menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Uit de bieb geleend

zoeken in:
psyche (crew)

(afbeelding)

psyche (crew)
Gereserveerd: Conclaaf - Robert Harris

psyche (crew)
psyche schreef:
Gereserveerd: Conclaaf - Robert Harris

Ongelezen teruggebracht, kan niet verlengd worden. Later nog eens proberen.

Donkerwoud ik ben benieuwd :

(afbeelding)

haha...uh-oh.

psyche (crew)
Gereserveerd

(afbeelding)

psyche (crew)
gereserveerd

(afbeelding)

Het vlees is zwak.

(afbeelding)

psyche (crew)
eRCee schreef:
Een van de voordelen van verhuizen is dat je je kan aanmelden bij een nieuwe bibliotheek, en dan is het een kwestie van een paar schrijvers aflopen op zoek naar de boeken die je nooit eerder kon bemachtigen.

Ik heb een deel je bericht bij Norrlands Akvavit - Torgny Lindgren (2007) even hierheen verhuisd om het niet off-topic te maken. Ik vraag me met betrekking tot 'nooit eerder kon bemachtigen' af, kon je de gewenste boeken reserveren?

Wellicht wel ja, volgen mij is dat regionaal georganiseerd, maar volgens mij waren daar in die tijden kosten aan verbonden, 2 euro ofzo?

psyche (crew)
eRCee schreef:
Wellicht wel ja, volgen mij is dat regionaal georganiseerd, maar volgens mij waren daar in die tijden kosten aan verbonden, 2 euro ofzo?

Ik weet het niet zeker, ik leen ook wel eens boeken buiten mijn regio. Dan is het rond de 2 euro inderdaad, als het uit een universiteitsbibliotheek komt (zelden als het om literatuur gaat) is het 2,50 euro.
Eigen bibliotheek 0,50 euro en regio 1 euro.
In de regio doe ik thuis of met Iphone, buiten regio is meestal lastiger, dan reserveer ik bij medewerker info balie.
Het reserveren is bijna standaard ...

Het gebeurt uiterst zelden dat het niet lukt, recente boeken duren meestal langer en kan ik meestal niet verlengen.

Maar hoe dan ook veel goedkoper, ruimtebesparend en milieutechnisch beter (e-reader kan eveneens bij bibliotheek maar dat vind ik mwah).

En bereikbaar

Ik ben ook enorm fan hoor van de bibliotheek. Zeker in een grotere stad. Het abonnement in Groningen is nog verder verbeterd: 48 euro per jaar, alle items gratis vier weken lenen, geen boete, 25 stuks tegelijk (?). En inderdaad een e-abonnement komt er automatisch bij, waarbij de collectie precies genoeg is om de buitenlandse vakanties mee door te komen.

psyche (crew)
eRCee schreef:
Ik ben ook enorm fan hoor van de bibliotheek. Zeker in een grotere stad. Het abonnement in Groningen is nog verder verbeterd: 48 euro per jaar, alle items gratis vier weken lenen, geen boete, 25 stuks tegelijk (?). En inderdaad een e-abonnement komt er automatisch bij, waarbij de collectie precies genoeg is om de buitenlandse vakanties mee door te komen.

Wow! Vier weken gratis, geen boetes, 25 stuks (ja inderdaad ) tegelijk ...
Ik kan voor € 50,-- drie weken gratis lenen (wel gratis verlengen indien niet door een ander gereserveerd of van 'buiten' dan doen ze ook wel eens moeilijk), wel boetes die per dag erg snel oplopen. Ik kan maximaal 8 boeken/(ruim aanbod)tijdschriften lenen. Termijn 'Sprinters' (recente en/of populaire boeken) 1 week.
Dun kun je voor € 75,-- ook een TOPabonnement nemen, dan wordt het aantal verdubbeld net als de termijnen met uitzondering van die Sprinters.

Maar goed, wat ik zoek is er meestal niet dus vandaar het reserveren.
Reserveer jij wel eens boeken?

Heb daar eigenlijk een hekel aan, maar doe het inmiddels soms wel ja.

psyche (crew)
eRCee schreef:
Heb daar eigenlijk een hekel aan, maar doe het inmiddels soms wel ja.

Ik reserveer ook liever niet, ik ga natuurlijk het liefst naar binnen om te snuffelen. Vroeger, ik ben in Rotterdam opgegroeid, ging ik naar de grote bibliotheek in het centrum, of naar de dependances. Dit naast de kleine bibliotheken van verschillende kerken. Maar toen was ik nog kind en mocht ik niet alleen de stad in

Het is wel zo dat ik met mijn pas in de bibliotheek van Rotterdam kan huren, maar ja, ik denk niet dat mijn werkgever het daarmee eens is...

https:/m//www.boekmeter.nl/images/cover/0/96.300.jpg

Gistermiddag meegenomen, alvast met het oog op (het 2e deel van) de kerstvakantie.

Dan ga ik met m'n dochtertje naar de bieb en kom ik zelf weer met een boek thuis

Staat bij mij op het kerstmenu:

(afbeelding)

Erg tevreden met mijn oogst om het oude jaar mee af te sluiten en het nieuwe mee te beginnen:

Het kwartaalboek, Mijn huis is nergens meer - Paul de Wispelaere

M'n jaarlijkse Saramago, Het schijnbestaan - Jose Saramago

En de autobiografie van een literaire held, Dagboek van een vreemdeling in Parijs - Curzio Malaparte

psyche (crew)
Op de valreep digitaal gereserveerd

(afbeelding)

Het volgende boek gereserveerd bij de plaatselijke bibliotheek:

(afbeelding)

psyche (crew)
Jason82 schreef:
Het volgende boek gereserveerd bij de plaatselijke bibliotheek:

Heeeeel goed

psyche schreef:
(quote)

Heeeeel goed

Ik wilde je naam nog noemen haha

Maar meteen lid geworden bij de bibliotheek, speciaal voor het kwartaalboek.
Wat een mens allemaal niet over heeft voor een leuke hobby.

(afbeelding)

Tijd voor wat eenvoudige lectuur

(afbeelding)

(afbeelding)

Nieuwe oogst:

Laughter in the dark - Nabokov (mede dankzij opmerking van donnie darko ooit)
Under the skin - Faber
De mooie zomer - Pavese
Kwellende liefde - Ferrante

Klein begin van m'n voorgenomen "Russische revival". De rest lijken me wel aardige tussendoortjes. Helaas niks Zuid-Amerikaans kunnen bemachtigen.

eRCee schreef:
Nieuwe oogst:

Laughter in the dark - Nabokov (mede dankzij opmerking van donnie darko ooit)
Under the skin - Faber
De mooie zomer - Pavese
Kwellende liefde - Ferrante

Klein begin van m'n voorgenomen "Russische revival". De rest lijken me wel aardige tussendoortjes. Helaas niks Zuid-Amerikaans kunnen bemachtigen.

Leuk om te horen dat je mijn tip aanneemt

Min of meer op aanraden vanAbubakari heb ik vanmiddag dit boek bij de bieb opgepikt:

(afbeelding)

Ah, het beste boek ooit!

Wat vond je trouwens van Batavia?

Viel me inderdaad op dat je daar altijd zo lovend over bent Abu . Batavia ben ik nog in bezig, ook een geweldig boek!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:32 uur

geplaatst: vandaag om 09:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.