menu

De Site / Algemeen / Verlanglijst toevoegingen

zoeken in:

geplaatst:
PeterW schreef:
Wat een nachtmerrie...
Maar wel dank!

geplaatst:
Verzoekje.. gisteren verschenen. Actueel en lijkt me de moeite waard

https://media.s-bol.com/09zmKy4PKA4K/539x840.jpg

bol.com | Hoe ik toch huisjesmelker werd, Hans de Geus | 9789028451469 | Boeken

Hans de Geus kon geen hypotheek krijgen voor de bovenwoning die hij in Amsterdam wilde kopen. Hij kreeg wel een lening voor de aankoop van een paar appartementen die hij wilde verhuren op de vrije markt. Dat zette hem aan het denken over de oorzaken en gevolgen van de woningnood in Nederland.
Wonen is een grondrecht, maar wonen is onbetaalbaar geworden. De torenhoge huizenprijzen maken het starters en jongeren onmogelijk een huis te kopen. Tenzij ze een beroep kunnen doen op ouders die bemiddeld genoeg zijn om een gift of lening te verstrekken, en hun kinderen straks de dure afbetaalde woning en steeds vaker ook hun beleggingswoningen kunnen nalaten. De pechvogels zijn aangewezen op hoge vrijesectorhuren die een steeds groter deel van het toch al zo onzekere inkomen opslokken. Ze lijden aan woonarmoede en met zijn allen lijden we aan ongelijkheid met alle gevaren voor de samenleving van dien. En dat allemaal omdat in de jaren '80 de marktwerking zonder regulering in de mode raakte en de gehele Nederlandse economie op haar kop zette.
Aan de hand van zijn eigen ervaringen bespreekt Hans de Geus in Hoe ik een huisjesmelker werd de woningmarkt. Hij analyseert op heldere wijze waar het mis is gegaan en wat de economische en maatschappelijke gevolgen zijn.

geplaatst:
Graag had ik de volgende 2 boeken laten toevoegen als het kan.

Ik heb net het boek 'De Cock en de dood van een kerkrat' van Peter Römer gelezen.
Uitgegeven bij 'De Fonein' in 2018.
Ik zie dit nog niet op de site staan, is het mogelijk om dit toe te voegen?

En het volgende boek, geen idee of het kan, want het wordt misschien aanzien als een bundel van verhalen. Geen idee, ik hoor het wel als het niet kan.
Het gaat om "Historische verhalen, korte verhalen uit de Middeleeuwen" van Paul Christiaan Smis.
Uitgegeven door "Historische verhalen" in 2018 (2e druk)

Alvast bedankt.

Halley23 (moderator)
geplaatst:
Arkan allebei toegevoegd

Halley23 (moderator)
geplaatst:
@Pleun Hoe ik toch huisjesmelker werd toegevoegd (was een makkie dankzij aangeleverde info en cover).

geplaatst:
Halley23 schreef:
Arkan allebei toegevoegd

Ow wat super, hartelijk bedankt.
Je bent een engel.

geplaatst:
Ik heb zojuist weer eens Elvis & Gladys gelezen van Elaine Dundy. Toch één van de betere en origineelste boeken over Elvis. Zou deze toegevoegd kunnen worden? Thank you very much.

Mug
geplaatst:
Karel Čapek - Dasja oftewel het leven van een pup / Dasenka

Sol1 (crew)
geplaatst:
Mug schreef:
Karel Čapek - Dasja oftewel het leven van een pup / Dasenka

Goedenavond Mug, gebruiker gart heeft al eerder in maart 2020 om toevoeging van dit boek verzocht.

Op 28 maart 2020 heb ik haar als volgt bericht:
Het lijkt mij een lief en leuk boekje, maar ik ben bang dat de verhouding tussen tekst en afbeeldingen niet voldoet aan de vereisten van BoekMeter. Er zijn 60 afbeeldingen van de schrijver in opgenomen, plus een aantal van zijn foto's. De originele Tsjechische uitgave uit 1933 telt 93 pagina's, waarvan circa 26 pagina's tekst. De tekst blijft daarmee helaas beneden de 50%...

Ik verwijs je bij deze nogmaals naar onze Wiki.

Mug
geplaatst:
Wederom, wat een bullshit. Aanpassen die kulregels! Het is echt van de gekke. Ik hoop dat de crew eens de koppen bij elkaar brengen om dit gemuggezift een halt toe te roepen. Dat er tekeningen en foto's in een boek staan is toch goddomme niet abnormaal. Oproep tot herziening, wederom.

Sol1 (crew)
geplaatst:
Mug schreef:
Wederom, wat een bullshit. Aanpassen die kulregels! Het is echt van de gekke. Ik hoop dat de crew eens de koppen bij elkaar brengen om dit gemuggezift een halt toe te roepen. Dat er tekeningen en foto's in een boek staan is toch goddomme niet abnormaal. Oproep tot herziening, wederom.

Ik had eerlijk gezegd al een vermoeden dat je de grenzen opzocht.
Hint: je zou waarschijnlijk beter worden gehoord, als je je taal iets zou matigen...

Mug
geplaatst:
Doei. Ik ga niet kontenlikken. Als er geen foto's waren opgenomen in het werk, dan was het wel toelaatbaar? Dat is pure kolder. Dat weet je zelf ook.

Sol1 (crew)
geplaatst:
Mug schreef:
Ik ga niet kontenlikken.
Ge leeft van uitersten en nuances zijn aan u niet besteed, zoveel is duidelijk. Deze 'discussie' is wat mij betreft hier geëindigd.

Mug
geplaatst:
Ik wil uitleg van de crew als geheel. Niet van een individueel lid. Zo veel is ondertussen wel duidelijk.

Waarom bestaat die regel, en werkt die eigenlijk wel?

Nog meer verzoekjes.

Bette Westera & Sylvia Weve - Doodgewoon
Idem - Uit elkaar

Alvast bedankt!

chris reifert (crew)
geplaatst:
Mug dat valt niet te achterhalen waarom die regel bestaat. Niemand die dit bedacht heeft is er nu nog bij betrokken. Enige wat ik terloops kan vinden is dat men niets in prentenboeken zag, maar kinderboeken met illustraties wel: "de grens is soms vaag, maar meestal wel duidelijk lijkt me." - Sta persoonlijk niet altijd achter sommige regels; echter, op het moment dat ik er omwille van mee ophoud kan ik er geen invloed meer op uitoefenen. Dat is evenzogoed een respons van een individueel crewlid. Om een antwoord vanuit de gehele crew te krijgen vergt meer tijd daar niemand in team Fanreach zit, maar allemaal vrijwilligers met baan, studie of wat dan ook zijn, wat vergaderingen plannen lastig maakt (ik heb ook nevenactiviteiten elders). Wil je niet zo 'prikken' overigens? Zit qua vocabulaire wel eens op het randje van beschaafd redeneren, naar BM-maatstaven gemeten.

Mug
geplaatst:
Meer een oproep dat de crew (kom op, jullie hebben een apart forum om met elkaar te discussieren en kletsen) de regels onder de loep gaat leggen. Je staat er zelf niet achter!? Dat zegt al genoeg.
Tijd na vele jaren om regels te herzien. Waarom bestaat een regel? Volgens mij om prentenboeken, strips, graphic novels en fotoboeken te weren. Je kan het beestje ook gewoon bij de naam noemen ipv wiskundige principes los te laten.

Ik ben geïrriteerd door de onwil. Regels zijn niet voor altijd heilig. Zet de schouders eronder, ga met elkaar in conclaaf en maak beslissingen als team.

Even de boel wakker schudden.

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
Mug schreef:
Waarom bestaat een regel? Volgens mij om prentenboeken, strips, graphic novels en fotoboeken te weren. Je kan het beestje ook gewoon bij de naam noemen ipv wiskundige principes los te laten.
We hebben er toch nooit een geheim van gemaakt dat die regel bestaat om prentenboeken, strips, graphic novels en fotoboeken van de site te houden? Die regel is er inderdaad om die boeken uit te sluiten. En het is nu eenmaal "eenvoudiger" om de schifting te maken op basis van vormkenmerken ('hoeveel plaatjes staan erin?') dan op basis van inhoudelijke gronden ('de relatie tussen tekst in beeld in dit werk is blablabla en daarom is dit géén prentenboek, maar veeleer een blablabla'). Dit is al meerdere keren open en bloot op de site besproken, dus ik snap niet waarom je de suggestie wekt dat dit een geniepig plannetje van ons is.

Ook de (mogelijke) beweegredenen achter deze regel hebben we eerder besproken: deze regel is destijds (waarschijnlijk) in het leven geroepen omdat we op deze site in de eerste plaats het werk van auteurs wilden bespreken, en niet van beeldend kunstenaars. Ook koks en guru's vallen buiten die boot, waardoor je ook geen kook- en zelfhulpboeken op deze site vindt. En natuurlijk zijn ook deze regels niet waterdicht, want generieke grenzen zijn soms diffuus, maar je moet in een wereld maar accepteren dat er geen waterdicht systeem is, en vertrouwen dat een crew hun beste beentje voorzet.

Overigens heb je natuurlijk gelijk dat regels herzien kunnen worden. Daar zouden we dan eens voor moeten gaan zitten.

Sol1 (crew)
geplaatst:
hakunamatafaka schreef:
Uw brein als medicijn, David Servan-Schreiber
Ego is de vijand, Ryan Holiday
Het obstakel is de weg, Ryan Holiday
iemand? Mijn dank is groot!

Ik kijk wat ik voor je kan doen!

geplaatst:
In De Site > Algemeen > Crazy love:

Is het mogelijk het boek Crazy love/ Ik was van hem in Boekmeter.nl te plaatsen.

Ik kreeg alle gegevens in "toevoegingen" ingevuld, behalve "bestand kiezen", waardoor de ingevulde gegevens niet verstuurd konden worden.

Hierbij de ingevulde gegeven:

Crazy love

Leslie Morgan Steiner

Ik was van hem (= Nederlandse titel)

2009

!!! bestand kiezen (?)

Engels

Autobiografisch Waargebeurd

----

Op haar tweeëntwintigste heeft Leslie het helemaal voor elkaar. Een diploma van Harvard, een glamourbaan bij Seventeen magazine, een appartement in New York City én een knap, grappig, slim vriendje dat haar op handen draagt. Achter haar ogenschijnlijk succesvolle leven schuilt echter een donker geheim. Ze heeft net als zoveel vrouwen de grote fout gemaakt om verliefd te worden op de verkeerde man.

"Ik was van hem" is het waargebeurde en uiterst meeslepende verhaal over manipulatie en geweld en de verwoestende impact daarvan op een relatie.

St. Martin's Press New York

Verenigde Staten 286

Boek handelt over huiselijk geweld, waarbij je vooral een duidelijk beeld krijgt van wanneer en hoe de mishandelaar de basis legt voor een "succesvolle" geweldadige relatie.

geplaatst:
Het boek "Crazy Love" heeft dezelfde titel als het boek dat reeds in boekmeter staat. De Nederlandse vertaling is echter "Ik was van hem". En het boek is uiteraard ook door een andere auteur geschreven, nl. Leslie Morgan Steiner.

Sol1 (crew)
geplaatst:
hakunamatafaka,
Ik heb de laatste van je drie boeken kunnen toevoegen, omdat daar ook verhalende en biografische elementen in lijken te zitten.
De andere twee lijken te sterk op het gebied van zelfhulp te liggen en komen daarmee niet voor toevoeging in aanmerking.
De schrijver Ryan Holiday staat op deze manier in ieder geval wel op de site...

geplaatst:
Sol1 schreef:
hakunamatafaka,
Ik heb de laatste van je drie boeken kunnen toevoegen, omdat daar ook verhalende en biografische elementen in lijken te zitten.
De andere twee lijken te sterk op het gebied van zelfhulp te liggen en komen daarmee niet voor toevoeging in aanmerking.
De schrijver Ryan Holiday staat op deze manier in ieder geval wel op de site...

Oh, ik wist niet dat zelfhulpboeken verboden waren. Dank voor de moeite in ieder geval!

Sol1 (crew)
geplaatst:
PeterW,
Nog een toevoegingsverzoek:
De Dirigent - Maria Peters (2019)
De Dirigent (Film, 2018) - MovieMeter.nl
Bij voorbaat dank weer!

geplaatst:

Weg gedirigeerd...

geplaatst:
Heeft iemand zin om La Guerre des Pauvres toe te voegen?

La Guerre des pauvres by Éric Vuillard - goodreads.com

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.