menu

De Site / Gebruikers / Achtergrondmuziek

zoeken in:
H'm, de slinkse politieke boodschap die ik hier probeer uit te dragen komt blijkbaar niet echt over. Jammer. Gelukkig is het mooi weer.

eRCee schreef:
H'm, de slinkse politieke boodschap die ik hier probeer uit te dragen komt blijkbaar niet echt over. Jammer. Gelukkig is het mooi weer.

KLavertjes 4 zoeken buiten?

eRCee schreef:

wow, gewoon wow.

Riders on The Storm - The Doors, Alice in Wonderland en een dikke vette joint.

Na het lezen van de laatste bladzijde sla je het boek dicht en
kom je tot de ontdekking dat je hem achterstevoren gelezen
hebt

Sol1 (crew)
ik zat me eerst af te vragen, of die joint nu voor Alice was bestemd of voor the Cheshire Cat ... ieder zo zijn eigen Wonderland

Ik genoot de laatste dagen wel van de top 2000 van radio 2 tijdens het lezen!

Ik ook, en ik heb een speciale spotify leesplaylist vol ambient, drone en neoklassiek. Jazz doet het ook altijd goed.

Harold Budd, Brian Eno, Bill Evans, Miles Davis...en veel klassiek. Het liefst geen muziek met vocalen, die leiden me af als ik lees.

John Cage 4'33"... (op repeat)

Fleetwood Mac - Landslide

Ik schaar me achter het lijstje van Sammeal, maar voeg daar namen als Tangerine Dream, Klaus Schulze, Steve Roach, Jon Hassel, Jan Johannsen, Jóhann Jóhannsson en Nils Frahm aan toe. Klassieke muziek doet het ook vaak goed.

Graag noem ik ook nog GAS (Wolfgang Voigt) en William Basinski als heerlijke muziek voor tijdens een goed boek.

Haha, ik ben groot fan van Billie Eilish maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat op te zetten tijdens het lezen. Of bedoel je dat je deze cover gezellig naast je neerzet en dat je haar af en toe stukjes voorleest?

Volgens mij hadden we dit topic al trouwens. Check het uit: Achtergrondmuziek - BoekMeter.nl

eRCee schreef:
Haha, ik ben groot fan van Billie Eilish maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat op te zetten tijdens het lezen. Of bedoel je dat je deze cover gezellig naast je neerzet en dat je haar af en toe stukjes voorleest?

Volgens mij hadden we dit topic al trouwens. Check het uit: Achtergrondmuziek - BoekMeter.nl

Dank voor de tip!
Maar muziek is voor mij geen achtergrond; heb nooit de radio aan of muziek over speakerboxen. Is muziek via koptelefoon achtergrondmuziek? I don't know.

Ik voel een topic 'Achtergrondboeken' in de maak.

eRCee schreef:
Ik voel een topic 'Achtergrondboeken' in de maak.
idd, dat 'bestaat' ook in de praktijk... boekenkast met boeken behang...?

Ik luister nu naar Nils Frahm zijn nieuwe album Old Friends New Friends en het begint zowaar met 4:33 (A Tribute to John Cage). De muziek komt het beste tot zijn recht in een kale ruimte zonder afleiding (en geen koptelefoon of behang) ...de spaarzame pianoklanken van Nils boetseren de stilte... Gelijktijdig een boek lezen lukt me niet, hoe bescheiden ook eist het al je aandacht op.

Daarentegen kan ik me wel "afsluiten" en een boek lezen wanneer mijn vrouw naar "The Voice of Holland" kijkt... wanneer er dan iets moois voorbijkomt kijk ik even mee.

Hier staat eigenlijk de ganse dag en avond de radio aan. Meestal Joe FM of Q-music.

Bij mij is dat Paradise radio (digitale radio, luisteraar-ondersteund, dus geen reclame of nieuws). Soms blijft dat ook wel aan tijdens het lezen, maar meestal niet.

eRCee schreef:
Bij mij is dat Paradise radio (digitale radio, luisteraar-ondersteund, dus geen reclame of nieuws). Soms blijft dat ook wel aan tijdens het lezen, maar meestal niet.

Wij hebben dus geen TV en af toe een beetje nieuws is wel fijn, anders weet je niks van wat er in de wereld gebeurd.

Tijdens het doorspitten van de online krantenartikelen:https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/107.jpg?cb=1533069601

Avondje zonder televisie. Lezen en muziek luisteren...

https://www.musicmeter.nl/images/cover/10000/10624.300.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 23:45 uur

geplaatst: vandaag om 23:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.