menu

De Site / Gebruikers / Wat doen jullie graag, buiten lezen om?

zoeken in:
psyche (crew)
DvonGeem schreef:
Ik zit in een bandje dat jaren zestig rock maakt.

Kan ik me daar dit bij voorstellen: Peter Green, Led Zeppelin, Ten years After, Jefferson Airplaine, Yes, Jimmi Hendrix achtig?

Of he-le-maal anders?

Scribble
Naast lezen zijn muziek luisteren en films bekijken toch wel mijn favo bezigheden.

Theater. Ik heb nu enkele jaren op toneel gezeten en dit wordt mijn eerste jaar als begeleider! Ik ga alle kinderen van 11 - 16 van onze groep lesgeven. Spannend, spannend :3 Uiteindelijk moet ik ook het stuk van dit jaar schrijven en regisseren samen met iemand anders.
Ik werk ook bij het theater in mijn woonstad, wat me geen uurloon oplevert, maar een magische pas. Met deze pas mag ik gratis naar elke voorstelling die er wordt gehouden. Het is dus wel duidelijk waar ik elke avond ben te vinden!

Naast theater en literatuur schrijf, teken en schilder ik zelf ook veel. Natuurlijk doe ik dit alles 24/7 met muziek op. Helaas dat school soms wat teveel tijd opeist..

Momenteel schrijf ik vooral voor mijn site, werk ik hier en daar, ben ik bezig aan mijn debuutroman en maak ik muziek.

Ik speel elektrische gitaar, doe aan tafeltennis en speel snelschaak.

thomzi50 schreef:
ben ik bezig aan mijn debuutroman

Als je iemand zoekt om kosteloos een beta-versie door te lezen !

Buiten lezen om speel ik klarinet. Ik speel in een harmonie, maar aangezien ik onlangs verhuisd ben, kan ik niet zoveel mee gaan repeteren. Verder ben ik net begonnen met het breien van een sjaal met als doel iets 'creatiefs' te doen.

Orange schreef:
Verder ben ik net begonnen met het breien van een sjaal met als doel iets 'creatiefs' te doen.

O jee..zwanger zeker?

Ik luister veel naar muziek, voornamelijk opera's, en ik fotografeer veel. Daarnaast doe ik nog een cursus Arabisch.

Ik luister veel muziek (vnl. rock, britpop, indie), speel zelf akoestisch gitaar.
En nu ik in Parijs woon, ga ik veel de stad in. Ik ben dol op kunst, cultuur en geschiedenis, dus ieder weekend is er in de stad wel iets te bezoeken. Hierover schrijf ik dan weer stukjes voor de website van de volkskrant als reiscorrespondent.

Zit op 3 vechtsporten.

Da's ook een manier, aan vechtsport doen zal toch wel een paar calorien meer verbruiken

Naast lezen kan ik af en toe ook wel eens genieten van een film.
Een goede detective op tv pik ik ook wel eens mee.

Maar waar vooral mijn tijd en interesse naartoe gaan zijn vooral dieren.
Ik kijk enorm graag naar dierenprogramma's op tv omdat ik vind dat je altijd nog wat kan bijleren.

Maar vooral mijn eigen dieren zijn een bron van veel geluk en blijdschap in huis. Natuurlijk ook een bron van veel werk en onderhoud.
Ik ben de trotse mamma (bezitster) van:
- Arkan: een boxer, reu van net 8 jaar.
- Cleo: een boxer, teefje van net 6 jaar.
- Koko: groenvleugel ara, man van 14 jaar en 10 maanden.
- Mus : blauwgele ara, vrouwtje wordt binnen 11 dagen 4 jaar.
- Gizmo : geelwang amazone, vrouwtje wordt begin juni 4 jaar.
- Tijl : goudgele roodvoorhoofds-kakarikki, man van 5,1/2 jaar.

Ik kan jullie verzekeren dat ze allemaal heel veel aandacht nodig hebben, en dat wandelen door de dieren een noodzakelijk kwaad is.
Zonder hen zou ik echt niet aan wandelen toekomen, en nu is dat dus dagelijkse kost met de honden.
En bij mooi zonnig weer, niet te winderig, dan wordt er ook gewandeld met de papegaaien, want die genieten daar ook heel erg van.
Dus daardoor is wandelen ook één van mijn bezigheden buiten het lezen.

Maar als de honden 's avonds slapen, de vogels op hun slaapstok zitten, en mijn werk in huis achter de rug is, dan val ik met een zucht van verlichting in de zetel, een glaasje wijn en mijn boek, en ik ben de gelukkigste mens van de wereld.

Michael1992
Arkan schreef:
En bij mooi zonnig weer, niet te winderig, dan wordt er ook gewandeld met de papegaaien, want die genieten daar ook heel erg van.

Wat moet/mag ik mij hier bij voorstellen?

Michael1992 schreef:
(quote)

Wat moet/mag ik mij hier bij voorstellen?

Tja, het is misschien heel erg moeilijk voor te stellen.
Ik moet zeggen dat wij, toen wij de eerste keren hier op het dorp gingen wandelen met de gaaien, heel veel bekijks hebben gehad.
Ondertussen zijn ze het hier allemaal al gewoon, en kijken ze er gewoon niet meer van op.
Wanneer we ergens anders gaan wandelen, dan draaien er nog wel veel koppen onze richting uit, en hoor je heel vaak "kijk daar, gaaien!"

Sommige mensen hebben een kinderbuggy omgebouwd, en daar zitten dan de gaaien op. Maar bij ons zitten ze gewoon op onze hand, arm of op onze schouder, dan kunnen ze alles goed zien, en zijn ze ook heel gelukkig omdat ze dicht bij ons zijn.
Ze schrikken dan ook niet zo snel, zodat ze ook niet zo snel zullen gaan vliegen, want dat is natuurlijk altijd een risico.

Dus nee , de gaaien wandelen niet zelf, we zouden niet zo snel vooruitkomen denk ik, en ze zouden vlug op straat of onder een auto belanden.

Wat het weer betreft, het moet zonnig en mooi weer zijn.
Gaaien leven in een tropisch oerwoud, maar zitten dus beschut door bomen, en kunnen daardoor niet heel lang in een heel fel zonnetje vertoeven. Ja, een gaai kan ook een zonneslag opdoen.

Wind is ook heel gevaarlijk, wanneer er te veel wind is, kunnen ze heel snel een verkoudheid opdoen. En vermits gaaien geen longen hebben zoals wij, maar verscheidene heel kleine longzakjes, is een verkoudheid voor zo'n vogel al snel dodelijk.
Tenminsten als je er niet snel genoeg bij bent, en het probleem is, dat een papegaai niet snel zal laten merken dat hij ziek is (de zwaksten overleven het in de natuur niet als ze laten zien dat ze ziek en hulpbehoeven zijn), en als je het merk is het vaak al (bijna) te laat.

Tijdens de wandeling praten en fluiten de gaaien de ganse tijd.
Ze kijken naar andere vogels en vliegtuigen.
Ze zeggen tegen iedereen die ze tegenkomen "Goeiemorgen" (ook 's avonds ), en wanneer de mensen dan iets terug zeggen, dan volgt er steevast, een heel luid "Haaalloooooooooo".
Een papegaai is een heel sociaal dier, dat echt met andere mensen en dieren in contact moet komen.
Desalniettemin, zullen ze naar vreemden bijten, en zeker niet opstappen als ze daar geen zin in hebben.

Tijdens een wandeling zetten we ze soms in een boom, zodat ze kunnen klimmen of verse blaadjes kunnen eten.
Vinden ze ook altijd super leuk.

Ik kan je verzekeren dat zo'n wandeling met de gaaien echt een plezierige uitstap is.
Heerlijk genieten is het voor hen.

Michael1992
Geweldig!

Moest ik niet last hebben van een soort 'vogelfobie' dan was ik overtuigd geweest om ook een papegaai in huis te nemen.
Ik zal het maar bij een kat houden.

joeri592
voetballen
skateboarden (ik kan ooit mischien een filmpje van me laten zien)
gitaar spelen
muziek luisteren
naar de stad toe(amsterdam) met vrienden
ehh...

Fietsen, muziek luisteren ( maar dat doe ik vaak tijdens het fietsen )

Michael1992
Fietsen in de zin van koersen of gewoon voor de lol?

Gamen, films kijken en muziek luisteren. Vandaar dat ik hier amper te vinden ben.

Michael1992 schreef:
Fietsen in de zin van koersen of gewoon voor de lol?

Ik doe niet mee aan koersen, ik fiets gewoon voor de lol.

jellecomicgek72
Alleen maar Gamen en af en toe een filmpie.

Artemis
Ik hou ervan om in ons stadstuintje bezig te zijn. We kunnen eten van zelfgezaaide rucola en Aziatische plukgroenten, kerstomaatjes, munt, basilicum, Oost-Indische kers, tijm, munt, citroenmelisse en peterselie. En in het najaar kunnen we rekenen op een mooie oogst van mierzoete blauwe druiven (Boskoop Glory voor de kenners).
Op zondag bak ik de broden voor de komende week. Misschien niet echt meer van deze tijd, maar ik doe het wel enorm graag. Kokkerellen behoort dan ook tot de favoriete bezigheden. Te voet op kruiden- en specerijenjacht gaan, in de toko’s nieuwe ingrediënten zoeken, de exotische markt bezoeken, het hoort er allemaal bij en ik vind het heerlijk.
Ook durf ik wel eens iets in mekaar proberen te steken achter de naaimachine.
Aan films en filmmuziek wordt ook behoorlijk nog wat tijd gespendeerd.
En voor het overige help ik mijn man graag met research voor zijn stripverhaal en het onderhouden van de website.
Al bij al is het een wonder dat er nog tijd rest om te lezen, want met een fulltime job, twee dochters, evenveel schoonzonen, een kleindochter van anderhalf, schoonouders die vlakbij wonen, regelmatig bezoek van een handvol goede vrienden en een driejarige kater is ons leven rijkelijk gevuld.

Game veel assasins creed heb een soort van baantje bij me oom . Die een bakkerij bezit maak korte filmpjes met filters op mijn telefoon en loop veel in het bos en kijk veel films en series

handsome_devil schreef:
Ik ben een muziekverslaafde, speel zelf ook gitaar, al heb ik de laatste maanden niet echt veel motivatie meer, en ik houd van films. En als je de site aanklikt in mijn profiel kun je een beetje zien naar wat voor muziekjes ik luister.

Dit schreef ik twaalf jaar geleden. Er is weinig veranderd haha.

Nog steeds groot muziekliefhebber, al speel ik bijna geen gitaar meer en maak ik nu vooral muziek met mijn laptop en een paar synthesizertjes. Wat ik maak hangt vooral heel erg af van de stijl waar ik op dat moment naar luister. Soms techno, soms jaren 80 wave, en nu ben ik me een beetje aan het verdiepen in het maken van dronemuziek.

Verder naast lezen (wat ik eigenlijk pas een jaar weer regelmatig doe na heel lange tijd ziek te zijn geweest) ben ik wat ideeën aan het neerpennen die uiteindelijk hopelijk leiden tot een eigen verhaal.

Ik werk nu bijna drie jaar als vrijwilliger met veel plezier bij LUX filmhuis in Nijmegen en ga daarom ook redelijk vaak naar de bioscoop (de teller staat inmiddels geloof ik op 58 dit jaar). David Lynch was twaalf jaar geleden mijn grootste held qua film en mijn bewondering voor de beste man is na verloop van tijd alleen maar groter geworden.

Ook ga ik vaak naar twee vrienden die een paar maanden geleden een kindje hebben gekregen, heerlijk ventje! Maar mijn andere vrienden zie ik ook nog steeds graag, hoor.

En ik heb ook nog eens heel leuk werk als klusjesvrouw bij de technische dienst van een verzorgingstehuis. Prima leventje zo.

Leuk topic, was me niet eerder opgevallen. Ik hou ook heel erg van muziek. Niet zoals mijn vader door zelf gitaar te spelen en te zingen, maar vooral luisteren naar van alles en nog wat (afhankelijk van mijn stemming en omgeving).

Qua sport is mijn bescheiden voetbalcarrière inmiddels omgeruild door hardlopen. Ik heb me in Goes begin vorig jaar ook aangesloten bij een gezellig loopgroep, met mensen van begin 20 tot eind 60. Zo blijf ik enigszins fit en leuk om weer ergens bij te horen.

Verder druk met jonge kinderen, in mijn vrije tijd probeer ik een leuke vader te zijn die meer doet dan alleen het vlees aansnijden op zondag zeg maar

Door verhuizing, leeftijd en mijn gezin ga ik niet meer zo vaak op stap, maar met mijn vrienden een biertje drinken in een willekeurig café vind ik echt super. Soms zomaar, soms in combinatie met kijken naar een voetbalwedstrijd of iets dergelijks. Hoe dan ook, slap ouwehoeren beheers ik tot in de puntjes...

Gast
geplaatst: vandaag om 03:17 uur

geplaatst: vandaag om 03:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.