De Site / Gebruikers / Leesproject
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2009, 00:42 uur
Oh kom nu Freud. Als je elke dag zo'n 600 pagina's leest, is dat boekje meteen uit. Ik heb wel zin in een leesproject 2010.
0
geplaatst: 27 december 2009, 10:34 uur
Humm, hmm. Telt het ook een beetje als het leesproject in 2009 geen moment uit mijn gedachten is geweest? In elk geval ben ik verder geraakt dan Freud, ik heb er op een blauwe maandag nog maar liefst 5 bladzijden van gelezen. Vervolgens bedacht ik dat het wellicht tóch interessanter zou zijn om Der Mann ohne Eigenschaften te lezen, ook dat boek heeft wel een aantal week in huis gelegen...
Kortom, het spijt me. Maar tegenover jullie minder dan tegenover een vriend van me, die ik nu twee flessen wijn verschuldigd ben. Volgend jaar weer een kans, hoewel ik dat deze keer eveneens niet zwart op wit zal vastleggen.
Kortom, het spijt me. Maar tegenover jullie minder dan tegenover een vriend van me, die ik nu twee flessen wijn verschuldigd ben. Volgend jaar weer een kans, hoewel ik dat deze keer eveneens niet zwart op wit zal vastleggen.
0
geplaatst: 27 december 2009, 16:15 uur
En dan nog hardleers zijn ook. Nieuwe weddenschap dan maar, Arnie? Ik geef je TIEN JAAR de tijd. De inzet wederom twee flessen wijn.
0
geplaatst: 29 december 2009, 02:07 uur
Nieuwe leesprojecten voor 2010 dan maar?
- Het Kaartenhuis (Danielewski), eRCee
(Volgens mijn meerjarenplan van pagina 1 moet ik officieel Ulysses van Joyce doen, maar dat gaat sowieso niet lukken dit jaar. Lees niet zo vlot momenteel. Danielewski lijkt me kansrijker.)
(Volgens mijn meerjarenplan van pagina 1 moet ik officieel Ulysses van Joyce doen, maar dat gaat sowieso niet lukken dit jaar. Lees niet zo vlot momenteel. Danielewski lijkt me kansrijker.)
0
geplaatst: 29 december 2009, 06:36 uur
eRCee schreef:
Ik moet helaas ook bekennen dat geen van beide projecten (Ulysses en Paradise Lost) gelukt zijn dit jaar. Paradise Lost doe ik over dertig jaar of zo nog wel een keer.
Maar Ulysses ga ik volgend jaar wel proberen. Ik ben er dit jaar niet eens aan toegekomen, maar heb het grondwerk (A Portrait of the Artist) wel gedaan.
- Ulysses (Joyce) - aegron
0
geplaatst: 29 december 2009, 11:22 uur
Mijn echte project dit jaar was eigenlijk Der Mann ohne Eigenschaften, waar ik ook daadwerkelijk in begonnen ben (het was het enige boek dat ik meegenomen heb op een ellenlange treinreis van Brussel naar Istanbul en weer terug, dus ik moest het wel lezen was het idee) maar op twee derde jammerlijk gestopt - hoewel ik het niet eens zo slecht vond, het probleem was gewoon dat ik terug thuis was aangekomen. Maar ik durf niet zeggen dat ik het opnieuw ga proberen, want ik vrees dat ik opnieuw moet beginnen en dat is natuurlijk nog een serieuze extra drempel erbij...
Dus: geen leesproject meer voor mij dit jaar, ik lees gewoon waar ik zin in heb!
Dus: geen leesproject meer voor mij dit jaar, ik lees gewoon waar ik zin in heb!
0
geplaatst: 29 december 2009, 19:07 uur
Ik doe mee met onze correspondent in Curacao. Wel zin in een fijne discussie
- Het Kaartenhuis (Danielewski), eRCee, Dutch2.0
- Het Kaartenhuis (Danielewski), eRCee, Dutch2.0
0
geplaatst: 29 december 2009, 22:23 uur
dutch2.0 schreef:
Ik moet nog wel even checken of ik hem hier kan krijgen. Anders wordt het eind van het jaar namelijk.
0
geplaatst: 15 augustus 2010, 16:52 uur
Nog geen berichten over heldendaden dit jaar in dit topic.
Hoe staat het ermee, aegron en dutch2.0?
Ik kan momenteel zelf niet aan Het Kaartenhuis komen en heb ook niet zoveel tijd. Denk dat dit in december anders ligt. Dus dan zal ik een alles of niets poging wagen om het boek in één keer door te ploegen.
Hoe staat het ermee, aegron en dutch2.0?
Ik kan momenteel zelf niet aan Het Kaartenhuis komen en heb ook niet zoveel tijd. Denk dat dit in december anders ligt. Dus dan zal ik een alles of niets poging wagen om het boek in één keer door te ploegen.
0
geplaatst: 15 augustus 2010, 18:33 uur
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden om dat ding in oktober weg te werken. Of het lukt is een tweede, maar de intentie is er!
0
geplaatst: 18 november 2010, 16:25 uur
Deze zomervakantie de Ulsses gelezen, daar was ik nog wel anderhalve maand mee bezig, geloof ik. Ik weet niet of er binnenkort nog wat aan gaat komen, maar ik ben in principe wel benieuwd naar dat boek van Danielewski.
0
geplaatst: 14 december 2010, 22:23 uur
Ik ben vandaag in Het Kaartenhuis begonnen.
Ik zou zeggen slowgaze, doe mee!
0
geplaatst: 21 december 2010, 20:07 uur
En al uit. Makkie.
Zal gelijk een leesproject voor 2011 kiezen: dat wordt dan nu wel Ulysses van James Joyce. Dat het maar net zo snel uit moge zijn als Het Kaartenhuis!
Zal gelijk een leesproject voor 2011 kiezen: dat wordt dan nu wel Ulysses van James Joyce. Dat het maar net zo snel uit moge zijn als Het Kaartenhuis!
0
geplaatst: 28 maart 2011, 13:37 uur
Hmmm, Ulysses wel in huis gehaald omdat ik 10 dagen vrij had, maar het gaat er nu waarschijnlijk niet van komen. Ik zal een nieuw moment moeten uitkiezen.
0
geplaatst: 28 maart 2011, 13:43 uur
eRCee schreef:
Slowgaze gaat hem ook lezen dan. Ulysses is vrij pittige kost overigens, dat moet gezegd worden. Maar ik waardeer je enthousiasme.
Overigens denk ik er zelf over na om Der Zauberberg te gaan lezen. Zal ik wel een aantal treinritjes mee bezig zijn.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 11:46 uur
Nogmaals in huis gehaald, m'n leesproject van dit jaar, het abjecte Ulysses van James Joyce.
Heb twee weken vakantie, ga naar Spanje en hoop een eind te komen hierin.
Heb twee weken vakantie, ga naar Spanje en hoop een eind te komen hierin.
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 20:34 uur
Nou, het is weer gelukt; het leesproject tot een goed einde brengen. Jeuh.
Twee weken Spanje (en daarbinnen diverse beschaduwde parken) volstonden om Ulysses eindelijk te kunnen afvinken. Bij deze.
Het bevalt me eigenlijk wel erg goed, zo'n jaarlijks project. Ik geloof dat ik zowat de enige ben die nog wat doet met dit topic, maar ik ga lekker door en m'n lijstje voor de komende jaren bestaat in ieder geval uit De Toverberg, Faust, Duizend-en-een-nacht en Hamlet.
Twee weken Spanje (en daarbinnen diverse beschaduwde parken) volstonden om Ulysses eindelijk te kunnen afvinken. Bij deze.
Het bevalt me eigenlijk wel erg goed, zo'n jaarlijks project. Ik geloof dat ik zowat de enige ben die nog wat doet met dit topic, maar ik ga lekker door en m'n lijstje voor de komende jaren bestaat in ieder geval uit De Toverberg, Faust, Duizend-en-een-nacht en Hamlet.
0
geplaatst: 2 november 2011, 21:27 uur
Mijn leesproject is niet het lezen van een specifiek boek, maar het lezen van Engelstalige romans. Tot nu toe heb ik naast Nederlandse literatuur slechts vertaalde literatuur gelezen. Dus het wordt wel eens tijd.
Recentelijk aangeschaft: Catch 22 van Keller, Switch Bitch van Dahl en Sunset Park van Auster.
Recentelijk aangeschaft: Catch 22 van Keller, Switch Bitch van Dahl en Sunset Park van Auster.
0
geplaatst: 29 juli 2012, 14:17 uur
Voor dit jaar is de keuze gevallen op De vertellingen van duizend-en-één nacht.
M'n bieb heeft een mooie, driedelige editie met een herziene vertaling van 2006.
Zal me benieuwen, volgens mij is elk deel zo'n 1000 pagina's, dus weet niet of het gaat lukken...
M'n bieb heeft een mooie, driedelige editie met een herziene vertaling van 2006.
Zal me benieuwen, volgens mij is elk deel zo'n 1000 pagina's, dus weet niet of het gaat lukken...
0
geplaatst: 25 augustus 2012, 00:50 uur
Pfoe, ben halverwege het eerste deel maar de vaart is er uit. In het begin wisselende verhalen elkaar in hoog tempo af, maar inmiddels lopen slavenmeisjes uitspraken van wijzen te citeren dat het een lieve lust is en kom ik er nog nauwelijks doorheen. Soms is er ook sprake van drie of vier raamvertellingen tegelijk, dat gaat dan als volgt: 'Sherazade vervolgde; Er is verteld O koning; Ali de kalief zei; het meisje sprak; ...' Tsja, hou dat maar eens bij. Denk dat ik het dit jaar maar bij één deel houd.
0
PeterW (crew)
geplaatst: 25 augustus 2012, 01:25 uur
Dit zijn ook geen boeken die je achter elkaar uitleest.
0
geplaatst: 25 augustus 2012, 03:05 uur
Nee, maar als ik elke nacht een verhaal lees ben ik er 3 jaar mee bezig.
0
Halley23 (moderator)
geplaatst: 25 augustus 2012, 12:42 uur
eRCee schreef:
Nee, maar als ik elke nacht een verhaal lees ben ik er 3 jaar mee bezig.
De titel geeft het al aan, dus je was gewaarschuwd Nee, maar als ik elke nacht een verhaal lees ben ik er 3 jaar mee bezig.
0
geplaatst: 25 augustus 2012, 12:45 uur
Halley23 schreef:
(quote)
De titel geeft het al aan, dus je was gewaarschuwd
0
geplaatst: 10 oktober 2012, 17:25 uur
Ik geef het op voor dit jaar. Helaas. Zal nog wat achterlaten bij de boekpagina.
0
geplaatst: 14 maart 2013, 15:57 uur
Overigens heb ik laatst Der Zauberberg gelezen. Niet extreem aandachtig omdat dat kreng ook weer terug moest naar de bieb omdat iemand anders 'm gereserveerd had, maar wel aandachtig, snappie-vouz. Ik denk dat ik er twee-en-een-halve week over heb gedaan.
0
PeterW (crew)
geplaatst: 14 maart 2013, 16:46 uur
slowgaze schreef:
Overigens heb ik laatst Der Zauberberg gelezen. Niet extreem aandachtig omdat dat kreng ook weer terug moest naar de bieb omdat iemand anders 'm gereserveerd had, maar wel aandachtig, snappie-vouz. Ik denk dat ik er twee-en-een-halve week over heb gedaan.
En was het leuk?
0
geplaatst: 6 september 2013, 18:25 uur
Ben halverwege mijn leesproject voor dit jaar, De toverberg, en wil gelijk maar mijn project voor volgend jaar aankondigen; Het eiland van het tweede g.... Iemand zin om mee te doen?
* denotes required fields.