menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Zelf boeken toevoegen aan de site

zoeken in:
ags50
centurion81 schreef:
Geen idee waar ik dit moet melden maar het boek "One Kick" van Chelsea Cain komt twee keer voor op de site. Als je 'm zoekt rechtsboven, is ie er 2x. Geen bug, want 1x door Liv en 1x door PeterW toegevoegd.

Inderdaad en die van liv2 is het laatst toegevoegd (http://www.boekmeter.nl/book/49434). Was voorheen een taak/werkje van Zelva als moderator maar nu zijn er maar liefst drie moderatoren bijgekomen, dus ...

Halley23 (moderator)
centurion81 schreef:
Geen idee waar ik dit moet melden maar het boek "One Kick" van Chelsea Cain komt twee keer voor op de site. Als je 'm zoekt rechtsboven, is ie er 2x. Geen bug, want 1x door Liv en 1x door PeterW toegevoegd.
Dubbele toevoeging is verwijderd

Mag ik eens een hele domme vraag stellen? Ik vind gewoon niet meer terug op de site waar je boeken kan toevoegen. Vroeger was er een makkelijke knop, maar vind die nu niet meer.

liv2 (crew)
donnie darko schreef:
Mag ik eens een hele domme vraag stellen? Ik vind gewoon niet meer terug op de site waar je boeken kan toevoegen. Vroeger was er een makkelijke knop, maar vind die nu niet meer.

rechtsboven op je avatar gaan staan en dan vind je een knop: Boek toevoegen. Zo kom je dan in het toevoegblad.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik wil meteen maar even een boek toevoegen.
Ik zie nergens de knop Boek Toevoegen. Moet er nog even handigheid in krijgen. Kan iemand mij even naar de juiste plek loodsen?

Hier ben ik weer.
nu met de laptop.
Nu zie ik de knop wel.
Dus het kan niet via mobiel?

Jordy (admin)
Op mobiel zie je in het menu een linkje "volledige site" waarmee je wel alle knoppen en mogelijkheden hebt. Al lijkt het mij persoonlijk niet fijn om dit soort dingen op een mobiel te doen, het kan dus wel.

Nee ik snap nu dat het via de mobiel niet aan te raden is. Dank je.

Vooraleer ik hem ga toevoegen: zou dit op de site mogen?

chris reifert (crew)
metalfist schreef:
Vooraleer ik hem ga toevoegen: zou dit op de site mogen?
Fotogehalte lijkt me te hoog inkijk e-bay

Ik vreesde er al voor. Jammer, is op zich wel een interessant boek.

Blijf het toch zonde vinden dat dit soort boeken geen plaats krijgen op de site. Zeker met een grote zustersite als MovieMeter lijken filmboeken (die toch wel vaker gepaard gaan met extra foto's) me wel een interessante publiekstrekker voor BoekMeter.

Alsof we hier op filmliefhebbers zitten te wachten.

Inderdaad, ga een echte hobby zoeken! Al zijn TV en games nog een tandje erger...

eRCee schreef:
Alsof we hier op filmliefhebbers zitten te wachten.
In alle eerlijkheid, ik zie niet in waarom er geen breder publiek kan aangespoord worden. Langs de andere kant lijkt het me ook niet gewenst dat de site weer overspoeld wordt door een niche aan boeken die praktisch niemand leest.

Donkerwoud: mooi dat dat van iemand komt die op alle Metersites, buiten Musicmeter dan (?), actief is

Gelukkig dat de ironie je niet ontging.

metalfist schreef:
In alle eerlijkheid, ik zie niet in waarom er geen breder publiek kan aangespoord worden.

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, vandaar dat ik bepaalde crew-leden bestook met ideeën en ongevraagde adviezen (bijvoorbeeld omtrent de interviews). Punt is wel dat zaken natuurlijk gewoon binnen de regels van Boekmeter moeten passen. Dat is verder aan de crew om te beoordelen.

Donkerwoud schreef:
Gelukkig dat de ironie je niet ontging.
Haha, vermoedde al zoiets maar ik vind ironie op het internet soms zo tricky

Kan me globaal gezien in die regels wel vinden hoor eRCee, maar het aantal foto's in een boek heb ik altijd al zo'n kromme regel gevonden. Vooral omdat kortverhalen van een Edgar Allan Poe bijvoorbeeld (die qua tekstvulling echt niet veel meer bevatten) er wel apart op mogen.

Vraagje in het algemeen, ik probeer maar eens het toneelwerk van Tsjechov toe te voegen. Alleen waar haalt men het aantal bladzijden vandaan? En zijn er sites waar goede covers te vinden zijn?

liv2 psyche gert_r Halley23 en overige crew maar ik heb geen zin iedereen te taggen.

Betreft: Dnevnik Pisatelja - Fjodor Dostojevski (1881)

Dit zijn verzamelde stukken van D die hij in een tijdschrift heeft gepubliceerd. Af en toe gebruikte hij de ruimte daarin (hij was een soort redacteur) om korte verhalen (zoals Son Smesjnogo Tsjeloveka - Fjodor Dostojevski (1877) en Krotkaya - Fjodor Dostojevski (1876) te plaatsen. De vraag is of deze kortverhalen los op de site moeten/mogen.

Ook in de Verzamelde Werken van Van Oorschot worden bovenstaande verhalen wel apart opgenomen als los verhaal en staan dan ook in de algehele inhoudsopgave los genoemd naast het Dagboek (en de andere werken uit de elf delen). In bundel X staan ze wel ergens tussen de andere stukken van het Dagboek, alles is daarin namelijk chronologisch geplaatst. Het betreft nog een stuk of 5 kortverhalen.

Mij lijkt dus wel dat dit losse verhalen zijn die toevallig in de ruimte staan die D kreeg om zijn dagboekstukken te plaatsen, maar ik vraag het toch maar even voor ik alles ga toevoegen

Halley23 (moderator)
Naar mijn mening kan dit, zeker als duidelijk is dat de verhalen ooit apart zijn gepubliceerd en niet al eerder in een bundel zijn verschenen.

Iemand die een grotere (en hopelijk ook mooiere) cover van Belje Notsji - Fjodor Dostojevski (1848) kan vinden? Het lijkt me ook dat de correcte titel Belye Nochi moet zijn in plaats van Notsji maar ik spreek geen Russisch

Dit lijkt me nog wel een mooie cover, maar geen idee of dit a) in het Russisch is en b) of dit überhaupt een officiële cover is.

metalfist schreef:
Het lijkt me ook dat de correcte titel Belye Nochi moet zijn in plaats van Notsji maar ik spreek geen Russisch

Beiden zijn fonetisch schrift; de eerste zoals de Engelsen het zouden schrijven, en de tweede zoals de Nederlanders het zouden doen. Er zijn geen regels voor fonetisch schrift; het is allebei goed, of niet. De enige manier waarop het goed geschreven wordt is Белые Ночи, maar dat kunnen wij niet lezen, vandaar de fonetische Nederlandse spelling.

Nog eens een vraagje mbt de Russen. Kan er iemand een grotere cover vinden van:
Detstvo - Lev Tolstoj (1852)

Ik vind enkel covers van de trilogie en niet van dit eerste deel.

Otrotsjestvo - Lev Tolstoj (1854) & Joenost - Lev Tolstoj (1857) mogen ook ineens gedaan worden Mijn dank is groot!

metalfist schreef:
Nog eens een vraagje mbt de Russen. Kan er iemand een grotere cover vinden van:
Detstvo - Lev Tolstoj (1852)

Mijn dank is groot!

Толстой детство краткое содержание - interesting-information.ru

metalfist schreef:
(quote)
Ik dacht dat titelbladen niet mochten?

Jawel hoor.

PeterW schreef:
Jawel hoor.
Gaf toch problemen
Je correctie van Detstvo - Lev Tolstoj is niet geaccepteerd.

Toelichting: Het plaatje is vergroot; jouw titelblad was uit 1945. Die titelbladen doen we alleen als er geen normale omslag van te vinden is.
Moest er toch nog iemand iets vinden?

Halley23 (moderator)

Ik zou graag Idee zu einer allgemeinen Geschichte in weltbürgerlicher Absicht van Immanuel Kant toevoegen aan de site. Het is een korter werkje van ongeveer 20 pagina's (afhankelijk van de druk) dat Kant schreef in 1784.

Eerst en vooral zou ik willen weten of dit toegestaan is (gezien er al meerdere filosofische werkjes van deze lengte op de site staan ben ik geneigd te denken dat dit wel kan).

Verder heb ik een probleem met het vinden van de uitgever van de eerste druk. Ik weet dat Kant het schreef in 1784, maar ik heb geen idee of het toen ook ergens officieel werd uitgebracht. Het moet zeker gecirculeerd hebben want het had een grote invloed op Hegels fenomenologie van de geest (1807). Het enige wat ik heb gevonden was een publicatie in "London Magazine" in 1824, hierbij staat "originally published", maar dit slaat volgens mij op de Engelse vertaling en dus niet op een eerste Duitse uitgave.

Alvast bedankt!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:17 uur

geplaatst: vandaag om 17:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.