menu

De Site / Gebruikers / Waarom koos jij je specifieke avatar?

zoeken in:
avatar van Grovonion2
JohnWilliams schreef:
Omdat hij 1 van mijn lievelings Charcters is in zowel films als in boeken!
Jij hebt je uitleg al eens gedaan, 1 keer is genoeg

avatar van JohnWilliams
Ik wil dat iedereen weet dat ik: Gandalf de beste vind!
Eerlijk gezegd wist ik niet dat ik het al is een keer vermeld had...

Spijtoptant
JohnWilliams schreef:
Ik wil dat iedereen weet dat ik: Gandalf de beste vind!
Eerlijk gezegd wist ik niet dat ik het al is een keer vermeld had...


Je wist zeker ook niet dat Gandalf er in het echt heel anders uitzag?

Lees de oorspronkelijke tekst van Bilbo maar: Hij (Gandalf) is een kruising tussen een schepsel met 'de lengte van een dwerg, de snuit van een ork en de behaarde voeten van een hobbit. Zijn baard is rossig en dun, zijn staf een doornenstaak en zijn ogen zijn geel en angstaanjagend'.

Verder moet niet vergeten worden dat de enige reden dat de Balrog pissig werd toen hij (Gandalf) kwam buurten in Moria gelegen was in de enorme ruft uit zijn (Gandalfs) mond.
Tjezus, die Gandalf die had wel wat mondwater kunnen gebruiken zeg. In 'De Hobbit' joeg hij al een ruim dozijn dwergen op de vlucht met zijn adem!
Het is dat hij leuk vuurwerk had, anders was hij zelfs bij de hobbits niet welkom geweest.

(Dat Saruman hem niet mocht en boven in zijn huis liet logeren is begrijpelijk, zonder het hierbij voor Saruman te willen opnemen, want die was ook niet erg aangenaam.)


Edit: toch maar melden dat dit een geintje is! Wil geen mensen afschrikken!

avatar van thomzi50
Omdat ik zelf eigenlijk nooit lach en vroeger fan was van het boekje van Mr Happy.

Spijtoptant
Spijtoptant schreef:
Mijn favoriete schrijver, en gewoon een mooie foto, ook dat.]
Alleen jammer dat er bij het avatar-maken van de foto een rare verkleuring van zwart naar grijs optreedt, behalve de rechterbaan.


Foto beetje opgekalefaterd. Nu is het contrast naar mijn smaak wat beter.

avatar van psyche
psyche (crew)
Spijtoptant schreef:

Foto beetje opgekalefaterd. Nu is het contrast naar mijn smaak wat beter.


Zeker! Ben in Nooit Meer Slapen begonnen. Eindelijk een boek van Hermans

Spijtoptant
psyche schreef:
(quote)


Zeker! Ben in Nooit Meer Slapen begonnen. Eindelijk een boek van Hermans


Tja, nu ben je begonnen, dus veel plezier!

Ik hoop dat het je goed bevalt, maar daarvoor is een boek alleen nooit genoeg, het hangt ook van de lezer af!
Mocht het je nou niet bevallen, niet getreurd, romans als 'De donkere kamer van Damocles (veel complexer), of 'Onder Professoren' (humoristischer) zijn weer heel anders.

Zelf vind ik 'Nooit Meer Slapen' wel één van zijn beste werken. Het beste eigenlijk, vooral ook omdat het ongelooflijk is hoe weinig.... ach, lees zelf maar.

Ik bijt me voorlopig vast in de herlezing van wat ik ooit minder vond, 'Uit Talloos Veel Miljoenen', en tegelijkertijd ben ik de verhalenbundel 'De Laatste Roker' voor het eerst in tien jaar aan het herlezen.

avatar van psyche
psyche (crew)
Spijtoptant schreef:

Tja, nu ben je begonnen, dus veel plezier!

Zelf vind ik 'Nooit Meer Slapen' wel één van zijn beste werken. Het beste eigenlijk, vooral ook omdat het ongelooflijk is hoe weinig.... ach, lees zelf maar.


Je hoort t.z.t. bij de boekpagina

avatar van BoordAppel
Ik heb een tijd geleden voor elke metersite een avatar genomen die bij de site past. Op GamesMeter het UAC logo van Doom, op MusicMeter een Def Jux logo, op MovieMeter een still van een scène uit Punch Drunk Love en hier, na lang zoeken, een plaatje van Roland, The Gunslinger uit de Dark Tower reeks van Stephen King.

En waarom? Och, ik moest toch iets verzinnen en deze vond ik wel mooi.

avatar van metalfist
Zelf ineen geknutseld.

avatar van itchy
Het is dezelfde avatar die ik op Musicmeter hanteer, ik hou van continuïteit
Het is de hoes van de plaat "Transient Random-Noise Bursts With Announcements" van de band Stereolab.

avatar van brymj
Tja, het is Orko van He-Man and the Masters of the Universe, en ik vind hem nog steeds een erg grappig personage, vandaar denk ik.....

avatar van Prowisorio
Tja..... 'moet' ik dat echt vertellen/uitleggen

avatar van psyche
psyche (crew)
Prowisorio schreef:
'moet' ik dat echt vertellen/uitleggen


Nee, natuurlijk niet. Alleen als je dat leuk vindt. Eerlijk gezegd heb ik me er bij jouw naam hardop zeggend al zelf iets bij verzonnen

avatar van Prowisorio
psyche schreef:
Eerlijk gezegd heb ik me er bij jouw naam hardop zeggend al zelf iets bij verzonnen


Vast niet bedacht dat Prowisorio het gevolg is van een tikfout... het had Provisorio (tijdelijk) moeten zijn... het is ooit begonnen als een tijdelijk email-adres. Het grappige/handige voordeel van die tikfout is echter dat het vrijwel altijd een unieke usernaam oplevert! Dus gebruik ik hem sinds enige tijd voor mijn boekenhobby.

Maar ik dacht dat met avatar het plaatje werd bedoeld.... en die is volgens mij nogal duidelijk

avatar van psyche
psyche (crew)
Prowisorio schreef:

Maar ik dacht dat met avatar het plaatje werd bedoeld.... en die is volgens mij nogal duidelijk


Oja en dat had je al ergens vermeld

Vandernagel
Ipv allemaal verschillende avatars heb ik gekozen om dezelfde te behouden op alle Meters. Aangezien MovieMeter het begin was, is de avatar (om bij het onderwerp te blijven) een foto van één van mijn favoriete 'minderbekende' acteurs. De foto vond ik eigenlijk niet zo, maar het effect in negatief deed het hem.

avatar van katie morosky
Omdat de initialen van Kim Moon (de ex van Keith Moon) dezelfde zijn als die van Katie Morosky en zij net als ik een december Steenbok is. What are the chances?
Nee, de waarheid is ronduit banaal: ik vind het gewoon een mooie foto mét een mooie dame onder een gewéldig kapsel. That hair, darling.....
Gimme a head with hair, long beautiful hair...

avatar van Micha
Inderdaad een mooie avatar. Om verliefd op te worden

avatar van lunaticc
omdat ik helemaal weg ben van prison break, beste serie tot nu toe.

zit gewoon geniaal goed in mekaar, elke aflevering is gewoon goed.

avatar van psyche
psyche (crew)
katie morosky schreef:

Nee, de waarheid is ronduit banaal: ik vind het gewoon een mooie foto mét een mooie dame onder een gewéldig kapsel. That hair, darling.....
Gimme a head with hair, long beautiful hair...




Jaaa, behalve de rationele uitleg voor mijn Avatar is mijn keuze voor dèze afbeelding van een nieuwsgierige Psyche vergelijkbaar ... Ik zou geen andere wensen

avatar van bennerd
Omdat het mijn MusicMeter en MovieMeter avatar is. En omdat ik het best nog geen al te slechte vind
(en het past bij de stijl van muziek waar ik fan van ben)

Mijn avatar is afkomstig van een comic personage, Dogwitch. Een compleet gestoorde reeks van 18 delen.....gothic, horror, humor, bizar, sexueel gestoord, pratende misvormde poppen en beertjes en dat begint het nog maar amper te beschrijven.
Ik vond het een prachtserie en het plaatje is lekker creepy en niemand weet waar het vandaan komt..........totdat ik een tekst als dit neerzet dan .

http://www.danielschaffer.com/dogwitch/index.htm

avatar van psyche
psyche (crew)
Bakema NL schreef:
Mijn avatar is afkomstig van een comic personage, Dogwitch. Een compleet gestoorde reeks van 18 delen.....gothic, horror, humor, bizar, sexueel gestoord, pratende misvormde poppen en beertjes en dat begint het nog maar amper te beschrijven.
Ik vond het een prachtserie en het plaatje is lekker creepy en niemand weet waar het vandaan komt..........totdat ik een tekst als dit neerzet dan .

http://www.danielschaffer.com/dogwitch/index.htm



Uuuhm zoals ik bij 'even voorstellen' al dacht inderdaad hier dus een uitleg voorbij mijn fantasie niet mijn smaak maar evengoed: nogmaals welkom en bedankt voor je verklaring.

avatar van GeGo
Mijn avatar spreekt voor zich denk ik . Maar mijzelf kennende zal mijn forumafbeelding nog wel regelmatig wijzigen .

Vooral de avatar van Micha vind ik mooi --> simpel en duidelijk.

Spijtoptant
Ik heb, na lange tijd mijn favoriete Nederlandse schrijver W.F. Hermans gebruikt te hebben, nu een foto van de absurdist Daniil Charms als avatar.

Een geniaal schrijver, althans een schrijver die in de vertaling die ik gelezen heb als geniaal op mij overkomt.
Eenvoud was nog nooit zo complex als in de korte tot ultrakorte verhaaltjes van Daniil Ivanovitsj Joevatsjov.

( Helaas vallen het onderste van zijn kin en het bovenste van zijn haardos net buiten het plaatje. Dat ligt aan de vierkantigheid die noodzakelijk is, en aan de smalte van de foto. )

avatar van GeGo
Ik blijf het een enge kerel vinden. Zijn kille wilde blik geeft me echt de kriebels...

Misschien moet je er toch maar eens ernstig over nadenken om in het belang van je mede-forumleden terug over te schakelen naar W.F. Hermans. Die ziet er tenminste enkel streng uit .

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Freud schreef:
Freud, uit de gelijknamige strip van Larcenet.

Heeft dus niks met Sigmund te maken?

Scribble
Eigenlijk gewoon omdat ik hem mooi vind. Maar de film stalker is natuurlijk ook een prima film.

avatar van Arkadi
Snap niet dat mensen een film avatar kiezen op een boekmeter site

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.