menu

De Site / Algemeen / Verlanglijst toevoegingen

zoeken in:
Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
smoozycat schreef:
Ik had nogmaals graag de boeken van Ninja Paap-Luijten toegevoegd
Ninja Paap-Luijtens (eerste en enige) boek is uitgegeven bij PeruBo Publishing, en dat lijkt mij een selfpublisher.

Sol1 (crew)
geplaatst:
gart schreef:
Prachtig boekje : Karel Capek. Dasja oftewel het leven van een pup.
Kan iemand dat toevoegen aub?

Ik zie het boek nog niet staan, ga er wel mee aan de slag dan.

Sol1 (crew)
geplaatst:
gart,
Het lijkt mij een lief en leuk boekje, maar ik ben bang dat de verhouding tussen tekst en afbeeldingen niet voldoet aan de vereisten van BoekMeter. Er zijn 60 afbeeldingen van de schrijver in opgenomen, plus een aantal van zijn foto's. De originele Tsjechische uitgave uit 1933 telt 93 pagina's, waarvan circa 26 pagina's tekst. De tekst blijft daarmee helaas beneden de 50%...

geplaatst:
Spijtig. Is dat ook de reden waarom de prachtige boeken van Judith Van Istendael niet worden opgenomen?
Er is toch nog een duidelijk verschil met strips.
Dank voor de moeite!

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
gart schreef:
Spijtig. Is dat ook de reden waarom de prachtige boeken van Judith Van Istendael niet worden opgenomen?
Ja, het is jammer maar helaas. Je kunt wel eventueel hier terecht om te praten over graphic novels en strips et cetera.
(Ik kende het werk van Judith Van Istendael nog niet, maar het ziet er interessant uit! Bedankt voor de tip! )

Bij De Site > Algemeen > Zelf boeken toevoegen aan de site:

Kan er iemand "De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocket" van John Boyne toevoegen? Alvast bedankt.

Ted Kerkjes (moderator)
lieve schreef:
Kan er iemand "De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocket" van John Boyne toevoegen? Alvast bedankt.
Ja, hoor: The Terrible Thing That Happened to Barnaby Brocket | John Boyne

Iemand nog zin om deze toe te voegen, zou ik mooi vinden! Alvast bedankt.

Mocht iemand tijd en zin hebben :
De droom van eb inkt diervoer – De Harmonie - deharmonie.nl

Hartelijk dank!

Ted Kerkjes (moderator)
arnoldusk schreef:
Mocht iemand tijd en zin hebben
Altijd: hoppa!

Het oeuvre van Willem Brakman is niet compleet. Is er iemand geïnteresseerd om het aan te vullen?
De rijkelijke beloning zit hem in het resultaat van de uitvoering, om het maar eens op zijn Brakmans te zeggen.

Besef me dat ik nogal wat vraag. De man is enorm productief geweest... en soms was het brak.

geplaatst:
Hallo lieve mensen,

Zou iemand An Italian education van Tim Parks en Il giorno in più van Fabio Volo kunnen toevoegen?
Alvast bedankt!

geplaatst:
Stefan Brijs : De verwording.
Kan iemand toevoegen Aub.

Sol1 (crew)
geplaatst:
Kokerstraat300 schreef:
Hallo lieve mensen,

Zou iemand An Italian education van Tim Parks en Il giorno in più van Fabio Volo kunnen toevoegen?
Alvast bedankt!
Ik zit onverwacht toch al in Italiaanse sferen, dus ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan doen...

Sol1 (crew)
geplaatst:
gart schreef:
Stefan Brijs : De verwording.
Kan iemand toevoegen Aub.
Hopelijk kan ik je deze keer beter van dienst zijn...

geplaatst:
Ik heb onderstaand verzoek waar ik vooral vastloop op de covers. ik denk ook in het bijzonder aan -JB- die een hele rits kortverhalen van Tsjechov heeft toegevoegd.

Enkele delen uit Dagboek van een Schrijver van Dostojevski die daarin zijn opgenomen worden wel gezien als los verhaal, Dostojevski gebruikte de ruimte die hij had in dat Dagboek (in een maandelijkse publicatie) om deze verhalen ook te publiceren. In de Russische Bibliotheek worden ze ook in het overzicht als los verhaal gezien
Twee verhalen staan al op de site, te weten:
De Zachtmoedige: Een Fantastische Vertelling - Krotkaya - Fjodor Dostojevski (1876)
De Droom van een Belachelijk mens - Son Smesjnogo Tsjeloveka - Fjodor Dostojevski (1877)

Volgens Van Oorschot zijn de volgende verhalen ook losse verhalen.
Vlas 1873
Bobok 1873
De Jongen die op Kerstavond bij Christus was 1876
De Boer Matej 1876
Een Honderdjarige 1876
Poesjkin: Een Schets 1880

Bobok en De Jongen die op Kerstavond bij Christus was (in Engels bekend als Heavenly Christmas Tree) worden door meer bronnen zo gezien (ik gebruik Wikipedia even als bron.) Maar in hoeverre Van Oorschot of Wikipedia volledig en/of juist zijn durf ik niet te zeggen, al heb ik Van Oorschot wel hoog zitten in dezen.

Sol1 (crew)
geplaatst:
mjk87,
-JB-,

'Bobok' of 'Бобок' verscheen als los verhaal in het februarinummer 1873 van Grazjdanin («Гражданин», ofwel: 'Burger'), een krant uit Sint-Petersburg.

'De Jongen die op Kerstavond bij Christus was' of 'Мальчик у Христа на ёлке' verscheen als los verhaal in het januarinummer 1876 van Dnevnik Pisatelja («Дневник писателя», ofwel: 'Het dagboek van de schrijver'), de eigen krant van Dostojevski, eveneens in Sint-Petersburg gevestigd.

Sol1 (crew)
geplaatst:
mjk87, -JB-, 'Een Honderdjarige' staat er inmiddels op.
'Vlas' is een lastige. De andere twee heb ik me nog niet mee bemoeid.

Halley23 (moderator)
geplaatst:
...stilte... schreef:
Het oeuvre van Willem Brakman is niet compleet. Is er iemand geïnteresseerd om het aan te vullen?
De rijkelijke beloning zit hem in het resultaat van de uitvoering, om het maar eens op zijn Brakmans te zeggen.
De afgelopen dagen heb ik h.e.e.a. toegevoegd waardoor er nu 56 publicaties van de schrijver op de site staan. Van volledigheid is echter nog geen sprake, er zijn nog diverse - voornamelijk bibliofiele - uitgaven, die nog toegevoegd moeten/kunnen worden.

geplaatst:
Prachtig, zo'n beetje alles staat er nu op!
Bedankt Halley23...ook namens Brakman zelf.

geplaatst:
Dag allemaal,

Is er misschien iemand die The Plotters van Un-Su Kim zou willen toevoegen? Nederlandse vertaling is eerder dit jaar uitgekomen.

Alvast bedankt!

Sol1 (crew)
geplaatst:
handsome_devil schreef:
Dag allemaal,

Is er misschien iemand die The Plotters van Un-Su Kim zou willen toevoegen? Nederlandse vertaling is eerder dit jaar uitgekomen.

Alvast bedankt!

Die pak ik in de loop van vandaag wel op.

geplaatst:
Bedankt voor de toevoeging, Sol1!

geplaatst:
Ik kom er nu achter dat dit boek toch al op de site stond en dat het er nu dubbel op staat.

Seolgyejadeul - Un-Su Kim (2010)

Sŏlgyejadŭl - Un-su Kim (2010)

Sol1 (crew)
geplaatst:
handsome_devil schreef:
Ik kom er nu achter dat dit boek toch al op de site stond en dat het er nu dubbel op staat.

Ik heb de beide releasedata en de gegevens van de schrijver overgezet naar de eerste versie en de dubbele versie verwijderd.

geplaatst:
Ik heb onlangs "The Ride of a Lifetime: Lessons Learned from 15 Years as CEO of the Walt Disney Company" van Robert Iger gelezen. Ik vond het een interessant boek, lekker makkelijk weg te lezen, zou leuk zijn als iemand hem wil toevoegen. Ik denk alleen niet dat er een Nederlandse vertaling is (voor zover dit vereist is).

geplaatst:

Gast
geplaatst: vandaag om 17:35 uur

geplaatst: vandaag om 17:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.