menu

De Site / Algemeen / Verlanglijst toevoegingen

zoeken in:
Mug
Mike Jensen - boekenreeks Kroniek van Cranborn
Ewout Storm van Leeuwen - boekenreeks Het Versluierde Land

chris reifert (crew)
Mug schreef:
Mike Jensen - boekenreeks Kroniek van Cranborn

Wordt aan gewerkt, al gaat de synopsis van deel drie lastig worden en heeft alleen het tweede deel een echt goede plot, eerste deel is summier met info. Als dat allemaal letterlijk uit het verhaal overgenomen tekstflarden zijn, wordt het er niet makkelijker op. Mike Jansen - BoekMeter.nl

Kan iemand deze voor mij toevoegen? Ben hem nu aan het lezen, een beetje Kerstsfeer.

Titel : Een magisch Kerstfeest in Twin Bridges
Auteur : Debra Eliza Main
pagina's : 120
Uitgever : Dutch Venture Publishing
Uitgave : december 2019

Alvast bedankt voor de moeite.

chris reifert (crew)
Arkan schreef:
Kan iemand deze voor mij toevoegen? Ben hem nu aan het lezen, een beetje Kerstsfeer.

Een Magisch Kerstfeest in Twin Bridges - Debra Eliza Mane (2019)

‘Een magisch kerstfeest in Twin Bridges’ is het directe vervolg op ‘Het hart van een cowboy’.
En zo te zien staan er nog aardig wat titels van deze auteur open

chris reifert schreef:
(quote)

Een Magisch Kerstfeest in Twin Bridges - Debra Eliza Mane (2019)

‘Een magisch kerstfeest in Twin Bridges’ is het directe vervolg op ‘Het hart van een cowboy’.
En zo te zien staan er nog aardig wat titels van deze auteur open

Ik zag het ook dat het een vervolg is, maar ik heb alleen dit boekje, meegenomen in de Kringloopwinkel. Maar het is dus geen noodzaak om de vorige boeken te lezen voor je dit leest.

Heel, heel hartelijk bedankt voor het toevoegen. Mag ik zeggen dat je een schat bent?

Iemand zin om Love and Other Thought Experiments van Sophie Ward toe te voegen?

Love and Other Thought Experiments by Sophie Ward - goodreads.com

chris reifert (crew)
Arkan schreef:
Heel, heel hartelijk bedankt voor het toevoegen. Mag ik zeggen dat je een schat bent?

Ja hoor dat mag, ben ik niet ongevoelig voor!

Twee verzoekjes:

Nik Cohn - Awopbopaloobop Alopbamboom

én

Charlie Gillett - Sound of the City

Alvast bedankt.

PQV00

Toegevoegd. Wachten op goedkeuring.

Vind de laatste tijd toch wel héél veel nieuwe releases niet aanwezig op boekmeter, maar jammer genoeg vind ik het best wel een grote inspanning om plots in het Nederlands te vertalen..
Denk er toch aan om hier beetje op non-actief te gaan, aangezien helft van wat ik lees gewoon niet op de site staat, en zelfs als het erop komt, sowieso enkel mijn stem gaat hebben (daar waar op goodreads zulke romans vaak 10.000'en stemmen hebben).

Is er geen manier om zoals op goodreads gewoon de isbn-code te scannen, en hierdoor gewoon het boek toe te voegen? Een beetje agility zou deze site geen kwaad doen...

Ted Kerkjes (moderator)
donnie darko schreef:
Vind de laatste tijd toch wel héél veel nieuwe releases niet aanwezig op boekmeter, maar jammer genoeg vind ik het best wel een grote inspanning om plots in het Nederlands te vertalen..
Het gaat dan denk ik vooral om releases buiten Nederland, toch? Volgens mij is BoekMeter erg up to date als het gaat om Nederlandstalige uitgaven. Het is natuurlijk lastig voor een relatief kleine community om ook álle buitenlandse boeken bij te houden.
Denk er toch aan om hier beetje op non-actief te gaan, aangezien helft van wat ik lees gewoon niet op de site staat, en zelfs als het erop komt, sowieso enkel mijn stem gaat hebben (daar waar op goodreads zulke romans vaak 10.000'en stemmen hebben).
Dat zou wel jammer zijn. Natuurlijk moet je voor jezelf bepalen wat je precies verlangt van een site als dit, maar ik kan me voorstellen dat je juist een waardevolle toevoeging bent omdát je boeken leest die andere users niet of minder lezen. Door die boeken onder de aandacht te brengen, maak je anderen ook bekend met het werk, en ik vind dat in ieder geval erg interessant! (Ik verricht zelf ook een beetje BoekMeter-pionierswerk door boeken onder de aandacht te brengen waar bijna niemand op zit te wachten.)

Het duurt inderdaad langer voordat onvertaalde boeken op BoekMeter komen, maar je kunt natuurlijk altijd zelf boeken toevoegen of op dit topic vragen of iemand tijd en zin heeft om het boek voor jou toe te voegen. Meestal wordt een verzoekje op dit topic wel opgepikt, volgens mij. Ik zal het in de toekomst in ieder geval extra in de gaten houden

Ted heeft helemaal gelijk, en inderdaad, er zijn hier een paar supertoevoegers die verzoekjes in een vloek en een zucht op de site slingeren.

Ik merk zelf dat mijn motivatie om stukjes te schrijven bij boeken veel hoger ligt dan op Moviemeter, waar je filmrecensie tussen tientallen anderen verdwijnt.

Ted Kerkjes schreef:
(quote)
Het gaat dan denk ik vooral om releases buiten Nederland, toch? Volgens mij is BoekMeter erg up to date als het gaat om Nederlandstalige uitgaven. Het is natuurlijk lastig voor een relatief kleine community om ook álle buitenlandse boeken bij te houden.
(quote)
Dat zou wel jammer zijn. Natuurlijk moet je voor jezelf bepalen wat je precies verlangt van een site als dit, maar ik kan me voorstellen dat je juist een waardevolle toevoeging bent omdát je boeken leest die andere users niet of minder lezen. Door die boeken onder de aandacht te brengen, maak je anderen ook bekend met het werk, en ik vind dat in ieder geval erg interessant! (Ik verricht zelf ook een beetje BoekMeter-pionierswerk door boeken onder de aandacht te brengen waar bijna niemand op zit te wachten.)

Het duurt inderdaad langer voordat onvertaalde boeken op BoekMeter komen, maar je kunt natuurlijk altijd zelf boeken toevoegen of op dit topic vragen of iemand tijd en zin heeft om het boek voor jou toe te voegen. Meestal wordt een verzoekje op dit topic wel opgepikt, volgens mij. Ik zal het in de toekomst in ieder geval extra in de gaten houden

Ja deels is het natuurlijk mijn eigen luiheid bij het toevoegen. Ik had hier wel een paar maanden geleden een lijstje toevoegingen geplaatst, die dan voornamelijk niet waren opgepikt. Misschien had ik hierin gewoon pech.
Ik blijf het gewoon ook jammer vinden dat je je leesgedrag niet echt kunt tracken. Ik las onlangs een collectie kortverhalen van Stig Dagerman die enorm de moeite was, maar omdat het twee collecties verzamelde, kon het hier niet worden toegevoegd. Hierdoor kan ik mijn mening over deze verhalen die ik in Nederlandse vertaling heb gelezen, niet delen, noch stemmen, waardoor het ook onduidelijk is hoeveel boeken ik dit jaar heb gelezen. Is absoluut geen probleem bij Goodreads (aangezien ze alles hebben) en ook geen probleem op MoMe en MuMe (aangezien ze alles hebben). Ik track graag mijn leesjaren, en dat is hier gewoon quasi onmogelijk, omdat ik bv. ook kortverhalen van Alice Munro heb gelezen, maar ook hier weer een uitgave die hier niet mocht worden toegevoegd.

Vind de regels gewoon echt in de weg zitten van de ervaring bij BoMe. Ik snap niet wat het zo storend maakt om ook verzamelde werken op de website te hebben. Voor mij is dit bij schrijvers die voornamelijk kortverhalen doen nu eenmaal het geval, en bij MuMe kan je ook eindeloos aantal best-ofs van artiesten toevoegen...
Maar voor vertaalde literatuur uit Zuid-Amerika etc blijft het wel de beste website, alsook voor Nederlandstalige releases.

Bij deze wel even de boeken in 2020 die ik gelezen heb die nog niet op de website staan (maar wel aan de criteria voldoen) :

The End of Everything by Katie Mack - goodreads.com
How to Do Nothing: Resisting the Attention Economy by Jenny Odell - goodreads.com
In the Dream House by Carmen Maria Machado - goodreads.com (mijn lievelingsboek van het jaar, na To the Lighthouse)
The Fourth Wave: Digital Health by Paul Sonnier - goodreads.com
https://www.goodreads.com/book/show/45010932-disfigured
How to Write an Autobiographical Novel: Essays by Alexander Chee - goodreads.com (top 5 beste boeken van het jaar; prachtige essays)
Heavy: An American Memoir by Kiese Laymon - goodreads.com
Men We Reaped by Jesmyn Ward - goodreads.com

Rest waren verzamelingen, of graphic novels

Ik zal er dan ook wel een beetje moeite in steken in 2021 om ook echt recensies te schrijven hier op boekmeter

Ted Kerkjes (moderator)
donnie darko schreef:
Ik blijf het gewoon ook jammer vinden dat je je leesgedrag niet echt kunt tracken. Ik las onlangs een collectie kortverhalen van Stig Dagerman die enorm de moeite was, maar omdat het twee collecties verzamelde, kon het hier niet worden toegevoegd. Hierdoor kan ik mijn mening over deze verhalen die ik in Nederlandse vertaling heb gelezen, niet delen, noch stemmen, waardoor het ook onduidelijk is hoeveel boeken ik dit jaar heb gelezen.
Als de afzonderlijke (bundels) korte verhalen op de site staan, kun je natuurlijk wel op die verhalen(bundels) stemmen, toch? Dan kun je alsnog bijhouden wat je leest.
Overigens wil ik hier nog even opmerken dat BoekMeter en Goodreads ook gewoon twee verschillende sites zijn, ook in opzet. Goodreads is inderdaad meer een site waar je makkelijk je leesgedrag kunt bijhouden (een beetje wat Letterboxd is voor film), maar BoekMeter is een forum, waar het contact tussen de users centraal staat. Het toelaten van bijvoorbeeld verzamelde werken, waarin afzonderlijk uitgegeven boeken bijeen gebundeld zijn, kan een gesprek over de boeken in de weg staan, omdat je dan bij verschillende pagina's over hetzelfde boek praat.

Maar goed, het is misschien geen slecht idee om nog eens naar de toevoegcriteria te kijken. (Ik vind bloemlezingen van bijvoorbeeld verhalen of poëzie namelijk een ander verhaal, omdat het om een selectie uit verschillende bundels gaat.) Maar daar zou dan een gesprek over gevoerd moeten worden
donnie darko schreef:
Ik zal er dan ook wel een beetje moeite in steken in 2021 om ook echt recensies te schrijven hier op boekmeter
Het gesprek heeft je overtuigd te blijven, yess!
Ik zal één dezer dagen kijken naar jouw nieuwe toevoegverzoekjes.

donnie darko schreef:
Ik blijf het gewoon ook jammer vinden dat je je leesgedrag niet echt kunt tracken. Ik las onlangs een collectie kortverhalen van Stig Dagerman die enorm de moeite was, maar omdat het twee collecties verzamelde, kon het hier niet worden toegevoegd. Hierdoor kan ik mijn mening over deze verhalen die ik in Nederlandse vertaling heb gelezen, niet delen, noch stemmen, waardoor het ook onduidelijk is hoeveel boeken ik dit jaar heb gelezen.

Je kan dit misschien een beetje ondervangen door een bericht over zo'n bundel te plaatsen bij de auteurspagina en deze te markeren als 'mening', dan verschijnt het ook in je leeslog namelijk.

Wil iemand toevoegen Aub:
Sofi Oksanen : Het hondenpark.
Dank!

Sol1 (crew)
In behandeling van het verzoek van donnie darko, het boek van:
- Jesmyn Ward;
- Kiese Laymon
Edit: beide boeken staan inmiddels op de site.

Hey,

Zou ik ook nog voor deze kunnen vragen?

Een ander leven by Rudi Meulemans - goodreads.com

Net in begonnen, en zeer mooi tot nu toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:31 uur

geplaatst: vandaag om 22:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.