menu

De Site / Gebruikers / Jullie boekenkast

zoeken in:
avatar van GeGo
Indrukwekkende boekenrek!

Louter uit interesse: welke Dummies-boeken heb je daar ?

avatar van aslan
wiskunde, natuurkunde, europese geschiedenis

erg relaxed bijleren, of opnieuw...

avatar van psyche
psyche (crew)
Aslan en Aegron.

Ik heb Aslans lijst pas bestudeerd en lees nu Het Licht (aanrader) en heb heb De Quincunx van Charles Palliser alvast in huis.

Ook van Aegron al goede tips gehad; ik ga eens kijken wat er verder zoal in die imposante kasten te vinden is.

Heerlijk hè, boeken om je heen...

avatar van Freud
Ik heb intussen ook een paar foto's getrokken, zal morgen eens wat beeldmateriaal uploaden .

avatar van Grovonion2
Leuk om de boekenrekken van anderen te zien, wel spijtig dat niet alle foto's in-zoombaar zijn zodat het element van rondkijken in de rekken wat ontbreekt.

avatar van psyche
psyche (crew)
Grovonion2 schreef:
wel spijtig dat niet alle foto's in-zoombaar zijn zodat het element van rondkijken in de rekken wat ontbreekt.


Ik heb net dichterbij foto's in mijn werkkamer gemaakt. Ook ben ik op de grond gaan liggen zodat de onderste planken goed zichtbaar werden
Morgen zal ik ze oploaden.

avatar van Micha
aegron schreef:
Dit is mijn verzameling:




Voor wie wil weten wat er (onder andere) voor moois staat: klik


Indrukwekkend Er staan veel boeken tussen die ik ook nog zou moeten lezen, met op kop "1984".

avatar van psyche
psyche (crew)
Wat kijkjes dichterbij in mijn kasten boven:


(afbeelding)



(afbeelding)



(afbeelding)



(afbeelding)



(afbeelding)

avatar van Freud
Dat Gilgamesj-epos ziet er toch maar weinig episch uit, zo in paperback-versie. Ik had me er alvast toch méér van voorgesteld .

avatar van psyche
psyche (crew)
Freud schreef:
Dat Gilgamesj-epos ziet er toch maar weinig episch uit, zo in paperback-versie. Ik had me er alvast toch méér van voorgesteld .


ja, beetje armoedig hè, de biebversie was indrukwekkender maar natuurlijk niet zo mooi als het origineel. Dat zouden die planken niet kunnen dragen.
Waar zijn jouw kasten??

Freud schreef:
Dat Gilgamesj-epos ziet er toch maar weinig episch uit, zo in paperback-versie. Ik had me er alvast toch méér van voorgesteld .


Don't judge a book by its cover

Rob Verlinden's Tuinboek, jajajajaja! Zo herken je die bloeiende veertigers .

avatar van psyche
psyche (crew)
Dionysos schreef:
Rob Verlinden's Tuinboek, jajajajaja! Zo herken je die bloeiende veertigers .


Betrapt ... De vermomming zit in de boekenkasten beneden op de andere pagina...

http://www.boekmeter.nl/forum/2/227/quote/33138

avatar van Freud
psyche schreef:

Waar zijn jouw kasten??

Even geduld, de foto's zijn 's avonds getrokken en blijken te donker (dacht ik al wel toen ik ze trok, maar je kunt amper een titel lezen en dat is natuurlijk spijtig). Dit weekend als ik nog eens thuis kom zal ik een tweede poging wagen!

avatar van aERodynamIC
Het is een deel van de verzameling, maar toch....

De wat favorietere al gelezen boeken in de woonkamer:


(afbeelding)


De nog te lezen (of herlezen) boeken in de woonkamer hebben een eigen kast:


(afbeelding)


En dan is er nog een bijkamer waar tegen 3 wanden alleen maar boekenkasten staan en dit is er slechts een klein stukje van (het staat hier vol met thrillers, kinderboeken, prentenboeken, strips, studieboeken en de wat minder favoriete romans):


(afbeelding)

avatar van psyche
psyche (crew)
aERodynamIC schreef:
Het is een deel van de verzameling, maar toch....

Wat een heerlijke snuffelkasten, daar ga ik morgen echt eens voor zitten


De wat favorietere al gelezen boeken in de woonkamer:

Ja, dat heb ik ook zo gedaan.


De nog te lezen (of herlezen) boeken in de woonkamer hebben een eigen kast:

Dit vind ik een goed tip, deze boeken zwerven bij mij door alle kasten en plekken in huis.


En dan is er nog een bijkamer waar tegen 3 wanden alleen maar boekenkasten staan en dit is er slechts een klein stukje van (het staat hier vol met thrillers, kinderboeken, prentenboeken, strips, studieboeken en de wat minder favoriete romans):

Ik heb veel van dit soort boeken wegggedaan, de boeken in mijn werkkamer zijn vergelijkbaar qua wat jij in de bijkamer hebt opgeborgen. Wel grappig om te zien dat bijvoorbeeld De Kleine Vriend bij jou in de huiskamer staat en dat hij bij mij is afgevoerd ...

Heel leuk ook dat bepaalde titels in één oogopslag te herkennen zijn: O, die heb ik daar, die zus of zo. Deze heb ik alleen geleend bij de bieb.

avatar van aERodynamIC
I.t.t. mijn cd's staan boeken niet op alfabet maar zoals ik al schreef per kast/kamer.
En daarbinnen is er per plank wel een soortement van genre te herkennen. Hierdoor is het voor mij toch nog snel terug te vinden.

De Kleine Vriend vond ik ook misschien de grootste tegenvaller ooit, maar zo'n mooi, dik gebonden boek hoort toch wel in de 'pronkkast' in de woonkamer (ook al vind ik de inhoud maar zo zo)

avatar van aslan
enkele details:


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)

avatar van psyche
psyche (crew)
Wat zo leuk is aan al die close-ups, ik zou hier en daar zo wat van de planken willen nemen, het assortiment is lekker breed ...

avatar van Dexter
Mooie plaatjes
Ik zal morgen eens kijken of ik een fotootje kan uploaden - het zal er toch maar één zijn

En nog bedankt voor je PM, psyche, morgenavond ga ik naar de bieb

avatar van Freud
Ik heb alvast de boeken in mijn studentenkot gefotografeerd . Daar zit geen fictie bij, enkel achitectuurboeken en strips, maar het zijn wel de boeken waar ik het meest trots op ben... en het meest in heb geïnvesteerd, want ze zijn meestal aartsduur, zeker voor een armlastige student als ik.


(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

avatar van psyche
psyche (crew)
Freud schreef:
Ik heb alvast de boeken in mijn studentenkot gefotografeerd . Daar zit geen fictie bij, enkel achitectuurboeken en strips, maar het zijn wel de boeken waar ik het meest trots op ben... en het meest in heb geïnvesteerd, want ze zijn meestal aartsduur, zeker voor een armlastige student als ik.


Daar mag je zeker trots op zijn en zie ik ook een maquette voor je kast ?

avatar van aslan
een hele stapel!! maar van architectuur ken ik zó weinig!! euh, Hundertwasser, ja die heeft me altijd wel gefascineerd, en Gaudí kent ook iedereen, maar bij Horta en Aldo Rossi en zo kan ik me eerlijk gezegd naast het feit dat het bekende architecten zijn, weinig voorstellen, sorry Freud

aslan schreef:
een hele stapel!! maar van architectuur ken ik zó weinig!! euh, Hundertwasser, ja die heeft me altijd wel gefascineerd, en Gaudí kent ook iedereen, maar bij Horta en Aldo Rossi en zo kan ik me eerlijk gezegd naast het feit dat het bekende architecten zijn, weinig voorstellen, sorry Freud


Het wordt volgens mij tijd voor een les architectuur freud! (misschien wat voor een Boekmetermeeting? )

avatar van Freud
Ik ben altijd bereid .

Die maquette is van een jaar terug, maar ik had er onlangs wat foto's van nodig, en sindsdien slingert ze terug rond in mijn kamer . Ik geef toe dat ik het ook wel leuk vind staan, zo'n paar maquettes hier en daar op de grond of een kast, geeft je kot toch meteen een extra cachet. Maar ze mogen er vooral niet tentoongesteld uitzien, want dat is dan weer te opschepperig, vandaar dat deze momenteel bijvoorbeeld strategisch half onder de kast geschoven is, alsof ze me helemaal niks kan schelen .

avatar van Freud
Nog foto's, deze keer van thuis.


(afbeelding)
Romans - vertaald en duitstalig


(afbeelding)
Non-fictie en oorspronkelijk nederlandstalige romans


(afbeelding)
Reisgidsen en woordenboeken (en alle Kuifje-albums, rechtsonder!)


(afbeelding)
Mijn hoogst-eigen persoonlijke boekenrekje


(afbeelding)
Overschotjes, die niet meer op mijn hoogst-eigen, persoonlijke boekenrekje passen


(afbeelding)
Stripverhalen, in een nogal, ehm, chaotische toestand.


(afbeelding)
Boeken die mijn broer heeft achtergelaten toen hij is verhuisd.


(afbeelding)
Boekenrek in de woonkamer.


(afbeelding)
Close-up van de kinderboeken in de woonkamer.


(afbeelding)
Nog een paar pareltjes om het af te leren .

avatar van Grovonion2
Ik dacht even in het verkeerde topic beland te zijn, onderstaande foto's lijken meer op een bibliotheek

avatar van GeGo
@ Grovonion2
Die bibliotheek wil ik dan wel dringend leren kennen, bij ons zien de boeken er namelijk heel wat minder fraai uit... Maar ja, ik kom dan ook uit België .

@ Freud
Mijn god, zoveel boeken bij elkaar... Was jij trouwens niet die armtierige student ?

avatar van psyche
psyche (crew)
GeGo schreef:

@ Freud
Mijn god, zoveel boeken bij elkaar... Was jij trouwens niet die armtierige student ?


Freud schreef:
Wij hebben nogal veel boekenkasten, en vooral nogal erg veel boeken, om er foto's van te gaan zitten maken. Mijn persoonlijke verzameling staat bovendien overal verspreid (thuis, maar ook in mijn kot in Leuven): een paar schappen en een rek op mijn kamer, nog een boekenrek en een halve kast ergens anders in huis, in Leuven een rek en een kast, en dan nog wat boeken tussen die van mama en papa. Maar die situatie is er al een hele tijd, zodat ik intuïtief bijna altijd feilloos weet waar ik een boek moet zoeken, ook al is er werkelijk geen énkel systeem om ze op orde te zetten. Bij mijn vader niet uiteraard, daar staat alles mooi alfabetisch, drie rekken nederlandstalig, een rek naar het Nederlands vertaald, twee rekken in het Duits.


Ik neem aan dat de laatste kasten uit je ouderlijk huis zijn?

In één woord

avatar van GeGo
Das geen boekenrek, das een bibliotheek

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.