menu

De Site / Gebruikers / Wat doen jullie graag, buiten lezen om?

zoeken in:
hinie
Ik ben benieuwd wat jullie hobby's zijn buiten boeken lezen om!

Ikzelf schilder graag! Zit sinds 1 jaar nu op schilderles.
Dit is mijn laatste kunstwerk!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img142.imageshack.us/img142/9827/spa0355qk5.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

psyche (crew)
Ik heb tot afgelopen maart naast mijn werk in de ggz (bijna dagelijks) cello gespeeld dus zo'n prachtige aquarel van een strijkinstrument met partituren zou ik graag aan mijn muur hebben .
Het was een kwestie van kiezen: de cello of schrijven ...

(denk dat dit Topic naar Gebruikers moet?)

Ziet er erg mooi uit, hinie Vooral de partituren op de achtergrond zijn schitterend.

Zelf speel ik een dikke tien jaar keyboard/synthesizer/orgel, zowel op een muziekschool als in een bandje. Ik ben een fanatiek muziekliefhebber, actief en passief, en ben dan ook dagelijks op Musicmeter te vinden. Naast mijn studie, mijn baantjes om mijn leven als student te onderhouden en deze twee hobbies hou ik weinig tijd over voor andere dingen, maar ik ga nog iedere week naar Scouting, waar ik sinds mijn 5e bij ben, en ben een liefhebber van bieren (niet het comazuipen op slechte pils, maar echt het genieten van een speciaalbieren).

Dit topic kan trouwens inderdaad naar Gebruikers.

hinie
Dank je Dexter!

Heb hem idd verkeerd getopict( of hoe zeg je dat?)

Mooi Hinie! Ikzelf heb ook ooit wat jaren tekenles gevolgd. Een paar jaar geleden was ik eens begonnen schilderen maar vanwege een lange opdracht in het buitenland heb ik dat nooit kunnen doorzetten. Mijn hobby's de laatste twee jaren waren dus vooral in het buitenland vertoeven en de Chinese cultuur leren kennen. Mijn grootste hobby op het moment is dus Chinees studeren .

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img152.imageshack.us/img152/2262/chineesgrje7.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

hinie
Dat lijkt me ontzettend moeilijk. Spreek je al een beetje chinees?

Ik kan me behelpen, eten bestellen, alledaagse gesprekjes gaat wel. Maar besprekingen op het werk, radio luisteren of onderlinge conversaties van Chinesen volgen is nog erg moeilijk.Ik schat dat ik nog 2 volledige jaren in China moet kunnen wonen voordat ik het beheers. Spijtig genoeg moet ik 21 december vooreerst terug naar Belgie, zonder al nieuwe plannen te hebben.

Ik ben een muziekverslaafde, speel zelf ook gitaar, al heb ik de laatste maanden niet echt veel motivatie meer, en ik houd van films. En als je de site aanklikt in mijn profiel kun je een beetje zien naar wat voor muziekjes ik luister.

Films & series, Japanse taal en cultuur, scouts, begeleider Kinder & Jeugdjury Vlaanderen (lezen en bespreken van jeugboeken met kinderen).

tmr
ik rij graag rond in een antieke jeep

Uitgaan, Mountainbiken, Snowboarden en in de zomer Wakeboarden. Daarnaast heb ik naast mijn studie een eigen webdesign bedrijfje waar ik met plezier veel tijd in steek.

Op de momenten dat ik niet lees, dat komt overigens niet veel voor, maak ik tijd voor mijn gezin,kijk ik graag naar detectives, maak ik een legpuzzel of borduur ik.

Vooral veel schrijven.

psyche (crew)
Micha schreef:
Vooral veel schrijven.

Behalve mijn zware maar bevredigende werk in de ggz, oma in spé wat nu een beetje begint te kriebelen, cursist op de Volksuniversiteit, probeer ik als auteur een beetje schot in mijn tweede roman te krijgen. Aangezien er perioden zijn dat de hectiek een beetje veeeeeel wordt, die roman weer 's de koelkast in verhuist, escape ik behalve lezen momenteel graag in het sporten 3 maal per week om bijna comateus in slaap te vallen. Bij deze....

psyche schreef:
(quote)

Behalve mijn zware maar bevredigende werk in de ggz, oma in spé wat nu een beetje begint te kriebelen, cursist op de Volksuniversiteit, probeer ik als auteur een beetje schot in mijn tweede roman te krijgen. Aangezien er perioden zijn dat de hectiek een beetje veeeeeel wordt, die roman weer 's de koelkast in verhuist, escape ik behalve lezen momenteel graag in het sporten 3 maal per week om bijna comateus in slaap te vallen. Bij deze....

Omdat ik het schrijven altijd voorop plaats, lukt het mij amper om dagelijks op de hometrainer te kruipen. Ik kan ook niet anders, want als ik een dag niet met het schrijven bezig ben, geraak ik de draad kwijt. Misschien moet ik eens proberen op de hometrainer te schrijven

psyche (crew)
Micha schreef:

Omdat ik het schrijven altijd voorop plaats, lukt het mij amper om dagelijks op de hometrainer te kruipen. Ik kan ook niet anders, want als ik een dag niet met het schrijven bezig ben, geraak ik de draad kwijt. Misschien moet ik eens proberen op de hometrainer te schrijven

Dat kan heel goed want:

Schrijven doe ik niet alleen met een schrijfblok en pen of achter de pc, sterker, het minst achter de pc. Zodra ik hierachter kruip stromen de woorden van zelf op het scherm, last van een writersbloc, nog nooit gehad.... Het is zoiets als praten of vertellen, ik ben in staat heel boeiende gesprekken te hebben met de lantarenpaal op de hoek...

Mijn nieuwe roman heeft als hoofdthema (personages met) verslavingen in de breedste zin van het woord, van bijvoorbeeld heroïne, tot internetdaten, naar seks of sport. Ik kan mensen interviewen, ik kan research doen d.m.v. boeken, luisteren wat zoal gezegd wordt in mijn omgeving op tv, op straat, what ever... Ik kan ook dingen zelf eens uitproberen. Nu lijkt me heroine weer net een brug te ver om uit te proberen, laat staan dat ik op mijn leeftijd nog een tippelzone opzoek; een sportschool kan nog best.
Ik heb deze week 2 keer een uur gespind, anderhalf uur cardio (waarbij als afsluiter 5 kilometer roeien) en heb ik toch zin morgen wéér te gaan, dat bij voor de kenners conditienivo VO2 max 2.48 niveau 4, wat goed schijnt te zijn en ik nu voor niveau 5 wil gaan.... Volgens mij ben ik in alle hectiek ineens allerlei stofjes in mijn hoofd aan het aanmaken, want waar komt die waanzinnige wens ineens vandaan?

Deze gedachte overgoten met fantaseren over mijn personages in de file naar mijn werk heeft als resultaat dat tegen de tijd dat andere aktiviteiten weer een beetje genormaliseerd zijn ik meer dan genoeg stof heb om over te schrijven en mijn roman uit de koelkast haal. Voor vandaag heb ik eveneens mijn portie gehad. Hier!

psyche schreef:
(quote)

Dat kan heel goed want:

Schrijven doe ik niet alleen met een schrijfblok en pen of achter de pc, sterker, het minst achter de pc. Zodra ik hierachter kruip stromen de woorden van zelf op het scherm, last van een writersbloc, nog nooit gehad.... Het is zoiets als praten of vertellen, ik ben in staat heel boeiende gesprekken te hebben met de lantarenpaal op de hoek...

Mijn nieuwe roman heeft als hoofdthema (personages met) verslavingen in de breedste zin van het woord, van bijvoorbeeld heroïne, tot internetdaten, naar seks of sport. Ik kan mensen interviewen, ik kan research doen d.m.v. boeken, luisteren wat zoal gezegd wordt in mijn omgeving op tv, op straat, what ever... Ik kan ook dingen zelf eens uitproberen. Nu lijkt me heroine weer net een brug te ver om uit te proberen, laat staan dat ik op mijn leeftijd nog een tippelzone opzoek; een sportschool kan nog best.
Ik heb deze week 2 keer een uur gespind, anderhalf uur cardio (waarbij als afsluiter 5 kilometer roeien) en heb ik toch zin morgen wéér te gaan, dat bij voor de kenners conditienivo VO2 max 2.48 niveau 4, wat goed schijnt te zijn en ik nu voor niveau 5 wil gaan.... Volgens mij ben ik in alle hectiek ineens allerlei stofjes in mijn hoofd aan het aanmaken, want waar komt die waanzinnige wens ineens vandaan?

Deze gedachte overgoten met fantaseren over mijn personages in de file naar mijn werk heeft als resultaat dat tegen de tijd dat andere aktiviteiten weer een beetje genormaliseerd zijn ik meer dan genoeg stof heb om over te schrijven en mijn roman uit de koelkast haal. Voor vandaag heb ik eveneens mijn portie gehad. Hier!

Goh, ik ben serieus onder de indruk. Zo zie je maar dat iedereen zijn schrijfproces op zijn eigen manier beleeft. Als ik een paar dagen niet met mijn boek zou bezig zijn, dooft alles gewoon uit, kan ik alles weer overlezen en heb ik weer tijd nodig om op gang te komen. Ik moet echt met mijn pen en papier aan tafel zitten of achter de pc om met mijn verhaal bezig te kunnen zijn. Al wandelend of fietsend lukt dat niet. Vroeger wel, dan stond ik op met mijn verhaal en ging ik er mee slapen maar ik heb geleerd de knop om te draaien, wat nodig was want voor mijn sociaal leven wat dat niet gezond. Nu lijkt het of die knop vanzelf aan en uitgaat als ik pen en papier neem of mijn wordprogramma opstart en er twee of vier uur later weer mee ophoud.

psyche (crew)
Micha schreef:
Zo zie je maar dat iedereen zijn schrijfproces op zijn eigen manier beleeft.

Vroeger wel, dan stond ik op met mijn verhaal en ging ik er mee slapen maar ik heb geleerd de knop om te draaien, wat nodig was want voor mijn sociaal leven wat dat niet gezond. Nu lijkt het of die knop vanzelf aan en uitgaat als ik pen en papier neem of mijn wordprogramma opstart en er twee of vier uur later weer mee ophoud.

Toevallig heb ik deze week twee héle dagen tijd om te schrijven, dan sta ik inderdaad met mijn verhaal op en lig ik voor het opstaan alvast aan de zinnen en fragmenten te denken die ik op papier wil hebben. Ik schrijf het liefst na rustig ontbijten zonder iemand in huis al heb ik een eigen werkkamer. Als ik eindelijk schrijf ben ik namelijk een weinig aangenaam persoon: iedere vraag van wie dan ook brengt me in de war en leidt af. Dan kan ik onredelijk reageren. Trouwens, zodra ik na het schrijven zogenaamd gezellig bij anderen ga zitten moet ik eerst afkicken. Dan ben ik fysiek aanwezig, niet met mijn hoofd. Ik kan me wel voorstellen hoe dat voor jou werkte

psyche schreef:
(quote)

(quote)

Toevallig heb ik deze week twee héle dagen tijd om te schrijven, dan sta ik inderdaad met mijn verhaal op en lig ik voor het opstaan alvast aan de zinnen en fragmenten te denken die ik op papier wil hebben. Ik schrijf het liefst na rustig ontbijten zonder iemand in huis al heb ik een eigen werkkamer. Als ik eindelijk schrijf ben ik namelijk een weinig aangenaam persoon: iedere vraag van wie dan ook brengt me in de war en leidt af. Dan kan ik onredelijk reageren. Trouwens, zodra ik na het schrijven zogenaamd gezellig bij anderen ga zitten moet ik eerst afkicken. Dan ben ik fysiek aanwezig, niet met mijn hoofd. Ik kan me wel voorstellen hoe dat voor jou werkte

Ja, tijdens het schrijven worden afgeleid is erg lastig. Dan zit ik eindelijk in mijn verhaal, rinkelt de bel en als ik dan opendoe ben ik intussen zodanig van de wereld dat de deur aan deur verkoper of getuige van jehova zich waarschijnlijk afvraagt of ik zat of stoned ben. Telefoons beantwoorden zou ik beter ook niet doen tussen het schrijven door. Laatst kreeg ik een belangrijk telefoontje terwijl ik heel goed bezig was. Die man zal ook wel gedacht hebben dat ik gezopen had

Wat ook ergerlijk is is een schrijffout van jezelf ontdekken terwijl je manuscript al is ingebonden. Of een schrijffout op dit forum terwijl de tekst al is geplaatst Daar heb ik me net nog aan geërgerd, maar het was te laat en kon niet meer hersteld worden. Ben jij ook zo perfectionistisch, Psyche

psyche (crew)
Micha schreef:

Laatst kreeg ik een belangrijk telefoontje terwijl ik heel goed bezig was. Die man zal ook wel gedacht hebben dat ik gezopen had

heel herkenbaar

Wat ook ergerlijk is is een schrijffout van jezelf ontdekken terwijl je manuscript al is ingebonden.

Nog erger, om maar even bij het topic wat doen jullie (graag), buiten lezen om? te blijven : ik las vorige zomer vrijwillig mijn roman in bij Dedicom, de blindenbibliotheek, waar duidelijk werd dat mijn roman van de drukfouten wemelde ...
Zo graag deed ik dat inlezen helemaal niet. Schrijven achter de pc voelt veel veiliger dan een technisch begeleider die regelmatig aangeeft dat ik emotioneel één moet worden met mijn tekst. Alsof ik m'n blootje op een podium sta.

Of een schrijffout op dit forum terwijl de tekst al is geplaatst Daar heb ik me net nog aan geërgerd, maar het was te laat en kon niet meer hersteld worden. Ben jij ook zo perfectionistisch, Psyche

en . Ja, vooral in het openbaar. Nee, wanneer ik meer één op één ben, bijvoorbeeld als ik persoonlijke berichten uitwissel met andere users. Dan maak ik éénmalig melding van de geconstateerde rits typfouten die hélemaal niet meer herstelbaar zijn.

Misschien moeten wij elkaar ook maar persoonlijk berichten voordat het hier ons feestje wordt. Of hebben andere users hier geen bezwaar tegen?

psyche schreef:
(quote)

heel herkenbaar

(quote)

Nog erger, om maar even bij het topic wat doen jullie (graag), buiten lezen om? te blijven : ik las vorige zomer vrijwillig mijn roman in bij Dedicom, de blindenbibliotheek, waar duidelijk werd dat mijn roman van de drukfouten wemelde ...
Zo graag deed ik dat inlezen helemaal niet. Schrijven achter de pc voelt veel veiliger dan een technisch begeleider die regelmatig aangeeft dat ik emotioneel één moet worden met mijn tekst. Alsof ik m'n blootje op een podium sta.

(quote)

en . Ja, vooral in het openbaar. Nee, wanneer ik meer één op één ben, bijvoorbeeld als ik persoonlijke berichten uitwissel met andere users. Dan maak ik éénmalig melding van de geconstateerde rits typfouten die hélemaal niet meer herstelbaar zijn.

Misschien moeten wij elkaar ook maar persoonlijk berichten voordat het hier ons feestje wordt. Of hebben andere users hier geen bezwaar tegen?

Ja misschien kunnen we beter persoonlijk verder gaan

Ben ook een enorme muziekfan, maar eerder passief, al zou ik graag ook actief iets met muziek willen doen. Ben dan ook heel actief op MusicMeter.

Micha schreef:
Wat ook ergerlijk is is een schrijffout van jezelf ontdekken terwijl je manuscript al is ingebonden. Of een schrijffout op dit forum terwijl de tekst al is geplaatst Daar heb ik me net nog aan geërgerd, maar het was te laat en kon niet meer hersteld worden. Ben jij ook zo perfectionistisch, Psyche

Ik ben Psyche wel niet, om met de laatste vraag te beginnen, maar ik irriteer me daar heel erg aan . Ook in privéberichten trouwens....

En om het eerste te benadrukken... lang, lang geleden (1990.... brrrrr) heb ik het oefenboek voor het PDI-examen (toen heette dat zo... een MBO-examen bij Stichting Exin.... pc-automatiseringsgedoe) geschreven. Stinkend mijn best op gedaan, drukproeven uitgebreid nagegeken, oefeningen 'nagespeeld' en gecontroleerd.. enz. enz.
Krijg de eerste druk van het kant-en-klare boek in mijn handen, sla een willekeurige pagina open en mijn oog valt.... op een knoeper van een fout . Ik schaamde me te pletter...... sta je dan met je goede gedrag.

Waar ik me overigens ook groen en geel aan erger zijn officiële schrijfsels van collega-automatiseerders, die wemelen van de tik- en spelfouten. 'Gewone' fouten, die Word er voor ze uit zou halen, als ze de moeite zouden nemen om even de spelling te laten nakijken. Het geeft mij het gevoel dat zo iemand de lezer niet serieus genoeg heeft genomen om een correct verhaal op te stellen....

Maar genoeg gezeurd... dit is helemaal niet meer on topic... sorry, ik stap weer van mijn stokpaardje af.... in het kader van een mooi bruggetje bouwen naar het oorspronkelijke onderwerp:

Mijn allergrootste tijdvreter, naast 'gewoon werken', is... de verzorging van en omgang met mijn paarden, in het gezelschap van mijn hondje. In de tijd die overblijft, lees ik. De staat van de tuin en het huis maken duidelijk dat mijn prioriteiten daar niet liggen

Schande... zou ik bijna vergeten te melden dat ik ook nog elke week braaf naar Tai Chi-les ga... Dat is in het kader van oefenen, oefenen, oefenen om toch maar vooral zo min mogelijk hinderlijk te zijn voor mijn paarden, als ik het nodig vind om samen een ritje te maken.

Buiten lezen om.........nu kom ik al amper tot boeken lezen toe, maar goed...........lees ik strips/comics (lol(staat op een laag pitje)), speel ik graag games (laag pitje), luister ik muziek en ben gek op films en daar kom ik op dit moment nog het meest aan toe. Dat zijn toch wel mijn hobbies.....strips/comics, films (dvd's), muziek, games en boeken.

Maar goed, verder moet ik me nog bezighouden met een fulltime baan als filiaalmanager, heb ik een zoon (9jaar) die bij mij verblijft, een vriendin die ook een zoon heeft (3 jaar), doe ik een studie (i.v.m. werk) die nogal wat tijd vraagt (en dan nog interne studies/trainingen, reizen we heen en weer tussen 2 huizen die 45 minuten rijden van elkaar verwijderd zijn, ben ik een huis aan het opknappen.....dit jaar wordt het helemaal samenwonen, maar dan op 1 adres (nu dus 2), wil ik nog mijn rijbewijs gaan halen...........tijd tekort dus.

Dat is wel een constante bij veel mensen, als ze niet veel tijd hebben, is lezen altijd het eerste dat afvalt . Geldt voor mij evengoed, maar het is grappig.

Ja, geldt voor mij ook. Boeken zijn toch altijd iets waar je je - althans, in mijn geval - even toe moet zetten. Buiten lezen om ben ik veel bezig met hiphop en schrijfsels daarover voor dan wel mijn eigen website en KindaMuzik, kijk ik aan de lopende band films en tweemaal in de week voetbal ik ook graag.

Inderdaad, lezen valt al heel gauw af als je het druk hebt. Naast lezen kijk ik graag films, luister ik muziek (ik luister eigenlijk de hele dag door muziek, waar ik ook ben), en - toch wel het meest tijdrovende - studeer ik (Natuurkunde en Wiskunde).

Verder heb ik nog wat ideeën in mijn hoofd die eigenlijk al jaren in mijn hoofd blijven: gitaar leren spelen, dichten en schrijven

Buiten het lezen om maak ik muziek.

Dat is vragen om meer uitleg . Wat voor muziek, dus?

Ik zit in een bandje dat jaren zestig rock maakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:34 uur

geplaatst: vandaag om 19:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.