De Site / Gebruikers / Achtergrondmuziek
zoeken in:
1
geplaatst: 24 november 2022, 02:22 uur
dutch2.0 schreef:
Thnx amigo's. Dat Andromeda is zeker fraai, dus ik ga dat hele plaatje maar eens, ehm, uitchecken!
Thnx amigo's. Dat Andromeda is zeker fraai, dus ik ga dat hele plaatje maar eens, ehm, uitchecken!
Het nummer Movies is ook heel mooi...(check de live-versie op YouTube).
0
geplaatst: 28 november 2022, 22:38 uur
Niet zonder emotie las ik zojuist dat Metallica volgend jaar april een nieuw album uitbrengt: 72 Seasons. Zouden er weer klassiekers bij zitten?
1
geplaatst: 8 december 2022, 18:25 uur
Geen achtergrondmuziek voor het lezen, maar de muzikale invulling voor de gestreste chaos die mijn tête overheerst. Probeer hier maar doorheen te komen. Tired of waiting for f**cking nothing.
1
geplaatst: 10 december 2022, 17:29 uur
chris reifert schreef:
(afbeelding)
Metallica - Metallica (1991) - MusicMeter.nl
Speciaal voor Jason82
(afbeelding)
Metallica - Metallica (1991) - MusicMeter.nl
Speciaal voor Jason82

Mag ik je complimenteren met deze uitstekende keuze?
0
chris reifert (crew)
geplaatst: 11 december 2022, 10:27 uur
Jazeker. Vrijdagmiddag eindelijk eens een gaaf krasvrij tweedehands exemplaar gevonden op CD voor 3,-
Ik kocht de LP toen die uitkwam en verloor er het jaar erop langzaam maar zeker binding mee. Maar aangezien je dit album haast als muziek voor algemeen nut kan beschouwen, d.w.z. het bedient een breed publiek, was er toch wel de wens voor een tweedehands CD; gewoon, hoeft niet veel te kosten zoiets. 'Sad But True' heeft zich als minst bekende van de singles goed overeind gehouden, 'Of Wolf and Man' en 'The God That Failed' zijn verder favoriet en 'Don't Tread On Me' heb ik nooit veel aan gevonden.
1
chris reifert (crew)
geplaatst: 11 december 2022, 11:00 uur
Jason82 schreef:
Zouden er weer klassiekers bij zitten?
Zouden er weer klassiekers bij zitten?
'Hardwired' van 'Hardwired... to Self-Destruct' is dat voor mij en 'Atlas, Rise!' en 'Moth Into Flame' vind ik dan nog goed maar dan houdt het wel op voor mij. 'Spit Out the Bone' duurt te lang dat het ter zake komt en had compacter à la 'My Apocalypse' moeten worden gehouden. Met 'Death Magnetic' was mijn interesse weer gewekt. 'That Was Just Your Life' vind ik ook een klassieker. Ik hoor daar altijd wel raakvlak in met '...And Justice for All' om de terugkeer naar die metalenstijl - de rock werd overboord gekieperd - en de lang uitgesponnen composities lijken soms nergens heen te gaan en beide producties zijn veelbesproken. Dan liever dat geluid van 'Death Magnetic', waar ik doorgaans weinig moeite mee heb, dan dat van '...And Justice for All', dat songmatig sterker is.
1
geplaatst: 11 december 2022, 13:34 uur
Raspoetin schreef:
Jason - vernoemd naar de bassist veronderstel stel ik?
Jason - vernoemd naar de bassist veronderstel stel ik?
Ja klopt, vroeger was ik enorm fan van Metallica en ik vond Jason Newsted naast een goede muzikant ook een top uitstraling hebben. Afijn, sindsdien gebruik ik die naam vaak als nickname.

1
geplaatst: 11 december 2022, 13:42 uur
chris reifert schreef:
'Hardwired' van 'Hardwired... to Self-Destruct' is dat voor mij en 'Atlas, Rise!' en 'Moth Into Flame' vind ik dan nog goed maar dan houdt het wel op voor mij. 'Spit Out the Bone' duurt te lang dat het ter zake komt en had compacter à la 'My Apocalypse' moeten worden gehouden. Met 'Death Magnetic' was mijn interesse weer gewekt. 'That Was Just Your Life' vind ik ook een klassieker. Ik hoor daar altijd wel raakvlak in met '...And Justice for All' om de terugkeer naar die metalenstijl - de rock werd overboord gekieperd - en de lang uitgesponnen composities lijken soms nergens heen te gaan en beide producties zijn veelbesproken. Dan liever dat geluid van 'Death Magnetic', waar ik doorgaans weinig moeite mee heb, dan dat van '...And Justice for All', dat songmatig sterker is.
(quote)
Van het vorige album (Hardwired) ben ik het met je eens qua top nummers. Spit out the bone valt daar voor mij overigens ook zeker onder. Het geluid, of de productie inderdaad, van Death Magnetic vond ik tegenvallen. Veel nummers met potentie, maar de mix waarin de stem van Hetfield erg hard naar voren komt vond ik minder. Op de oude albums als Master of Puppets is dat veel minder, die sfeer qua productie vond ik echt top. De grimmige, agressieve sfeer op dat album is onovertroffen. Damage Inc. is daar een mooi (en voor dat album betreft willekeurig) voorbeeld van, die draai ik echt nog wekelijks.
Het onlangs uitgebrachte eerste nummer van 72 Seasons, Lux Aeterna genaamd, viel me zeker niet tegen. Lekker tempo en catchy riffs, maar het is wat vriendelijk allemaal. Het beklijft net wat minder, zonder dat het een slecht nummer is ofzo. Integendeel zelfs!
1
chris reifert (crew)
geplaatst: 12 december 2022, 00:00 uur
'Ride the Lightning' is en blijft mijn favoriet. 'Garage Inc.' toch wel zo'n 15 jaar in huis en wel om disc 2; schoolvoorbeeld hoe je succesvol EP's en (maxi)singles bundelt, wat b-kantjes betreft. De sologitarist is inmiddels 60 en Hetfield en Ulrich zitten rond de 59. De 'jonge hondenenergie' van 'Kill 'em All' zullen ze wellicht niet meer tentoonspreiden maar als goed materiaal wat clean of gematigder klinkt hoeft dat verder geen punt te zijn.
1
geplaatst: 13 december 2022, 21:21 uur
Wat oude knarren betreft, we vonden een naamloze cd bij het opruimen. Het bleek deze te zijn:
Supersister Projekt 2019 - Retsis Repus (2019)
Het mag nog even blijven.
Supersister Projekt 2019 - Retsis Repus (2019)
Het mag nog even blijven.
0
geplaatst: 21 januari, 12:19 uur
De nieuwste song van de oude heren van Metallica. Na een paar keer luisteren vind ik 'm helemaal niet verkeerd en qua tekst ook weer bijzonder.
https://m.youtube.com/watch?v=ZDyDpdFZHBo
https://m.youtube.com/watch?v=ZDyDpdFZHBo
2
geplaatst: 2 februari, 21:17 uur
Sinds de mooie accoustische cover vsn Metallica, luister ik met regelmaat naar het nummer Borderline van Thin Lizzy.
http://images.genius.com/bb82028d81d15c92bc3a5cfcd354e2e6.500x500x1.jpg
http://images.genius.com/bb82028d81d15c92bc3a5cfcd354e2e6.500x500x1.jpg
2
geplaatst: 2 februari, 21:56 uur
Jason82 schreef:
Sinds de mooie accoustische cover vsn Metallica, luister ik met regelmaat naar het nummer Borderline van Thin Lizzy.
Ben je al een beetje bekend met Thin Lizzy? Anders móet je echt eens naar dit livealbum gaan luisteren! Dat is een klassieker zeg...Sinds de mooie accoustische cover vsn Metallica, luister ik met regelmaat naar het nummer Borderline van Thin Lizzy.
1
geplaatst: 3 februari, 13:23 uur
dutch2.0 schreef:
(quote)
Ben je al een beetje bekend met Thin Lizzy? Anders móet je echt eens naar dit livealbum gaan luisteren! Dat is een klassieker zeg... Dank je! Ik ben buiten de bekende hits niet bekend met de muziek van deze band, dus mooi om via deze weg beter kennis te maken!
1
geplaatst: 3 april, 19:14 uur
Laatste tijd is het vaak de prachtige nieuwe Ryuichi Sakamoto (R.I.P.!) tijdens het lezen of de nieuwe Kali Malone. Die laatste duurt vijf uur, laatst duurde mijn treinreis ruim twee uur langer dan voorzien en toen kon ik precies die vijf hele uren naar Kali Malone luisteren en ondertussen een heel boek lezen. 
https://www.musicmeter.nl/images/cover/858000/858690.jpg?cb=1668857955
Ik schreef er ook een stuk(je) over op mijn blog:
Kali Malone (featuring Stephen O'Malley & Lucy Railton) - Does Spring Hide Its Joy (2023) - Muziek Uitroepteken - muziekuitroepteken.nl
Verder luister ik vooral heel veel metal, als je mijn reis door de extreme metal wil volgen verwijs ik je ook naar mijn blog (of naar MusicMeter, waar ik een eigen topic heb). Momenteel zit ik diep in het oeuvre van Amenra.

https://www.musicmeter.nl/images/cover/858000/858690.jpg?cb=1668857955
Ik schreef er ook een stuk(je) over op mijn blog:
Kali Malone (featuring Stephen O'Malley & Lucy Railton) - Does Spring Hide Its Joy (2023) - Muziek Uitroepteken - muziekuitroepteken.nl
Verder luister ik vooral heel veel metal, als je mijn reis door de extreme metal wil volgen verwijs ik je ook naar mijn blog (of naar MusicMeter, waar ik een eigen topic heb). Momenteel zit ik diep in het oeuvre van Amenra.
2
geplaatst: 12 mei, 13:52 uur
Onlangs nog live mogen bewonderen in de Paradiso: Godspeed You! Black Emperor.
* denotes required fields.