menu

De Site / Gebruikers / Ik ga op reis en ik neem mee...

zoeken in:
In het spoor van het vakantietopic op de andere sites, zodat je even kunt melden dat je een tijdje afwezig zult zijn. En al slaande twee vliegen in één denderende klap kun je ineens melden welke boeken je meeneemt (want uiteraard gaat er hier niemand op reis zonder een extra valies literaire kilo's )

Ik vertrek woensdag voor een paar dagen naar Nederland (uitrusten met een paar collega-studenten) en vervolgens drie weken naar Zwitserland om op een bergtop nog wat verder uit te rusten, de Tour de France rustig te kunnen volgen en wat meesterwerken van het geschreven woord te verorberen. Ik heb (uiteraard!) veel te veel boeken klaarliggen, maar wat ik ga lezen zal in ieder geval uit dit rijtje komen:

José Saramago - Het Evangelie volgens Jezus Christus
Orhan Pamuk - Sneeuw
Mario Vargas Llosa - De Oorlog van het Einde van de Wereld
Italo Calvino - Als op een Winternacht een Reiziger
Louis-Ferdinand Céline - Reis naar het Einde van de Nacht
Vladimir Nabokob - Bleek Vuur
Umberto Eco - Plato in de Bananenbar
William Golding - Heer der Vliegen
Franz Kafka - Amerika
Thomas Mann - De Buddenbrooks
Terry Pratchett - Night Watch
Robert Musil - Der Mann ohne Eigenschaften
Franz Kafka - Sämtliche Erzählungen

Minstens vijf van deze boeken heb ik op deze site leren kennen trouwens .

hinie
Ik ga 2 weken naar italie en neem zeker lolita van vladimir mee en vals beeld van elvin post....heb er zin in!!

Uiteindelijk heb ik enkel deze kunnen lezen:

Orhan Pamuk - Sneeuw
Italo Calvino - Als op een Winternacht een Reiziger
Vladimir Nabokob - Bleek Vuur
William Golding - Heer der Vliegen
Thomas Mann - De Buddenbrooks
Terry Pratchett - Night Watch

Maar met een gemiddelde van 4.7 sterren en twee nieuwe boeken voor mijn top tien was het toch een absoluut succes .

Ben net 2 weken naar Frankrijk gegaan en heb dit gelezen:
Afgunst - Saskia Noort
No Second Chance - Harlan Coben
Lincoln Lawyer, The - Michael Connelly
Joe Speedboot - Tommy Wieringa
Verwandlung, Die - Franz Kafka
Man Walks into a Room - Nicole Krauss
Heilige van de Horlogerie, Een - Willem Frederik Hermans

Morgen ga ik een week naar Engeland en ik neem mee:
Nescio - Dichtertje. De Uitvreter. Titaantjes.
Gstaad 95-98 - Marek van der Jagt
Darkness More Than Night, A - Michael Connelly

De laatste jaren ben ik meerdere keren in Engeland op vakantie geweest en dan was het meer "Ik ga op vakantie en kom terug met"

Dit jaar ga ik pas op vakantie in Oktober en helaas maar een weekje (die baby's van tegenwoordig ook ). We zullen eens zien wat meegaat en gelezen gaat worden

FlyingPenguin
Ik ben overlaatst ook een weekje naar Frankrijk geweest, Ik heb toen gelezen:

Günter Grass - Kat en Muis
Marquez - Afval en Dorre Bladeren
David Mitchell - Wolkenatlas
Albert Camus - l'étranger
Franz Kafka - Het Proces
W.F. Hermans - Au Pair

Dit valt allemaal goed mee eigenlijk, ik had niet echt schitterend veel tijd trouwens om boeken te lezen. Hoewel de boek-lees-tijd over het algemeen goed gespendeerd was. Enkel Au Pair van Hermans vond ik afschuwelijk om te lezen.

psyche (crew)
Met de vakanties in aantocht even een quote ter herinnering aan dit topic

ik ga voorlopig nergens naartoe, maar moest ik me aan een zon zee strand vakantie wagen nam ik deel twee en drie mee van 'de boeken van Oran' van Midori Snyder...

Als ik straks op vakantie ga neem ik niks mee. Wel een heleboel boeken mee terug.

Ik ga volgend weekend op reis en neem mee: mijn studie boeken Dus enkele Oud-Engelse teksten, en 19e eeuwse Britse literatuur

psyche (crew)
DvonGeem schreef:
Wel een heleboel boeken mee terug.

Dan moet ik eerst lands taal voldoende spreken en dat is niet het geval hoe vertrouwd mijn vakantieadres ook is. Vertrouwd is ook: lezen onder de voor mij meest optimale condities. Ik kan niet wachten tot ik 26 juli het vliegtuig instap, opletten weer dat mijn koffer niet te zwaar weegt.
En die taal? Toevallig vroeg iemand of het geen tijd wordt dat ik me die machtig maak maar voordat ik Federico García Lorca of Carlos Ruiz Zafón in het Spaans kan lezen... nee, dan toch maar mijn moedertaal.

Ik ga naar de Vst dus dat mag geen probleem zijn.

Wij vertrekken morgenochtend vroeg voor twee weken naar Peschiera del Garda aan het Gardameer. Ik wens iedereen die nog op vakantie gaat een hele fijne vakantie en een behouden thuiskomst.

Hieronder de boeken die met mij mee op vakantie gaan:

William Lashner - De verliezers
Kate Atkinson - Wachten op goed nieuws
Jonathan Franzen - De correcties
Michael Peinkofer = De schaduw van Thot
Jo Nesbø - Vleermuisman
Annet de Jong - Vuurkoraal
Eva Noorlander - In dubio
Robert Wiersema - Het verdwenen meisje
Emily Barr - Backpack
Tess Gerritsen - Stille getuige

psyche (crew)
Fedor schreef:
Ik wens iedereen die nog op vakantie gaat een hele fijne vakantie en een behouden thuiskomst.

Hetzelfde wens ook ik iedereen toe. Ik ga overmorgen naar ons vakantieadres tegen een berg in Zuid-Spanje aan de weg naar Cadiz met een klein strandje onder aan de berg waar voornamelijk Spanjaarden komen. Gelukkig dat ik niet de enige ben die veel boeken meeneemt (ik wil kunnen kiezen).

(nog in bezig) De Gebroeders Karamazov - Fjodor Dostojevski
Een Wankel Evenwicht - Rohinton Mistry
Faust - Goethe
Jonathan Franzen - De 27ste Stad
De Overgave - Arthur Japin
Mooie Leugens - Lisa Unger
IJsprinses - Camille Läckberg
De Menselijke Smet - Philip Roth
Het Teken van de Engel - Nancy Huston
Arthur Philips - Praag

Ik zal jullie niet vervelen met de meer theoretische lezerij ...

Alvast tot ziens

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.kinneybrothers.com/FLASH%20CARDS/jealous.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

Ondanks deze gemoedstoestand wens ik iedereen een erg prettige vakantie en daarbij - indien van toepassing - veel leesplezier... ik houd Nederland intussen wel draaiend, hoor

Prowisorio schreef:
.. ik houd Nederland intussen wel draaiend, hoor

Dan zal ik België voor mijn rekening nemen

Prettige vakantie iedereen

psyche (crew)
Prowisorio schreef:
ik houd Nederland intussen wel draaiend, hoor

Micha schreef:

Dan zal ik België voor mijn rekening nemen

Lezen op vakantie:
Or we are floundering in the middle of The Brothers Karamazov, having lost track of which sibling is which and also uncertain as to whether Agrafena Alexandrovna Svetlova is the same person as Grushenka and, if so, whether she is also called Grusha and Grushka and, if so, why is Dostoevsky messing with our minds as we strap-hang on the bus trying to impress fellow travellers who are all racing through the new Victoria Hislop (losers).

Uit: Lost for words (The Guardian, July 25 2008 )

psyche (crew)
Prowisorio schreef:
Lezen op vakantie:

Uit: Lost for words (The Guardian, July 25 2008 )

Ik vertrek morgenvroeg (nu ja, over een kleine drie uur ) naar Zwitserland voor acht dagen. Een kort reisje en dus ook niet geschikt voor massa's leesvoer, ik ga het houden bij het boek waar ik al een tijdje gebiologeerd, gedegouteerd en gedeprimeerd in ben aan het lezen: The Shock Doctrine van Naomi Klein.

Voor de zekerheid heb ik ook The Once and Future King ingepakt, dat is alweer even geleden en het is sowieso een ontspannend boek

MAar mijn belangrijkste leeswerk (en de oorzaak van het feit dat ik zo laat nog niet in mijn bed lig terwijl ik een vermoeiende reis voor de boeg heb, en de reden waarom ik maar acht dagen vakantie neem) zal toch nog steeds mijn afstudeerthesis zijn die ik nog eens moet nalezen, al moet ik zeggen dat het einde in zicht begint te komen

Ik vertrek over een paar uur, en neem in ieder geval (veel te veel, dan kan ik nog kiezen) mee:

C. Palmen - De Vriendschap
Michael Connelly - Een thriller waarvan ik de titel momenteel even vergeten ben
Hermans - Paranoia
Bank - De Zwemmer
VS Naipaul - Een Huis Van Meneer Biswas
A. Grunberg - Tirza
Murakami - South Of The Border..

En nog enkele nog nader te bepalen Al zal ik ook gewoon nog stukjes blijven schrijven voor mijn website enzo, dus ik betwijfel of het er heel veel van zal komen.

psyche (crew)
Ik ga over twee dagen een week voor mijn werk weg.
Er gaat één boek mee: alweer de Gebroeders Karamazov ... (zo zien ze nog eens wat van de wereld )

Ik ben terug van twee weken New York. Ik heb voorlopig genoeg te lezen.

De koffers zijn gepakt. Wij vertrekken morgen voor een weekje naar de Algarve in Portugal. Het is daar nog lekker warm. Ik heb er erg veel zin in. Tot over een week.

Deze boeken gaan mee in de vakantiekoffer:

Danuta Reah - Verlaten perron
Johan Theorin - Schemeruur
Thomas Kanger - Grensgebied
Dianne Emley - De eerste snee
John Connolly - Het witte pad

Ik neem zelden wat mee. Ik koop meestal gauw op het vliegveld nog wat.

psyche (crew)
Ik ga morgen een lang weekend weg . Ik neem De Predikant van Camilla Läcksberg mee (bijna uit) en De Jacobsladder van Maarten 't Hart.

Ik neem structureel te veel mee. Ik ga waarschijnlijk drie maanden in Engeland wonen, en ook dan zal ik ongetwijfeld meer boeken meenemen dan ik lees. Beter dan omgekeerd natuurlijk.

Klinkt leuk. Wat ga je daar doen?

Een cursus Engels [en voor de eerste keer niet in mijn ouderlijk huis wonen].

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.