menu

De Site / Interviews / Suggesties voor een interview

zoeken in:
Naar aanleiding van de recente aandacht op onze site voor de (voor ons land te) grote schrijver, ik mag wel zeggen gigant der letteren, Pieter Waterdrinker (geprezen zij zijn naam), is het misschien een idee om hem te benaderen voor een interview? Met ook een vraag hoe hij terugkijkt op zijn twitter-tirade uit december (en of Arjen Fortuin ooit van hem heeft gewonnen met knikkeren).

Iets zegt me dat hij hiervoor wel te porren is.

eRCee schreef:
Naar aanleiding van de recente aandacht op onze site voor de (voor ons land te) grote schrijver, ik mag wel zeggen gigant der letteren, Pieter Waterdrinker (geprezen zij zijn naam), is het misschien een idee om hem te benaderen voor een interview? Met ook een vraag hoe hij terugkijkt op zijn twitter-tirade uit december (en of Arjen Fortuin ooit van hem heeft gewonnen met knikkeren).

Iets zegt me dat hij hiervoor wel te porren is.

Ik weet het niet; dan moet hij het bovenstaand bericht toch niet gelezen hebben, want de ironie zal hem niet ontgaan en in combinatie met een mogelijk kort lontje zou dat wel eens tot een afwijzing kunnen leiden.

Op zich wil ik wel een poging wagen. Misschien iets bescheidener en minder wijsneuzig dan jij nu suggereert, want met het debacle 'Stella Bergsma' is het fenomeen public shaming mij net iets te vers. Of je moet hem zelf willen benaderen?

Uiteraard moet mijn provocerende toon niet de grondslag worden van het interview nee. En ik zag mezelf ook niet als de aangewezen persoon om hem te benaderen, dus als Donkerwoud dat wil doen, dan graag.

Wél denk ik dat we, naast meer inhoudelijke vragen over zijn meest recente werk, best gewag mogen maken van de opleving in aandacht voor zijn persoon hier op de site dankzij het twitter-inferno van december, en of hij dit ook breder gemerkt heeft en hoe hij daar tegenaan kijkt.

Plus een vraag wat hij vindt van de relatie tussen de traditionele literatuurkritiek in kranten en de mogelijkheden die het internet biedt (met fora, facebook en twitter).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:22 uur

geplaatst: vandaag om 22:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.