menu

De Site / Algemeen / Zelf boeken toevoegen aan de site

zoeken in:

Die had ik ook al gevonden maar zou dit worden geaccepteerd? Ik dacht dat het te slechte kwaliteit was maar bedankt Sheplays

O, sorry, ik dacht dat je niets kon vinden.

Zelfde plaatje, een beetje ontpixeld.

(afbeelding)

Thanks Sheplays

Scribble
Heeft iemand misschien goede plaatjes van:

- Die Welt als Wille und Vorstellung - Arthur Schopenhauer
- Borges, A Life - Edwin Williamson
- Murakami Haruki: The Simulacrum in Contemporary Japanese Culture - Michael Seats

Scribble
Scribble schreef:
Heeft iemand misschien goede plaatjes van:

- Die Welt als Wille und Vorstellung - Arthur Schopenhauer
- Borges, A Life - Edwin Williamson
- Murakami Haruki: The Simulacrum in Contemporary Japanese Culture - Michael Seats

Niemand die me aan goede covers kan helpen?

Scribble schreef:
(quote)

Niemand die me aan goede covers kan helpen?

Wat is je emailadres?

Mag ik de boeken van Max Velthuijs toevoegen?

Scribble
Waarom zou dat niet mogen?

Ik was nogal verbaasd dat er nog geen enkel boek van Velthuijs op BM stond. Het is misschien dom gedacht van me , maar ik dacht dat de boeken er daarom misschien niet op mochten.

Prentenboeken mogen niet - ik vrees dat zo goed als alles van Velthuijs daar onder valt en dus niet toegelaten wordt...

Ik besef dat er door die regel veel moois genegeerd wordt, maar aan de andere kant heeft het ook weinig zin om heelder reeksen van Musti, Plons en Nijntje te gaan toevoegen, daar zit ook niemand op te wachten.

Freud schreef:
Prentenboeken mogen niet - ik vrees dat zo goed als alles van Velthuijs daar onder valt en dus niet toegelaten wordt...

Ik besef dat er door die regel veel moois genegeerd wordt, maar aan de andere kant heeft het ook weinig zin om heelder reeksen van Musti, Plons en Nijntje te gaan toevoegen, daar zit ook niemand op te wachten.

Er zit nog een groot verschil tussen prentenboeken en prentenboeken. Veel prentenboeken hebben naast de prenten nog een behoorlijke portie tekst. Ik vind dat een boek als Where the Wild Things Are van Maurice Sendak best als een leesboek beschouwd kan worden, terwijl Nijntje, hoewel er wat tekst bijstaat, niet zoveel te vertellen heeft, en dus 'gemist' kan worden, net als boeken waar geheel geen tekst bijstaat zoals The Snowman van Raymund Briggs. Wat toch een boekje is wat ik koester.

Met alle redelijkheid in acht nemend, kan er alsjeblieft wat sneller gereageerd worden op nieuwe toevoegingen? Ik heb meer dan twee weken gelden geprobeerd om het boek True Grit toe te voegen in het systeem, vervolgens krijg ik een afwijzing en stuur ik een nieuwe versie op, en nu wacht ik alweer 3-4 dagen op een antwoord. Deze manier van beoordelen is nogal frustrerend en een tikkeltje demotiverend voor de gebruiker, zeker met die nieuwe rotatielijst die zo niet meer klopt.

Donkerwoud schreef:
Met alle redelijkheid in acht nemend, kan er alsjeblieft wat sneller gereageerd worden op nieuwe toevoegingen? Ik heb meer dan twee weken gelden geprobeerd om het boek True Grit toe te voegen in het systeem, vervolgens krijg ik een afwijzing en stuur ik een nieuwe versie op, en nu wacht ik alweer 3-4 dagen op een antwoord. Deze manier van beoordelen is nogal frustrerend en een tikkeltje demotiverend voor de gebruiker, zeker met die nieuwe rotatielijst die zo niet meer klopt.

Er gebeurt inderdaad niet zoveel op het moment.

Ik heb inmiddels vier boeken in de beoordeling lopen waarvan enkele al meer dan een week geleden ingediend zijn. Om maar niet te spreken over True Grit...

Het begint mij zo te irriteren dat ik wellicht op zoek ga naar een nieuwe site met hetzelfde concept.

Donkerwoud schreef:
Ik heb inmiddels vier boeken in de beoordeling lopen waarvan enkele al meer dan een week geleden ingediend zijn. Om maar niet te spreken over True Grit...

Het begint mij zo te irriteren dat ik wellicht op zoek ga naar een nieuwe site met hetzelfde concept.

Het is graag of niet hoor... Mensen doen dit vrijwillig en als er veel te controleren valt of veel van matige kwaliteit staat duurt het nou eenmaal langer...

aegron schreef:
(quote)

Het is graag of niet hoor... Mensen doen dit vrijwillig en als er veel te controleren valt of veel van matige kwaliteit staat duurt het nou eenmaal langer...

Goed, dat is ontegenzeggelijk waar, punt blijft wel dat als de gebruiksvriendelijkheid niet in stand gehouden kan worden, dit geen leuke site is voor bezoekers en die bloed, zweet en tranen dus verspilde moeite zijn. Ik beschuldig hier niemand persoonlijk en heb respect voor eenieder die deze site onderhoudt, maar mijn statement blijft staan. Dit lange uitstellen is voor niemand leuk en doet de site geen goed.

True Grit staat er inmiddels, bedankt aan degene die het erop heeft gezet.

Eligius
Ik heb geprobeerd twee dichtbundels van Gerrit Achterberg toe te voegen (Ode aan Den Haag en Ballade van de Gasfitter), en ik vraag me af of ik ergens kan bekijken hoe de status van die aanvragen is. Ik kan bij de updates wel zien welke boeken nieuw zijn toegevoegd, maar de status van de boeken die nog in aanvraag zijn zie ik niet. Is daar een manier voor, of moet ik gewoon geduldig afwachten tot een moderator mijn aanvraag tegenkomt?

Eligius schreef:
Ik heb geprobeerd twee dichtbundels van Gerrit Achterberg toe te voegen (Ode aan Den Haag en Ballade van de Gasfitter), en ik vraag me af of ik ergens kan bekijken hoe de status van die aanvragen is. Ik kan bij de updates wel zien welke boeken nieuw zijn toegevoegd, maar de status van de boeken die nog in aanvraag zijn zie ik niet. Is daar een manier voor, of moet ik gewoon geduldig afwachten tot een moderator mijn aanvraag tegenkomt?

Kwestie van geduld.

Eligius
Perfect, want dat heb ik wel. Nu maar hopen dat iedere toevoeging die ik indien braaf wordt geaccepteerd.

Eligius schreef:
Perfect, want dat heb ik wel. Nu maar hopen dat iedere toevoeging die ik indien braaf wordt geaccepteerd.

Dat zal inderdaad het geval zijn, als jij braaf de regeltjes volgt .

Een kleine amateuristische handleiding om afbeeldingen te bewerken:
Eerst en vooral download irfanview met paint behaal je niet dezelfde resultaten.
Zoek een geschikte afbeelding die minstens 200 pixels breed is, sla deze op en open nu Irfanview.

Klik nu op File en dan op open.

(afbeelding)

Selecteer de map waar je de afbeelding hebt opgeslagen (blauwe pijl)
Selecteer de afbeelding door te dubbel klikken.

(afbeelding)

Vervolgens bekom je dit scherm:

(afbeelding)

Selecteer nu met de linkermuisknop de afbeelding die je wilt behouden (randen knippen). Selecteer edit daarna crop selection.

(afbeelding)

Als alles goed gegaan is zou je dit moeten zien.

(afbeelding)

Nu selecteer je image daarna resize/resample

(afbeelding)

Verander nu de breedte naar 200, de hoogte wordt automatisch aangepast. Klik op OK.

(afbeelding)

Selecteer terug file daarna save as waarna dit scherm verschijnt, zorg dat de schuifbalk van save quality steeds op 100 staat voor de beste kwaliteit en dat je een jpg format hebt. Afbeelding opslaan en deze is klaar voor toevoeging.

(afbeelding)

Misschien kan de handleiding in de Wiki geplaatst worden?

psyche (crew)
zanacht schreef:
Een kleine amateuristische handleiding om afbeeldingen te bewerken:

Dimara schreef:

Misschien kan de handleiding in de Wiki geplaatst worden?

Ja, zeker is dat een goed idee! Jullie hebben me in het begin allebei erg geholpen om me Irfanview 'eigen' te maken.
Zo'n handleiding bij Wiki scheelt de Crew een hoop tijd denk ik m.b.t. uitleg en toevoegen schat ik in.

Rhubarb
Kan iemand me misschien helpen met het toevoegen van de boeken van Anthony Trollope? Ik wou met "The Warden" beginnen maar ik vind geen site waar voldoende informatie opstaat om hem te kunnen toevoegen.

Alvast bedankt.

Rhubarb schreef:
Kan iemand me misschien helpen met het toevoegen van de boeken van Anthony Trollope? Ik wou met "The Warden" beginnen maar ik vind geen site waar voldoende informatie opstaat om hem te kunnen toevoegen.

Alvast bedankt.

Hier moet je alles uit kunnen halen:
Anthony Trollope - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
http://www.tinypic.ca/images/34nublnnjf1pltjdp1.jpg
The Warden by Trollope, Anthony [1815-1882] - Secondhand books - biblion.co.uk
Amazon.com: The Warden (Penguin Classics): Anthony Trollope, Robin Gilmour: Books

Rhubarb
Bedankt, de toevoeging is ingezonden.

Hoe groot is de achterstand nu ongeveer?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.