menu

De Site / Gebruikers / Waarom koos jij je specifieke avatar?

zoeken in:
Scribble
De mijne is dan tenminste nog op een boek gebaseerd.

Mijn avatar gebruik ik ook op music/movie/games-meter en last.fm. Ook ik houd van continuiteit
Het is een foto van mijn koptelefoon die over het boek XX van de band de Cowboy Junkies hangt, bij de tekst van een van mijn favoriete nummers van de Cowboy Junkies. Ik vind hem wel strak en passend bij mijzelf.

LP van Frank Zappa. Die kerel scheert zich met een wezel.

psyche (crew)
Arkadi schreef:
Snap niet dat mensen een film avatar kiezen op een boekmeter site

Bin-jip is anders best een bijzondere film

Héél lang geleden wilde ik een avatar maken van een Mucha-plaatje waarvan ik eerlijkgezegd niet zeker van ben of het wel écht van Mucha was. Halverwege (het enige wat ik had gedaan was cutten en zwart-wit maken) had ik geen zin meer - plaatjes bewerken is toch niet zo mijn ding. Toen ik in mijn avatarmap zocht voor een plaatje op deze site vond ik deze ineens weer terug en om één of andere reden vond ik 'm wel passen.
Ze kijkt wel lekker arrogant.

Mijn quote van het MusicMeter forum:

Dit was midden jaren 90 mijn introductie tot Aphex Twin en tegelijkertijd het begin van mijn ontdekkingsreis naar een nog te ontdekken wereld van interessante en experimentele electronica:

(afbeelding)

(ook mijn avatar op de andere "...-meters", alleen met steeds een andere kleur)

Musicmeter:
(afbeelding)
Moviemeter:
(afbeelding)
Boekmeter:
(afbeelding)
Gamesmeter:
(afbeelding)

Op deze manier heb ik niet overal dezelfde avatar, maar zit er wel een herkenbare overeenkomst in. Verder is de avatar natuurlijk niet in de kleur van de betreffende pagina, want er moet niet té veel logica in zitten.

Wel mooi eigenlijk, moet ik toegeven!

psyche (crew)
Freud schreef:
Wel mooi eigenlijk, moet ik toegeven!

Ja, Aurum, dat vind ik ook.

psyche (crew)
gertjan P. schreef:
Hee Psyche,
Nu ik in Groningen bij Waterhouse ben geweest, zie ik ineens het verband tussen naam en plaatje.

psyche schreef:
Omdat ik hem zelf op geen enkele wijze 'normaal' op de site kreeg heeft Kimmie hem zoals bijgaand passend gekregen door een vierkantje te maken waarbij je in ieder geval zíet wat er gebeurt. Ik heb liever dit fragment van Psyche dan de eerdere alternatieve afbeelding .

De hele afbeelding van Waterhouse' Psyche

(afbeelding)

psyche schreef:

De hele afbeelding van Waterhouse' Psyche
Daar was ik al tijden nieuwsgierig naar .
Mooi.

Nu gaat vast iedereen die afbeelding als bureaubladachtergrond gebruiken.

Erg mooi ja

psyche (crew)
Marcel schreef:
Nu gaat vast iedereen die afbeelding als bureaubladachtergrond gebruiken.

(afbeelding)

Omdat ik gek op appelflappen ben

Michael1992
Gewoon omdat het een hele mooie foto is.
En ook een uitermate goed album maar dat staat volledig los van mijn keuze.

De Pythia is een oude vrouw die, gezeten op een driehoekig krukje, onder invloed van bedwelmende dampen, wartaal uitkraamt die door oude mannen in hun eigen voordeel wordt uitgelegd. (Zo heb ik het orakel van Delphi ongeveer begrepen).
Ik houd het bij grote hoeveelheden dampende koffie, maar verder klopt het wel

Pythia schreef:
De Pythia is een oude vrouw die, gezeten op een driehoekig krukje, onder invloed van bedwelmende dampen, wartaal uitkraamt die door oude mannen in hun eigen voordeel wordt uitgelegd. (Zo heb ik het orakel van Delphi ongeveer begrepen).
Ik houd het bij grote hoeveelheden dampende koffie, maar verder klopt het wel

Dus jij orakelt boven de koffie i.p.v. zwaveldampen?

PeterW schreef:
Dus jij orakelt boven de koffie i.p.v. zwaveldampen?

Dat bedoel ik nou precies

Pythia schreef:

Ik kwam je gisteren tegen in De Verliefde Ezel van Couperus.

Marcel schreef:

Die gaat meteen op de te-lezen-lijst

Marcel schreef:

En Psyche zag ik ook weer voorbij komen.

Godsamme, die kom je ook overal tegen.

Marcel schreef:
(quote)

Psyche is gewoon alomvertegenwoordigd...

Een soort van pre-Big-Brother-Big-Sister

Mijn nieuwe avatar is de cover van het lievelingsalbum van mijn favoriete band Therapy? (Infernal Love)

psyche (crew)
Pythia schreef:

Marcel schreef:

aegron schreef:

Een soort van pre-Big-Brother-Big-Sister

Halley23 (moderator)
Ik heb onlangs mijn avatar veranderd. De vorige was een afbeelding van de komeet van Halley zoals die op het tapijt van Bayeux staat, kortom een directe verwijzing naar mijn alias. Voor mijn nieuwe avatar heb ik een gedeelte van een illustratie van de 19e-eeuwse natuurvorser F.W. Junghuhn gebruikt waar op hij zichzelf aan de rand van de krater van de Merapivulkaan (op Java) heeft afgebeeld.

Was voor een niet al te lange tijd terug in Rome. Ook naar het Vaticaan geweest, en behoorlijk onder de indruk van Het Laatste Oordeel en de "geboorte van de mens" van Michelangelo. Daarnaast vind ik het een mooie tekening, en het is er één die elk zichzelfrespecterend Vaticaan- of Kunstkenner ook wel kent. En veel leken ook.

Hallo, kan iemand mij soms helpen?

Ik heb er helemaal geen kaas van gegeten hoe ik hier een avatar moet plaatsen.
Het lukt me echt helemaal niet.

Is er iemand die dit voor me zou kunnen doen?

Dit is de avatar, zoals gevaagd dus een jpg bestand, en toch lukt het me niet.
http://www.papegaaienvrienden.be/avatarshier/avatar1.jpg

Alvast bedankt.

Hartelijk bedankt voor het verkleinen van de foto, nu ben ik al een stap verder in de goeie richting.

Maar ik krijg hem er nog niet op.
Ik ga in mijn profiel naar avatar, maar kan de link daar niet plakken of er niets in
Ik heb hem ondertussen al opgeslagen in photobucket http://i629.photobucket.com/albums/uu16/cleo-arkan/avatar2smd.jpg?t=1247728458
Het is al een groot mirakel dat dat me gelukt is.

Maar wat moet ik dan doen?

Sorry maar ik ben een echte pc-ramp.

Je moet hem opslaan ergens op je computer. Dan ga je naar je profiel en klik je op bladeren. Selecteer dan je avatar en klik rechts vanonder Opslaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.