menu

De Site / Gebruikers / Ik ga op reis en ik neem mee...

zoeken in:
avatar van psyche
psyche (crew)
Komende week weer naar de Veluwe, ik heb een belachelijke stapel boeken uit de bieb om mee te nemen; alsof het nog niet genoeg is kreeg ik van mijn dochter om in mijn vakantie te lezen:


(afbeelding)

(Ben nu nog even in de middeleeuwen met een leugenachtig reisgezelschap...)

over 4 weekjes is het zo ver dan mogen we weer lekker van het zonnetje genieten en de tijd nemen een boek te lezen sinds dit jaar gaat er ook een e-reader mee moet nog kijken welke boeken ik er voor ga downloaden (tips zijn welkom) maar deze gaat dus in iedergeval mee:

(afbeelding)

avatar van the Cheshire cat
Is zo'n ding ook leesbaar in de felle zon vraag ik mij af?

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ik heb twee boeken meegenomen en ik heb er geen letter van gelezen.

avatar van the Cheshire cat
Jij bent duidelijk geen liefhebber PeterW , mij lijkt het ook maar niks, dat materiaal wordt toch
gloeiend heet in de brandende zon?

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Die ik bijhad waren echte boeken.

avatar van the Cheshire cat
O, zo, waarom heb je ze niet gelezen?

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Geen tijd.


avatar van psyche
psyche (crew)
the Cheshire cat schreef:
Is zo'n ding ook leesbaar in de felle zon vraag ik mij af?


Goede vraag. Als ik een paar uur in de (felle) zon alleen een gewone leesbril op heb i.p.v. zonnebril op sterkte, zie ik de wereld om mij heen erna een paar uur heel wazig als ik mijn leesbril afdoe. Zonder zon heb ik dan geen bril meer nodig.
Ik probeerde vanmiddag mijn laptop in de tuin uit, geen succes, zowel in de schaduw als in de zon zag ik mijn spiegelbeeld. Toch zie ik op ons zonnige vakantieadres wel eens mensen met een E-reader ... Aan de ene kant zou dat in augustus het belachelijke gesjouw met boeken schelen, aan de andere kant heb ik toch liever een gewoon boek in handen (denk ik).

avatar van psyche
psyche (crew)
PeterW schreef:
Geen tijd.


Was je op vakantie of zakenreis? Als je op vakantie was ben ik wel benieuwd: beklom je de Himalaya ofzo

avatar van PeterW
PeterW (crew)
psyche schreef:
(quote)


Was je op vakantie of zakenreis? Als je op vakantie was ben ik wel benieuwd: beklom je de Himalaya ofzo

Nou, dat komt aardig in de richting. We zijn naar Zwitserland geweest, en daar ging het inderdaad bergop en bergaf.De kastelen zijn daar vaak nogal hoog gelegen, dus het was best klimmen, af en toe.

avatar van psyche
psyche (crew)
PeterW schreef:
Nou, dat komt aardig in de richting. We zijn naar Zwitserland geweest, en daar ging het inderdaad bergop en bergaf.De kastelen zijn daar vaak nogal hoog gelegen, dus het was best klimmen, af en toe.


Ja, berg op, berg af, veel lopen ... is op zijn minst intensief.
Wij hebben weleens een paar dagen door Parijs àlles gelopen. Eén van de dagen gingen we 'even' liggen voordat we 's avonds een restaurantje zouden zoeken ... Heel Frankrijk sliep toen we wakker werden

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ja, even liggen loopt vaak uit.

avatar van the Cheshire cat
psyche schreef:
Goede vraag. Als ik een paar uur in de (felle) zon alleen een gewone leesbril op heb i.p.v. zonnebril op sterkte, zie ik de wereld om mij heen erna een paar uur heel wazig als ik mijn leesbril afdoe. Zonder zon heb ik dan geen bril meer nodig.
Ik probeerde vanmiddag mijn laptop in de tuin uit, geen succes, zowel in de schaduw als in de zon zag ik mijn spiegelbeeld. Toch zie ik op ons zonnige vakantieadres wel eens mensen met een E-reader ... Aan de ene kant zou dat in augustus het belachelijke gesjouw met boeken schelen, aan de andere kant heb ik toch liever een gewoon boek in handen (denk ik).

Bedankt voor de info maar ik hou het ook maar liever bij een gewoon boek, voorlopig.

@PeterW, ah, dus daarom heb je niets gelezen, en die kastelen zelf zijn ook niet echt klein heb ik zo
een flauw vermoeden.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
the Cheshire cat schreef:
@PeterW, ah, dus daarom heb je niets gelezen, en die kastelen zelf zijn ook niet echt klein heb ik zo
een flauw vermoeden.


Nee, dat klopt; we hadden er onze handen vol aan.

avatar van eRCee
Ik vertrek morgen naar Oostenrijk om daar een ruime week te bergwandelen (van hut naar hut). Deze gaat mee in de rugtas:


(afbeelding)

avatar van mjk87
Lekker, waar ergens ga je wandelen daar?

avatar van eRCee
Oetztal, plus twee hutten net over de grens in Italie.

Eigenlijk wilde ik trouwens De toverberg meenemen, leek me wel leuk voor daar en het is m'n leesproject dit jaar, maar die was uitgeleend. Qua gewicht is dit beter, en van lezen zal toch wel niet heel veel komen.

avatar van Pythia
Als tiener heb ik met mijn familie heel wat tochten van hut naar hut gemaakt in het Oetztal. De top van de Wildspitze staat als behangetje op mijn computer.
Het is er prachtig maar van lezen kwam nooit wat en De Toverberg wil je echt niet meesjouwen
Veel plezier en kom vooral heel terug, eRCee!

avatar van mjk87
Ötztal is mooi ja, zeker op de alpenweiden bij Obergurgl en de Timmelsjoch daar of de andere kant uit richting Vent. Veel plezier daar.

avatar van psyche
psyche (crew)
Aanstaande dinsdag vlieg ik naar Zuid Spanje en neem mee:

De Zoon - Philp Meyer
Congo - Redmond O'Hanlon (ga ik herlezen)
1953 - Rik Launspach
Inferno - Dan Brown (leen ik straks van mijn dochter, net terug van kamperen)

en tromgeroffel ...

De Toverberg - Thomas Mann
(Ik ben de titel nu al drie keer tegengekomen in Norwegian Wood).

Ik kom 29 augustus weer terug

avatar van eRCee
Veel plezier in Zuid-Spanje, psyche! Andalucie, neem ik aan? Vergeet niet de 'Mesquita' in Cordoba te bezoeken, bij voorkeur voor 10 uur 's ochtends (omdat er dan nog geen groepen naar binnen mogen en je als individuele bezoeker geen kaartje hoeft te kopen, dat maakt de ervaring wezenlijk anders).

Oja, ik ben dus terug. Erg mooie huttentocht gehad; het Ötztal biedt voldoende alpiene uitdaging voor de ambitieuze wandelaar! Vooral een tocht naar 'Im hinteren eis' door de verse sneeuw die de nacht ervoor was gevallen was een schitterende ervaring. En ook nog eens m'n boek uit gekregen, wat wil je nog meer?

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Aanstaande zaterdag voor drie weken op pad richting Zuid-Frankrijk, waarschijnlijk via de Route Napoleon (tip van liv!). Neem voor het eerst een e-reader mee en ga gewoon verder met Aldiss' Helliconia Zomer...

avatar van liv2
Impéc, zoals ze in Franktijk zeggen...

avatar van eRCee
Klinkt goed, veel plezier.

avatar van the Cheshire cat
fijne vakantie

avatar van psyche
psyche (crew)
eRCee schreef:
Veel plezier in Zuid-Spanje, psyche! Andalucie, neem ik aan? Vergeet niet de 'Mesquita' in Cordoba te bezoeken, bij voorkeur voor 10 uur 's ochtends (omdat er dan nog geen groepen naar binnen mogen en je als individuele bezoeker geen kaartje hoeft te kopen, dat maakt de ervaring wezenlijk anders).


Ja Andalusië. Vakantieadres tegen een berg aan, 1 minuut van een strandje waar vooral Spanjaarden komen. Tussen twee kustplaatsen in waar het gekmakend druk was. Door omstandigheden konden we dit keer niet anders dan in het hoogseizoen met vakantie. Het was echt to hot daarbij om naar Cordoba te gaan.
Volgende keer weer in juni of september. En dan meer doen dan niks, lezen en sissen in het water



Oja, ik ben dus terug. Erg mooie huttentocht gehad; het Ötztal biedt voldoende alpiene uitdaging voor de ambitieuze wandelaar! Vooral een tocht naar 'Im hinteren eis' door de verse sneeuw die de nacht ervoor was gevallen was een schitterende ervaring. En ook nog eens m'n boek uit gekregen, wat wil je nog meer?


Klinkt heel goed. Je doet nu de Mount Everest begrijp ik

avatar van liv2
'sissen in het water'....

ik sis, jij sist, ..
wij sissen, of nog beter , wij hebben gesist.......


Of:... 'ga toch even sissen man!'


ik vind dat een gewelig woord/uitdrukking , ik ga dat gebruiken vanaf nu

avatar van psyche
psyche (crew)
liv2 schreef:
'sissen in het water'....
ik sis, jij sist, ..
wij sissen, of nog beter , wij hebben gesist.......
Of:... 'ga toch even sissen man!'
ik vind dat een gewelig woord/uitdrukking , ik ga dat gebruiken vanaf nu


In China is het weer minder aangenaam ...


(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:32 uur

geplaatst: vandaag om 22:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.