevoeging, een beheerst proces.

chris reifert (crew)
Het is Cornelis ook gelukt de 1000 toevoegingen te halen. Namens de crew gefeliciteerd en dank voor al het werk en inspanning!

Dank je en jullie voor de prettige samenwerking. Ik ga maar gewoon verder op de ingeslagen weg.

ags50
Tot en met gisteren, 25 januari 2018, heb ik dit jaar in totaal 205 titels toegevoegd. Is dat ook een gebruikersmijlpaal?

gert_r (moderator)
ags50 schreef:
Tot en met gisteren, 25 januari 2018, heb ik dit jaar in totaal 205 titels toegevoegd. Is dat ook een gebruikersmijlpaal?
Eigenlijk niet, het zijn er net vijf te veel! Grapje. Toch wel. Zelf ben ik voor mijn doen ook aardig bezig geweest deze maand, maar jij verslaat me bijna met een factor drie. Toevoegen is een leuke, maar ook redelijk tijdvretende bezigheid, dus van mijn kant: hulde! https://stoprokenblog.nl/blog_img/t/59892-T9ULC-original.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 04:34 uur

geplaatst: vandaag om 04:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.