menu

De Site / Gebruikers / Leesproject

zoeken in:
eRCee schreef:
Binnenkort ga ik voor een paar dagen naar Rome, wat een mooie gelegenheid was om deel 1 (Inferno) van de Goddelijke Komedie te lenen en zo mijn leesproject 2009 aan te vatten.
Iemand anders al vorderingen gemaakt?

Ik heb inmiddels de eerste vier boeken van Paradise Lost uit.

psyche (crew)
thomzi50 schreef:

De Gebroeders Karamazov - psyche, thomzi59

Thomzi50, hoe denk je erover om te beginnen ?

Wat dacht je van vanaf 15 mei ? Dan heb ik nog een paar weken om de nodige voorbereidingen te treffen

psyche (crew)
thomzi50 schreef:
Wat dacht je van vanaf 15 mei ? Dan heb ik nog een paar weken om de nodige voorbereidingen te treffen

Is goed hoor, ik heb hem alvast boven water gehaald en ben ook nog bezig met Grunbergs Omdat Ik U Begeer.

15 mei staat nog steeds?

psyche (crew)
thomzi50 schreef:
15 mei staat nog steeds?

Wat ging ik ook al weer doen? Ik heb toch weeral niet zitten beweren dat ik Proust ging lezen?

Jawel. Binnen een week, heb je gezegd.

Zelf heb ik inmiddels zowel het Inferno- als het Purgatorio-deel van De Goddelijke Komedie uit. Ik begin er al aardig zat van te raken maar zal me binnenkort door het Paradiso gaan slepen, om er voor eens en voor altijd vanaf te zijn. Van het boek bedoel ik dan.

eRCee schreef:
Jawel. Binnen een week, heb je gezegd.

Zelf heb ik inmiddels zowel het Inferno- als het Purgatorio-deel van De Goddelijke Komedie uit. Ik begin er al aardig zat van te raken maar zal me binnenkort door het Paradiso gaan slepen, om er voor eens en voor altijd vanaf te zijn. Van het boek bedoel ik dan.

Dan wacht (in mijn optiek dan) het ergste je nog

psyche (crew)
eRCee schreef:
Ik begin er al aardig zat van te raken maar zal me binnenkort door het Paradiso gaan slepen, om er voor eens en voor altijd vanaf te zijn.

Dit komt mij wel heel bekend voor ...
Gelezen in een caravan in de Jura, begin jaren 2000. Ik weet niet wat erger was: veertien verregende dagen of een halve studie als je denkt dat vakantie hebt ...

aegron schreef:
Dan wacht (in mijn optiek dan) het ergste je nog

Ik dacht dat het de bedoeling van dit topic was om elkaar te steunen!

eRCee schreef:
(quote)

Ik dacht dat het de bedoeling van dit topic was om elkaar te steunen!

Kom op eRCee! Je kunt het

Hetzelfde geld voor Psyche en Thomzi

(zo beter? )

psyche (crew)
aegron schreef:

Hetzelfde geld voor Psyche en Thomzi

Ja! Dit keer ga ik de Broertjes uitlezen! En Thomzi ook

(Dat ik pas op pagina 40 ben mag de pret niet drukken ...)

Jaja, ik ben hard bezig

Ik ga de komende zomer gebruiken voor mijn Proust-project. Hoe staat het met jou, Freud?

Nou Psyche, schiet maar op, ik ben de finish al voorbij.

Goed werk thomzi50.

Ben zelf tijdelijk gestrand in het 13e canto van deel 3. Maar ik hoop mezelf vandaag te vermannen en het boek opnieuw te lenen uit de bieb.

(Kom op, eRCee, kom op! Je kunt het.)

Hoe staat het met jouw verloren paradijs, aegron?

pfff, ik heb hem uit frustratie aan de kant gelegd. Wat een drama zeg....

Ik hoop binnenkort weer verder te gaan, maar ik vind het eigenlijk helemaal niets meer.

Dus kom eRCee (en aegron)

Haha, wat vind ik dit komisch om te lezen, al dat gezwoeg. Ik ga misschien met mijn vader begin augustus simultaan Oorlog & Vrede lezen en samen de serie kijken, maar daar heb ik nog een hard hoofd in (ik spreek hem niet zo vaak en hij leest al helemaal nooit). Als dat project mislukt ben ik eventueel wel te porren voor een ander groot werk. Buddenbrooks ligt in elk geval klaar, maar suggesties van anderen (die het dan ook gaan lezen) zijn van harte welkom.

aegron schreef:
pfff, ik heb hem uit frustratie aan de kant gelegd. Wat een drama zeg....

Ik hoop binnenkort weer verder te gaan, maar ik vind het eigenlijk helemaal niets meer.

Dus kom eRCee (en aegron)

Hoofdstuk 5 zit er op. Nog maar 7 te gaan

Deze maand nog een en dan elke maand eentje en ik haal het voor het einde van het jaar

(afbeelding)

Misschien een idee voor het leesproject? Bestaat uit 5 'afzonderlijke' boeken, meer dan duizend bladzijden en een ongelofelijke leeservaring!

aegron schreef:
(quote)

Hoofdstuk 5 zit er op. Nog maar 7 te gaan

Deze maand nog een en dan elke maand eentje en ik haal het voor het einde van het jaar

Ik vond dat eigenlijk best leuk leesmateriaal hoor (Je hebt het toch over Paradise Lost he?). Wel erg archaisch taalgebruik ...

Van Dante vond ik het Inferno heel goed, maar het Paradijs was doorbijten. Nadien vind ik wel dat je een sterk kleurcontrast hebt tussen beide uiterste delen (Inferno-Paradisio)... duisternis versus helderheid, en dat door de beschrijvingen van Dante. Ook een verwezenlijking toch

Uit! Whoehaa!

Nu steekt mijn voortgang wel een beetje schril bij jullie af. hmpfff.

cortez schreef:
(afbeelding)

Misschien een idee voor het leesproject? Bestaat uit 5 'afzonderlijke' boeken, meer dan duizend bladzijden en een ongelofelijke leeservaring!

Ik ga hem zeker nog eens lezen, maar nu nog even niet

Nee, lijkt mij ook (nog) iets te veel van het goede.

Misschien is het wel iets voor een kwartaalboek

Freud schreef:
Leesprojecten Boekmeter 2009

De Goddelijke Komedie - thomzi50, eRCee
Ulysses - psyche, thomzi50, aegron
De Gebroeders Karamazov - psyche, thomzi50, prowisorio
Buddenbrooks - thomzi50
Paradise Lost - aegron
Finnegan´s Wake
The Kalevala
À la recherche du temps perdu - Freud, Arnie

Met nog vijf dagen te gaan gooi ik hierbij definitief en schaamtevol de handdoek in de ring - ik ben nog niet één bladzijde ver geraakt

Maar het voornemen blijft bestaan, al zal ik er geen datum meer op plakken! Benieuwd hoe Arnie het ervan af gebracht heeft trouwens

Gast
geplaatst: vandaag om 21:34 uur

geplaatst: vandaag om 21:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.