menu

De Site / Gebruikers / Ik ga op reis en ik neem mee...

zoeken in:
avatar van Freud
Ik ga voor drie weken naar Griekenland, en neem helemaal niks mee!

Het wordt een rugzakvakantie en het zal al warm genoeg zijn zonder dat ik À la Recherche du Temp Perdu moet meesleuren Nu ja, moet nog beginnen inpakken - misschien dat er toch stiekem nog een boek ingesmokkeld kan worden, maar alvast geen grote leesplannen onderweg.

avatar van dutch2.0
Freud schreef:
Ik ga voor drie weken naar Griekenland, en neem helemaal niks mee!

Het wordt een rugzakvakantie en het zal al warm genoeg zijn zonder dat ik À la Recherche du Temp Perdu moet meesleuren


Een reis door Griekenland is toch al een beetje À la Recherche du Temps Perdu? Veel plezier in ieder geval!

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Drie weken naar de US of A voor een echte ''on the road'' vakantie; ik neem mijn leeslijstboeken mee. Het zal vooral lezen worden tijdens het vliegen.

avatar van liv2
Hier ga je van genieten! Als je naar de westkust trekt (mn de nationale parken) dan staan er je fantastisch mooie dingen te wachten. Heb het vroeger eens 5 weken lang gedaan en het was mijn beste reis ever! Enjoy

avatar van Freud
Omdat ik zo van verhuizen hou, woon ik vanaf nu terug in het schattige Duitse Weimar

avatar van eRCee
Oei, Weimar, dan ben je toch op z'n minst verplicht het oeuvre van Goethe en Schiller grondig te bestuderen Freud.

Ga zelf morgen voor twee weken naar Spanje; Barcelona en Madrid worden in ieder geval bezocht en voor de rest zie ik het wel.

avatar van eRCee
Nou, ik ben weer terug. Naast lezen zelf heb ik tijdens mijn vakantie nog andere BoekMeter-activiteiten verricht, namelijk het bezoeken van het huis waar de grote Cervantes, in alle Spaanstalige landen ter wereld nog steeds een soort van halfgod, heeft geleefd en is gestorven:


(afbeelding)

En ik stuitte onverhoopt op de route van plaatsen waar Don Quichotte, al even onsterfelijk als zijn maker, is langs geavonturierd:


(afbeelding)

Helaas zat een bezoekje aan de windmolens er niet in.

En om te bewijzen dat ik ook nog dingen heb gedaan die wél interessant zijn, het prachtige Toledo:


(afbeelding)

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Ik ben deze week in Marseille. Geen vakantie maar werk. Ik denk niet dat ik veel aan lezen toekom maar voor het geval dat neem ik ''De Zon Van De Stervenden'' van Jean-Claude Izzo mee.

avatar van centurion81
Ik ga zaterdag naar Thailand voor 3 weken en ik neem de volgende pockets die ik nog in mijn kast had staan mee:


(afbeelding)

en een dubbelpocket met de volgende twee erin:


(afbeelding)

(afbeelding)

avatar van Arkan
Vrijdag vertrek ik rechtstreeks van het werk richting Purnode. Een leuke camping in de Belgische Ardennen
Het is ondertussen het 3e jaar dat we daar staan, en we kennen er dus al een hoop mensen die er jaarlijks terug komen.
Het is een mooie streek om te gaan wandelen, en dat zijn we dan ook vast van plan.
Mijn man is is al daar en heeft de caravan en luifel al in orde. Samen met Happy (onze boxer) wacht hij tot ik vrijdagavond aan kom.

Of ik veel tijd ga hebben om te lezen is nog maar de vraag, maar ik heb wel heel erg goeie voornemens.
Ik heb dan ook een hoop boeken in mijn tas gedaan. Ben benieuwd hoeveel ik er daarvan ook effectief zal gelezen hebben.
Want onze ander hobby's : wandelen en geocaching zullen ook aan bod komen, evenals het bijpraten met andere mensen daar.
Ach, we zien wel, zonder lectuur zal ik vast niet komen te zitten.

Deze zitten dus in mijn tas:

Noodklokken over washington - Mia Bruy-Ouwehand

Het orakel - Jac-Bergeyck

De ring van Minos - Maria Jacques


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


(afbeelding)


Oh ja, we blijven wel 4 weken daar, dus vandaar de hoeveelheid boeken.
Ben zelf reuze benieuwd hoeveel ik er ook effectief zal gelezen hebben.


Ondertussen wil ik iedereen ook een fijne vakantie toewensen.

avatar van JustMike
Zozo, dat is een aardig aantal Veel plezier op vakantie

avatar van Arkan
JustMike schreef:
Zozo, dat is een aardig aantal Veel plezier op vakantie


Ja, het zijn er behoorlijk wat, of ze gelezen zullen worden is een andere zaak.
Maar heb me alleszins voorzien op regenweer.

avatar van liv2
prettige vakantie Arkan!

avatar van JustMike
Arkan schreef:
(quote)


Ja, het zijn er behoorlijk wat, of ze gelezen zullen worden is een andere zaak.
Maar heb me alleszins voorzien op regenweer.

Juist, je weet het maar nooit

avatar van Arkan
Kom vanop mijn vakantiebetemming heel even kijken.
Heb al heel wat gelezen, maar nog lang niet alle boeken hoor.

Zie nu wel dat ik in mijn ljst een foute boek heb staan. Ben deze nu aan het lezen.
Dus niet :

(afbeelding)
maar wel: Cleopatra, koningin der liefde - Claude Ferval

@Liv : bedankt.

avatar van psyche
psyche (crew)
Op mijn tweede vakantie dit jaar neem ik een stapel spannende boeken mee (blij na tijden sinds enkele maanden weer aan lezen toe te komen is dat de beste opwarmer) en om te herlezen:


(afbeelding)


Vind ik het nog steeds 5*? ... Vast wel ...

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Fijne vakantie psyche.

avatar van psyche
psyche (crew)
Halley23 schreef:
Fijne vakantie psyche.


Dankjewel, net mijn laatste werkdag gehad ...

avatar van eRCee
Aha, eerder dit jaar herlas ik dit boek ook tijdens vakantie, en dat was zowel qua lezen als qua vakantie een groot succes. Veel plezier ermee.

avatar van Arkan
Fijne vakantie psyche. Hoop dat ie net zo leuk wordt als de mijne, dan wordt het genieten met vole teugen.

avatar van mjk87
Zaterdag weg, voor de verloren uren op luchthaven en in vlietgtuig:

Dostojevski - Besy (al deels in bezig)
Austen - Emma

avatar van liv2
Ik ga 10 dagen naar,..... Tada!!!!!!! Nederland....
Groningen- Zwolle-Utrecht-Tiburg -Eindhoven en Valkenburg....

Iemand tips?

Ben ook eens benieuwd naar de 'culinaire' kant van de zaak

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Allemaal in 10 dagen???

avatar van mjk87
Mergelgrotten in Valkenburg zijn wel leuk om te doen. Heb in Utrecht laatst goed gegeten bij Opium, een soort fusion keuken (modern aziatisch). http://www.restaurant-opium.nl/

In Groningen zou je ervoor kunnen kiezen naar de zeehondencrèche van Pieterburen te gaan.

In Zwolle, tsja, Librije of Librije's zusje zijn de twee bekendste restaurants. Wel reserveren en een goed gevulde portemonnee meenemen.

Ken verder geen bijzondere boekwinkels. Utrecht heeft een aantal Selexyzaken, en nog zo'n aardige toko aan het Janskerkhof (Boekhandel Erven J. Bijleveld).

avatar van Pythia
Zou je op weg van Zwolle naar Utrecht in de buurt komen van Deventer, dan zou je daar in die schattige binnenstad de talloze tweedehands boekwinkeltjes kunnen bezoeken.
Daar kun je ook eenvoudig maar goed eten in Eetcafé De Sjampetter of iets uitgebreider
in het Grand Café 'de Dikke van Dale' of in een van de vele andere eetgelegenheden.

avatar van liv2
PeterW schreef:
Allemaal in 10 dagen???


Valt toch mee qua afstand in 10 dagen

avatar van liv2
mjk87 schreef:
Heb in Utrecht laatst goed gegeten bij Opium, een soort fusion keuken (modern aziatisch). http://www.restaurant-opium.nl/



Utrecht ken ik vrij goed, na een stop in de 'Stairway to Heaven' ga ik deze zeker eens proberen. Alhoewel de 'Indiërs' daar ook zeker niet te versmaden zijn ( en mijn lievelingskeuken)

Bedankt voor de tip !


@ Pythia, Deventer... leuke tip, daar zou ik nu nooit stoppen, zo zie je maar !

avatar van Pythia
Op de eerste zondag in augustus is er in Deventer altijd een enorme boekenmarkt die de hele binnenstad in beslag neemt.
In December organiseren ze er een Dickens evenement dat zeeeer goed bezocht wordt.
Het is een echte boekenstad.
Bij de vvv kun je voor weinig geld de beschrijving van een aardige stadswandeling kopen.

avatar van mjk87
Al sta je bij Dickens al snel 2 uur in de rij, tenzij je bewonerskaarten hebt. Dan is het wel leuk.

avatar van psyche
psyche (crew)
Ik ga een weekendje uitwapperen op de hei, zonnetje lijkt ook te gaan schijnen.

Ik neem mee - zodat ik kan kiezen:

'n Vriend Het Leven Van Adré Hazes - Bert Hiddema (ben ik al aan het lezen)
De Stiefmoeder - Renate Dorrestein
Het Kabinet Van De Familie Staal Yolanda Entius
Adventures of Huckleberry Finn - Mark Twain
Naar het Is-land Janet Frame

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.