De Site / Gebruikers / Afscheid
zoeken in:

0
lezert.3
geplaatst: 11 juli 2007, 01:05 uur
In De Site > Gebruikers > Even voorstellen...:
Met dit bericht graag een woord van dank aan in de eerste plaats Jordy, en verder ieder die de *meter*-sites gaande houdt: het zijn mooie sites! Ik heb me er op vermaakt!
Toch heb ik, lezert, kijkert, luisteraart en uiteindelijk spelert besloten een eind te maken aan mijn aanwezigheid. Niet uit onvrede, maar omdat ik het sterke gevoel heb dat het rondjes lopen wordt.
Veel toe te voegen heb ik niet, en dagelijks het ritueel afhandelen houdt eens op. Hetgeen ik in dit soort sites zoek kan ik niet vinden, ik kom niet tot nieuwe ontdekkingen (meer) en wat ik wel tegenkom bevalt me niet. De reden houd ik voor mezelf, maar heeft alles met mij te maken en niets met de opzet van deze serie sites.
Dat ik nu even nog terugkom onder de naam lezert.3 is dat ik me al had uitgeschreven, maar nog even duidelijk wou maken dat ik dat gedaan had, en de naam lezert.2, waaronder ik dit bericht wou plaatsen, onder een emailadres was gedefinieerd dat ik nauwelijks bezoek en waarvan ik niet zeker weet of het nog werkt en ik geen energie meer heb om dat (ontdekken of het nog werkt) te verifiëren.
De entiteit 'lezert' heb ik enkele dagen geleden al uitgeschreven, evenals de entiteiten 'kijkert', 'luisteraart' en 'spelert'.
Veel plezier allemaal, en lees ze (en op de andere sites: kijk ze, luister ze en speel ze).
Tabé,
lezert
Met dit bericht graag een woord van dank aan in de eerste plaats Jordy, en verder ieder die de *meter*-sites gaande houdt: het zijn mooie sites! Ik heb me er op vermaakt!
Toch heb ik, lezert, kijkert, luisteraart en uiteindelijk spelert besloten een eind te maken aan mijn aanwezigheid. Niet uit onvrede, maar omdat ik het sterke gevoel heb dat het rondjes lopen wordt.
Veel toe te voegen heb ik niet, en dagelijks het ritueel afhandelen houdt eens op. Hetgeen ik in dit soort sites zoek kan ik niet vinden, ik kom niet tot nieuwe ontdekkingen (meer) en wat ik wel tegenkom bevalt me niet. De reden houd ik voor mezelf, maar heeft alles met mij te maken en niets met de opzet van deze serie sites.
Dat ik nu even nog terugkom onder de naam lezert.3 is dat ik me al had uitgeschreven, maar nog even duidelijk wou maken dat ik dat gedaan had, en de naam lezert.2, waaronder ik dit bericht wou plaatsen, onder een emailadres was gedefinieerd dat ik nauwelijks bezoek en waarvan ik niet zeker weet of het nog werkt en ik geen energie meer heb om dat (ontdekken of het nog werkt) te verifiëren.
De entiteit 'lezert' heb ik enkele dagen geleden al uitgeschreven, evenals de entiteiten 'kijkert', 'luisteraart' en 'spelert'.
Veel plezier allemaal, en lees ze (en op de andere sites: kijk ze, luister ze en speel ze).
Tabé,
lezert

0
dutch2
geplaatst: 11 juli 2007, 12:19 uur
Erg jammer inderdaad. Maar als iets niets meer dan een loos ritueel is, dan kan ik me wel iets bij dit besluit voorstellen. Het ga je goed, lezert, kijkert en luisteraart.
0
psyche (crew)
geplaatst: 11 juli 2007, 20:34 uur
lezert.3 schreef:
Niet uit onvrede, maar omdat ik het sterke gevoel heb dat het rondjes lopen wordt.
Niet uit onvrede, maar omdat ik het sterke gevoel heb dat het rondjes lopen wordt.
Weet je lezert.3, wat ik me afvraag is: wat zoek je dan dat je niet kunt vinden? Wat je wel vindt is geen nieuwe ontdekking, sterker het bevalt je niet echt. Natuurlijk staat het je vrij om dat voor jezelf te houden ... toch, ik heb het idee dat er méer is dat je tegenstaat dan het rituele rondje. Is er een tip die je ons kunt meegeven?
Het ga je overigens goed!
0
geplaatst: 11 juli 2007, 22:51 uur
Is een trend dezer dagen op de meter sites.
Ook Tabé tot jouw Lezert.
Ps. Een reden geven is altijd fijn, speciaal van de mensen die hier al tijden aanwezig zijn.
Ook Tabé tot jouw Lezert.
Ps. Een reden geven is altijd fijn, speciaal van de mensen die hier al tijden aanwezig zijn.

0
dutch2
geplaatst: 12 juli 2007, 15:41 uur
Hallo allemaal,
Het afscheid van Lezert was een goed moment voor wat zelfreflectie. En om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel mooi geweest op de metersites. De eerste maanden heb ik hier veel nieuwe boeken en schrijvers leren kennen, maar de rek is er nu een beetje uit. Daarbij wil ik sowieso veeeel minder tijd op het internet doorbrengen.
Het ga jullie goed allemaal.
Het afscheid van Lezert was een goed moment voor wat zelfreflectie. En om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel mooi geweest op de metersites. De eerste maanden heb ik hier veel nieuwe boeken en schrijvers leren kennen, maar de rek is er nu een beetje uit. Daarbij wil ik sowieso veeeel minder tijd op het internet doorbrengen.
Het ga jullie goed allemaal.
0
psyche (crew)
geplaatst: 12 juli 2007, 17:00 uur
Jammer, het vertrek van mensen. Nu ben ik alleen op deze site 'actief', wat denk ik ook zo blijft, ik bedoel, voordat ik die 7298 boeken heb gelezen

Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je op al die meter sites in de weer bent, het (te) véél wordt.
Alle goeds Dutch2
0
geplaatst: 12 juli 2007, 23:33 uur
Na ook bij moviemeter te zijn uitgeschreven ga ik het ook hier doen.
Na lange tijd op de meter sites te zijn geweest heb ik het overzicht verloren en wordt het steeds moeilijker om actief deel te nemen in ook deze site.
Zit meer dwangmatig de site te checken dan dat ik echt deelneem en is het dus beter dat ik mijn tijd aan andere dingen ga besteden.
(zal de site wel blijven bekijken once in a while)
Het was mooi en het gaat jullie goed
Gr
Arkadi
Na lange tijd op de meter sites te zijn geweest heb ik het overzicht verloren en wordt het steeds moeilijker om actief deel te nemen in ook deze site.
Zit meer dwangmatig de site te checken dan dat ik echt deelneem en is het dus beter dat ik mijn tijd aan andere dingen ga besteden.
(zal de site wel blijven bekijken once in a while)
Gr
Arkadi
0
psyche (crew)
geplaatst: 13 juli 2007, 00:02 uur
Arkadi schreef:
Gr
Arkadi
Gr
Arkadi
Gelukkig niet helemaal uit het oog Arkadi ...

Ik vraag me alleen wel af, is het dan alleen het rondje dat (dwangmatig) gemaakt wordt? Waar is dan behoefte aan (ik vroeg het al bij lezert), wat wordt gemist?
Ik zou bijna een nieuw topic plaatsen: wat brengt deze site?
0
geplaatst: 13 juli 2007, 00:12 uur
Ik snap er niets van. Dat mensen er (even) geen zin meer in hebben, dat kan, prima, maar waarom dan meteen rigoureus uitschrijven? Je kunt er toch ook voor kiezen om dan niet meer te komen?
0
geplaatst: 13 juli 2007, 08:01 uur
Zelva schreef:
Ik snap er niets van. Dat mensen er (even) geen zin meer in hebben, dat kan, prima, maar waarom dan meteen rigoureus uitschrijven? Je kunt er toch ook voor kiezen om dan niet meer te komen?
Eens met Zelva. Sowieso hóeft het toch niet? En je kunt toch ook je beperken tot een (of meerdere sites)?
Ik merk ook wel dat ik minder op moviemeter kom sinds boekmeter het licht heeft gezien (boeken zijn nou eenmaal nog leuker dan films

Maar goed, jammer arkadi!
0
geplaatst: 13 juli 2007, 08:33 uur
Ik snap dat uitschrijven ook niet hoor. Vind het allemaal nogal dramatisch. En wat als je dan wel weer zin in BoekMeter of de andere sites hebt? Dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen... I don't get it.
0
psyche (crew)
geplaatst: 13 juli 2007, 09:56 uur
Dimara schreef:
Ik snap dat uitschrijven ook niet hoor. Vind het allemaal nogal dramatisch. En wat als je dan wel weer zin in BoekMeter of de andere sites hebt? Dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen... I don't get it.
Ja, het lijkt me niet nodig. Ik heb me, toen ik op BoekMeter kwam, ook ingeschreven bij MovieMeter. Ik heb gisteren, na ruim een maand een 'kijkje' genomen omdat ik iets over een bepaalde film wilde weten. Verder vertoon ik me daar eigenlijk niet.
Ik kan me voorstellen dat iemand even geen zin in een site heeft, of dat het verslavend werkt, zeker als je àl die sites bezoekt. Zelf steek ik bijna altijd iets van BoekMeter op, het motiveert en inspireert me.
Als iemand géén zin heeft kan hij toch bijvoorbeeld het boek gaan lezen waar het komend kwartaal voor (mee) gekozen was, i.p.v. achter de pc te zitten?
Het is zo plotseling allemaal en daardoor nogal dramatisch...
0
geplaatst: 13 juli 2007, 10:51 uur
Zelva schreef:
Mee eens. Ik vind het een beetje dramaqueen gedrag.
Blijf dan gewoon lekker weg, hoef je ons echt niet te gaan melden, hoor.
0
geplaatst: 13 juli 2007, 19:05 uur
Zeer jammer allemaal.
Zeker bij boekmeter: een relatief kleine site met vollop overzicht die elke serieuze gebruiker hard nodig heeft en waar je, daar ben ik van overtuigd, nog zeer veel moois kan opdoen (Kjaerstad al gelezen, dutch2?).
Maar goed, ieder zijn eigen overwegingen natuurlijk, daar wil ik ook niks aan afdoen. Alledrie bedankt.
De rest: blijven he!
Zeker bij boekmeter: een relatief kleine site met vollop overzicht die elke serieuze gebruiker hard nodig heeft en waar je, daar ben ik van overtuigd, nog zeer veel moois kan opdoen (Kjaerstad al gelezen, dutch2?).
Maar goed, ieder zijn eigen overwegingen natuurlijk, daar wil ik ook niks aan afdoen. Alledrie bedankt.
De rest: blijven he!
0
geplaatst: 13 juli 2007, 22:53 uur
Lezert, Dutch2, Arkadi,... Blijven, jongens, alsjeblieft! Ik ken het gevoel wel een beetje van dat rituele checken waar dan eigenlijk te veel tijd inkruipt maar je kan ook gewoon afbouwen. Ik was vroeger ook een fervente user van de eerste 3 Meters maar toen ik merkte dat er een heleboel vrije tijd inkroop waarmee ik liever andere dingen had gedaan ben ik het gewoon wat anders gaan aanpakken: enkel nog reageren op berichten die je niet zomaar kan laten staan, alleen de items lezen die je ontzettend boeiend vindt. Vaak ben je zo op nog geen vijf minuten klaar en je zal minder (of helemaal niet meer) het gevoel krijgen dat je in een cirkel draait.
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie voor mij vaste waardes waren (met nog andere users) die de sites op een hoger niveau tilden. Ik zal jullie heel erg missen.
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie voor mij vaste waardes waren (met nog andere users) die de sites op een hoger niveau tilden. Ik zal jullie heel erg missen.
0
geplaatst: 14 juli 2007, 00:14 uur
katie morosky schreef:
Lezert, Dutch2, Arkadi,... Blijven, jongens, alsjeblieft!
Lezert, Dutch2, Arkadi,... Blijven, jongens, alsjeblieft!
Ze hebben zich al uitgeschreven

0
JonnieBrasco
geplaatst: 17 augustus 2007, 13:17 uur
Goh, lees dit nu pas. Kan me het wel goed voorstellen, zelf had ik hetzelfde op MusicMeter, opeens ben je er klaar mee, voel je je doelloos rondsurfen op een site die er kwalitatief op achteruit gaat, en is het (ondanks de 'mijn updates' functionaliteit) moeilijk het overzicht te bewaren van de interessante dingen. Hoewel mijn uitschrijving daar ook op basis van de sfeer (te veel nutteloosheid en gezelligheid) en de mentaliteit ("censuur doen we niet aan, dus we voegen lekker extreme albums met zo smerig en fout mogelijke hoezen toe") te maken had, zaken die hier op BoekMeter gelukkig nog niet aan de orde zijn. BoekMeter is nog jong en in ontwikkeling, het is hier nog knus, overzichtelijk, onbedorven en het gemiddelde bericht is interessant. Dus het verrast me toch wel een beetje van de uitschrijvers op BoekMeter, zo snel al. Misschien deden ze het ook wel om consequent te zijn met het uitschrijven op de andere meters. In ieder geval is het spijtig om afscheid te nemen, maar als het aan de andere kant het doelloos surfen helpt op te lossen, op een plek waar je je eigenlijk niet meer thuisvoelt, dan kun je je inderdaad beter uitschrijven dan rond blijven hangen.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 14:24 uur
Ik lees dit ook nu pas voor het eerst, inderdaad een zeer spijtige zaak, vooral omdat het uitschrijven zo 'officieel' en vooral definitief gebeurt. Mijn interesse voor de sites verloopt ook in vlagen, maar het enthousiasme steekt altijd weer de kop op, ik zou er nooit toe komen me uit te schrijven, zelfs al zou ik een hele periode nooit meer langskomen (al is het maar omdat je dan toch een belangrijke database verliest van alle films/boeken enz die je gezien/gelezen hebt en wat je er (ooit) van vond, dat blijft waardevol vind ik). Dat sommige gebruikers daar wel behoefte aan hebben duidt er op dat ze toch eerder een statement willen maken dan hun aanwezigheid langzaam laten uitdoven, en daar moet dan toch wel een specifieke reden (waarschijnlijk een diepgaande ontevredenheid of ergernis) voor zijn. Maar het blijft spijtig, absoluut.
Momenteel kom ik ook amper nog op het forum van MovieMeter, en zet enkel nog berichtjes bij films die ik net gezien heb, maar dat zal wel weer veranderen in de toekomst, net zoals ik van maart tot juni wat minder enthousiast was over BoekMeter, iets wat nu ook al weer helemaal over is gegaan
.
Momenteel kom ik ook amper nog op het forum van MovieMeter, en zet enkel nog berichtjes bij films die ik net gezien heb, maar dat zal wel weer veranderen in de toekomst, net zoals ik van maart tot juni wat minder enthousiast was over BoekMeter, iets wat nu ook al weer helemaal over is gegaan

0
psyche (crew)
geplaatst: 17 augustus 2007, 18:41 uur
Freud schreef:
ik zou er nooit toe komen me uit te schrijven, zelfs al zou ik een hele periode nooit meer langskomen (al is het maar omdat je dan toch een belangrijke database verliest van alle films/boeken enz die je gezien/gelezen hebt en wat je er (ooit) van vond, dat blijft waardevol vind ik).
Maar het blijft spijtig, absoluut.
Momenteel kom ik ook amper nog op het forum van MovieMeter
ik zou er nooit toe komen me uit te schrijven, zelfs al zou ik een hele periode nooit meer langskomen (al is het maar omdat je dan toch een belangrijke database verliest van alle films/boeken enz die je gezien/gelezen hebt en wat je er (ooit) van vond, dat blijft waardevol vind ik).
Maar het blijft spijtig, absoluut.
Momenteel kom ik ook amper nog op het forum van MovieMeter
Ik vind het ook spijtig wanneer deze keuze wordt gemaakt. Zoals ook de 'gebruiker' spijt kan krijgen

Ik maak zelf erg weinig tot geen gebruik van MovieMeter, het is me allemaal te groot en te veel. Toch schrijf ik me niet uit. Er zijn bepaalde handelingen waarvoor je wel gebruiker moet zijn om ze te kunnen verrichten.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 15:28 uur
Mja, ik snap het niet helemaal, doordat je nu eenmaal niet alles kunt volgen kom ik ook bijna nooit hier (en gamesmeter), musicmeter ook een stuk minder.
Maar als je wel weer even tijd hebt is het toch wel leuk natuurlijk.
. Het is niet alsof je alle updates telkens moet checken of zo.
Maar als je wel weer even tijd hebt is het toch wel leuk natuurlijk.

0
geplaatst: 30 augustus 2007, 12:15 uur
Beetje onzinnig inderdaad. Ik ben hier ook in maanden niet geweest maar om je dan meteen uit te schrijven...

0
Louis2703
geplaatst: 30 augustus 2007, 17:00 uur
Ik kan het wel een beetje begrijpen. Ik heb zo onderhand alles wel gezien op Boekmeter, en daarom kom ik hier niet zo vaak meer, maar zo af en toe kijk ik hier toch even, meng me in een discussie, stem op een paar boeken of als ik echt de tijd heb dan voeg ik een boek toe.

0
Arkadi .
geplaatst: 31 augustus 2007, 00:02 uur
Tja onzinnig....
De reden dat ik me had uitgeschreven was omdat ik hele avonden lang dwangmatig op de metersites aan het rondhangen was zonder iets toe te voegen aan de site of dat het mij wat bracht. De enige manier om dat te doorbreken was om me uit te schrijven.
Ik heb me weer ingeschreven op de boekmeter site omdat boeken uiteindelijk mijn grootste passie is. Aangezien dit de enige meter site nu is waar ik ingeschreven sta kan ik wat gedoseerd inloggen daar waar de meter site nog klein en overzichtelijk is en niet verwacht dat die zo groot wordt als bv moviemeter.
kortom..ik had die uitschrijving even nodig om te bepalen wat ik nu wilde.
En om nu onzinnig te noemen dat mensen zich uitschrijven die sowieso weten dat ze niet meer terug komen vind ik al helemaal raar.
Als iemand zich gewoon uitschrijft ...waarom niet...het is niet heilig om maar ingeschreven te blijven staan..
De reden dat ik me had uitgeschreven was omdat ik hele avonden lang dwangmatig op de metersites aan het rondhangen was zonder iets toe te voegen aan de site of dat het mij wat bracht. De enige manier om dat te doorbreken was om me uit te schrijven.
Ik heb me weer ingeschreven op de boekmeter site omdat boeken uiteindelijk mijn grootste passie is. Aangezien dit de enige meter site nu is waar ik ingeschreven sta kan ik wat gedoseerd inloggen daar waar de meter site nog klein en overzichtelijk is en niet verwacht dat die zo groot wordt als bv moviemeter.
kortom..ik had die uitschrijving even nodig om te bepalen wat ik nu wilde.
En om nu onzinnig te noemen dat mensen zich uitschrijven die sowieso weten dat ze niet meer terug komen vind ik al helemaal raar.
Als iemand zich gewoon uitschrijft ...waarom niet...het is niet heilig om maar ingeschreven te blijven staan..
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 07:00 uur
Welkom terug.
Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat het bijna onmogelijk is om dwangmatig sites te checken. Lijkt me heel raar, en ik denk dat ook voor anderen geldt. Vandaar een beetje die reacties, gok ik.
Overigens was, en is het nog steeds, mogelijk om je oude naam weer te activeren als je daar prijs opstelt. Zo'n puntje is ook niet alles.
Ik hoor het wel of je dat wilt.
Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat het bijna onmogelijk is om dwangmatig sites te checken. Lijkt me heel raar, en ik denk dat ook voor anderen geldt. Vandaar een beetje die reacties, gok ik.
Overigens was, en is het nog steeds, mogelijk om je oude naam weer te activeren als je daar prijs opstelt. Zo'n puntje is ook niet alles.

0
geplaatst: 31 augustus 2007, 16:52 uur
De enige manier om dat te doorbreken was om me uit te schrijven.
Of gewoon niet meer komen natuurlijk

0
Arkadi .
geplaatst: 31 augustus 2007, 23:08 uur
Dat probeer ik nu juist uit te leggen. Als je iets niet meer wil(vanuit een soort verslaafde manier) maar het is wel aanwezig dan zal je daar weer naar toe gaan. Bij uitschrijving had ik niets meer op de sites te zoeken want ik kon toch niet meer deelnemen wat een grote functie heeft.
En waarom niet even een tijd schrijven. Ik vind het verder niet belangrijk hoeveel stemmen of berichten er achter mijn naam staan.
Vandaar dat ik viel over het woord onzinnig (vind ik uberhaubt een woord dat ik ergerlijk vind in het dagelijkse leven maar das weer wat anders

Ps Ik zal je binnenkort wel een pm sturen Zelva
0
psyche (crew)
geplaatst: 1 september 2007, 00:32 uur
Nou ja, ik ben gewoon blij dat je er weer bent Arkadi wat natuurlijk al wel duidelijk was. En ik snap het wel voor degenen die niks van het dwangmatige begrijpen.
Als je niet alleen bij BoekMeter maar ook bij andere sites in de weer bent, kan dat tijd gaan kosten waarbij je naderhand denkt waar ben ik in hemelsnaam mee bezig??
Natuurlijk vind ik het jammer dat/als/wanneer mensen vertrekken, wat wat míj betreft niet nodig was/leek, maar ja, ik ben niet de maat der dingen god zij dank en als het iemand nu helpt om alles weer een beetje te (her)ordenen...
Niemand is hetzelfde. Gelukkig maar!!
Als je niet alleen bij BoekMeter maar ook bij andere sites in de weer bent, kan dat tijd gaan kosten waarbij je naderhand denkt waar ben ik in hemelsnaam mee bezig??
Natuurlijk vind ik het jammer dat/als/wanneer mensen vertrekken, wat wat míj betreft niet nodig was/leek, maar ja, ik ben niet de maat der dingen god zij dank en als het iemand nu helpt om alles weer een beetje te (her)ordenen...
Niemand is hetzelfde. Gelukkig maar!!
* denotes required fields.