menu

De Site / Gebruikers / BoekMeter Meeting

zoeken in:
Inmiddels bestaat Boekmeter al weer drie jaar. Het leek mij dus wel een leuk idee om eens een Boekmeter meeting te organiseren!

Van andere sites heb ik altijd begrepen dat het altijd een heel gedoe is, dus ik wil eerst eens inventariseren wie interesse heeft, waar we het dan het beste kunnen houden en wat we kunnen gaan doen.

Ik wil degenen die interesse hebben dan ook vragen om te posten waar ze wonen en of ze nog goede ideeën hebben voor een meeting.

Ik zal beginnen:

aegron (Ede).

Ideeën: naar het letterkundig museum gaan?

avatar van Prowisorio
Ik zou het heel, heel leuk vinden... maar het hangt (inderdaad) wel een beetje af van 'waar en wanneer'. Mijn vakantiedagen zijn helemaal op (na maandag) .

Ik zal niet met suggesties bij mij uit de buurt aankomen, want dat is voor velen toch ondoenlijk .

Prowisorio (MIdden-Drenthe, omgeving Assen)

avatar van Micha
Ik zou het ook wel tof vinden. Als ik kan en het voor mij haalbaar is met het openbaar vervoer kom ik zeker

Micha (Loenhout)

avatar van Grovonion2
Grovonion (Maasmechelen, Belgie)

Alles wat in de (Belgische) provincies Antwerpen en Limburg en de aangrenzende Nederlandse provincies ligt is voor mij doenbaar.

Datum is natuurlijk ook een klus apart...

avatar van thomzi50
Amsterdam!

avatar van PeterW
PeterW (crew)
thomzi50 schreef:
Amsterdam!

Den Bosch ligt toch veel centraler.

avatar van Freud
Waarom niet op de Antwerpse boekenbeurs?

Ik ben bereid te komen, maar enkel in het weekend en enkel in de grote steden (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, etc). Of waarom niet in Maastricht, daar hebben ze toch de mooiste boekenwinkel ter wereld?

avatar van thomzi50
Vanaf volgend jaar heb ik gratis OV om te komen, dit jaar worden dergelijke tripjes naar Maastricht me toch iets te prijzig, vrees ik. Maar in principe ben ik zeker te porren voor een meeting!

avatar van psyche
psyche (crew)
aegron schreef:

Ik zal beginnen:
aegron (Ede).
Ideeën: naar het letterkundig museum gaan?


Ik vind het een leuk initiatief Aegron! Persoonlijk vind ik het het prettigst om het 'ergens aan te koppelen' al is dat voor mij niet strikt noodzakelijk.

Freud schreef:
grote steden (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, etc). Of waarom niet in Maastricht, daar hebben ze toch de mooiste boekenwinkel ter wereld?


Het waar maakt mij niets uit, ik reis bij voorkeur met de auto (mensen die in de buurt wonen kunnen mee ...) en anders per OV.

Ik woon aan de rand van Maassluis tegen Maasdijk aan nabij de A20.

Omdat BoMe users zowel in België als in Nederland wonen lijkt me halverwege het best haalbaar Breda, Roosendaal ...?

thomzi50 schreef:
Amsterdam!


Al had ik, Thomzi50, natuurlijk liever Rotterdam als optie

Nee hoor gekkigheid, ik kom graag in Amsterdam en het maakt mij nogmaals niet uit.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
aegron schreef:

Ideeën: naar het letterkundig museum gaan?


Het Letterkundig Museum is wegens verbouwing gesloten, gaat ergens in 2009 pas weer open.

avatar van psyche
psyche (crew)
PeterW schreef:

Het Letterkundig Museum is wegens verbouwing gesloten, gaat ergens in 2009 pas weer open.


Freud schreef:
Waarom niet op de Antwerpse boekenbeurs?


Ja dat is me vorig jaar ook zo goed bevallen zie mijn post van 9 november destijds, weggesleepte auto, enzo

http://www.boekmeter.nl/forum/3/70

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Het laatste weekend van januari is er altijd een grote boekenbeurs hier in de Brabanthallen.

avatar van psyche
psyche (crew)
PeterW schreef:
Het laatste weekend van januari is er altijd een grote boekenbeurs hier in de Brabanthallen.


Goed idee! De meeste mensen hebben dan weer een verse agenda met hopelijk zeeën van tijd ...

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Misschien kunnen we er zelf gaan staan met een kraampje; iedereen heeft wel een stel boeken waar hij of zij vanaf wil. En tegelijkertijd een leuk meeting point.

avatar van psyche
psyche (crew)
PeterW schreef:
Misschien kunnen we er zelf gaan staan met een kraampje; iedereen heeft wel een stel boeken waar hij of zij vanaf wil. En tegelijkertijd een leuk meeting point.


Ik moet ruimte creëren, je ideeën worden steeds

avatar van Micha
psyche schreef:
Ja dat is me vorig jaar ook zo goed bevallen zie mijn post van 9 november destijds, weggesleepte auto, enzo

http://www.boekmeter.nl/forum/3/70

Gelukkig kan je er nog om lachen

Dat klinkt op zich als een goed idee PeterW!

Hoe vindt de rest dit klinken?

avatar van thomzi50
Klinkt grappig, alleen heb ik zelf geen boeken die ik kwijt wil - mijn ouders misschien wel.Maar de kans is sowieso aanwezig dat ik in januari in het buitenland ben.

avatar van Freud
Ik kan ook niet vrees ik... Hoewel het idee me wel aanspreekt, niet zo zeer om zelf iets kwijt te geraken (wie heeft er nu boeken te veel ) maar om zelf wat boeken op de kop te tikken

avatar van Micha
Freud schreef:
maar om zelf wat boeken op de kop te tikken


Freud schreef:
Ik kan ook niet vrees ik... Hoewel het idee me wel aanspreekt, niet zo zeer om zelf iets kwijt te geraken (wie heeft er nu boeken te veel ) maar om zelf wat boeken op de kop te tikken


Uiteraard, teveel boeken is een contradictio in terminis!

(Al schijnt mijn vrouw hier ietwat anders over te denken )

Even een overzichtje maken:

Wel:

Niet:
Freud


Nog niet zeker:
aegron (moet het nog even checken en sowieso alleen op zaterdag)
Thomzi50

avatar van PeterW
PeterW (crew)
aegron schreef:
[
Uiteraard, teveel boeken is een contradictio in terminis!

(Al schijnt mijn vrouw hier ietwat anders over te denken )


Er zijn altijd wel dingen die je beter kwijt dan rijk kunt zijn.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
De beurs vindt plaats van 31 jan - 1 febr., en je kan er geen kraam huren, hoor ik net. Die datum is voor mij ook lastig.

avatar van psyche
psyche (crew)
aegron schreef:
Even een overzichtje maken:


Wel:
Psyche

Niet:
Freud


Nog niet zeker:
aegron (moet het nog even checken en sowieso alleen op zaterdag)
Thomzi50

PeterW schreef:
De beurs vindt plaats van 31 jan - 1 febr., en je kan er geen kraam huren, hoor ik net. Die datum is voor mij ook lastig.


Jammer

aegron schreef:

Uiteraard, teveel boeken is een contradictio in terminis!


Ik heb hier boeken in huis waar ik niet mee gesignaleerd wil worden, cadeau gekregen, miskopen. Oerslecht of kastvulling, ruimte die beter gebruikt kan worden. Als ik die gecreëerd heb kan ik weer andere boeken kwijt.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
[quote="psycheIk heb hier boeken in huis waar ik niet mee gesignaleerd wil worden, cadeau gekregen, miskopen. Oerslecht of kastvulling, ruimte die beter gebruikt kan worden. Als ik die gecreëerd heb kan ik weer andere boeken kwijt.[/quote]

Dat bedoel ik. Maar komen nog wel andere beurzen waar we naar uit kunnen wijken. We zitten niet vast aan dit weekend.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
psyche schreef:
Ik heb hier boeken in huis waar ik niet mee gesignaleerd wil worden, cadeau gekregen, miskopen. Oerslecht of kastvulling, ruimte die beter gebruikt kan worden. Als ik die gecreëerd heb kan ik weer andere boeken kwijt.


Dat bedoel ik. Maar komen nog wel andere beurzen waar we naar uit kunnen wijken. We zitten niet vast aan dit weekend.[/quote]

avatar van psyche
psyche (crew)
Even een vergeten Topic uit de kast getrokken:
Uit de onderstaande berichten maak ik op dat er wel belangstelling is voor een BoMe meeting.
Laten we eens brainstormen over mogelijke ontmoetingsplaatsen, een beetje 'halverwege' ofwel goed bereikbaar voor zowel Belgische als Nederlandse users.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.boekwinkeltjes.nl/agendatoon.php

avatar van thomzi50
17 apr 2009 Amsterdam SPUI BOEKENMARKT DE BOEKENMARKT op het SPUI Amsterdam ?

avatar van Micha
Ik zie dat wel zitten. Het is lang geleden dat ik nog eens in Amsterdam ben geweest

Gast
geplaatst: vandaag om 11:28 uur

geplaatst: vandaag om 11:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.