menu

De Site / Gebruikers / Waarom koos jij je specifieke avatar?

zoeken in:
In navolging van het topic op Moviemeter, Waarom heb je voor een bepaalde avatar gekozen?

Ik had in eerste instantie een avatar van deze afbeelding:
(afbeelding), maar als je deze verkleint tot 54x54 pixels komt het hakenkruis wel érg op de voorgrond te staan.

Daarom heb ik hier dezelfde afbeelding gekozen als op moviemeter: Death, één van de Endless uit Neil Gaiman's Sandman. Aangezien er (nog) geen graphic novels op Boekmeter mogen, is dit toch een beetje een manier om ze te promoten .

tsja gewoon een afbeelding van mijn meest favoriete schrijver

Dennis
Ik schreef eerder al: "Aangezien ik het Colosseum ook al als avatar op MovieMeter heb, had ik hier graag het Parthenon of het Pantheon gebruikt, maar helaas kan ik die laatste twee niet mooi op zo'n klein oppervlak krijgen.
Het blijven schitterende bouwwerken, nietwaar?

Ik vind de bouwkunst van de Griekse oudheid en de Romeinse bouwkunst prachtig.

Freud, uit de gelijknamige strip van Larcenet.

psyche (crew)
Dennis schreef:
helaas kan ik die laatste twee niet mooi op zo'n klein oppervlak krijgen.

Ik had eerst een andere avatar, omdat die ik nu heb oorspronkelijk te groot was en totaal uit verhouding als ik het naar 54x54 verkleinde.
Mijn avatar nu is een fragment uit het oorsponkelijk gewenste geheel. Omdat ik hem zelf op geen enkele wijze 'normaal' op de site kreeg heeft Kimmie hem zoals bijgaand passend gekregen door een vierkantje te maken waarbij je in ieder geval zíet wat er gebeurt. Ik heb liever dit fragment van Psyche dan de eerdere alternatieve afbeelding .
Nu is dat met afbeeldingen van grote historische bouwkunst misschien lastiger. Aan de andere kant misschien een idee een opvallend detail te nemen?

Een literaire twist aan de op Moviemeter gestartte visualisering van mijn mannen-met-snorren-fetish.

psyche (crew)
Ik koos voor deze Avatar omdat het een fragment is van een afbeelding van Psyche, bekend uit de Griekse mythologie. Ik ben verzot op de Griekse mythologie, het verhaal van Psyche en Amor (Eros) in het bijzonder.
Psyche wordt meestal samen met Amor afgebeeld.
Psyche is óok de Griekse aanduiding voor vlinder, en wordt eveneens gezien als zieledier. De vlinder/psyche maakt verschillende stadia van ontwikkeling door.
Ieder mens heeft volgens mij een eigen ziel, vandaar dat ik bij mijn gebruikersnaam van Psyche heb gekozen voor een afbeelding van haar alleen.

Geen speciale reden, enkel omdat ik van fantasy hou en een elf dan ook een van de meest voorkomende wezens is in fantasy.

zanacht schreef:
Geen speciale reden, enkel omdat ik van fantasy hou en een elf dan ook een van de meest voorkomende wezens is in fantasy.

Is dat een elf op je avatar? Ik vind het eerder één of andere griezel

psyche (crew)
Dimara schreef:
(quote)

Is dat een elf op je avatar? Ik vind het eerder één of andere griezel

Ik vind het een interessante Avatar èn woest of boos èn vleugels. In ieder geval valt hij wel op.

zanacht schreef:

is het toevallig drizzt do'urden (of zoiets)?

psyche schreef:
(quote)

Ik vind het een interessante Avatar èn woest of boos èn vleugels. In ieder geval valt hij wel op.

Oh ik zeg ook niet dat het geen leuke avatar is, ik had er alleen geen elf in gezien

psyche (crew)
Dimara schreef:
Oh ik zeg ook niet dat het geen leuke avatar is, ik had er alleen geen elf in gezien

Ik dacht dat je het een griezel vond een leuke griezel dan
Waarom heb jij voor Audrey gekozen?

psyche schreef:
Ik dacht dat je het een griezel vond een leuke griezel dan
Waarom heb jij voor Audrey gekozen?

Ja een duister figuur vind ik het Maar is niks mis mee hoor.

Niet echt met een reden, vind het gewoon een leuk plaatje

Vind het een prachtig plaatje Dimara.
Ik vergeet haar nooit meer na Breakfast at Tiffany's.

psyche (crew)
Arkadi schreef:
Vind het een prachtig plaatje Dimara.
Ik vergeet haar nooit meer na Breakfast at Tiffany's.

Helemaal mee eens. Audrey was sowieso een bijzonder mens, en niet alleen op het witte doek.

omdat mijn favoriete voetbalteam Trabzonspor is!

Omdat Gandalf de Lord of the Rings Triology zo fantatisch maakt. Zonder hem is er géén Lord of the Rings. Ook hou ik van fantasy etc. en van tovenaars. Vond Richard Harris (perkamentus HP deel I & II) ook een goeie tovenaar alleen die is overleden. Als ik moet kiezen tussen hem en Harris word Mc.Kellen het toch maar, een bijzonder goeie acteur!

Tja, Agaath95 (vraag niet waarom ik die naam ooit ben gaan gebruiken) klinkt als een oud dametje, dus vandaar. Het plaatje in mijn avatar is afkomstig uit een van die oude Sire reclames:
hier te bekijken

Grappig al die filmpjes alleen van die arme oma.......ahh.

psyche (crew)
JohnWilliams schreef:

Grappig al die filmpjes alleen van die arme oma.......ahh.

Ja alleen dat ik om kwalijke dingen vaak meer moet lachen. Aan de andere kant als je krom ligt van de lach blijft hij je wel bij.

psyche (crew)
JohnWilliams schreef:
Zonder hem is er géén Lord of the Rings.

Kerouac is the man...

en echte mannen dragen ruitjeshemden...

Goeie Topic btw

mijn avatar is een plaatje van edie sedgwick. een van andy warhol's superstars in de tijd van de "silver factory".

Spijtoptant
Mijn favoriete schrijver, en gewoon een mooie foto, ook dat.]
Alleen jammer dat er bij het avatar-maken van de foto een rare verkleuring van zwart naar grijs optreedt, behalve de rechterbaan.

psyche (crew)
Spijtoptant schreef:
Mijn favoriete schrijver, en gewoon een mooie foto, ook dat.]
Alleen jammer dat er bij het avatar-maken van de foto een rare verkleuring van zwart naar grijs optreedt, behalve de rechterbaan.

Inderdaad een mooie foto maar Spijtoptant, ik schaam me dood: geeeeeen idee wie het is.

Is het niet Willem Frederik Hermans?

Spijtoptant
Dimara schreef:
Is het niet Willem Frederik Hermans?

yep

(Ik zie nu overigens dat die foto daar ook niet best is, en dat daar ook lichte en donkere stukken in de achtergrond zitten. Hm... Misschien zelf maar eens een scan maken i.p.v. een plaatje van het net te snoepen.)

psyche (crew)
Je avatar ziet er mooier uit. Ik had hem echt niet herkend, ik ken hem alleen maar met bril en aanzienlijk ouder

Binnen afzienbare tijd ga ik eindelijk iets van hem lezen: Nooit Meer Slapen.

Omdat hij 1 van mijn lievelings Charcters is in zowel films als in boeken!

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.