menu

De Site / Gebruikers / Ik ga op reis en ik neem mee...

zoeken in:
Ga je proficiency doen? If so,

thomzi50 schreef:
Een cursus Engels [en voor de eerste keer niet in mijn ouderlijk huis wonen].

Lijkt me de ideale manier om écht goed Engels te leren

thomzi50 schreef:
Ik neem structureel te veel mee. Ik ga waarschijnlijk drie maanden in Engeland wonen, en ook dan zal ik ongetwijfeld meer boeken meenemen dan ik lees. Beter dan omgekeerd natuurlijk.

Ben de nou raar ... je moet dáár boeken inslaan! Hooguit 1 of 2 'overbruggingsboeken' meenemen... je moet met (veel) meer terugkomen dan je heen ging. Heerlijk, joh, drie maanden.

PeterW (crew)
Prowisorio schreef:
(quote)

Ben de nou raar ... je moet dáár boeken inslaan! Hooguit 1 of 2 'overbruggingsboeken' meenemen... je moet met (veel) meer terugkomen dan je heen ging. Heerlijk, joh, drie maanden.

Toen ik terugkwam uit Schotland, drie jaar terug, had ik 18 kilo boeken bij.

Prowisorio schreef:
(quote)

Ik heb twaalf boeken ingepakt, dus ik denk niet dat ik er nog heel veel zal kopen. Denk sowieso dat ik een beetje sober ga lezen. Als het goed is heb ik daar gewoon BoekMeter, dus dan hou ik jullie op de hoogte

..ik ben op reis en heb eigenlijk enkel "The Gum Thief" van Coupland meegenomen

Maar ga er hier wel nog het een of andere op de kop tikken

Ik ging op reis en nam mee:

Tante Julia en meneer schrijver - Mario Vargas Llosa
Twaalf Zwerfverhalen - Gabriel Garcia Marquez
Clandestien in Chili - Marquez
The Old Patagonian Express - Paul Theroux
Omtrent Deedee - Hugo Claus

Alles uitgelezen (ivm uitzonderlijk veel busgereis)

Ik ga morgen voor een weekje op reis en ik neem mee:

Walter Schmidt - Messcherp en razend
Ann Hood - De breiclub
Simone van der Vlugt - Herfstlied
Loes den Hollander - Driftleven

Ik ga morgen een paar dagen op vakantie en neem mee:

Charlaine Harris: Living dead in Dallas, en Club Dead
Jason Goodwin: The Bellini Card
en omdat mijn man 'm nog niet uit heeft zit PopCo van Scarlett Thomas ook in de koffer.

Ik ga overmorgen (zaterdag) voor twee weken naar Engeland!

In ieder geval gaan mee:

Charles Dickens - Little Dorrit
Elizabeth Kostova - The Historian

Het is alleen vooral de vraag waarmee ik terug ga komen

Ik kom net terug uit Engeland

Ik vertrek overmorgen daarentegen naar New York, met een (bijna) lege koffer heen, maar ook met een hele shoplijst voor boeken, dus leeg zal de koffer zeker niet terug komen

Ik vertrek zaterdag met een vriendin op treinreis naar Istanbul (de route wordt Brussel- Budapest-Istanbul-Thessaloniki-Sofia-Zagreb-Split-Zagreb-München-Brussel, met tussenstops van 6 uur tot 6 dagen ), een poging om zo goedkoop mogelijk toch zoveel mogelijk nieuwe dingen te zien. Vermits de ontelbare uren die ik op de trein zal moeten slijten, heb ik besloten De Man zonder Eigenschappen mee te nemen in mijn rugzak - geen andere boeken, want dat wordt te zwaar - zodat ik min of meer verplicht zal zijn om dat boek eindelijk eens uit te lezen Ik heb nog gedacht aan Proust, maar die was toch net iets te zwaar...

psyche (crew)
Ik blijf door omstandigheden in Nederland en ga (morgen) maar een week weg.
De volgende boeken gaan mee:

Mijn Project
Praag - Arthur Phillips (hopelijk kan ik er in augustus/herfst naar toe)
Volgens Maria Magdalena - Marianne Frediksson
Alleen Maar Nete Mensen - Robert Vuijsje

Veel plezier met de betreffende bestemmingen Psyche en Freud!

Hoe lang ben je van plan te reizen, Freud?

Een Interrail-pas is maar 22 dagen geldig: 22 dagen dus

De koffers zijn gepakt. De boel is aan kant. Wij vertrekken morgen voor 2 weken naar de Dordogne in Frankrijk. Heerlijk relaxen in een twee-onder-één-kapwoning direct aan een klein meer. Ik heb een stapel (12) boeken mee. Ik kom de tijd wel door. We gaan natuurlijk ook nog wel tochtjes maken en genieten van de Franse wijnen.

Boeken die meegaan:

Karin Slaughter - Genesis (ben ik nu in bezig)
Johan Theorin - nachtstorm
Bart Debbaut - Scherven
Scott Mariani - Het Mozartcomplot
Scott Sigler - Infectie
T.A. Barron - Merlijn en de 7 liederen van wijsheid
Fred Vargas - De omgekeerde man
Fred Vargas - De man van de blauwe cirkels
Thirza Meta - De Muziekwevers
Tisa Pescar - Wolfmaan
Adrian Stone - Zoon van de duivel
Robin Hobb - Vermogen en Wijsheid

Tot over ruim twee weken.

Weekje in de Alpen, lijkt me genoeg voor Anna Karenina. En anders nog wel "Kroniek van de aangekondigde dood" van Gabriel Garcia Marguez of Mulisch met "Het Stenen Bruidsbed"

Michael1992
Ik ga een weekend met vijf vrienden naar de zee en neem 'The Great Gatsby' mee.
Ik verwacht niet echt veel leestijd gegund te worden.

Ik ga een week naar Texel, ik neem de volgende boeken mee:

World according to Garp, The - John Irving
De Chirurg - Tess Gerritsen
De Leerling - Tess Gerritsen
Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K. Rowling

Freud schreef:
Ik vertrek zaterdag met een vriendin op treinreis (...) Vermits de ontelbare uren die ik op de trein zal moeten slijten, heb ik besloten De Man zonder Eigenschappen mee te nemen in mijn rugzak - geen andere boeken, want dat wordt te zwaar - zodat ik min of meer verplicht zal zijn om dat boek eindelijk eens uit te lezen

Wat een ramp: heb ik in totaal bijna 120 uur al sporend doorgebracht (nachttreinen incluis weliswaar), zit ik nog steeds maar in de helft van dat rotboek Ok, het weet me wel voortdurend te fascineren en ik weet dat als ik het nu niet uitlees, het er nooit meer van gaat komen, maar ik had toch verwacht dat het íets vlotter zou gaan...

Ik ging op reis en kwam vooral met veel terug. Leuk tweede hands boekwinkeltje in Paramaribo, waar je je oude boeken kon inruilen en 'nieuwe' mocht uitzoeken. Ik koos om er gewoon voor te betalen.

Beste freud, wat een moeilijk, beladen(rot) boek kies je toch om op vakantie te vertrekken. Een geweldig boekje om jezelf als toerist is goed te laten uitlachen is: are you experienced van william sutcliff, of je nu met de rugzak op reis trekt of je gaat op hotel, geen probleem, hij lacht , ons toeristen, is goed uit, en terecht....

Ik ben morgen voor drie of vier dagen weg en neem enkel 'Catcher in the Rye' mee, aan veel lezen hoef ik toch niet denken. Ik zal ook (zo goed als) niet op het net komen en dus niet veel op bome verschijnen.

psyche (crew)
Ik ga een lang weekend naar Maastricht e.o. en neem mee

Als op een Winternacht een Reiziger van Italo Calvino,
De Nachtwandelaar - Marianne Frediksson en
Alleen maar Nette Mensen van Robert Vuijsje.

Kan ik kiezen als ik het eerste boek uitheb, hoewel, misschien kom ik helemaal niet aan lezen toe:
http://www.preuvenemint.nl/

maar deze ga ik zeker bezoeken!
Selexyz.nl - Winkel - selexyz dominicanen - Maastricht

Veel plezier. En als je in Selexyz ronddwaalt moet je nog maar eens denken aan hoofdstuk 1 van Als Op Een Winternacht

Die Selexyz in Maastricht is inerdaad echt een schitterende boekhandel Psyche! Voor iedereen zeker de moeite waard!
En vlak om de hoek, loop je ook nog direct tegen De Slegte aan!

psyche (crew)
Ik ga morgen weer een lang weekend weg, dit keer uitwapperen op de heide.
Praag van Arthur Philips gaat mijn tas in en De Vliegeraar van Khaled Hosseini voor het geval Praag niets blijkt te zijn. Ik heb pas enkele bladzijden uit deze roman gelezen.

Michael1992
Ik vertrek morgen voor een viertal dagen naar het buitenland en neem 'Het Verdriet van België' mee.
De eerste 60 pagina's zijn mij alleszins toch al bevallen dus ik hoop het boek in niet al te lange tijd gelezen te hebben.

niks, want ik koop alles gewoon hier . Vandaag trouwens op de wereld expo geweest, zoveel mensen, dat kun je je moeilijk voorstellen. De Nederlanders waren zo vriendelijk om me als Nederlands-talige, de VIP-ingang te laten gebruiken. De Duitsers waren daartoe echter, ondanks dat ik in Duitsland ben geboren niet bereid. Spijtig, want 4 uur aanschuiven zag ik niet zitten .

Ik vertrek zondag voor bijna 3 weken naar een camping in de Ardennen. De 1e maal in ons leventje op vakantie met de tent.

De bedoeling is om heel veel te wandelen maar we nemen ook de jongste hond Cleo mee, dus dan zijn we toch wel wat beperkt.
Daarom wilde ik een stapel deftig leesvoer meenemen.

Maar dat is dus buiten mijn schoonmoeder om gerekend. Hoe kan dat vraag je jezelf dan af.
Nu, zij heeft alle kringloopwinkels afgeschuimd en is met hele zakken kasteelromannetjes, doktersromannetjes, mamma-verhalen en zo meer komen aandraven.

Dus nu heb ik volgens haar de ideale vakantielectuur, en als de boekjes uitgelezen zijn, gooi je ze gewoon weg.
Hoef je niet meer aan te zeulen als je weer naar huis toe gaat.

Schoonmoeders hè.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:13 uur

geplaatst: vandaag om 23:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.