menu

De Site / Gebruikers / Jullie boekenkast

zoeken in:
Zo zie je maar wat ervan komt, als je twee ouders hebt die Nederlands gegeven hebben op school .

Dan heeft de opleiding van je ouders in ieder geval toch tot iets goeds geleid .

De chaotische toestand van je stripalbums is trouwens om je te bescheuren. Doet me een beetje aan m'n eigen Leuvense kot denken .

Fijn dat dit topic populair is geworden, ik ben erg onder de indruk van de getoonde collecties. Als jullie gewoon een bibliotheek beginnen kun je je werk opzeggen denk ik zo

Of al de boeken verkopen en met het geld gezellig rentenieren .

prachtige plaatjes, Freud! En ik merk net dat ik mijn eigen foto's nog moet plaatsen Nu ja, misschien morgen. Ik voel me een enigszins geïntimideerd

En hier wat impressies van mijn boekenverzameling... hoewel ik me net als Dexter wat geïntimideerd voel bij wat vorige lezers hebben laten zien....

Prowisorio's boeken

Nog een tip voor bij het bekijken... als je op een foto klikt, dan krijg je de foto's wat groter te zien, met de mogelijkheid om op die foto in te zoomen (via vergrootglas rechts boven in de balk). Dan wordt de foto uitvergroot. Met de muis kun je die foto dan links/rechts/boven/beneden verplaatsten om alles uitvergroot te bekijken.

indrukwekkende collecties

Mooie collecties inderdaad!

@ Prowisorio: Gloed

psyche (crew)
Prowisorio schreef:

Nog een tip voor bij het bekijken... als je op een foto klikt, dan krijg je de foto's wat groter te zien, met de mogelijkheid om op die foto in te zoomen

Ik weet niet hoe het kan maar ik probeer al twintig minuten zonder resultaat (wordt geladen) je link te openen: iets met dat ik een browser probeer te openen die niet helemaal ondersteund is en bepaalde functies die daardoor mogelijk niet goed werken maar ik mag het toch proberen...

Jammer want ik zie nu alleen denk ik alleen foto 1 van veraf. Een goed gevulde kast.

psyche schreef:
Ik weet niet hoe het kan maar ik probeer al twintig minuten zonder resultaat (wordt geladen) je link te openen: iets met dat ik een browser probeer te openen die niet helemaal ondersteund is en bepaalde functies die daardoor mogelijk niet goed werken maar ik mag het toch proberen...

Wat raar... het is een heel doodnormale picasa (google) webalbum, zonder fratsen . Ik kan ook niets verzinnen om het probleem op te lossen... kan me haast niet voorstellen dat jouw browser picasa niet ondersteund......

Prowisorio schreef:
(quote)

Wat raar... het is een heel doodnormale picasa (google) webalbum, zonder fratsen . Ik kan ook niets verzinnen om het probleem op te lossen... kan me haast niet voorstellen dat jouw browser picasa niet ondersteund......

Je kunt de foto's ook gewoon hier plaatsen.
Rechtermuisklik, URL kopiëren, invoegen en klaar is kees!

psyche (crew)
Prowisorio schreef:

kan me haast niet voorstellen dat jouw browser picasa niet ondersteund......

Sterker, als ik het nu probeer gooit hij de hele site eraf...

psyche schreef:
Sterker, als ik het nu probeer gooit hij de hele site eraf...

Mijn album maar eens proberen: Nieuwe poging

(klik op foto om te vergroten.. en op de vergrote foto kun je nogmaals klikken voor nog groter )

Dimara schreef:
Je kunt de foto's ook gewoon hier plaatsen.
Rechtermuisklik, URL kopiëren, invoegen en klaar is kees!

I know... maar ik wilde picasa sowieso eens uitproberen.. en van Mijn album heb ik vaker gebruik gemaakt... kan ik ook mooi een link op mijn homepage opnemen naar één van de twee

Tweede poging werkt iets vlotter dan Picasa

Mooie collectie overigens, ik vind vooral het rek op de eerste foto's erg leuk, zonnig zelfs!

psyche (crew)
Prowisorio schreef:

Mijn album maar eens proberen: Nieuwe poging

Nu gaat het in één keer en vlot.

Prowisorio schreef:
En hier wat impressies van mijn boekenverzameling... hoewel ik me net als Dexter wat geïntimideerd voel bij wat vorige lezers hebben laten zien....

Waarom? Het er hartstikke goed uit. Weer heerlijk kasten om in rond te neuzen

Prowisorio schreef:
hoewel ik me net als Dexter wat geïntimideerd voel bij wat vorige lezers hebben laten zien....
U zegt...? Nu voel ik me het prive-bibiotheek-doetje.

Ik voel me vooral geïntimideerd door de vaak consequente 'leesinvulling' van mijn voorgangers. Ik vind dat mijn boekenverzameling voornamelijk gekenmerkt wordt door 'ratjetoe'. Het is bijna nog steeds als in mijn jeugd... vandaag Anna Karenina lezend en morgen Sneeuw in St. Petersburg van Konsalik (nee... dat is niet helemaal waar... Konsalik vind ik al vanaf mijn tienerjaren niet meer te pruimen, net als Robbins ).

Bij mij staat The world according to Clarkson, gebroederlijk naast American Gods, die op zijn beurt wordt geflankeerd door Atonement, met daarnaast Kafka on the shore... en ik vond ze ALLEMAAL geweldig.

Hebben jullie de boeken in mijn slaapkamer gezien? Van Jilly Cooper, Harold Robbins tot Miss Seetons en De kat die... en ik heb ze vrijwel allemaal met plezier gelezen. En dan heb ik nog niet eens over de hele serie Dick Francisboeken .

Kortom.. ratjetoe.

psyche (crew)
Prowisorio schreef:

Kortom.. ratjetoe.

Ja en? Daar is volgens mij niets mis mee, het staat me bij dat je daar ook al iets over hebt gezegd bij een ander topic (lectuur/literatuur).
Ik kan vertederd terug kijken naar de tijden dat Leni Saris nog volstond (Over toen: ach ja toen was ik nog onder de indruk van, sloeg ik steil achterover bij ... Nu:niet meer om te lezen, zoooo voorspelbaar).

Grovonion2 schreef:
U zegt...? Nu voel ik me het prive-bibiotheek-doetje.

Waarbij het natuurlijk om de kwaliteit gaat en niet (alleen) om de kwantiteit. Evenwel is het heerlijk om te snuffelen. Wanneer er minder staat is trouwens de keuze veel makkelijker ... Toch?

Eens met Psyche. Het is wel jóuw ratjetoe en dat maakt het juist leuk. Ik heb in mijn boekenkast (nu dan) Eco en Eddings naast elkaar staan, maar dat maakt het wel tot mijn boekenkast.

Hoe was het ook weer? Laat me je boekenkast zien en ik zeg je wie je bent?

aegron schreef:
Laat me je boekenkast zien en ik zeg je wie je bent?

Klopt natuurlijk helemaal: dat het er bij ons zo geordend uitziet heeft helemaal te maken met de invloed van mijn vader. Als het aan mij lag, is die foto van de stripverhalen eerder een referentie . Al moet ik zeggen dat ik wel van orde hou, al ben ik niet erg sterk in het in stand houden ervan: om de zoveel tijd kan ik er enorm van genieten alle boeken en strips uit de rekken te halen, in hoopjes per soort uit te stallen, af te stoffen en dan volgens een nieuw systeem terug in het rek te zetten, ervoor te gaan zitten en stil te worden bij de aanblik van zoveel rationeel vernunft .

psyche (crew)
Freud schreef:
Al moet ik zeggen dat ik wel van orde hou, al ben ik niet erg sterk in het in stand houden ervan: om de zoveel tijd kan ik er enorm van genieten alle boeken en strips uit de rekken te halen, in hoopjes per soort uit te stallen, af te stoffen en dan volgens een nieuw systeem terug in het rek te zetten,

Er is een beduidend verschil tussen de (door mij bijgehouden) bibliotheek op mijn werk en de boeken thuis .
O, o, wat netjes en gecategoriseerd.

In mijn werkkamer thuis heb ik voordat ik de foto's van de boekenkasten nam de meeste niet relevante rommel van de planken gehaald.
Als ik nu naar mijn werktafel kijk zie ik een puinzooi hoewel wel georganiseerde stapels. Allemaal materiaal waar ik binnen een bepaalde tijd iets mee moet, in moet lezen, moet beantwoorden etcetera.
Ik houd van rust en orde maar op de één of andere manier is het nadat ik incidenteel ga opruimen binnen afzienbare tijd weer hetzelfde liedje. Ik vind het prettig dat er een plek is waar het er wat mij betreft niet toe doet.

ervoor te gaan zitten en stil te worden bij de aanblik van zoveel rationeel vernunft .

psyche schreef:

Ik houd van rust en orde maar op de één of andere manier is het nadat ik incidenteel ga opruimen binnen afzienbare tijd weer hetzelfde liedje.

Wel, ik ken dat gevoel. Bij mij valt dat meestal te wijten aan chronisch tijdsgebrek...

Als je nu ipv je berichten twee keer te typen, telkens één boek zou opruimen, zou dat niet helpen?

psyche (crew)
Freud schreef:
Als je nu ipv je berichten twee keer te typen, telkens één boek zou opruimen, zou dat niet helpen?

Dan zal ik ondertussen het goede voorbeeld maar geven en vandaag mijn werktafel opschonen.
Bibliotheekboeken digitaal verlengen enzo zodat ik ze weer naar een andere plaats kan verhuizen.

Misschien kan/wil Zanacht eens een foto van zíjn verzameling maken...?

Freud schreef:

Spijtig, kan het dubbele bericht nu blijkbaar niet meer verwijderen... Ach, het helpt mijn aantal posts in ieder geval de hoogte in . En het gaat niet zozeer om het opruimen van boeken, vermits ik amper zelf boeken bezit.

Genoeg andere dingen om rommel mee te maken me dunkt

GeGo schreef:
Ach, het helpt mijn aantal posts in ieder geval de hoogte in

Ja ho ho, maar dat gaat zomaar niet.

Mijn verzameling zonder boekenkasten

(afbeelding)

(afbeelding)

psyche (crew)
Zo Arkadi, dat zijn indrukwekkende stapels!
Een beetje brutaal misschien maar kan je zo ook meer ervóor fotograferen. Ik kan nu maar een paar titels lezen en ik zie in de snelheid in de verte maar één Rus.
Dat kan ik bij jou haast niet geloven ...

op die blauwe staat Psyche ! ! !

Gast
geplaatst: vandaag om 03:45 uur

geplaatst: vandaag om 03:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.