menu

De Site / Gebruikers / BM Memorabele Quotes

zoeken in:
avatar van Arkadi
k ..zag hem net voorbij komen en moest gelijk even dit topic aanmaken:
Vond het erg grappig (weet niet of het zo was bedoeld)

Bij Mooiste openingszin:


Johann schreef:
Ik leef dus ik ben...

avatar van psyche
psyche (crew)


Mooie quote

Mooi topic!

avatar van slowgaze
Zoals Rien ooit schreef bij De Avonden:
"Mijn conclusie: Reve aapt Brusselmans na."
(Denk Brusselmans er zelf nog even bij voor optimaal effect)

avatar van liv2
Mag ik zo vrij zijn om de volgende suggestie te doen....

Soms ben je aan het lezen en lees je een zin die je gewoon ontroert, raakt, kwaad maakt, maakt niet uit wat hij met je doet. Zo'n zin die je 10 maal herleest om hem helemaal te vatten, zo'n zin waar je een papiertje tussen de bladzijden stopt om hem later nog eens te lezen en te herlezen en te.....herlezen. Daarom geen memorabele quote, geen overgetelijke openingszin, nee gewoon, een verloren zin in een boek...

Deze was voor mij vandaag zo eentje

we willen het allemaal de ouder die op de een of andere manier onze behoeften niet heeft weten te vervullen betaald zetten...


misschien een tip om dit topic te verruimen?

avatar van Dimara
liv2 schreef:
misschien een tip om dit topic te verruimen?

Daar hebben we al een topic voor http://www.boekmeter.nl/for...

avatar van slowgaze
Bij De Alchemist:
GVR schreef:
Iedereen kan er iets voor zichzelf uithalen, dat kan kloppen, maar dat kun je bij een horoscoop in de viva ook.

avatar van Dexter
Bij Koning van Katoren:
JustMike schreef:
een van mijn favoriete boeken, (ik haat boeken, dus deze moet wel goed zijn)



avatar van slowgaze
En toch nog vijf keer gestemd, de masochist!

avatar van eRCee
Bij Koude grond:
Eindelijk weer eens schrijver die niet onnodig met woorden strooit. Geen woord teveel. Precies goed. Afgemeten zinnen die net genoeg weggeven. [...] Nog een keer:


En dan ook nog eens bij een schrijver die naar mijn idee juist nogal kwistig is met woorden.

avatar van slowgaze
eRCee schreef:
Bij Koude grond:
(quote)



avatar van eRCee
Moet hier toch ook wel om lachen.

avatar van the Cheshire cat
Deze 2 vond ik heel erg grappig, bij 'Echte Mannen Eten Geen Kaas' van Maria Mosterd:
PeterW schreef:
Ik ben voor boekverbranding.
&
PeterW schreef:
Is er geen vergeetput voor bepaalde boeken?

avatar van the Cheshire cat
En deze in het topic 'Even Voorstellen' is ook een fraaie:
psyche schreef:
Dankjewel, voel me net Alice in Wonderland...

avatar van liv2
slowgaze naar aanleiding van een fout aantal pagina's bij 'De Ochtendgave' van A.F.Th. van der Heijden

Het aantal pagina's klopt niet. Het aanvankelijke boek en de auteur werden vier keer dikker dan verwacht,

ZAP!
Deze interactie bij De Walgvogel (1974):
mayhemblik schreef:
Ongelofelijk mooi en grappig boek, heb hem zelfs 2 x in een jaar gelezen.
Aub lieve mensen ga dit meesterwerk lezen en als je het niet mooi vind krijg je van mij een euro.
PeterW schreef:
Kom maar op met die euro!
mayhemblik schreef:
Ik geloof je niet.
PeterW schreef:
Ech wel.
mayhemblik schreef:
Verdomme hoe kom ik hier nou weer onderuit.
PeterW schreef:
Ja, bezint eer ge begint.
mayhemblik schreef:
okee Peterw, laten we afspreken op centraal station Amsterdam, ik draag een hoed en een anjer in 't knoopsgat, tevens zal ik een opgerolde krant (Metro) onder mijn linker arm dragen.
Ik wil geen oogcontact maar ik zal de euro naar eer en geweten aan je overdragen, heb vanacht slecht geslapen want ik heb een hekel aan schulden, hoe eerder dit achter de rug is hoe beter.
En oja, kom alleen.
PeterW schreef:
Nu wordt de remedie problematischer dan de ziekte. Weet je wat? Doneer 'm maar aan een goed doel, welk laat ik in het midden.


Blijft over de vraag of die euro inmiddels al aan een goed doel overgemaakt is...? Ik reken erop!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:32 uur

geplaatst: vandaag om 15:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.