menu

De Site / Gebruikers / Leesproject

zoeken in:
Ik zit een beetje in twijfel, heb me nog niet vastgelegd voor dit jaar. Eigenlijk wil ik De man zonder eigenschappen doen, maar dat zal lastig worden, want mijn aankomende vakantie gaat alleen de e-reader mee en daar staat 'ie niet op. Wel De Buddenbrooks, maar ik heb al eerder iets van Mann als leesproject gedaan en ik zie er eigenlijk ook niet zo erg tegenop, dus dan voelt het niet echt.

Wat wel eens tricky zou kunnen zijn, dat is de hele grenstrilogie van Cormac McCarthy dit jaar afronden. Dus dat wordt bij deze mijn leesproject van 2021. Nog te gaan: The Crossing en Cities of the plain.

En volgend jaar De man zonder eigenschappen, het moet maar eens klaar zijn met dat gezeur.

Mooi project, eRCee!

Ik ben inmiddels op 2/3 van Against the Day (nog 400 pagina's te gaan) en denk dat ik het met een paar weken wel kan uitlezen.

Ik had begin van de maand vakantie en had echt gedacht dat ik een grote slag zou slaan met deze roman, maar uiteindelijk vooral heel veel andere dingen gedaan. Matig leesmaandje dus, maar ik ga me de komende tijd volledig focussen op het uitlezen van Against the Day.

2019: Ducks, Newburyport (geslaagd)
2020: Anna Karenina (geslaagd)
2020/2021: Wolf Hall trilogie (geslaagd)
2021: Against the Day (geslaagd)
2022.1: 2066
2022.2: Infinite Jest

Net Against the Day uitgelezen. Man, wat een boek. Nu op zoek naar analyses, dat is de helft van het plezier. Ik moet deze nog wel even laten bezinken, maar ik heb wel al een idee voor twee projecten in 2022. Dat is toch wel een teken dat die 1220 pagina's ultieme vaagheid me niet ontmoedigd hebben.

2066 of 2666?

Raskolnikov schreef:
Voor volgend jaar zit ik te denken aan de Caïro trilogie van Naguib Mahfouz.

Hiervan heb ik inmiddels deel 2 en 3 gelezen. Deel 1 heb ik niet in mijn bezit, en eerlijk gezegd hoop ik die voorlopig even niet op mijn pad tegen te komen. Als volgend leesproject ben ik gestart met alle toneelstukken van Tsjechov. Dat moet voor eind 2022 wel haalbaar zijn. Daarnaast speel ik met de gedachte eindelijk eens aan Oorlog en Vrede te beginnen. Aan de ene kant lijkt me dat een intens saaie en zware kluif en ligt het helemaal niet in het straatje van literatuur waar ik het tegenwoordig zoek. Aan de andere kant was ik onlangs behoorlijk betoverd door de Sovjetverfilming en is O&V misschien wel het grootste hiaat in mijn leesgeschiedenis. Dat moet maar eens gevuld worden.

Raskolnikov schreef:
2066 of 2666?

Whoops, 2666 natuurlijk, freudian typo.

Volgend jaar wil ik aan Het Bureau beginnen van Voskuil, maar ik twijfel of ik moet starten met Bij Nader Inzien.

Robsessie schreef:
Volgend jaar wil ik aan Het Bureau beginnen van Voskuil, maar ik twijfel of ik moet starten met Bij Nader Inzien.

Niet per se nodig. Slechts een enkel personage komt terug en je hoeft er niets van te kennen. Wel vond ik dat het beste werk van Voskuil. Dus ik zou dat boek wel aanraden.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:53 uur

geplaatst: vandaag om 07:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.