menu

De Site / Gebruikers / Achtergrondmuziek

zoeken in:
handsome_devil schreef:
Klopt, ja Net Timewind van Klaus Schulze op de kop getikt. die ga ik nu luisteren tijdens het lezen.

Plaat of CD? Heb zelf beide met dien verstande dat de CD een oude uitgave van Brain is. Zijn sterkste album wat mij betreft met neuslengte voorsprong op Mirage of zo'n ander gaaf jaren 70 album.

Heb veel van Klaus Schulze (RIP) gehad maar vorig jaar bij het collectie uitdunnen veel CD's van verkocht. Die platen uit zijn hoogtijjaren wel bewaard.

avatar van handsome_devil
chris reifert schreef:
(quote)

Plaat of CD? Heb zelf beide met dien verstande dat de CD een oude uitgave van Brain is. Zijn sterkste album wat mij betreft met neuslengte voorsprong op Mirage of zo'n ander gaaf jaren 70 album.

Heb veel van Klaus Schulze (RIP) gehad maar vorig jaar bij het collectie uitdunnen veel CD's van verkocht. Die platen uit zijn hoogtijjaren wel bewaard.


Plaat. Ik ken niet heel veel van Schulze, maar vind dit ook wel een erg sterk album van hem. Cyborg en Mirage vind ik ook erg tof.

Vind die hele West-Duitse krautrock/ambient/elektronica periode echt heel fijn om in te duiken. Tot nu toe echt heel veel moois ontdekt (en ook nog heel veel te ontdekken).

Klaus Schulze heeft ontiegelijk veel muziek nagelaten. Vanaf de jaren 80 vind ik het - van wat ik ervan ken - wisselvallig worden. Drumt overigens op het debuut van Tangerine Dream (Electronic Meditation) dat ook in die hoek valt en ook al zo enorm veel gemaakt heeft. Bij uitstek geschikt als leesmuziek.

avatar van Jason82
Guns n' Roses - Use your illusion II met ondermeer het geweldige "Estranged"

https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3990.jpg
Rush - A Show of Hands (1989)

Canadees progrock gezelschap. Als ik daar één CD van uit het rek trek zit ik zo verslingerd in een meerdaagse draaicyclus waarin (bijna) alle albums de revue passeren. Wat steviger dan Genesis, Marillion of Yes.
Wijlen de drummer schreef ook boeken:

Neil Peart - BoekMeter.nl


avatar van Jason82
https://media.s-bol.com/V7DyBWDp35Bv/550x553.jpg

Heerlijk lezen met deze bij vlagen dromerige rock muziek, biertje erbij. Het leven kan genadig zijn...

avatar van Raspoetin
"The killer in me is the killer in you!"

avatar van eRCee
Die laatste plaat van The Killers is ook fijn trouwens (Pressure machine).

Moet er bij zeggen dat ik de combinatie van rock/bier en lezen zelf nog nooit gemaakt hebt, maar goed, wat niet is kan nog komen.

avatar van david bohm
Meestal Klara of Klara Continuo. Ook weleens Radio 4.

avatar van Jason82
eRCee schreef:
Moet er bij zeggen dat ik de combinatie van rock/bier en lezen zelf nog nooit gemaakt hebt, maar goed, wat niet is kan nog komen.

Mijn vrouw was een avondje uit, de kinderen lagen op bed en door het aangename avond zonnetje was het heel goed toeven in de tuin. De sfeer was ernaar. Een goed boek, muziek uit mijn jeugd en slechts 1 biertje hoor, maar dat uurtje vloog ik even heel tevreden deze wereld uit

avatar van mjk87
Jason82 schreef:
maar dat uurtje vloog ik even heel tevreden deze wereld uit


Een uurtje? Dus een half album dus ook maar.:) Erg fijne plaat inderdaad als achtergrond.

avatar van Jason82
mjk87 schreef:
(quote)


Een uurtje? Dus een half album dus ook maar.:) Erg fijne plaat inderdaad als achtergrond.

Met je eens dat de andere helft van het album (heel) snel moet volgen

avatar van handsome_devil
Momenteel tijdens het lezen in de ban van Lamin Fofana's albumtrilogie. Flinke ambientlappen vol ruis, field recordings en meer. Het klinkt geweldig. Kwam vandaag bij de lokale platenzaak twee van zijn LP's tegen, wat vrij bijzonder is, en ik heb spijt dat ik ze niet meegenomen heb, misschien snel toch maar weer terug.

Lamin Fofana - laminfofana.bandcamp.com


avatar van Raspoetin



In Europe and America there's a growing feeling of hysteria
Conditioned to respond to all the threats
In the rhetorical speeches of the Soviets
Mister Khrushchev said, 'We will bury you'
I don't subscribe to this point of view
It'd be such an ignorant thing to do
If the Russians love their children too

How can I save my little boy
From Oppenheimer's deadly toy?
There is no monopoly of common sense
On either side of the political fence
We share the same biology
Regardless of ideology
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too

There is no historical precedent to put
The words in the mouth of the president
There's no such thing as a winnable war
It's a lie we don't believe anymore
Mister Reagan says 'We will protect you'
I don't subscribe to this point of view
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too

We share the same biology
Regardless of ideology
What might save us, me and you
Is if the Russians love their children too

avatar van handsome_devil
De laatste weken VAAK Infinite Jest gelezen (bijna uit inmiddels!) met de volgende albums op de achtergrond:

https://www.musicmeter.nl/images/cover/852000/852777.300.jpg?cb=1663310489




Volgende week ga ik zijn andere project Meitei live zien. Geweldige muziek.

En sinds vrijdag staat deze heel veel aan:

https://www.musicmeter.nl/images/cover/847000/847138.300.jpg?cb=1663912774




Momenteel ook bezig in twee boeken over metal (eentje over black metal en eentje over death metal en grindcore) en daar luister ik ook zeer gepaste muziek bij. Al heel veel mooie dingen ontdekt.






avatar van handsome_devil
Nu op 1/3 in The Shining en mijn 'enge muziek voor tijdens het lezen van the shining' playlist werkt zeer sfeerverhogend. In deze playlist: Bohren & der Club of Gore, Lustmord, Coil, Deathprod en de soundtrack van Hereditary door Colin Stetson.




avatar van dutch2.0
Sippen schreef:
(afbeelding)
Wat is dit? Meestal herken ik de platen wel (onze muzieksmaak heeft veel raakvlakken), maar dit zegt me even niks. Aparte hoes ook!

avatar van Sippen
dutch2.0 schreef:
(quote)
Wat is dit? Meestal herken ik de platen wel (onze muzieksmaak heeft veel raakvlakken), maar dit zegt me even niks. Aparte hoes ook!

Weyes Blood - Titanic Rising (2019).

avatar van eRCee
Ze hebben zo'n nummer Andromeda, lekker spacey ook met de clip op youtube en dat slide-gitaartje. Voor die stem moet je wel net in de stemming zijn.

avatar van dutch2.0
Thnx amigo's. Dat Andromeda is zeker fraai, dus ik ga dat hele plaatje maar eens, ehm, uitchecken!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:12 uur

geplaatst: vandaag om 12:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.