menu

De Site / Algemeen / Zelf boeken toevoegen aan de site

zoeken in:


avatar van metalfist
Is er iemand van de toevoegwizards die hier een rechte afbeelding van kan maken?
http://i.imgur.com/7bx9hBO.png
Boekwinkeltjes.nl - leeflang, thomas - wereld van de glamour, de

avatar van PeterW
PeterW (crew)
metalfist schreef:
Is er iemand van de toevoegwizards die hier een rechte afbeelding van kan maken?
(afbeelding)
Boekwinkeltjes.nl - leeflang, thomas - wereld van de glamour, de

Dat is niet te doen.

avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
metalfist schreef:
Is er iemand van de toevoegwizards die hier een rechte afbeelding van kan maken?


Ik kijk wat ik voor je kan doen. Ik heb geen idee hoe je hier plaatjes moet uploaden, maar ik zie dat een afbeelding wel via privé bericht kan worden doorgezonden.

avatar van metalfist
PeterW schreef:
Dat is niet te doen.
Niet? Ik heb op MovieMeter mensen al gekkere dingen weten doen
Sol1 schreef:
Ik kijk wat ik voor je kan doen. Ik heb geen idee hoe je hier plaatjes moet uploaden, maar ik zie dat een afbeelding wel via privé bericht kan worden doorgezonden.
Een afbeelding kan je openen op het forum door volgende stappen te doen:
1) upload de afbeelding op een imagehosting site, bv Imgur. Ga naar Imgur: The most awesome images on the Internet
=> klik op new post (vanboven op de pagina links/midden)
=> klik op browse en selecteer de afbeelding
=> wacht even tot de afbeelding getoond wordt en klik dan rechts en selecteer "kopieer afbeeldingsadres" of iets in die aard (dat verschilt wel eens per browser). Vooral belangrijk dat je hetgeen selecteert met het afbeeldingsadres en niet de afbeelding zelf
2) upload de afbeelding op Boekmeter
=> in je nieuw bericht selecteer je het voorlaatste icoontje en plak je de afbeeldingslocatie die je juist hebt gekopieerd in het kadertje dat tevoorschijn komt.

Moet wel lukken zo? Bedankt in ieder geval!

avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
metalfist schreef:
Niet? Ik heb op MovieMeter mensen al gekkere dingen weten doen


Jawel, maar dat gaat niet altijd over afbeeldingen.

De tekst krijg ik wel recht, het witte rechthoekige kader blijft verwrongen - dat heb ik er volledig af gehaald, maar de foto op de afbeelding blijft scheef staan. ik denk niet dat dat zo geaccepteerd wordt, of ... ....

Imgur: The most awesome images on the Internet

avatar van metalfist
Sol1 Dat ziet er al goed uit volgens mij! Ik heb het boek zelf in bezit, maar het is een bibliotheekeditie en daar zitten dus lelijke stickers op.. gert_r of liv2 of iemand anders van de crew: wat denken jullie?

avatar van gert_r
metalfist schreef:
Sol1 Dat ziet er al goed uit volgens mij! Ik heb het boek zelf in bezit, maar het is een bibliotheekeditie en daar zitten dus lelijke stickers op.. gert_r of liv2 of iemand anders van de crew: wat denken jullie?
Op de IPad is het een fluitje van een cent om een foto recht te zetten, maar die vervorming krijg je er daarmee niet uit. Dat heb ik in het verleden onder Windows wel eens redelijk succesvol voor elkaar gekregen met 'Pixlr Editor'. Daarvoor heb je 'Flash Player' nodig en dat vindt meneer Apple niet goed, vandaar dat dat op de iPad niet werkt. Is daarmee je vraag beantwoord?

avatar van gert_r
metalfist schreef:
Is er iemand van de toevoegwizards die hier een rechte afbeelding van kan maken?
(afbeelding)
Boekwinkeltjes.nl - leeflang, thomas - wereld van de glamour, de


Waarom neem je niet gewoon deze: Boekwinkeltjes.nl - Leeflang, Thomas - DE WERELD VAN DE GLAMOUR

Ik vraag me overigens af of dit boek wel toegevoegd mag worden. Het lijkt mij een fotoboek ("Met vele, vele foto's").

avatar van metalfist
gert_r schreef:
Op de IPad is het een fluitje van een cent om een foto recht te zetten, maar die vervorming krijg je er daarmee niet uit. Dat heb ik in het verleden onder Windows wel eens redelijk succesvol voor elkaar gekregen met 'Pixlr Editor'. Daarvoor heb je 'Flash Player' nodig en dat vindt meneer Apple niet goed, vandaar dat dat op de iPad niet werkt. Is daarmee je vraag beantwoord?
Het was eigenlijk de vraag of de afbeelding van sol1 goed genoeg zou zijn om in te dienen

Jongens toch, die ben ik zelfs gewoon niet tegen gekomen.. Niet goed genoeg gezocht blijkbaar..

gert_r schreef:
Ik vraag me overigens af of dit boek wel toegevoegd mag worden. Het lijkt mij een fotoboek ("Met vele, vele foto's").
Ik ben al vaak op deze regel gestoten, maar wat is dan het verschil met bijvoorbeeld Bilbo's Last Song? De ene moment mag zo'n boek er wel op, dan weer niet..

avatar van gert_r
metalfist De wiki is daar tegeswoordig vrij duidelijk over: "In principe moet een boek voor minimaal 50% uit tekst bestaan.". En als er in het verleden mogelijk wat doorheen geslipt is, betekent dat nog niet dat we daar een gewoonte van gaan maken. Jij hebt het boek, dus ... effe turven!

avatar van metalfist
Gewoon alles toelaten gert_r, hebben we geen wiki meer nodig Maar is goed voor mij, ik zal het één van de komende dagen eens bekijken. Indien het effectief op de site mag, hoe "bewijs" ik dat het best? Foto's doorsturen?

avatar van gert_r
metalfist schreef:
Gewoon alles toelaten gert_r, hebben we geen wiki meer nodig Maar is goed voor mij, ik zal het één van de komende dagen eens bekijken. Indien het effectief op de site mag, hoe "bewijs" ik dat het best? Foto's doorsturen?
Alles toelaten? Dan is het hier in no-time 'Stripmeter'. Je hoeft alleen maar te turven en niets te bewijzen, we werken hier in goed vertrouwen (tot echt overduidelijk het tegendeel bewezen is, als een gebruiker meer dan één account aanmaakt bijvoorbeeld).

avatar van metalfist
gert_r schreef:
Alles toelaten? Dan is het hier in no-time 'Stripmeter'. Je hoeft alleen maar te turven en niets te bewijzen, we werken hier in goed vertrouwen (tot echt overduidelijk het tegendeel bewezen is, als een gebruiker meer dan één account aanmaakt bijvoorbeeld).
Ik denk nu wel dat iedereen wel het verschil kent tussen een boek en een strip? Die zou ik trouwens ook graag op de site zien, maar dat is een ander verhaal Ik vind het nu vooral jammer dat mijn database niet volledig geraakt. Ik ben ondertussen bezig met alles wat ik lees van een review te voorzien en sommige filmboeken vallen daar tussenuit omdat er toevallig gewoon (teveel) foto's instaan. Ik begrijp eerlijk gezegd ook de aversie niet naar boeken waar een afbeelding ter illustratie bijstaat. Sprookjesboeken doen dat toch ook?

Ik begrijp ook perfect dat je niet met terugwerkende kracht zaken gaat verwijderen, ik zou er ook niet mee akkoord zijn moest Bilbo's Last Song nu ineens verdwijnen nadat ik er een review bij heb gezet, maar het werkt wel verwarrend.

Om even terug te komen op het boek waar het allemaal mee startte: 33/103 pagina's zijn volwaardig tekst, de rest is tekst met een afbeelding bij. Het zijn redelijke grote afbeeldingen (ik geloof dat er een regel of 6 tekst onder elke afbeelding staat) dus je geraakt inderdaad niet aan 50%

In De Site > Gebruikers > het boek staat nog niet op de site?:

Kun je zelf een boek titel en cover toevoegen. ik heb een boek gelezen maar staat er nog niet in vermeld?

avatar van liv2
Maari schreef:
Kun je zelf een boek titel en cover toevoegen. ik heb een boek gelezen maar staat er nog niet in vermeld?


ja hoor, onder je avatar rechtsboven vind je de knop: boek toevoegen.

avatar van H€yoka
Hoi, ik heb het boek “Het Appartement” van S.L. Grey gekocht en gelezen. Ik vind hem wel terug in de zoekfunctie, maar als je het aanklikt, komt er geen resultaat.

Voeg ik deze zelf even toe of is er iets anders aan de hand?

avatar van Slainte_Mhath
H€yoka schreef:
Hoi, ik heb het boek “Het Appartement” van S.L. Grey gekocht en gelezen. Ik vind hem wel terug in de zoekfunctie, maar als je het aanklikt, komt er geen resultaat.

Voeg ik deze zelf even toe of is er iets anders aan de hand?


Hmm, inderdaad. Als ik het niet vergeet zal ik hem morgen toe proberen te voegen.
Goed opgemerkt en welkom op Boekmeter !

avatar van gert_r
Slainte_Mhath schreef:
Hmm, inderdaad. Als ik het niet vergeet zal ik hem morgen toe proberen te voegen.
Goed opgemerkt en welkom op Boekmeter !
H€yoka schreef:
Hoi, ik heb het boek “Het Appartement” van S.L. Grey gekocht en gelezen. Ik vind hem wel terug in de zoekfunctie, maar als je het aanklikt, komt er geen resultaat.

Voeg ik deze zelf even toe of is er iets anders aan de hand?

Inderdaad, welkom op BoekMeter! Er is iets anders aan de hand: S.L. Grey is, net als Nicci French, een pseudoniem voor twee schrijvers, en dat wordt opgelost door hun beider namen als auteur op te voeren. Het boek staat al op BM:

The Apartment - Sarah Lotz en Louis Greenberg (2016)

avatar van H€yoka
gert_r schreef:
(quote)
(quote)

Inderdaad, welkom op BoekMeter! Er is iets anders aan de hand: S.L. Grey is, net als Nicci French, een pseudoniem voor twee schrijvers, en dat wordt opgelost door hun beider namen als auteur op te voeren. Het boek staat al op BM:

The Apartment - Sarah Lotz en Louis Greenberg (2016)


Thx voor de hulp en de welkom


avatar van Raskolnikov
Vraagje: Herman Melville gaf in 1856 The Piazza Tales uit, vijf korte verhalen die kort daarvoor in een periodiek verschenen, aangevuld met een verhaal dat hij speciaal voor de bundel schreef. De twee bekendste verhalen (Bartleby en Benito Cereno) zijn nadien vaak los uitgegeven en staan als afzonderlijke vermeldingen op Boekmeter. The Piazza Tales staat niet op Boekmeter. Deze alsnog aan te maken? Of conflicteert dat met de verhalen die al apart opgenomen staan? De resterende vier losse verhalen apart aanmaken?

Raskolnikov als ik BM's Wikipedia zo lees mag de bundel toegevoegd worden. Het is de eerste keer dat die verhalen in boekvorm verschenen en bovendien staat er nieuw werk in.

Dat er nadien verhalen los in boekvorm zijn uitgegeven en toegevoegd, is iets waarbij ik mij bij dat tweede afvraag of dat wel correct is.

avatar van metalfist
De Buffy reeks staat nogal redelijk versplinterd op Boekmeter (inclusief hier en daar een verdwaalde nummering): Zoekresultaten Buffy

Ik zou de reeks dan ook willen goed zetten naar analogie van Buffy the Vampire Slayer: Tempted Champions - Yvonne Navarro (2002)

Dat komt neer op:
- missende delen toe te voegen
- de delen die op de site staan aanpassen als volgt:
* Buffy the Vampire Slayer: titel van het boek
* Subtitel Buffy the Vampire Slayer: Season x #y
* grotere covers te plaatsen

Goodreads levert goede informatie met betrekking tot de verschillende boeken:
Buffyverse Novels Series by Doranna Durgin - goodreads.com

Is de crew hier akkoord mee of is er een andere structuur die ik zou moeten gebruiken?

avatar van gert_r
metalfist schreef:
De Buffy reeks (...)
Hoi Timothy,

Goed dat je het even vraagt; mogelijk zou je een hoop werk voor niets doen.
Maar het lijkt mij een goede zaak dat jij als Buffy-fan dit varkentje even (?) wast.
Alvast bedankt en veel succes!

avatar van metalfist
Ja, ik was het eerste boek beginnen te corrigeren en dacht dan: misschien maar eens even laten nakijken of dat op zich een goed idee is

Het is iets dat al langer mijn ogen uitsteekt maar waar ik nog geen tijd voor heb kunnen vrijmaken. Zal dus misschien een werk van lange adem worden maar lijkt me wel tof

avatar van gert_r
metalfist schreef:
Zal dus misschien een werk van lange adem worden maar lijkt me wel tof
Regelmatig heb ik ruzie met dat like-knopje. Dan maar zo:

metalfist schreef:

Is de crew hier akkoord mee of is er een andere structuur die ik zou moeten gebruiken?


Een Nederlandse titel van een vertaling komt als eerste alternatieve titel en daarna de serieaanduiding. Anders kon die Ned. titel wel eens niet terug te vinden zijn in het zoeksysteem. Bij je eerste correcties heb ik die alt. titels omgedraaid.

avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
metalfist schreef:
De Buffy reeks staat nogal redelijk versplinterd op Boekmeter
...........
Is de crew hier akkoord mee of is er een andere structuur die ik zou moeten gebruiken?


Ik zie dat Smallprint84 een aantal Buffy's heeft toegevoegd. Ik neem aan dat jullie hetzelfde systeem volgen, om aan correcties over en weer te ontkomen?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:33 uur

geplaatst: vandaag om 11:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.