menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Uit de bieb geleend

zoeken in:
Mooi dat Batavia je bevalt. Ik ga zo weer verder met Legende van een zelfmoord, ook bij de biep geleend.

Abubakari schreef:
Mooi dat Batavia je bevalt. Ik ga zo weer verder met Legende van een zelfmoord, ook bij de biep geleend.

Zeker, maar wat een verhaal zeg. Ik lees altijd voordat ik ga slapen, maar met dit boek moet ik vaak eerst even 10 minuten bijkomen...

Vroeger was niet alles beter.

Live piano-muziek in de bieb vandaag, leuke noviteit terwijl je je boeken staat uit te kiezen.

eRCee schreef:
Live piano-muziek in de bieb vandaag, leuke noviteit terwijl je je boeken staat uit te kiezen.

De bieb is en blijft een heerlijke ontmoetingsplaats, er heeft echt een doorontwikkeling plaatsgevonden de laatste 10/20 jaar.

Zeker!

Ik lees nu nog Revival van Stephen King, maar na vele maanden wachten kreeg ik ineens bericht dat mijn reservering klaar staat. Lijkt me een geweldig boek !

(afbeelding)

psyche (crew)
Gereserveerd:

(afbeelding)

Ik moest vandaag naar het containerpark en de bibliotheek is niet veel verder.
Even gaan kijken en ja, ik had geluk, hij was gisteren weer binnen geleverd.

Dan maar gelijk mee genomen.

(afbeelding)

Hé, dat boek ken ik!

Donkerwoud schreef:
Hé, dat boek ken ik!

Ja dat zag ik net ook

Deze, maar ik wacht maar even met lezen totdat ik terug in Nederland ben, en meenemen durf ik hem al helemaal niet.

Bijna vakantie, nog wat nachten werken, dus flink ingeslagen. Kan ik even vooruit.
https://abubakaridevries.files.wordpress.com/2017/07/vakantieboeken.png

gert_r (moderator)
De Nederlandse vertaling hiervan, n.a.v. een recensie in Trouw:

(afbeelding)

Het leest in ieder geval ontzettend snel, ook lof voor de vertaler!

psyche (crew)
Zoekopdracht/reservering, landelijk één exemplaar, hoop dat het lukt ...:

In antwoord op je vragen: terugblik van een vrouw op de bezettingstijd,
J.P. van der Laan-Boelens

Gisteren o.a. besproken https://www.trouw.nl/cultuur/zomergasten-eberhard-van-der-laan-ziet-ondanks-alles-het-beste-in-de-mens~a94e103c/

Jason82 schreef:
(quote)

De bieb is en blijft een heerlijke ontmoetingsplaats, er heeft echt een doorontwikkeling plaatsgevonden de laatste 10/20 jaar.

Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet zo te spreken over de bibliotheek, zoals die nu is. Ben het met jullie eens dat het leuk is dat er iemand op een zaterdagmiddag op een piano zit te spelen, of zoals je in Tilburg soms ziet, studenten van de dansacademie die een dans voordragen, maar verder.. ? Er lopen hier in Tilburg meer beveiligers rond dan normaal personeel. Er werken amper nog biebmedewerkers, dus als je een vraag hebt of je zoekt iets dan moet je wel zo'n beveiliger aanspreken. En die zijn echt verschrikkelijk. Ze kijken mij doorgaans aan of ik er de boel kom opblazen. Ik ben al een aantal keren door zo'n beveiliger achtervolgd. Of dat nu aan mijn uiterlijk (zwarte Roemeense lokken ) ligt weet ik niet, maar ik voel me altijd heel ongemakkelijk bij die lui. Het woord 'stilte' komt ook al niet in hun woordenboek voor, als ze al een woordenboek hebben. Dat praat en dat schreeuwt maar. Er zit er zelfs een bij die het niet kan laten zijn sympathieën voor de PVV luidkeels te verkondigen. Je moet ze onder de duim houden, die marrokkaantjes..
Dan de prijzen, want die rijzen echt de pan uit. Er zat voorheen op de site van de bibliotheek, op de 'Mijn Bibliotheek'-pagina, een functie die je financiële posten toonde van de afgelopen 10 jaar. Onderaan de pagina zag je dan het totaalbedrag. Ik zal niet overdrijven, maar van het bedrag wat ik daar zag kon ik wel 2 keer op wereldreis. Deze functie hebben ze overigens weer weggehaald, wat wel begrijpelijk is.
Het komt regelmatig voor dat ik thuis tussen de 6 a 8 geleende dvd's heb liggen. Een dvd die één dag te laat is kost in Tilburg 60 eurocent. Af en toe komt het voor dat ik teveel dingen aan mijn hoofd heb en vergeet die dvd's terug te brengen. Als ik dus 5 dagen te laat ben met 8 dvd's, betaal ik alles opgerekend 24 euro. Dat is me vaak genoeg gebeurd.
Is mij ook al een paar keer overkomen: het is kwart voor 9, de bibliotheek gaat bijna sluiten. Ik loop met een stapel boeken en dvd's richting de zelfuitleenbalie, er zitten mooie boeken en films bij en ik ben heel blij... Maar wat blijkt: pas geblokkeerd! Contributie niet betaald! En denk maar niet dat je die boeken en dvd's dan nog meekrijgt..
Nee, ik kom er serieus niet graag meer. Tegenwoordig reserveer ik alles van tevoren thuis achter mijn computer zodat ik in de bibliotheek alleen maar naar die reserveringenkast hoef te lopen. Vaak hebben de kleinere bibliotheken in buitenwijken nog wel de charme van vroeger.

Ok, dit ken ik zelf gelukkig helemaal niet!

In mijn vorige woonplaats, maar ook nu in Goes is het nog heel laagdrempelig. Er zijn leuke dames aanwezig die je graag te woord staan en ook op een leuke manier aandacht schenken aan mijn jonge dochtertjes. Gelukkig is dat nog niet veranderd t.o.v. "vroeger".

De computers die her en der staan vind ik ook altijd prettig. Even zoeken en dan weer verder. Of staat het toch in een andere vestiging, dan is het een kwestie van bestellen/reserveren. Ideaal.

Met mijn oudste dochter ben ik eens naar een voorleesmorgen geweest (Dikkie Dik), erg gezellig.

In Zeeland gelukkig nog geen perikelen zoals jij die nu beschrijft.

Nee, in Groningen ook niet, sterker nog, daar zijn boetes helemaal afgeschaft. Je kan een boek/dvd lenen, krijgt na een maand een vriendelijke herinnering voor het inleveren, dan na een paar weken nog een keer met de opmerking dat als je het materiaal niet binnen twee weken inlevert je een factuur krijgt. Heel schappelijk. Abonnementskosten zelf zijn 45 euro geloof ik per jaar. Bargain of the century.

Ik woon dus gewoon in de verkeerde stad.

eRCee schreef:
Nee, in Groningen ook niet, sterker nog, daar zijn boetes helemaal afgeschaft. Je kan een boek/dvd lenen, krijgt na een maand een vriendelijke herinnering voor het inleveren, dan na een paar weken nog een keer met de opmerking dat als je het materiaal niet binnen twee weken inlevert je een factuur krijgt. Heel schappelijk. Abonnementskosten zelf zijn 45 euro geloof ik per jaar. Bargain of the century.

En reserveren is tegenwoordig ook gratis.

the Cheshire cat

Ik dacht dat ik de enige was die soms zulke bizarre bedragen moet betalen. Heb nu een boete van 24 euro omdat het mij een goed idee leek om 8 graphic novels in huis te halen vlak voordat ik drie maanden naar het buitenland ging. Kon ze op de avond van mijn vertrek nog inleveren, maar het kriebelde dat die ene titel nog niet uit was. (ze zijn nu ingeleverd door mijn vader)

Ted Kerkjes (crew)
Ik heb een keer bijna veertig euro boete moeten betalen. Gewoon vergeten in te leveren...

psyche (crew)
Gereserveerd:

(afbeelding)

psyche (crew)
Gereserveerd:

(afbeelding)

Omdat ik dit boek aan een kind dat architect wil worden kado wil geven kan ik het zo eerst even inkijken, klopt de inhoud met wat de omschrijving belooft:

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/9/5/1/1001004010301595.jpg

gert_r (moderator)

(afbeelding)

En morgen moet-ie terug.
Weet nog niet wat ‘t wordt, 3,5 of 4 *.

Ik heb drie geweldige boeken geleend, maar de hoogste verwachtingen heb ik toch wel van dit boek, dat me al enige tijd intrigeert, al was het maar vanwege de fascinerende titel (en schrijversnaam natuurlijk):

(afbeelding)

Oh boy, wat is het toch boffen dat je dit soort boeken vrijelijk kan lenen.

psyche (crew)
Gereserveerd:

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:17 uur

geplaatst: vandaag om 10:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.