menu

De Site / Gebruikers / Ik ga op reis en ik neem mee...

zoeken in:
liv2 (crew)

inderdaad:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://static1.ad.nl/static/photo/2011/13/11/10/20110829094629/media_xl_926035.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

zie hier nog maar een goed plekje te bemachtigen.

psyche (crew)
Morgen weer eens naar een lang weekend naar de Veluwe. Mee:

Alister McGrath - C.S. Lewis. Excentriek Genie, Onwillige Profeet

Joris van Casteren - Lelystad

psyche schreef:
Morgen weer eens naar een lang weekend naar de Veluwe. Mee:

Ik vraag me altijd af waarom je naar de Veluwe zou gaan op vakantie. Maar dat zullen mensen van zee ook vinden van de velen die een week naar Zandvoort gaan

psyche (crew)
mjk87 schreef:

Ik vraag me altijd af waarom je naar de Veluwe zou gaan op vakantie. Maar dat zullen mensen van zee ook vinden van de velen die een week naar Zandvoort gaan

Om precies dezelfde reden als ik naar de minder drukke stranden langs de Westlandkust fiets: even zo weinig mogelijk mensen om me heen. Zo net na de feestdagen zijn er nu amper mensen in het bos (de vorige keer stond hier vlakbij de een of andere volkszanger met keiharde muziek een clip op te nemen ).
En dan na flink gezwerf over de heide bij de haard een boek over Lelystad lezen

psyche (crew)
mjk87 schreef:

Ik vraag me altijd af waarom je naar de Veluwe zou gaan op vakantie.

O haha ik zie nu pas wáár je woont ... ik ga ook graag naar de zaterdagmarkt in jouw stad. Beter dan de drie kramen die in mijn woonplaats staan.

psyche schreef:
(quote)

O haha ik zie nu pas wáár je woont ... ik ga ook graag naar de zaterdagmarkt in jouw stad. Beter dan de drie kramen die in mijn woonplaats staan.

En dan wel een loempia eten van Bay Luu

psyche (crew)
mjk87 schreef:

En dan wel een loempia eten van Bay Luu

Ook al eet ik weinig vlees, die hamburgers met gebakken ui en ketchup (lekker) ordinair aan de kraam zou mijn moeder zeggen, hebben ook wel wat ...

psyche (crew)
Aanstaande dinsdag ga ik 10 dagen naar Zuid-Limburg, als ik (heel waarschijnlijk) blijvend die Cauberg niet opkom met mijn 'Jan Janssen' heb ik de keus uit:

(verder lezen) C.S. Lewis, excentriek genie, onwillige profeet van Alister McGrath

De vanger in het graan J.D. Salinger
Zondagavond Vonne van der Meer
Meester! Frank McCourt

(Eerst stof afgeblazen zo lang wachten ze al)
Een mooie jonge vrouw van Tommy Wieringa
1953 Rik Launspach
In het café van de verloren jeugd van Patrick Madiano

De meest nieuwsgierige medegebruikers weten het al (grapje natuurlijk), maar morgen vertrek ik naar Zuid-Amerika voor een lange reis. Start is in Ecuador, om vervolgens via Peru en Bolivia bijna drie maanden later in Argentinië te eindigen.

M'n e-reader gaat mee met een bonte verzameling boeken, eigenlijk alles waar ik maar de hand op kon leggen. Dus een paar Engelse klassiekers van het Gutenberg-project, twee uit de bibliotheek geleende e-books (waaronder De welwillenden, echte vakantiekost) en nog wat van andere mensen 'gekregen' grut voornamelijk uit de Nederlandse literatuur.
M'n eerdere voornemen om m'n jaarlijkse leesproject op deze reis aan te vatten komt overigens te vervallen, ik hoop daar eind december nog wat tijd voor te hebben.

Verder verwacht ik nog wel geregeld in te loggen, dus van een volledig verdwijnen zal hopelijk geen sprake zijn. Jullie hier veel plezier met de herfst.

eRCee schreef:
De meest nieuwsgierige medegebruikers weten het al (grapje natuurlijk), maar morgen vertrek ik naar Zuid-Amerika voor een lange reis. Start is in Ecuador, om vervolgens via Peru en Bolivia bijna drie maanden later in Argentinië te eindigen.

Mijn goede voornemen van dit jaar was om niet meer jaloers te worden. Bij deze mislukt. Je wordt hartelijk bedankt

Fijne reis toch maar. En vergeet niet Vargas Llosa te lezen in Peru he!

Ik wens je een hele fijne reis, eRCee, en kom weer heel terug!
Het reisplan klinkt fantastisch en ik vermoed dat je niet aan alle boeken op je e-reader toe komt en zo hoort het ook
Veel plezier en interessantigheden gewenst door Aagje.

Veel plezier eRCee. ¿Y hablas un poco español?

Met 'poco' heb je het wel zo'n beetje gevangen ja. Ik heb een soort van luistercursus gevolgd en merk dat ik daar zeker wel wat aan heb, maar om te zeggen dat ik Spaans spreek, nee.

psyche (crew)
Te laat om je een goede heenreis te wensen, kan ik dat natuurlijk nog wel doen wat betreft het vervolg.
Met Dutch 2.0 ben ik best een beetje jaloers maar het is je van harte gegund!!
ke te bája bjen, ke se diebjérta!!

En ik ben weer terug. Lekker weertje hier zeg. Mis ook ineens 5 uren daglicht ofzo.

Er was de afgelopen week een Siegfried Lenz mee naar Winterberg en de nieuwste Agualusa. We hebben veel sneeuwballen gegooid, sneeuwpoppen gerold, iglo's gebouwd en sleetje gegleden. Ik ben 20 bladzijden opgeschoten in een boek.
Lezen op vakantie - hoe en wanneer doe je dat?

Niet zo moeilijk: (klein)kinderen thuis laten...

eRCee schreef:
Niet zo moeilijk: (klein)kinderen thuis laten...
Tsja, ze moeten mee, bejaarden die alleen in de sneeuw spelen staat raar...

psyche (crew)
Pythia schreef:
Tsja, ze moeten mee, bejaarden die alleen in de sneeuw spelen staat raar...

En dan ... Hoe snel, om maar in bejaarden termen te blijven, gaat de tijd? Hoe lang kun je en willen de kleinkinderen met opa en oma in de sneeuw sneeuwballen gooien, iglo's bouwen en sleeën? Waarmee trouwens het bejaardengehalte lang en breed wel meevalt.
Tegen de tijd dat de kleinkinderen echt niet meer met opa en oma een sneeuwpop willen maken ga jij lekker in je schommelstoel lezen

psyche schreef:
Tegen de tijd dat de kleinkinderen echt niet meer met opa en oma een sneeuwpop willen maken ga jij lekker in je schommelstoel lezen
Precies. Er ligt al een stapel boeken en leesbrillen klaar.

Pythia schreef:
een stapel leesbrillen klaar.

Vooral die.

Ik heb zeggen en schrijven één boek meegenomen, en er geen letter van gelezen.

PeterW schreef:
Ik heb zeggen en schrijven één boek meegenomen, en er geen letter van gelezen.
Dat was vast een prima vakantie!
(of was je een leesbril vergeten? )

Pythia schreef:
(quote)
Dat was vast een prima vakantie!
(of was je een leesbril vergeten? )

Ja en nee; ik had 'm wel bij.

psyche (crew)
Een bezorger bracht een pakketje van een toverfee: de nieuwe Ferrante ofwel Wie vlucht en wie blijft!!!
Het valt niet mee te wachten op mijn eerstkomende weekje weg 13 juni.
De zwarte brug fluistert me ook al toe dat ik best alvast een paar bladzijden kan proberen. Ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het niet ...

liv2 (crew)
psyche schreef:
Een bezorger bracht een pakketje van een toverfee: de nieuwe Ferrante ofwel Wie vlucht en wie blijft!!!
Het valt niet mee te wachten op mijn eerstkomende weekje weg 13 juli.
De zwarte brug fluistert me ook al toe dat ik best alvast een paar bladzijden kan proberen. Ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het niet ...

Doen! Vooral 'De zwarte brug' Ben je toch verkocht na 2 bladzijden...

Net terug uit Rusland. Gezien: tientallen standbeelden van Poesjkin, de buitenkant van het huis van Tsjechov (waar hij praktijk hield), de Patriarchenvijver die figureert in de openingsscene van De meester en Margarita, het Gorki-huis (en Gorki-park).

Maar vooral het winterverblijf inclusief werkkamer (met persoonlijke fiets en de gewichten die hij gebruikte om fit te blijven) van Lev Tolstoj mogen betreden:

http://i65.tinypic.com/2hpkoiq.jpg

(Let op de lage stoelpoten, door Tolstoj afgezaagd omdat hij niet wilde toegeven dat hij bijziend was en hij zo dichter op z'n papieren kwam te zitten.)

En in Sint Petersburg het huis waarin Dostojewski de laatste drie jaar van zijn leven woonde, en waar hij zowel de Poesjkin-rede als De Gebroeders Karamazov schreef. Heilige grond:

http://i65.tinypic.com/ixh3cj.jpg

Tot slot het enige standbeeld van Dostojewski dat ik ben tegengekomen, maar wel hartje Moskou op de enige juiste plek: voor de Staatsbibliotheek:

http://i67.tinypic.com/axl7x4.jpg

Ontzettend tof! En bedankt voor de foto's, zo komt er ook een beetje Rusland bij ons.

Ted Kerkjes (moderator)
Morgen vertrek ik naar Frankrijk om daar te kamperen in een gehucht in de bergen. De laatste tijd heeft bij mij het lezen op een pitje gestaan dat niet aan stond, maar ik ben van plan om dat in au milieu de nulle part weer op te pakken. Ik neem vier boeken van Franz Kafka mee (De metamorfose, Het proces, Het slot en Amerika, of De verdwenen jongen) en één boek van Marguerite Duras (De minnaar). Ik ben vooral heel erg benieuwd naar het werk van Kafka! Verder nemen mijn reisgenoten ook boeken mee, dus wie weet lees ik daar ook nog wat van. Twaalf augustus kom ik terug en lukt het mij hopelijk om wat te schrijven.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:57 uur

geplaatst: vandaag om 07:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.