menu

De Site / Gebruikers / Ik ga op reis en ik neem mee...

zoeken in:
avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
Ik kwam een artikel tegen over het Franse Vinci Autoroutes, een stichting die zich primair bezig houdt met verantwoord (rij)gedrag.
Van 6 juli tot 18 augustus, zijn er elk weekend langs de Franse snelwegen 25 plaatsen ingericht, waar vakantiegangers een rustpauze kunnen nemen en een boek kunnen lezen; een 'culturele pauze in de schaduw' onder het motto "Lire, C'est Voyager. Voyager, C'est Lire" van Victor Hugo. In diezelfde periode, worden 30.000 boeken gratis weggegeven.
'Peetvader' van de operatie is de door Vinci Autoroutes gekozen Franse schrijver Olivier Rolin.
Die vindt het leuk om zijn liefde voor boeken op een ongebruikelijke plek met het publiek te delen.
Het gaat overigens niet specifiek om zijn boeken.
Ook voor kinderen zijn boeken beschikbaar.
Het initiatief zal wellicht volgende jaren herhaald worden.

avatar van the Cheshire cat
Ted Kerkjes schreef:
Ik neem vier boeken van Franz Kafka mee (De metamorfose

Als je maar niet als insect terugkomt.

Ted Kerkjes
the Cheshire cat schreef:
Als je maar niet als insect terugkomt.
Goed nieuws: ik ben nog steeds een uil!


avatar van Lalage
Dit jaar neem ik alleen een e-reader mee. Daarop wil ik gaan lezen:
The Nix - Nathan Hill (2016) omdat mijn Senia-boekenclub dit boek in september zal bespreken
Concept M - Aafke Romeijn (2018) omdat ik graag Nederlandse debuten lees en hoop dat dit bizar en spannend is
Perenbomen Bloeien Wit - Gerbrand Bakker (1999) omdat ik van deze schrijver al een paar prachtige boeken heb gelezen


In Boeken > Toplijsten en favorieten > Ik neem mee op vakantie:

Ii neem mee ‘Alles rustig?’ van Nick Klaessens. Debuutroman van een Limburger in een elftal van DVC Buiksloot in Amsterdam. Hoe het er écht aan toe gaat in Amsterdam Noord! Hilarisch en stof tot nadenken!

avatar van eRCee
Tijdens een vakantie in het noorden van Spanje, heb ik de plek bezocht die zo'n prominente plek speelt in The sun also rises. Voor het plaza de toros staat een borstbeeld van Hemingway, de tekst in het Spaans en Baskisch vermeldt dat de Nobelprijswinnaar de stad Pamplona beschreven en uitgedragen heeft en een vriend is van het volk en zijn feesten:

https://static.afbeeldinguploaden.nl/1810/482787/0ZAtvQgm.jpg

Ted Kerkjes
Dag allemaal!
Morgen vertrek ik weer naar Frankrijk om daar weer te kamperen in een gehucht in de bergen.
Dit jaar neem ik acht boeken mee, die ik hopelijk allemaal uit krijg: Lampje, Liefde in tijden van cholera, Half mens, The catcher in the rye, De consequenties, De verliefden, Dagpauwoog en Call me by your name.
Ik ben 23 juli weer terug!
Fijne vakantie allemaal!

En nog even een liedje voor onderweg: Belle & Sebastian | A summer wasting

avatar van Arkan
Ted Kerkjes schreef:
Dag allemaal!
Morgen vertrek ik weer naar Frankrijk om daar weer te kamperen in een gehucht in de bergen.
Dit jaar neem ik acht boeken mee, die ik hopelijk allemaal uit krijg: Lampje, Liefde in tijden van cholera, Half mens, The catcher in the rye, De consequenties, De verliefden, Dagpauwoog en Call me by your name.
Ik ben 23 juli weer terug!
Fijne vakantie allemaal!

En nog even een liedje voor onderweg: Belle & Sebastian | A summer wasting



Fijne vakantie, en heel veel leesplezier ginder.

avatar van Jason82
Klinkt als de perfecte vakantie Ted Kerkjes, veel plezier ?

avatar van Arkan
Ik vertrek voor een weekje samen met Happy, mijn oudste boxer.
De 2 heren, mijn echtgenoot en de jongste boxer mogen samen met de gaaien het thuisfront bewaken.

Er komen ook een paar vriendinnen met honden samen, dus het wordt vast reuze leuk.
Toch wil ik veel tijd vrij maken om te wandelen en om veel te bezichtigen.

En natuurlijk heb ik mijn e-reader nieuwe boeken bezorgd, zodat ik ook heel veel, en vooral ook heel rustig zal kunnen lezen. Dat is althans mijn bedoeling.

En voor wie zich afvraagt waar ik naartoe ga? Wel, ik ga naar het buitenland. Dat buitenland is voor velen van jullie, jullie thuisland.
Ja, inderdaad, ik ga naar Nederland, naar Zuidlaarderveen, voor mij een heel end, zo'n 4 uur rijden. Hoop dat het rijden meevalt, maar ik doe het in etappes, al naargelang mijn lijf en mijn concentratie het aankan.

Tot over een weekje.

avatar van Jason82
Veel plezier Arkan! ?


avatar van Arkan
Ik heb een hele stapel boeken klaar liggen, evenals de e-reader met een behoorlijk aantal boeken.

Ja, het gaat gebeuren, ik ga er even tussenuit.
Momenteel nog bezig met het aanpassen en verbouwen van de nieuwe caravan, maar binnen heel korte tijd gaan we op pad.

Ik vertrek natuurlijk samen met mijn man onze 2 heren, onze boxers Lemmy en Wodan.
Gelukkig ben ik gewend om als enige vrouw tussen de 3 heren te leven, dus dat komt dan ook wel in orde.

We zijn zeker al tot 10 juli weg, maar het kan ook langer zijn. Dan komen we naar huis voor (waarschijnlijk een paar weken) om voorraad in te slaan, te wassen en te plassen en dan zijn we zeker in de nazomer weer op pad.

De bedoeling is om van camping naar camping te trekken, streken heel goed te ontdekken en heel veel te wandelen, de tijd dat we niet wandelen of niets gaan bezichtigen, zal dan dienen om de blog die Lemmy en Wodan gaan schrijven in orde te maken en natuurlijk hoop ik ook nog veel tijd te hebben om te lezen.
We gaan op campings terecht komen waar geen wifi bereik is, dus het kan best zijn dat jullie een poosje niks van me horen of zien.
Geen reden dus tot ongerustheid want ik ben er.... ergens.... en ik kom terug of tussendoor eens snel een kijkje nemen.

Door de dure benzineprijzen zijn onze oorspronkelijke plannen verandert en gaan we niet ver, dat kan later nog.
Vooreerst gaan we de Belgische provincie Luxemburg doorkruisen en elk hoekje en kantje uitkammen.
Daarna is het de beurt aan het GrootHertogdom Luxemburg en misschien een stukje Moezel meepakken.

Het najaar wordt een rondje Nederland.

Zo, dus jullie weten nu wat onze plannen zijn. Voorlopig ben ik er nog heel even.


Met deze combi gaan we op pad.

https://myalbum.com/photo/DYB7v3JH5jEd/1k0.jpg


En deze 2 heren zullen voor de veiligheid instaan, evenals voor het gezelschap.
Lemmy de reebruine, Wodan de wittekop.

https://myalbum.com/photo/WMVFgK8ymg6k/1k0.jpg

https://myalbum.com/photo/iFcvezo6J3rw/1k0.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 12:50 uur

geplaatst: vandaag om 12:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.