menu

De Site / Gebruikers / Uit de bieb geleend

zoeken in:

psyche (crew)
the Cheshire cat schreef:
maar wat valt de bibliotheek me de laatste jaren tegen zeg.
Voor een jaarabonnement ben ik ruim 90 euro kwijt. Voor veel mensen een peulenschil, maar er zijn ook heel veel mensen die dat niet zomaar even kunnen ophoesten. Erg jammer.

Ik ben opgegroeid in de bibliotheek en heb toevallig afgelopen maand mijn abonnement weer betaald à 68 euro per jaar. Dan heb ik wel het ruimste abonnement, ik mag geloof ik iets van 16 boeken lenen voor 8 weken. Sommige verleng ik wel drie keer (maximum).
Teleurstellend is dat er bijna nooit een boek aanwezig is maar reserveren in de regio (ik woon in Maassluis) is gratis. Volgens mij kan ik zelfs in Rotterdam een boek gaan lenen, die bibliotheek is natuurlijk veel groter.

Wat ik óók doe, sommige mensen die ik (professioneel) begeleid hebben weinig middelen, en dan leen ik bijvoorbeeld een geïllustreerd boek over de historie van Schiedam omdat iemand daar vandaan komt en we werken aan het levensverhaal. Dan leen ik het gewoon, neem het mee, we bekijken het, praten erover (afhankelijk van mijn inschatting hoe zuinig iemand is, laat ik het ook wel eens daar en neem ik het volgende keer weer mee).
Het moet wel functioneel zijn t.b.v. mijn werk.

Sinds mijn verhuizing van een groot huis vol boekenkasten en de (helaas pindakaas verkoop van veel boeken en ritten naar de kringloop) koop ik bijna alleen E-books òf ik leen uit de bibliotheek. Ook klimaat technisch gezien m.i. beter (ik heb mijn hoop gevestigd op de windmolens aan de andere kant van het water waarop ik kijk, beter dan gekap van bomen maar dat is een andere discussie). Meer nog, ik kan het boek zelf vasthouden. Dat heeft toch mijn voorkeur boven de E-reader. Op de één of andere manier pak ik een 'echt' boek eerder op ...

Tot slot krijg ik over van alles en nog wat een e-mail: wat ik heb gereserveerd, dat ik moet inleveren enzovoort. Wanneer een boek klaarstaat en ik ben net op vakantie, stuur ik een retourmail en houden ze het vast.

Alles bij elkaar opgeteld, meer dan voldoende.

Alleen al omdat de bibliotheek een fantastische plek is, vind ik het die 57,50 euro per jaar waard. Maar ik vermoed dat ik bij de reserveer-kampioenen hoor

Lalage schreef:
Alleen al omdat de bibliotheek een fantastische plek is, vind ik het die 57,50 euro per jaar waard. Maar ik vermoed dat ik bij de reserveer-kampioenen hoor

Gisteren in de nieuwe bibliotheek van Goes geweest, heerlijke ontmoetingsplek waar we tegenwoordig ook van een heerlijke cappuccino en appeltaart kunnen genieten. Het is gewoon een leuk gezinsuitje geworden elke 3 weken.

Lalage schreef:

Schrijf mij ook maar bij de reserverings-clan; doe niet anders. Bevalt me beter dan dat geslenter van weleer langs de boekenrekken... Helemaal gaar werd ik er van.

Sippen schreef:
Schrijf mij ook maar bij de reserverings-clan; doe niet anders. Bevalt me beter dan dat geslenter van weleer langs de boekenrekken... Helemaal gaar werd ik er van.

Oh ik slenter ook graag langs de boekenkasten, heerlijk, maar wil regelmatig boeken lezen die uit een andere vestiging moeten komen.

Sippen schreef:
(quote)

Dat slenteren vind ik juist geweldig. Geen vast idee welk boek mee naar huis gaat, maar je laten verrassen zeg maar

psyche (crew)
Met een moeder geboren en getogen in Hillegersberg en een vader uit Crooswijk (ging niet zo goed samen ) ben en blijf ik heel benieuwd naar Rotterdam:

https://www.boekmeter.nl/images/cover/100000/100117.jpg?cb=1645275599

Ik leen erg vaak bij de bieb. Niet alleen boeken maar ook dvd’s. Zo heb ik de afgelopen weken eindelijk Boardwalk Empire kunnen zien. Heb nu verschillende boeken geleend:

-De etnische zuivering van Palestina van Ilan Pappe
-Ze hebben mijn vader vermoord van Edouard Louis
-Taxi! van Aimee de Jongh
-Staat van beleg van Mahmoud Darwish

Eindelijk binnenkort beginnen aan De Black Box Democratie van Dilara Bilgiç.

psyche (crew)
Als ik weer terug ben in NL eens kijken of er ergens nog éen bieb is waar ik

Moi Qui N'ai Pas Connu les Hommes - Jacqueline Harpman (1995) - BoekMeter.nl

kan reserveren, uit de verte lukt het niet. Tweedehands nog te krijgen maar nogal aan de prijs …

psyche (crew)
psyche schreef:
Als ik weer terug ben in NL eens kijken of er ergens nog éen bieb is waar ik

Moi Qui N'ai Pas Connu les Hommes - Jacqueline Harpman (1995) - BoekMeter.nl

kan reserveren, uit de verte lukt het niet. Tweedehands nog te krijgen maar nogal aan de prijs …

Ik kreeg net een mail van de bibliotheekmedewerker dat de aanvraag op mijn naam is geplaatst in WorldCat, ik krijg nog bericht m.b.t. beschikbaarheid.

Interessant…

Gast
geplaatst: vandaag om 18:53 uur

geplaatst: vandaag om 18:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.