menu

De Site / Algemeen / Zelf boeken toevoegen aan de site

zoeken in:
Okay, dan wacht ik dat eerst even af.

ZAP! schreef:
Okay, dan wacht ik dat eerst even af.
Al meer dan twee weken geen reactie gehad, dus nog een bump + tags + my two cents:

Halley23, Ted Kerkjes, liv2, psyche en Sol1.

Ter verdediging kan ik nog aanvoeren (naast wat ik eerder al aangaf) dat het eerste zelfhulpboek pas in 1859 verscheen (Self-Help), en dat heeft op zichzelf al zo'n status heeft verworven dat ik het BoMe-waardig zou vinden, maar dat terzijde. Ook zou de crew nog eens opnieuw kunnen kijken naar de waarde van het toevoegen van zelfhulpboeken, o.a. hier (onder het kopje The postmodern phenomenon) is de waarde ervan toch wel aantoonbaar. Maar ook dat terzijde.

Via de wiki link die ik eerder al plaatste, is dan nog te lezen:
The book records Tsunetomo's views on bushido, the warrior code of the samurai. - een kijk op, niet meteen / enkel een zelfhulpboek.
Written late in the author's life, the book also reflects his nostalgia for a world that had disappeared before his birth. - deels reflectie en mijmeringen, niet meteen / enkel een zelfhulpboek.
Hagakure came to be viewed as a definitive book of the samurai... - hét boek van / over de Samoerai, niet meteen / enkel een zelfhulpboek.

Ben benieuwd naar jullie oordeel.

-edit- Ik zie nu ook dat Sūnzĭ Bīngfǎ - Sun Tzu (-400) en Il Principe - Niccolò Machiavelli (1532) op BoMe staan, onder het mom van ideeënliteratuur, en dit vond ik via Bol.com, nota bene: Waar 'de Heerser' van Machiavelli toont hoe te midden van verraderlijke politieke intriges te slagen, en 'de kunst van het oorlogvoeren' van Sun Tzu strategieën beschrijft voor een overwinning zonder bloedvergieten, biedt Hagakure inzicht in de Japanse krijgskunst - een levenswijze die is gestoeld op Zen en de confuciaanse filosofie. - zo is Hagakure te zien als in het verlengde van die twee titels.

Jammer dat er hier totaal niet gereageerd word, terwijl er in dezelfde meerdere toevoegingen van mij geaccepteerd werden...? Crew?

Hoe voeg je eigenlijk een boek toe aan de site? In de Wiki wordt vermeld dat je op <toevoegen> moet klikken, maar de enige toevoegknoppen die ik zie zijn knoppen die boeken toevoegen aan mijn favorieten etc.

MXuser schreef:
Hoe voeg je eigenlijk een boek toe aan de site? In de Wiki wordt vermeld dat je op moet klikken, maar de enige toevoegknoppen die ik zie zijn knoppen die boeken toevoegen aan mijn favorieten etc.

Je gaat met je muis over je profielfoto rechtsboven, dan rechterrijtje van de opties , 4e van onder

Ik ben zojuist begonnen in Burning Bright, van John Steinbeck, en heb de indruk dat-ie onnodig dubbel op de site staat.

@Halley23 (toevoeger van zowel Burning Bright - John Steinbeck (1950) als Burning Bright: A Play in Story Form - John Steinbeck (1950)):
Staat dit boek onbedoeld twee maal op de site of is dit bewust? Eenmaal staat-ie hier op BoekMeter als toneelstuk aangeduid. Zelf noemt Steinbeck het (in zijn voorwoord) een play-novelette, maar bij mijn weten is-ie maar in één vorm uitgegeven. Ik kan zo gauw tenminste niet achterhalen waar het verschil hem in zou zitten.

Gaat me er nog niet eens zozeer om of het wel of niet twee keer op de site moet, maar heb gewoon een wat bovengemiddelde interesse in het oeuvre van de beste man (en mochten er serieuze verschillen zitten in uitgaves dan heeft dat mijn interesse)

Ik zou graag Sterven met tussenpozen van de Belgische auteur Filip Keyaert willen toevoegen maar kan helaas geen cover vinden die groot genoeg is.
Zouden jullie dit boek op de site kunnen plaatsen?
Veel dank!

Toegevoegd aan de wachtrij boekaap

*Edit: op de site nu Sterven met Tussenpozen - Filip Keyaert (2021)

Dankjewel Shaky, Nu kan ik een recensie schrijven als ik hem uit heb. Veel dank!

Ik heb net 3 boeken uit het Byzantijnse rijk ingestuurd voor goedkeuring.
Dit land kon echter niet gekozen worden uit de lijst. Ook "Oost-Romeinse rijk" stond niet in de lijst.

Kan het Byzantijnse rijk toegevoegd worden?

AGE-411 schreef:
Kan het Byzantijnse rijk toegevoegd worden?

Dat kan de crew niet fixen, is iets voor de sitebeheerder. Zou onder Jordy zo gebeurd zijn...

Hallo crew = psyche, Sol1, chris reifert, Halley23.
Zojuist de titel 'Warriors of the Steppes' ter goedkeuring voorgedragen. Daarin heb ik waarschijnlijk het kenmerk 'verhalenbundel' vergeten aan te vinken. Excuus indien zulks het geval is.

Een zuivere liefde - Sofja Tolstoja (bol.com)
Een zuivere liefde (Wikipedia)

Dit boek werd geschreven jn 1893, maar pas een eeuw later gepubliceerd. De eerste uitgave Tsja Vina? (letterlijk: "Wiens schuld?") was in het tijdschrift Oktyabr in 1994.

Wat moet in zo'n geval als originele uitgever vermeld worden?

Sol1 (moderator)
manonvandebron schreef:
Wat moet in zo'n geval als originele uitgever vermeld worden?

'Oktjabr (periodiek)' in Moskou, Rusland. De Sovjet-Unie is eind 1991 ontbonden.

Ik heb enkele titels van een auteur op mijn lijstje staan, maar twijfel of die zullen worden goedgekeurd (na alle moeite van vertalen en wat dies meer zij) omdat het woord 'Chronology' in de titel staat en ik daardoor vermoed dat de inhoud minder verhalend en meer encyclopedisch zal zijn.
Kan iemand van de crew mij hierover inlichten?
Dit is een titel als voorbeeld en de betreffende auteur is Timothy Venning (met meer 'Chronologies' op zijn naam).

Οὖτις schreef:
Ik heb enkele titels van een auteur op mijn lijstje staan, maar twijfel of die zullen worden goedgekeurd (na alle moeite van vertalen en wat dies meer zij) omdat het woord 'Chronology' in de titel staat en ik daardoor vermoed dat de inhoud minder verhalend en meer encyclopedisch zal zijn.
Kan iemand van de crew mij hierover inlichten?
Dit is een titel als voorbeeld en de betreffende auteur is Timothy Venning (met meer 'Chronologies' op zijn naam).

Bedoeld voor: psyche, chris reifert, Halley23 & Sol1

Is dat dan anders dan zoiets als Een Chronologisch Vademecum van de Tweede Wereldoorlog - C. van Zeeland (2008) - BoekMeter.nl ?

Het voorbeeld dat je aandraagt noemt zich zowel gedetailleerd als toegankelijk en verzamelt materiaal uit hedendaagse Latijnse/Frankische, Byzantijnse en Arabisch/islamitische bronnen met beoordeling en uitleg om een ​​leesbaar verhaal te produceren [...]

Dus ik zie daar geen probleem van in aangezien mijn voorbeeld een eigen toevoeging is.

Het woord 'Vademecum'komt in geen van de titels voor (gelukkig). Bedankt voor de toelichting. Kan ik weer aan de slag ...

Opnieuw een vraag voor leden van de crew: psyche, Halley23, Sol1 en chris reifert.
Ik kom een titel tegen van een auteur (nog niet op BM), die dezelfde titel later onder pseudoniem nogmaals laat verschijnen. Voeg ik dan 1 (met echte naam auteur) of 2 titels (echte naam + pseudoniem) toe?

Halley23 (moderator)
Hoi Οὖτις,

Even voor de duidelijkheid. Is het zo dat de titel hetzelfde zijn? Indien ja dan voeg je gewoon de titel plus auteur toe. Je kunt via een bericht aangeven dat het boek later onder pseudoniem nogmaals is verschenen.

Vriendelijke groet,
Huub

Halley23
Ja, tweemaal dezelfde titel. Dus als ik het goed heb begrepen: oudste druk toevoegen met naam van die auteur en na goedkeuring als bericht bij het boek de tweede uitgave (onder pseudoniem) vermelden?

Halley23 (moderator)
Οὖτις schreef:
Halley23
Ja, tweemaal dezelfde titel. Dus als ik het goed heb begrepen: oudste druk toevoegen met naam van die auteur en na goedkeuring als bericht bij het boek de tweede uitgave (onder pseudoniem) vermelden?
Helemaal goed!

Halley23
Inmiddels gebeurd. Zie de twee titels van Daniel Hall en de verwijzing naar Jonathan Lunn.

Zou iemand. Droogte van Ralf Mohren kunnen toevoegen?

Droogte, Ralf Mohren | 9789029092265 | Boeken | bol.com

Hartelijk dank voor de hulp!

Ik heb inmiddels zelf een verzoek ingediend.

Kan iemand “Waanzin aan het einde van de aarde” van Julian Sancton toevoegen, aub?

Ik zonder jij (engels: me without you)
auteur Kelly Rimmer aub toevoegen.

Dank alvast.

Halley23 (moderator)
m1701 schreef:
Ik zonder jij (engels: me without you)
auteur Kelly Rimmer aub toevoegen.

Dank alvast.
toegevoegd

Zou iemand:

KATIE FFORDE
Hoe vind je de ware.

Toe willen voegen?
Alvast bedankt

Gast
geplaatst: vandaag om 10:17 uur

geplaatst: vandaag om 10:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.